Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Pękł łańcuch rozrządu przy przebiegu 12000


Gość Jazzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a apropos oleju i mazda i nissan zaleca 10W-40 albo 10W-50 polsyntetyk! tak samo mazda(na pewno w 323F 94-98r) kiedys w silnikach starszej konstrukcji nawet smary sie latem do oleju dodawalo i nic sie nie dzialo tak byly skonstruowane! i na 10000% polsynetyk nawet zima jest b.dobry wiele osob jezdzi na full syntetyku i nic sie nie dzieje ale producent zaleca półsyntetyk!

 

czyli rozumiem ze ASO postepuja niezgodnie z zaleceniami producenta lejac do P11.144 Shell helix 5W-40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet na forum ktos pisal ze do n16 wlal syntetyka i w ASO sie przyczepili! ale do micry i saniacza na 100% polsyntetyk jest zalecany! zalecany nie znaczy ,,musi''

tylko wspomnialem o oleju!

temat tyczy sie łancucha i w.. mnie jak ktos mowi ze nizawodność nissana to mit! k.. kazde auto sie zuzywa ale statystyki nie mowia ze nissan jest do d*py. i teksty ze nissan to masówka qr** tyle ich jezdzi jak to nie ma byc masówka? po co takie gadanie! jak ktos nie chce masowki niech porshe albo ferrari sobie kupi choc i tu o masówce mozna mowic.

I z kad sie wzielo powiedzenie ze japoniec to japoniec, na kazdy warsztat sie wiedzie i mechanicy mowia to samo: japoniec to japoniec

I to ze pękł łancuch to albo wada fabryczna albo zla ekspluatacja albo poprostu ten model tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co się tak kolega Kmink wpienia! Prawda w oczy kole?

Niestety rozrząd w nissanach to porażka. Chyba, że ktoś sra kasą i sobie wymienia łańcuchy jak paski co 100.000. Co tu wogóle porównywać. Pasek Gates'a + napinacz i rolki prowadzące to średnio 500 zł z robocizną, a nie 1200 (jak w wypadku łańcuchowców)....

Mnie też wpienia jak ktoś ma klapki na oczach i nie jest obiektywny, nie dając nic złego na markę powiedzieć. Każdy samochód ma swoje wady i zalety, a w Nissanach to akurat rozrząd jest słabą stroną (koszta/wytrzymałość).

Co, mam się podniecać, że silnik oleju nie bierze po 150.000 :lol: ?. Takie rzeczy to osiąga i Fiat (rekordzistką jest Tempra z przebiegiem 430.000 i silnik 2.0 dalej chodzi).

Wiele rzeczy widziałem w silnikach, nawet i okrętowych i nie zamierzam się podniecać,że marka jest japońska.

Auta były kiedyś solidne (choćby stare mitsubishi colt czy mazda 626) , a teraz co się produkuje to padaka i jednorazowy shit!!!

A tak poza tym w Fiestach padają wałki rozrzadu, bo ludziska nie oddają silników do regulacji zaworów co 10.000 km, tylko jeżdzą, aż do zajechania wałka.

Nigdy tez nie powiedziałem, że nissan jest do d*py!

Ma wiele zalet - super skrzynia, prowadzenie - miodne, wykończenie - bez zastrzeżeń, praca silnika - mimo wiekowosci mojego auta-wciaz wywołuje zazdrość posiadaczy wielu aut równorzędnych roczników.

AVE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi nissany to rozrząd wytrzymuje tyle co producent przewiduje oczywiscie przy regularnym, odpowiednim serwisie, zdazyc sie moze ze trafi sie jakis bubel ale ile takich bubli trafia sie wsród nissanow a ile np. w autach francuskich czy niemieckich. Wymienisz pasek za 500zł co 100tys ale ile Ci dojdzie dodatkowych usterek itp ktorych koszt wyniesie duzo wiecej niz 700zł roznicy ktora placi sie za wymiane łancuszka. A np. w nissanie takich usterek prawie nie ma i tu japonczyki sa gora!ja uwazam ze nissany popsuly sie od ok 2000-2001roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się z Kolegą Kminkiem zgadzam. Poza rozrządem nie można narzekać 8) na Primerę.

Zresztą przestaje biadolić, bo mnie Koledzy zlinczują :? i nie będe miał dane dalej sobie jeździć Primerą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma idealnych aut, dzisiaj oglądałem top g.. i fajny wyścig zrobili bmw,jaguar,mitsh.. japoniec nie wygral ale powiedzieli ze i tak jest najlepszy
w tym wyścigu brał udział nissan primera P10, chyba z początku produkcji ze starym grilem , a clarkson powiedział że jak używany kupować to włąsnie japońca :) więc wnioski nasuwają się same
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma idealnych aut, dzisiaj oglądałem top g.. i fajny wyścig zrobili bmw,jaguar,mitsh.. japoniec nie wygral ale powiedzieli ze i tak jest najlepszy
w tym wyścigu brał udział nissan primera P10, chyba z początku produkcji ze starym grilem , a clarkson powiedział że jak używany kupować to włąsnie japońca :) więc wnioski nasuwają się same

W dodatku hatchback czerwony, tak jak mój :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch łańcuchem ale napinacz jest hydrauliczny może to jest przyczyną

kiedyś pytałem w JC o rozrząd do mojej nysy :shock: i zrezygnowałem

(cena)ale sprzedawca powiedział mi ,że jakby co to napinacz wymienić i łańcucha niepowinienem przeżyć :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma idealnych aut, dzisiaj oglądałem top g.. i fajny wyścig zrobili bmw,jaguar,mitsh.. japoniec nie wygral ale powiedzieli ze i tak jest najlepszy
w tym wyścigu brał udział nissan primera P10, chyba z początku produkcji ze starym grilem , a clarkson powiedział że jak używany kupować to włąsnie japońca :) więc wnioski nasuwają się same

 

To nie była Primera P10 tylko Mitsubishi Starion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co się licytujecie? Jeździłem różnymi markami i co? Mój Cherry 1,2 Y10 miał 300 tys. km. i jeździł , Mazda 626 - 180tys. km. i jeździła, Sentra 1,6 B12 - 250 tys. km. i jeździła, Sunny 1,6 N13 - 220 tys. km. i jeździł, Sentra 2,0 B13 - 290 tys. km. i jeździ nadal, Sierra 2,0 120 tys - padła (pękła głowica - wada fabryczna), R-21 - 180 tys - padła (po dwóch miesiącach użytkowania), R-19 - 120 tys. km - padła (pasek rozrządu - przejechał 50 tys. km.). I co? Teraz też szukam japończyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musiałem wymieniać łańcuch, napinacze i coś tam jeszcze u siebie. Już dość głośno było. Okazało się, że był naderwany napinacz. Z tym jeździłem 1,5 roku! Sporo mnie to kosztowało kasy i nerwów, bo ASO nie zadbało o części i z rzekomych 8-9 godzin pracy zrobiło się 2,5 dnia!

Teraz licznik wskazuje 115 tys.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ksiązki o naprawie Nissana P11 z silnikiem GA14DE wynika, że olej ma być SAE 10W/30 do 15W50. Nie wiem jaka jest hierarchia oznaczania lepkości olejów, ale znalazłem, że 10W30 to półsyntetyk, a 15W50 to mineralny. Jak wyżej pisałem jeżdże na syntetycznym oleju i nic go nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a apropos oleju i mazda i nissan zaleca 10W-40 albo 10W-50 polsyntetyk! tak samo mazda(na pewno w 323F 94-98r) kiedys w silnikach starszej konstrukcji nawet smary sie latem do oleju dodawalo i nic sie nie dzialo tak byly skonstruowane! i na 10000% polsynetyk nawet zima jest b.dobry wiele osob jezdzi na full syntetyku i nic sie nie dzieje ale producent zaleca półsyntetyk!

 

czyli rozumiem ze ASO postepuja niezgodnie z zaleceniami producenta lejac do P11.144 Shell helix 5W-40?

Mnie przy wymianie silnika w ASO wlali mobila 10w-40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co się tak kolega Kmink wpienia! Prawda w oczy kole?

Niestety rozrząd w nissanach to porażka. Chyba, że ktoś sra kasą i sobie wymienia łańcuchy jak paski co 100.000. Co tu wogóle porównywać. Pasek Gates'a + napinacz i rolki prowadzące to średnio 500 zł z robocizną, a nie 1200 (jak w wypadku łańcuchowców)....

Mnie też wpienia jak ktoś ma klapki na oczach i nie jest obiektywny, nie dając nic złego na markę powiedzieć. Każdy samochód ma swoje wady i zalety, a w Nissanach to akurat rozrząd jest słabą stroną (koszta/wytrzymałość).

Co, mam się podniecać, że silnik oleju nie bierze po 150.000 :lol: ?. Takie rzeczy to osiąga i Fiat (rekordzistką jest Tempra z przebiegiem 430.000 i silnik 2.0 dalej chodzi).

Wiele rzeczy widziałem w silnikach, nawet i okrętowych i nie zamierzam się podniecać,że marka jest japońska.

Auta były kiedyś solidne (choćby stare mitsubishi colt czy mazda 626) , a teraz co się produkuje to padaka i jednorazowy shit!!!

A tak poza tym w Fiestach padają wałki rozrzadu, bo ludziska nie oddają silników do regulacji zaworów co 10.000 km, tylko jeżdzą, aż do zajechania wałka.

Nigdy tez nie powiedziałem, że nissan jest do d*py!

Ma wiele zalet - super skrzynia, prowadzenie - miodne, wykończenie - bez zastrzeżeń, praca silnika - mimo wiekowosci mojego auta-wciaz wywołuje zazdrość posiadaczy wielu aut równorzędnych roczników.

AVE!

Mnie wk***ia to ze wszyscy sa tak za niemieckimi autami.Fakt,fajne autka ale bez przesady.Kazda blacha leci na niemieckie autko.Wszyscy gadaja tylko o niemcach,kazdy chce go miec.Jakbym mial kase i kupil sobie skyline'a to niech wtedy niemiec stanie obok mnie.Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt! Skyline to jest naprawdę KLASA. Pod maską huragan .... i tylni napęd.

Szkoda, że nie widziałem jeszcze tego modelu w Polsce:(

 

Przejedź się na 1/4 mili na Bemowo, może będziesz miał szczęście zobaczyć wózek Jarkowego...

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...