Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Zasada działania napędu 4x4 w X-Trail


zeshky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tez mnie to zastanawia i interesuje bo jesli przy 2wd załącza tył to po co przełącznik między 2wd a auto jak to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie to samo - w trybie AUTO masz sprzęgło cały czas spięte przynajmniej w 5%, natomiast w 2WD sprzęgło jest rozłączone, i elektronika uruchamia napęd na tył tylko we wspomnianych wyżej przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie, w przypadku ostrego przyspieszania potrafi spiąć napęd na 50%. Jak opony stracą przyczepność to nawet 75%.

 

Zerknij na tabelkę w załączonym przeze mnie pliku w pierwszym poście tam jest pokazane jak steruje napędem.

 

o ta:

tak do końca to nie jestem przekonany.... testowałem parę razy pod górkę na małym błotku (2wd) i mam wrażenie, że jedynie co podaje na tył to spaliny rurą wydechową :] (ale mogę się mylić - to tylko moje subiektywne odczucie ;) )

 

A już w T31 z dohamowywaniem kół (imitacja blokady mostów) to w ogóle ekstra!

mój T30 też to ma... testowałem na pełnym wykrzyżu ( 2 koła po przekątnej wiszące) - z oporami ale pojechał ... ( lock + esp off)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak do końca to nie jestem przekonany.... testowałem parę razy pod górkę na małym błotku (2wd) i mam wrażenie, że jedynie co podaje na tył to spaliny rurą wydechową :] (ale mogę się mylić - to tylko moje subiektywne odczucie ;) )

 

zerknij na tabele id Nissana ile % momentu obrotowego idzie na tł przy 2WD - jest to na tyle mało że nie pomoże przy górce - raczej pomoże przy śliskiej równej nawierzchni (np. lód) i na takiej trzeba by to testować.

 

Inna sprawa że testuje auto 10lat + więc tarcze cierne też już nie działają jak fabryka wymyśliła.

 

No chyba, że uważacie że Nissan celowo kłamie w instrukcjach serwisowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skoro w pozycji 2 wd ma zalaczyc sie tylna os, to po jaka cholere ten przelacznik przy kierownicy? Podczas ostrego ruszania na sliskiej nawierzchni w pozycji 2 wd, przednie kola sie slizgaja a w pozycji auto tylna os sie "dolancza". Tak to w moim aucie dziala. Testowalem w srode rano.

Edytowane przez Grzmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to, że w pozycji "auto" napęd na tył jest wcześniej gotowy do działania - sprzęgło dostaje zawsze trochę prądu i załącza się szybciej. Spójrz na obrazek na początku wątku to zobaczysz że "2WD" i "AUTO" działają w różny sposób. Oczywiście włączenie (nawet częściowe) sprzęgła ma swoją cenę w postaci zużycia, dlatego na suchym używamy "2WD".

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jak ? u mnie tył kręci tylko przy auto i lock przy 2wd na lodzie nic :thumbsdown:

 

Może dlatego, że jeden z Was ma ESP a drugi nie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może to jest przyczyną, u mnie nie ma ESP. Są warunki można teraz popróbować, moim zdaniem załączanie tylnego napędu występuje tylko przy nastawie 4wd lock i AUTO, ale to tylko moja opinia oparta na testach mojego auta na czystym lodzie(rozlewisko). Jeśli macie ESP i znajdziecie wolny czas sprawdzcie jak to jest u was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd w X-trailu jest quasi napedem 4X4,ktory tylko udaje takowy.

Normalnie ciagnie przednia oś a tylnia jest dołaczana tylko w razie potrzeby (uślizgu ktoregos z koł).

ESP-inaczej kontrola trakcji słuzy do utrzymania auta na wybranym kierunku jazdy.

W cięzkich warunkach jazdy ,glebokie bloto ,snieg ,wskazane jest wylaczanie ESP ,gdyż inaczej bedzie utrudniac poruszanie i moze przyczynic sie do zakopania auta.

Dzieje sie tak dlatego,ze ESP do utrzymywania wybranego kierunku jazdy bedzie hamowac koła ,ktore przyczyniaja sie do utraty wybranego kierunku jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd w X-trailu jest quasi napedem 4X4,ktory tylko udaje takowy.

dokładnie - nawet to już kilkakrotnie udowodniłem :)

To się nadaje na wyjechanie z zaspy czy pokonanie kałuży - przy dłuższym używaniu napęd na tył kapituluje  :thumbsdown:

 

PS

chwilowo nie mam Xa pod ręką aby nagrać filmik czy tył się załącza przy FWD na lodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naped na obie osie nie służy tylko do grzebania sie w blocie i wspinania na wydmy. Służy również do radzenia sobie w różnych (zmiennych) warunkach przyczepności i do tego W Xie służy i sprawdza sie znakomicie (nic nie kapituluje, również przy dluzszym uzywaniu) jak dla mnie nic nie udowodniles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem jak działa 2WD na lodzie - otóż załącza napęd na tył (słychać że koła buksują, aczkolwiek słabiej niż przy AUTO), natomiast jeżeli uaktywni się ESP, to ten efekt nie widoczny. Czyli jest tak na obrazku który podesłał kolega Zeshky.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem jak działa 2WD na lodzie - otóż załącza napęd na tył (słychać że koła buksują, aczkolwiek słabiej niż przy AUTO), natomiast jeżeli uaktywni się ESP, to ten efekt nie widoczny. Czyli jest tak na obrazku który podesłał kolega Zeshky.

Dzięki za sprawdzenie, choć dla mnie to było oczywiste, bo nie pisze się serwisówki żeby wprowadzać ludzi w błąd.

 

Jak komuś tak nie działa to odpowiedź jest tylko jedna: napęd już ma swoje lata i mógł się zużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprawdzenie, choć dla mnie to było oczywiste, bo nie pisze się serwisówki żeby wprowadzać ludzi w błąd.

 

(...)

 

Dla mnie też było to oczywiste, ale mieliśmy tu niedowiarków, którzy twierdzili coś innego. Podejrzewam że ich samochody padły ofiarą porady z ASO Nissana - "na AUTO można jeździć cały czas". Sam to słyszałem, ale na szczęście nie zastosowałem się do "dobrej rady":)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie padlem ofiarą pana z ASO, dla mnie po prostu jest to niezrozumiale. Myslalem, że tak jak z ESP to ja decyduje a nie samochod, ale niestety nie.

Poczytalem troche serwisowke i faktycznie niewiele, ale cos tam wspomnieli, teraz pozostaje tylko samemu pomeczyc auto i ocenic co to daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też było to oczywiste, ale mieliśmy tu niedowiarków, którzy twierdzili coś innego. Podejrzewam że ich samochody padły ofiarą porady z ASO Nissana - "na AUTO można jeździć cały czas". Sam to słyszałem, ale na szczęście nie zastosowałem się do "dobrej rady":)

po 1 - są setki modeli suvów i nie tylko z tym samym rozwiązaniem napędu co X (haldex), nie mają przełącznika 2wd i jeżdżą cały czas w automacie - czy to oznacza, że tam padają napędy jak muchy??? Podpowiem Ci tylko, że miałem hrvke i po 350tys przebiegu napęd działał prawidłowo (nie miałem problemów z ruszaniem pod strome górki na szutrach, w piasku czy śniegu...).

 

po 2 - jeżeli przy 2wd napęd częściowo spina - oznacza to, że tarcze także pracują tylko tak na "półsprzęgle"... 

 

Obawiam się, że z technicznego pkt widzenia pozycja AUTO jest jak najbardziej możliwa do codziennego używania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 - są setki modeli suvów i nie tylko z tym samym rozwiązaniem napędu co X (haldex), nie mają przełącznika 2wd i jeżdżą cały czas w automacie - czy to oznacza, że tam padają napędy jak muchy??? Podpowiem Ci tylko, że miałem hrvke i po 350tys przebiegu napęd działał prawidłowo (nie miałem problemów z ruszaniem pod strome górki na szutrach, w piasku czy śniegu...).

 

po 2 - jeżeli przy 2wd napęd częściowo spina - oznacza to, że tarcze także pracują tylko tak na "półsprzęgle"... 

 

Obawiam się, że z technicznego pkt widzenia pozycja AUTO jest jak najbardziej możliwa do codziennego używania ;)

 

W T30 nie ma Haldexa i nigdy nie było.

W HRV też nie ma Haldexa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...