Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zenit-problemy


krisF3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Primerę P11 2.0 SRI 97r. Instalacja gazowa Zenit, reduktor Niko, wtryskiwacze Valtek 1ohm.Od pewnego czasu ciężko było ruszyć pod górkę na przykład ,gdyż mój nissan potrafił nawet zgasnąć.Po prostu przy szybkim dodaniu gazu obroty spadały do zera niemalże.Odwiedziłem gazownika zrobił autokalibrację i ten problem zniknął, chodziło podobno o czasy wtrysku,ale pojawił się następny problem: w trasie nie da się jechać normalnie, szarpie, nie ma mocy, jakby gazu za mało dostawał nie mam pojęcia.Być może niewłaściwie zrobiona autokalibracja. Bardzo poważnie zastanawiam się nad zmianą wtryskiwaczy na HANA tylko nie wiem czy będą pasować do Zenita i do Niko a jeśli będą to jaki kolor jest odpowiedni do tego auta, bo nawet gazownik nie jest do końca przekonany czy czerwone czy zielone. Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwone za słąbe, tylko zielone albo barakudy, tam są dysze i mozna wiercić, niko po przeróbkach czy standard??? ile przejechane???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba to przestroić auto kalibracja ustawia tylko na wolnych dokładnie nie znam tej instalki wtryski te co masz to na pewno sie kwalifikują na zmianę ,,,

rozumiem,że trzeba to zrobić w trasie tylko czy wszyscy gazownicy tak robią , ciągle zastanawiam się czy sam bym poradził z wymianą Valteków na Hana tylko nie wiem jakie Hana kupić i gdzie najlepiejzy i czy z listwą czy pojedynczo

 

czerwone za słąbe, tylko zielone albo barakudy, tam są dysze i mozna wiercić, niko po przeróbkach czy standard??? ile przejechane???

niko raczej standard kupiłem nissana z czteroletnią instalacją i nic w niej nie zmieniałem instalacja 2008r przejechane nie wiem tak naprawdę ile
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy barakudy są tak samo dobre co hana

 

myślę, że nawet mogą być teraz lepsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gazmen wymieniał oring na tłoku??? bo moze czas już na to

nie wymieniał i nie będzie wymieniał bo nawet nie ma takich oringów i reduktorów takich nie naprawiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74505-stag200-na-stag300/page__st__60

 

operacja trwa jakieś 6 minut :D masz zajefajny reduktor, tylko trzeba mu zrobić moda na SMC i ciśnienie będize trzymał betonowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach ci gazmeni bardzo chętnie sam bym wszystko zrobił w swojej primerce ale nie wszystko się wie i się umie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach ci gazmeni bardzo chętnie sam bym wszystko zrobił w swojej primerce ale nie wszystko się wie i się umie

 

CZYTAĆ, OGLADAĆ, PYTAĆ, PRÓBOWAĆ, CZYTAĆ, OGLĄDAĆ, PYTAĆ, PRÓBOWAĆ ITD gazmeni to też ludzie :D nie wyssali tego z mlekiem matki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy że trzeba rozebrać reduktor w drobny mak i wyczyścić i wymienić ten oring na tłoku? ale skąd go wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor rozebrałem, bo był przerabiany, a TY musisz tylko odkręcić czarny element, wyjąć tłok i wymienić oring, który kupisz w sklepie z oringami,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po długiej przerwie. Problem z gazem rozwiązany. Mam nowe wtryskiwacze BARRACUDA. Mogę powiedzieć, że teraz mój Nissan jeździ na gazie a nie jak wcześniej "taczał się". Po wymianie wtryskiwaczy efekt był zauważalny choć nie było rewelacji. Nie dało się na 100% wystroić gazu. Pojawiały się niekiedy szarpania więc postanowiłem zakupić interfejs diagnostyczny do mojej instalacji. I tak rozpoczęła się moja zabawa z gazem. Aż w końcu postanowiłem rozebrać reduktor NIKO jak mi doradził kolega DINO.Co prawda nie wymieniłem oringu na tłoku gdyż nie mogłem nigdzie kupić go. Ale to co zobaczyłem po zdemontowaniu reduktora zszokowało mnie. Był okropnie zabrudzony,w rozdzielaczu - tam gdzie jest 6 małych otworków - 3 z nich były całkowicie zaklejone. Tak więc okazało się, iż to reduktor był głównym sprawcą problemów gazowych. Po wyczyszczeniu reduktora i kolejnej już regulacji instalacji ZENIT auto - można powiedzieć, że jeździ na gazie okey. Pozostało mi tylko znaleźć ten oring do tłoka.

Dziękuję za dobre rady i cenne wskazówki Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie Moja radość nie trwała długo Znowu pojawiły się problemy Zaczęło śmierdzieć gazem w aucie Podłączyłem laptop i okazało się że ciśnienie mam 3.6 bara aż w końcu wystrzelił przewód z filtra I znowu rozebrałem reduktor ale wszystko wydawało się w porządku więc go złożyłem a ciśnienie nadal 3.6 bara więc zadzwoniłem do firmy DOMAŃSKI i poinformowano mnie że przyczyną takiego ciśnienia jest grzybek Tak go naprawiłem że w ogóle nie było ciśnienia ( 0.3 bara) Więc go znowu wyciągałem i tak się bawiłem przez tydzień aż w końcu udało się zrobić i teraz ciśnienie mam 1.1 ale co z tego jak gaśnie po przełączeniu na gaz i piszczy czerwona kontrolka jakby w zbiorniku nie było gazu a jest zatankowany pełny zbiornik Dodam jeszcze że czujnik gazu przy wielozaworze pokazywał że nie ma gazu więc zdjąłem szkiełko i poruszałem i teraz pokazuje 1/2 butli Nie wiem co jest grane Czy może wielozawór do wymiany czy reduktor wyrzucić na złom A może inne pomysły macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ustawiłeś ciśnienie 1.1 ?? przecież po przełączeniu gaśnie

czujnik gazu nie ma tu znaczenia, podepnij sie pod program i zobacz co się dzieje, dobrze by było podmienić MAP-a na próbę, jak masz dojście to wepnij manometr zamiast FFL i sprawdź jakie faktycznie jest ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie ustawiłem  śrubą na reduktorze gdy pracował na benzynie Byłem u gazownika dzisiaj i stwierdził że wielozawór do wymiany i reduktor a że butlę do grudnia muszę i tak zmienić bo nie mam papierów na nią (firma ATRAM) to w gruncie rzeczy wszystko trzeba zrobić teraz Niezły wydatek mnie czeka Jutro butla i wielozawór Nie wiem co zrobić z reduktorem na wyjściu nie ma ciśnienia(gazownik podobno sprawdzał manometrem) Czy warto bawić się w wymianę oringu na tłoku czy to może nie być to i lepiej nowy reduktor Już mnie boli głowa od tego wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie ustawiłem  śrubą na reduktorze gdy pracował na benzynie 

czyli nie masz ciśnienia w układzie, bo po przełączeniu zawsze spada, ciśnienie na reduktorze ustawia się podczas pracy na gazie, NIKO to dobry reduktor, spróbuj podkręcić ciśnienie i przełączyc na gaz, na wejściu do redka jest ciśnienie?? luzowałeś ???na EZ przed redkiem jest ciśńienie?? może coś z EZ, zawsze można powymieniać wszytko ale może warto poświęcić trochę czasu i posprawdzać :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik mówił że na wejściu jest ciśnienie ale zastanawia mnie to że wielozawór do wymiany to skąd ciśnienie na wejściu do reduktora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zobaczymy jutro po wymianie butli i wielozaworu Może podłubię się jeszcze przy reduktorze najgorzej że na tłoku oringu nie zmieniłem a kupować zestaw u pana Domańskiego nie wiem czy się opłaca może ten reduktor już wyzionął ducha może lepiej kupić nowy Zavoli N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz ciśnienie przed redkiem, czyli WZW powinien być dobry, w NIKO wymieniasz tylko oring, za parę groszy w sklepie, nie musisz kupować u Domańskiego, ZAVOLAK N będzie za słaby, chyba, że nie kręcisz auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej jeżdżę oszczędnie ale ewentualnie Zavoli S a ciśnienie przed naprawą grzybka było 3.6 bara nawet przewód zerwało z FFL a grzybek naprawiłem na superglue he he  Może znajdę jutro oring na ten tłok nawet okrągły i zobaczymy co będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...