Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak usunąć katalizator z P11-144


Gość m35
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym usunąć chyba już wypalony katalizator ze swojej P11-144 z silnikiem SR20DE (rocznik 2001) i nie wiem skąd wziąć pasujący kolektor sportowy na 2,5". Szukałem sporo czasu w internecie i nic nie mogę znaleźć ani ssac-a ani nic innego. Prosił bym o podanie jakiegoś linka gdzie to ustrojstwo można dostać ( najlepiej chwalonego SSAC-a). Ewentualnie jak takiego kolektora nie można dostać to jak wstawić kawałek rurki ( skąd ją wziąć i jak technicznie się wykonuje?) Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Katalizatora nie usuwałem , tzn. wyjąłem go i całe wnętrze wybiłem , następnie w to miejsce wstawiłem rurkę , którą przyspawałem . Była to co prawda Omega 2.0 benzyna , jazda minimalnie wyczuwalna większa moc , przy obrotach max. motoru a następnie puszczenie gazu nie zawsze , ale nie raz potrafił strzelić w tłumik nie był to wybuch raczej coś w rodzaju "kichnięcia". Co ciekawe sprzedając ją przeszła przez kupującego na jego życzenie dokładną kontrole techniczną (razem z kontrolą spalin-i o dziwo mechanik stwierdził że spaliny są w normie) . Jeżeli chcesz się jego pozbyć możesz , kolektor sportowy jak najbardziej , ale sądzę że i tak będziesz musiał zasięgnąć opini tuningowców , będzie to wszystko działać ale nie koniecznie musi . Poczytaj trochę na internecie tam jest dużo dobrych porad (niech żyje Google).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssac 2,5" http://www.ebay.pl/i...b#ht_500wt_1054

 

zamontuj sobie normalnu 4-2-1 z P10 GT lub Sunnego GTI i masz po temacie. kolektor kupisz za jakieś 100-150zł

 

Na allegro znalazłem z p10 GT http://allegro.pl/ko...3037418890.html ale 4-2 więc jak go zmontować skoro w p11.144 kończy się na 1 i na dodatek nie ma gniazda na lambdę.

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ebay-owy można wyrwać na licytacji w okolicach 600zł z przesyłką, ale w P11.144 i tak trzeba dorobić gniazdo na drugą sondę. A ten od P10 trzeba kupić z dwururką i również dorabiać gniazda (nie jest to specjalnie problematyczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Chce pozbyć się kata ssac z ebaya odpada ze względu na cenę, chce kupic kolektor z p10 GT czy oprócz gniazda sądy coś jeszcze trzeba zmieniac/spawać czy reszta jest p&p?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w jakim stanie kupisz kolektor ;) 

Gniazdo sondy 1 trzeba wspawać zaraz za połączeniem z 2 na 1 rurę ( na dole ) a drugą trochę dalej na rurce tzw. emulatorze i to wszystko. Oczywiście trzeba przedłużyć przewody od 1 sondy. Jeśli kupisz rurowy z GT warto wcześniej wyszlifować otwory przy flanszy ( temat wielokrotnie przerabiany przez Coobcia ), faktycznie są fatalnie wykonane. A raczej były ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka średnicę ma końcówka dwururki od GT/GTI tzn przed złączem elastycznym? czy reszta wydechu musi mieć taką samą średnice czy może mieć inną ?

I jeszcze czy kolektory od p10 gt, sunny gti, 100nx gti są takie same - zamienne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o średnicę w miejscu łączenia z katem? Na 90% cała rura zbiorcza z P10 (po złączeniu 2-1) ma średnicę 55mm, z kolei wejście kata w P11.144 u mnie było na 63mm, potem już cały wydech 55/54mm średnicy i przed końcowym była zwężka na 45mm.

Teoria mówi, że żeby utrzymać prędkość (i ciśnienie) wylotu spalin, należy wydech zwężać ku końcowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o średnicę w miejscu łączenia z katem?

Tak, czyli można w miarę łatwo to złożyć - wywalić 2 kata przedłużyć dwururkę od GT im mamy ta samą średnice czyli 55 mm, a jeżeli bym jednak zdecydował się na http://www.ebay.pl/itm/310261263375?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

to wtedy jeszcze łatwiej bo nie trzeba nic spawać - końcówka ssac-a do 2 kata bo ssac ma 2,5 cala? A słyszałem jeszcze że wiatraki trzeba zmienić na bardziej płaski bo inaczej ssac nie wejdzie, a czy w przypadku kolektora od GT nie ma tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiatrak klimy musiałem wymienić, bo wystający silnik starego opierał się o kolektor, do tego pierwsza lambda prawie dotykała łopatek wirnika. SSAC rzeczywiście ma 2.5 cala na wyjściu, ale też nie jest zupełnie p&p, trzeba w nim dorabiać gniazdo na drugą sondę (od razu z tulejką - emulatorem).

Czy wejdzie kolektor od P10 z niepłaskim wiatrakiem - nie wiem, nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pasowało i jest nawet jeszcze trochę miejsca :) A jeśli chodzi o średnicę to 60 dało się założyć bez problemu :) tylko kup już szerszą siatkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to prawda że kolektory od GT/GTI nie miały jednej osłony tylko te na każdej rurze oddzielnie? bo jest miejsce na śruby i znalazłem coś takiego http://allegro.pl/nissan-sunny-gti-2-0-16v-oslona-kolektora-wyd-i3338002482.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kolektorach od GTI były i osłony oddzielnie na każdym wyjściu z głowicy 

jak i ta osłona "zbiorcza"z linka który podałeś.

Edytowane przez adam_N14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

, faktycznie są fatalnie wykonane. A raczej były 

;)

 

dlaczego ? bo trzeba fabryke poprawić?kolektor 4-2-1 z  GTI czy Z GT po drobnych obróbkach jest oki.. a czy SSAc jest tak idealny że zakładasz i wszystko pasuje idealnie nie trzeba portingu robić?

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolekotr z GTI-R 4-2-1 to kupa nic praktycznie nie zmienia wzgledem serii z katem, kiedyś z 5-6 lat temu przerabialiśmy temat w Primerze P11 niejakiego GREGA co miałą kolektor 4-1 z katem - taki sam jak w P11.144 przyrosty rzedu 2-3KM to maks a ile piepszenia...

 

Zostaw serie albo SSAC - ten daje zawsze 6-9KM... Trzeba w nim dołożyć kolanko pod drugą sondę coby się ona mieściła i nie było jej błedu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio mówisz że nic nie zmienia a jednak piszesz że przyrost 2-3KM jest. więc albo nic nie zmienia i nie ma przyrostu albo jednak cos tam zmienia.

 

z czym się pieprzyłeś przy przekładaniu tego kolektora bo robiłem cos takiego w p11 i nie było problemów. no wiadomo że potrzebna jest spawarka:) ale zbytnio sie nie urobiłem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak domniemam że nic nie daje bowiem u graga przy okazji wrzucania 4-2-1 z N14 GTI wyleciały oba katy tak więc obstawiam że to one coś blokowaly :D

W tych silnikach najwięcej daje mod rozrządu a nie zabawy z kolekotrem a jak się bawić zmianę kolekotra to tylko SSAC...

 

Taki przyrościk po tych zabiegach:

Zuru-wolnossak.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki pofalowany moment bierze sie z tego że ECU pracuje w trybie closet loop czyli jest uboga mieszanka, jakby odpiąć sondę lambdę i to wystroić to by było więcej Niuta z dołu i można by wypłaszczyc przebieg tego momentu trochę.

 

Tutaj Nissan Sunny GTi już po strojeniu i znacznie bardziej płaski przebieg momentu ma:

164KM-GRUBY-MAF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...