Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Pękł łańcuch rozrządu przy przebiegu 12000


Gość Jazzy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tez mnie zawsze wkurzalo ze wiekszosc plebsu jest za niemieckimi wozami (choc raporty ADAC i DEKRY mowia co innego) - juz sie nawet zastanawialem czy nie przejsc na szwaba z jednej prozaicznej przyczyny - zawsze latwiej go sprzedac, ale jakos nie moge ;)))) te heble w srodku mnie odstaraszaja, a w nowszych...... cena

 

co do p11.144 to chyba silnik jest ten sam bo ten model to w zasadzie mocny restyling, a nie zgodze sie ze silnik 2-litrowy to jakies badziewie ze sp... rozrzadem, jak juz pisalem mialem taki w P10 i bylem b. zadowolony, moc w sam raz a spalanie jak mniejszych i duzo slabszych niemcow

- moze ktos cofnal licznik albo faktycznie pechowy model, chyba nawet czytalem ze to jeden z najlepszych silnikow - i moze dlatego tak dlugo go produkowali

 

pozdrawiam nissanmaniakow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawą masz tą książkę ;) Chyba chińską, bo może tam montowali GA14DE do Primery :)

 

Wiem, czepiam się ;)

 

pzd

 

Oj tam, czepiasz się ;) pomyliłem się o jedną cyferkę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarroturro

Wracając jeszcze do tematu łańcuszka. Rzeczywiście mówi się, że mają wytrzymać 300 i więcej tysięcy km, ale wyjątki się zdarzają. W mojej n15: łańcuch, napinacze, prowadnice były wymieniane po niecałych ......... 29 tyś. km. Jak to mawiano na Forum Saaba, stanu łańcucha rozrządu nie ocenia się po ilości przejechanych km, tylko zwyczajnie na słuch

PS. Ale żeby tak pękł? :? łańcuch? :shock:

Szczerze współczuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma idealnych aut, dzisiaj oglądałem top g.. i fajny wyścig zrobili bmw,jaguar,mitsh.. japoniec nie wygral ale powiedzieli ze i tak jest najlepszy
w tym wyścigu brał udział nissan primera P10, chyba z początku produkcji ze starym grilem , a clarkson powiedział że jak używany kupować to włąsnie japońca :) więc wnioski nasuwają się same

 

To nie była Primera P10 tylko Mitsubishi Starion

kolega nie zbyt uważnie oglądał program, prócz primery był jeszcze ford mondeo jakiś peżot o cos tam jeszcze, nie pamietam ale obejrze powtórke jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 8 miesięcy temu...
Kazda blacha leci na niemieckie autko.Wszyscy gadaja tylko o niemcach,kazdy chce go miec.Jakbym mial kase i kupil sobie skyline'a to niech wtedy niemiec stanie obok mnie.Pozdro

A co ci to przeszkadza czy "blacha "leci na kogos auto?jak nie lubisz blach to na twoje nie poleci,czy moze drazni ci ze nie leci na twoje?

 

 

jaano:"tez mnie zawsze wkurzalo ze wiekszosc plebsu jest za niemieckimi wozami"

a w podpisie: "teraz testuje konkurencje pod wplywem bezawaryjnosci, bo moc i komfort napewno wiekszy.. A8 4,2 quattro" ciekawe hmmmm

 

troche dziwne komentarze w.g mnie szczegolnie na forum na ktorym udzielaja sie ludzie ktorzy nie maja nissana tylko np. opla/bmw/audi itd. badzcie obiektywni,jak to sie mowi tylko osiol nie zmienia zdania.przejedz sie porownaj a potem gadaj czy niemieckie sa slabe,czy leca na nie laski itd.

 

co do lancucha nie wierzcie w "dozywotnosc",wszystko co mechaniczne i poddawane cisnieniom/temp/obrotom itd musi kiedys sie zuzyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inz.damian

Tez mnie zawsze wkurzalo ze wiekszosc plebsu jest za niemieckimi wozami (choc raporty ADAC i DEKRY mowia co innego) - juz sie nawet zastanawialem czy nie przejsc na szwaba z jednej prozaicznej przyczyny - zawsze latwiej go sprzedac, ale jakos nie moge  te heble w srodku mnie odstaraszaja, a w nowszych...... cena 



co do p11.144 to chyba silnik jest ten sam bo ten model to w zasadzie mocny restyling, a nie zgodze sie ze silnik 2-litrowy to jakies badziewie ze sp... rozrzadem, jak juz pisalem mialem taki w P10 i bylem b. zadowolony, moc w sam raz a spalanie jak mniejszych i duzo slabszych niemcow 

- moze ktos cofnal licznik albo faktycznie pechowy model, chyba nawet czytalem ze to jeden z najlepszych silnikow - i moze dlatego tak dlugo go produkowali 



pozdrawiam nissanmaniakow

 

Z tego co wiem p11 i p11.144 rozni sie silnikiem 1,8 w ktorym zastosowano zmienne fazy rozrzadu, i faktycznie mniej pali a do tego jest to mocny silnik(mimo wzglednie niewielkiego momentu i mocy), jednak technika robi swoje; czesto slyszy sie negatywne opinie na temat tego silnika, ale dziwne ze glosza je tylko ludzie ktorzy "znaja kolesia, ktory zna kolesia, ktory mial szwagra ktory" mial ten silnik....zal

osobiscie jestem mega pozytywnie zaskoczony tym silniczkiem(kreci sie super nisko - jak diesel 1,5-3 tys obr/min), juz przed 3tys ma max moment!, jezeli ktos chce poczytac o tym silniczku to prosze sie zapoznac(pewnie juz na forum jest gdzies ten link)

 

http://www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/p11_144.html

 

pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inz.damian
inz.damian co do silnika 1,8, to zmienne fazy dostał dopiero pozniej inie kazde auto to ma. Poza tym nie ma co kryc, ze lubi olej, bo nawet sam nissan do tego sie przyznaje.

 

Z tego co wiem p11 i p11.144 rozni sie silnikiem 1,8

 

Nie rozumiem tej wypowiedzi :) Chyba chciales powiedziec, ze w P11.144 wprowadzono silniki 1,8, bo ja mam P11.144 i mam 2,0

 

Co do krecenia to wlasnie napisales jak zabic rozrzad w Primerze. To benzyna i to wysokoobrotowa, wiec jazda na zbyt wysokich biegach zabija ten silnik

 

 

 

To ja pismem obrazkowym moze :P : w p11 mamy silniki 1.6 i 2.0; w p11.144 mamy silniki 1.6 1.8 i 2.0, a wiec (=> kilka ulamkow, dwie calki, jedno rownanie rozniczkowe i dochodzimy do wniosku) roznia sie silnikiem 1,8(ktorego nie bylo w p11),

nikt nie mowi o jezdzie na zbyt wysokich biegach, tylko przeciez jakkolwiek bysmy nie jezdzili to nie ominiemy zakresu obrotow rzedu 1-3tys obr/min(nawet na biegu jalowym:P), a uklad zmiennych faz rozrz daje mozliwosc maksymalnego ich wykozystania(przy zachowaniu niskiego i pelnego spalania)

 

a co mi sie nie podoba to to ze kolejna osoba ktora nie ma, a opowiada.....moja prima ma ok 8 lat i nie bierze praktycznie w ogole oleju

 

 

to tylko w kwestii wyjasnienia, bo faktycznie odchodzimy troche od tematu...

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w fiestach 1.1 przy ok 120tys pada walek rozrzadu!
chyba żartujesz. owszem w silnikach 1.6i tak, ale nie w 1.1 czy 1.3 (czyli OHV!!!)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o pomoc. Mam P11 z 2001roku 1.8 114KM i problem z rozrządem. Po pierwszej diagnozie była cewka zapłonu. Po dokładnym teście powiedziano mi że to rozrząd? Czy to możliwe przejechane mam 97000km? Z tego co się dowiadywałem to łańcuszek rozrządu miał być wieczny? Nie jeżdżę dużo tylko 13000 tyś rocznie. Jaki jest koszt wymiany łańcuszka? I jeszcze jedno jaki jest maximum zużycia oleju bieże dość dużo ok 0.5 litra na 1000km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe przejechane mam 97000km?

Jak było deptane to możliwe. Chociaż wersja 1,5, czyli QG15 w N16 jest bardziej podatna na wyciąganie się łańcucha.

Z tego co się dowiadywałem to łańcuszek rozrządu miał być wieczny?

Za te herezje to bym wieszał na tych łańcuszkach. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B12 Witam i pozdrawiam. Moją Primerkę mam od 1.5 roku i nie mam zapędów rajdowca. Jeśli chciałbym coś sportowego to nie to autko. Mój egzemplarz był cały czas serwisowany. Sprowadzony z Niemiec, ale to nie ważne. Ja proszę o poradę jak zminimalizować koszty naprawy tego łańcuszka. I co zrobić żeby tak dużo nie palił tego oleju . Jeżdżę na oleju 5W30 lub 5W40 Shella. Gdzie szukać tanich części do naszych aut? Za sugestie bardzo dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co zrobić żeby tak dużo nie palił tego oleju

Ten typ tak ma - jedyne wyjscie sprzedac to auto i kupic z innym silnikiem 1,6 lub 2,0b :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Panowie ale chyba schodzicie z tematu - tu pisze się o pękniętym łańcuchu.

W mojej Primerze P10 , 2.0. SR20DI, 91r.

pasek rozrządu

urwał się tydzień temu przy przebiegu 270 tys. km.

Jeszcze nie wiem czy mam go remontować czy kupić nowy silnik.

Jeżeli kupić to od kogo? Czy lepszy będzie ten z Anglii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piter-urs, w dieslu ma byc co 10kkm, we wszystkich benzynach manual pokazuje ze co 15. Ja w SR20 wymieniam co 10 i jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
jestem ciekaw który z użytkowników primek wymienia olej tak jak zaleca producent co 7.5tyś.i nie ważne czy to 5w40 czy 10w40.

JA :D Ba, nawet max co 7000 km.

 

mechanik mowi ze powinno sie co 15.000

ASO Polskie i Niemieckie też tak zalecają. Paranoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piter-urs

Według książki panów M,Coombs.S,Rendle wydawnictwa HAYNES.Nissan primera.tak właśnie trzeba wymieniać olej ja swoją primere kupiłem w belgii w serwisie im ma całą historie serwisową i olej wymieniany co 7,5tyś więc chyba coś w tym jest z książki serwisowej wynika że pierwszą wymianę miał przy 1238km zalany 10w30 następna wymiana 8650 zalany 10w30 teraz 10w40 188tyś i tego będę się trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...