nysska Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Tez mnie to zastanawia i interesuje bo jesli przy 2wd załącza tył to po co przełącznik między 2wd a auto jak to to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 To nie to samo - w trybie AUTO masz sprzęgło cały czas spięte przynajmniej w 5%, natomiast w 2WD sprzęgło jest rozłączone, i elektronika uruchamia napęd na tył tylko we wspomnianych wyżej przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Jesli jest tak jak piszesz to dla mnie logicznym oznaczeniem byłoby AUTO, 4WD, LOCK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 (edytowane) Wnioski w sprawie nazewnictwa proszę zgłaszać do Edytowane 22 Grudnia 2013 przez Netoperek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Idzie, w przypadku ostrego przyspieszania potrafi spiąć napęd na 50%. Jak opony stracą przyczepność to nawet 75%. Zerknij na tabelkę w załączonym przeze mnie pliku w pierwszym poście tam jest pokazane jak steruje napędem. o ta: tak do końca to nie jestem przekonany.... testowałem parę razy pod górkę na małym błotku (2wd) i mam wrażenie, że jedynie co podaje na tył to spaliny rurą wydechową :] (ale mogę się mylić - to tylko moje subiektywne odczucie ) A już w T31 z dohamowywaniem kół (imitacja blokady mostów) to w ogóle ekstra! mój T30 też to ma... testowałem na pełnym wykrzyżu ( 2 koła po przekątnej wiszące) - z oporami ale pojechał ... ( lock + esp off) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 Wniosku do Nissana zgłaszać nie będę ponieważ mam takie same odczucia jak Bartezm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 tak do końca to nie jestem przekonany.... testowałem parę razy pod górkę na małym błotku (2wd) i mam wrażenie, że jedynie co podaje na tył to spaliny rurą wydechową :] (ale mogę się mylić - to tylko moje subiektywne odczucie ) zerknij na tabele id Nissana ile % momentu obrotowego idzie na tł przy 2WD - jest to na tyle mało że nie pomoże przy górce - raczej pomoże przy śliskiej równej nawierzchni (np. lód) i na takiej trzeba by to testować. Inna sprawa że testuje auto 10lat + więc tarcze cierne też już nie działają jak fabryka wymyśliła. No chyba, że uważacie że Nissan celowo kłamie w instrukcjach serwisowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 będzie lód - przetestuje i nagram filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 będzie lód - przetestuje i nagram filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Skoro w pozycji 2 wd ma zalaczyc sie tylna os, to po jaka cholere ten przelacznik przy kierownicy? Podczas ostrego ruszania na sliskiej nawierzchni w pozycji 2 wd, przednie kola sie slizgaja a w pozycji auto tylna os sie "dolancza". Tak to w moim aucie dziala. Testowalem w srode rano. Edytowane 10 Stycznia 2014 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Po to, że w pozycji "auto" napęd na tył jest wcześniej gotowy do działania - sprzęgło dostaje zawsze trochę prądu i załącza się szybciej. Spójrz na obrazek na początku wątku to zobaczysz że "2WD" i "AUTO" działają w różny sposób. Oczywiście włączenie (nawet częściowe) sprzęgła ma swoją cenę w postaci zużycia, dlatego na suchym używamy "2WD". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 I jak ? u mnie tył kręci tylko przy auto i lock przy 2wd na lodzie nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 I jak ? u mnie tył kręci tylko przy auto i lock przy 2wd na lodzie nic Może dlatego, że jeden z Was ma ESP a drugi nie...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Nie miałem możliwości dzisiaj pobrykać, choć warunki były aż za dobre:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Byc może to jest przyczyną, u mnie nie ma ESP. Są warunki można teraz popróbować, moim zdaniem załączanie tylnego napędu występuje tylko przy nastawie 4wd lock i AUTO, ale to tylko moja opinia oparta na testach mojego auta na czystym lodzie(rozlewisko). Jeśli macie ESP i znajdziecie wolny czas sprawdzcie jak to jest u was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Napęd w X-trailu jest quasi napedem 4X4,ktory tylko udaje takowy. Normalnie ciagnie przednia oś a tylnia jest dołaczana tylko w razie potrzeby (uślizgu ktoregos z koł). ESP-inaczej kontrola trakcji słuzy do utrzymania auta na wybranym kierunku jazdy. W cięzkich warunkach jazdy ,glebokie bloto ,snieg ,wskazane jest wylaczanie ESP ,gdyż inaczej bedzie utrudniac poruszanie i moze przyczynic sie do zakopania auta. Dzieje sie tak dlatego,ze ESP do utrzymywania wybranego kierunku jazdy bedzie hamowac koła ,ktore przyczyniaja sie do utraty wybranego kierunku jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Napęd w X-trailu jest quasi napedem 4X4,ktory tylko udaje takowy. dokładnie - nawet to już kilkakrotnie udowodniłem To się nadaje na wyjechanie z zaspy czy pokonanie kałuży - przy dłuższym używaniu napęd na tył kapituluje PS chwilowo nie mam Xa pod ręką aby nagrać filmik czy tył się załącza przy FWD na lodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Naped na obie osie nie służy tylko do grzebania sie w blocie i wspinania na wydmy. Służy również do radzenia sobie w różnych (zmiennych) warunkach przyczepności i do tego W Xie służy i sprawdza sie znakomicie (nic nie kapituluje, również przy dluzszym uzywaniu) jak dla mnie nic nie udowodniles. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dzisiaj sprawdziłem jak działa 2WD na lodzie - otóż załącza napęd na tył (słychać że koła buksują, aczkolwiek słabiej niż przy AUTO), natomiast jeżeli uaktywni się ESP, to ten efekt nie widoczny. Czyli jest tak na obrazku który podesłał kolega Zeshky. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dzisiaj sprawdziłem jak działa 2WD na lodzie - otóż załącza napęd na tył (słychać że koła buksują, aczkolwiek słabiej niż przy AUTO), natomiast jeżeli uaktywni się ESP, to ten efekt nie widoczny. Czyli jest tak na obrazku który podesłał kolega Zeshky. Dzięki za sprawdzenie, choć dla mnie to było oczywiste, bo nie pisze się serwisówki żeby wprowadzać ludzi w błąd. Jak komuś tak nie działa to odpowiedź jest tylko jedna: napęd już ma swoje lata i mógł się zużyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dzięki za sprawdzenie, choć dla mnie to było oczywiste, bo nie pisze się serwisówki żeby wprowadzać ludzi w błąd. (...) Dla mnie też było to oczywiste, ale mieliśmy tu niedowiarków, którzy twierdzili coś innego. Podejrzewam że ich samochody padły ofiarą porady z ASO Nissana - "na AUTO można jeździć cały czas". Sam to słyszałem, ale na szczęście nie zastosowałem się do "dobrej rady":) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Nie nie padlem ofiarą pana z ASO, dla mnie po prostu jest to niezrozumiale. Myslalem, że tak jak z ESP to ja decyduje a nie samochod, ale niestety nie. Poczytalem troche serwisowke i faktycznie niewiele, ale cos tam wspomnieli, teraz pozostaje tylko samemu pomeczyc auto i ocenic co to daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Dla mnie też było to oczywiste, ale mieliśmy tu niedowiarków, którzy twierdzili coś innego. Podejrzewam że ich samochody padły ofiarą porady z ASO Nissana - "na AUTO można jeździć cały czas". Sam to słyszałem, ale na szczęście nie zastosowałem się do "dobrej rady":) po 1 - są setki modeli suvów i nie tylko z tym samym rozwiązaniem napędu co X (haldex), nie mają przełącznika 2wd i jeżdżą cały czas w automacie - czy to oznacza, że tam padają napędy jak muchy??? Podpowiem Ci tylko, że miałem hrvke i po 350tys przebiegu napęd działał prawidłowo (nie miałem problemów z ruszaniem pod strome górki na szutrach, w piasku czy śniegu...). po 2 - jeżeli przy 2wd napęd częściowo spina - oznacza to, że tarcze także pracują tylko tak na "półsprzęgle"... Obawiam się, że z technicznego pkt widzenia pozycja AUTO jest jak najbardziej możliwa do codziennego używania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 po 1 - są setki modeli suvów i nie tylko z tym samym rozwiązaniem napędu co X (haldex), nie mają przełącznika 2wd i jeżdżą cały czas w automacie - czy to oznacza, że tam padają napędy jak muchy??? Podpowiem Ci tylko, że miałem hrvke i po 350tys przebiegu napęd działał prawidłowo (nie miałem problemów z ruszaniem pod strome górki na szutrach, w piasku czy śniegu...). po 2 - jeżeli przy 2wd napęd częściowo spina - oznacza to, że tarcze także pracują tylko tak na "półsprzęgle"... Obawiam się, że z technicznego pkt widzenia pozycja AUTO jest jak najbardziej możliwa do codziennego używania W T30 nie ma Haldexa i nigdy nie było. W HRV też nie ma Haldexa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.