Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Zasada działania napędu 4x4 w X-Trail


zeshky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i tu jesz ładnie napisane, że zacytuję:

 

  • sprzęgło cierne wielotarczowe sterowane elektroniczno-hydraulicznie - Haldex
  • sprzęgło cierne wielotarczowe sterowane elektronicznie z blokadą [50:50] - AllMode, Select 4WDrive, 4xMOTION
  • sprzęgło cierne sterowane hydraulicznie - Real Time 4WD DPS

 

Pierwsze - np. VW

Drugie - to właśnie jest X-trail

Trzecie - to właśnie jest Honda i jej napęd - choć nie do końca mi pasuje tu sprzęgło cierne. Ale na pewno sterowane hydraulicznie, specjalną pompą.

 

Nie jest to to samo.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - w Hondzie było spinanie czysto hydrauliczne

tutaj mamy "elektryczne". Tylko nie wiem czy spina elektrozaworem hydraulicznie (raczej tak) czy elektromagnesem...

sposób pracy i zasada działania (sprzęgło cierne wielopłytkowe mokre razem z tylnym dyferencjałem) jest takie samo w obu przypadkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w t31 zasada działania napędu jest taka sama? Też 2wd może się dołączać tył? Moj X na prawie 120tys przejechał jakieś 80% na auto- napęd działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...