Gość m35 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Witam! Chciałbym usunąć chyba już wypalony katalizator ze swojej P11-144 z silnikiem SR20DE (rocznik 2001) i nie wiem skąd wziąć pasujący kolektor sportowy na 2,5". Szukałem sporo czasu w internecie i nic nie mogę znaleźć ani ssac-a ani nic innego. Prosił bym o podanie jakiegoś linka gdzie to ustrojstwo można dostać ( najlepiej chwalonego SSAC-a). Ewentualnie jak takiego kolektora nie można dostać to jak wstawić kawałek rurki ( skąd ją wziąć i jak technicznie się wykonuje?) Z góry dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bawarka1 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Witam Katalizatora nie usuwałem , tzn. wyjąłem go i całe wnętrze wybiłem , następnie w to miejsce wstawiłem rurkę , którą przyspawałem . Była to co prawda Omega 2.0 benzyna , jazda minimalnie wyczuwalna większa moc , przy obrotach max. motoru a następnie puszczenie gazu nie zawsze , ale nie raz potrafił strzelić w tłumik nie był to wybuch raczej coś w rodzaju "kichnięcia". Co ciekawe sprzedając ją przeszła przez kupującego na jego życzenie dokładną kontrole techniczną (razem z kontrolą spalin-i o dziwo mechanik stwierdził że spaliny są w normie) . Jeżeli chcesz się jego pozbyć możesz , kolektor sportowy jak najbardziej , ale sądzę że i tak będziesz musiał zasięgnąć opini tuningowców , będzie to wszystko działać ale nie koniecznie musi . Poczytaj trochę na internecie tam jest dużo dobrych porad (niech żyje Google). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 zamontuj sobie normalnu 4-2-1 z P10 GT lub Sunnego GTI i masz po temacie. kolektor kupisz za jakieś 100-150zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 (edytowane) ssac 2,5" http://www.ebay.pl/i...b#ht_500wt_1054 zamontuj sobie normalnu 4-2-1 z P10 GT lub Sunnego GTI i masz po temacie. kolektor kupisz za jakieś 100-150zł Na allegro znalazłem z p10 GT http://allegro.pl/ko...3037418890.html ale 4-2 więc jak go zmontować skoro w p11.144 kończy się na 1 i na dodatek nie ma gniazda na lambdę. Edytowane 21 Lutego 2013 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 ebay-owy można wyrwać na licytacji w okolicach 600zł z przesyłką, ale w P11.144 i tak trzeba dorobić gniazdo na drugą sondę. A ten od P10 trzeba kupić z dwururką i również dorabiać gniazda (nie jest to specjalnie problematyczne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 bo 4-2 to tylko jedna część pozostaje jeszcze 2-1 jak wspomniał kolega. i z tego co kojarzę to tam powinno być gniazdo sondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 1.wtryski komp kolektor ssacy i przeplywka z p11 i mozna na 1 sondzie smigac 2.p11.144 + ssac + emul drugiej sondy i nie trza gniazda robic:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 a imobileiser? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Chce pozbyć się kata ssac z ebaya odpada ze względu na cenę, chce kupic kolektor z p10 GT czy oprócz gniazda sądy coś jeszcze trzeba zmieniac/spawać czy reszta jest p&p? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 To zależy w jakim stanie kupisz kolektor Gniazdo sondy 1 trzeba wspawać zaraz za połączeniem z 2 na 1 rurę ( na dole ) a drugą trochę dalej na rurce tzw. emulatorze i to wszystko. Oczywiście trzeba przedłużyć przewody od 1 sondy. Jeśli kupisz rurowy z GT warto wcześniej wyszlifować otwory przy flanszy ( temat wielokrotnie przerabiany przez Coobcia ), faktycznie są fatalnie wykonane. A raczej były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Jaka średnicę ma końcówka dwururki od GT/GTI tzn przed złączem elastycznym? czy reszta wydechu musi mieć taką samą średnice czy może mieć inną ? I jeszcze czy kolektory od p10 gt, sunny gti, 100nx gti są takie same - zamienne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Chodzi Ci o średnicę w miejscu łączenia z katem? Na 90% cała rura zbiorcza z P10 (po złączeniu 2-1) ma średnicę 55mm, z kolei wejście kata w P11.144 u mnie było na 63mm, potem już cały wydech 55/54mm średnicy i przed końcowym była zwężka na 45mm. Teoria mówi, że żeby utrzymać prędkość (i ciśnienie) wylotu spalin, należy wydech zwężać ku końcowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Chodzi Ci o średnicę w miejscu łączenia z katem? Tak, czyli można w miarę łatwo to złożyć - wywalić 2 kata przedłużyć dwururkę od GT im mamy ta samą średnice czyli 55 mm, a jeżeli bym jednak zdecydował się na http://www.ebay.pl/itm/310261263375?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 to wtedy jeszcze łatwiej bo nie trzeba nic spawać - końcówka ssac-a do 2 kata bo ssac ma 2,5 cala? A słyszałem jeszcze że wiatraki trzeba zmienić na bardziej płaski bo inaczej ssac nie wejdzie, a czy w przypadku kolektora od GT nie ma tego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 6 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2013 Ja wiatrak klimy musiałem wymienić, bo wystający silnik starego opierał się o kolektor, do tego pierwsza lambda prawie dotykała łopatek wirnika. SSAC rzeczywiście ma 2.5 cala na wyjściu, ale też nie jest zupełnie p&p, trzeba w nim dorabiać gniazdo na drugą sondę (od razu z tulejką - emulatorem). Czy wejdzie kolektor od P10 z niepłaskim wiatrakiem - nie wiem, nie próbowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 U mnie pasowało i jest nawet jeszcze trochę miejsca A jeśli chodzi o średnicę to 60 dało się założyć bez problemu tylko kup już szerszą siatkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 A czy to prawda że kolektory od GT/GTI nie miały jednej osłony tylko te na każdej rurze oddzielnie? bo jest miejsce na śruby i znalazłem coś takiego http://allegro.pl/nissan-sunny-gti-2-0-16v-oslona-kolektora-wyd-i3338002482.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam_N14 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) W kolektorach od GTI były i osłony oddzielnie na każdym wyjściu z głowicy jak i ta osłona "zbiorcza"z linka który podałeś. Edytowane 10 Lipca 2013 przez adam_N14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 (edytowane) , faktycznie są fatalnie wykonane. A raczej były dlaczego ? bo trzeba fabryke poprawić?kolektor 4-2-1 z GTI czy Z GT po drobnych obróbkach jest oki.. a czy SSAc jest tak idealny że zakładasz i wszystko pasuje idealnie nie trzeba portingu robić? Edytowane 23 Lipca 2013 przez CZAJNIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Kolekotr z GTI-R 4-2-1 to kupa nic praktycznie nie zmienia wzgledem serii z katem, kiedyś z 5-6 lat temu przerabialiśmy temat w Primerze P11 niejakiego GREGA co miałą kolektor 4-1 z katem - taki sam jak w P11.144 przyrosty rzedu 2-3KM to maks a ile piepszenia... Zostaw serie albo SSAC - ten daje zawsze 6-9KM... Trzeba w nim dołożyć kolanko pod drugą sondę coby się ona mieściła i nie było jej błedu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Coobcio mówisz że nic nie zmienia a jednak piszesz że przyrost 2-3KM jest. więc albo nic nie zmienia i nie ma przyrostu albo jednak cos tam zmienia. z czym się pieprzyłeś przy przekładaniu tego kolektora bo robiłem cos takiego w p11 i nie było problemów. no wiadomo że potrzebna jest spawarka:) ale zbytnio sie nie urobiłem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Tak domniemam że nic nie daje bowiem u graga przy okazji wrzucania 4-2-1 z N14 GTI wyleciały oba katy tak więc obstawiam że to one coś blokowaly W tych silnikach najwięcej daje mod rozrządu a nie zabawy z kolekotrem a jak się bawić zmianę kolekotra to tylko SSAC... Taki przyrościk po tych zabiegach: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Wykres jest po modzie rozrządu i wstawieniu SSAC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 krzywa momentu ładna a nie dało się jakoś wygładzić tej krzywej mocy? coś pokręcić kółkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 Taki pofalowany moment bierze sie z tego że ECU pracuje w trybie closet loop czyli jest uboga mieszanka, jakby odpiąć sondę lambdę i to wystroić to by było więcej Niuta z dołu i można by wypłaszczyc przebieg tego momentu trochę. Tutaj Nissan Sunny GTi już po strojeniu i znacznie bardziej płaski przebieg momentu ma: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 to dlaczego nie odpiąłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.