łysy Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Kolego przy tym układzie napędu jaki ma teraniacz to 35 cali to już fantazja .ja jeżdrzę na 32 a koledzy z okolic na 33 i to raczej już Maks więc określ się konkretnie co chcesz stworzyć i do czego to ma być bo jesteś niezdecydowany do końca .rajcują cię duże koła to kup parcha tam możesz ładować do oporu jak ci budrzet pozwoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Łysy - właśnie pytanie czy napęd to wytrzyma i reszta, w planach są mosty z Patrola, ale to jak auto zjedzie do PL na blacharkę i ramę, może uda się tu na miejscu rozdzielić wszystko to zobaczę w jakim to wszystko jest stanie dokładnie. Na Islandii dość ciężki jest teren, czym wyżej tym lepiej szczególnie przy przeprawach przez rzeki, gdzie każdy dosłownie cm jest wart każdej korony Co do zdecydowania chciałem tam wsadzić docelowo 33" lub 35", marzy mi się 37 lub 38, ale to już chyba by była znaczna przesada ... Nie chciał bym też stracić jakoś wybitnie walorów użytkowych na co dzień wiadomo. Mniej więcej chciał bym coś takiego uzyskać jak na foto: Tego wzoru chciał bym się trzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Do 33" napędy wytrzymają - oczywiście bez większego katowania - powyżej most z parcha i wtedy możesz zakładać nawet 40". Na Twoim wzorze nie wydaje mi się aby były jakieś bardzo duże te opony - mnie się wydaje że to 31-32" - ale mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Jest piękny takiego ci życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Saydack - na razie 31" też będą ok zapewne, ale jednak apetyt rośnie 33" - wejdą po lifcie zawieszenia samego o 2" ? Czy trzeba dźwigać budę jeszcze o te 2" ? Rozumiem że 3" lift budy to już przesada, za duży przeciąg pod spodem Wiadomo że chciał bym to zrobić przed dorabianiem/szukaniem zderzaków i itp. bo tak będzie podwójna robota potem, wiadomo, że też lepiej budę zrzucić wcześniej niż później, co by obadać ramę dokładnie, czy coś jej nie dolega Łysy - podziękował, będę się starać jak środki pozwolą, czas, oraz wszystkie znaki na niebie i ziemi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Na samym lifcie zawieszenia 33" nie wejdą - musisz dołożyć lift budy - co do wielkości tegoż liftu - musi Ci napisać @łysy lub @enzo - oni użytkują zdaje się większy niż 2 cale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek_krk Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Witam Panowie przeczytałem ten jak i kilka innych wątków o modyfikacji zawieszenia w Terrano II. Priorytety jakie kierują mną do lekkiego liftu to większy komfort w lekkim terenie, dziurawych drogach jak też (nie ukrywam ) wygląd. Lift budy mnie nie interesuje jak dla mnie za duże rzeźbienie i tak dziwnie buda sterczy nad ramą (może kwestia gustu) Czy ktoś z Was zna / ma założony gotowy zestaw lift amory/ sprężyny + ew. podkładki (dla zachowania geometri przedniego zawieszenia ) ? Czy też trzeba dokupić sprężyny, amortyzatory + podkładki np, od kolegi z forum http://www.hcd-customdevices.pl/index.php/dystanse/72-podkladki-do-liftu-przedniego-zawieszenia-50mm-2 W takiej sytuacji jakiej długości amortyzatory i sprężyny + 50mm i temat zamknięty pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Zezba to dopiero bedzie jak zaczniesz grzebac przednie zawieszenie. Lepiej zrobic lift budy jak zawieszenia. Ale skoro cie nie interwsuje bodylift to zacznie cie interesowac sztywny most z przodu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Moje auto ostatnio poszło do spawania, miałem dwie dziury na przednich nadkolach i nie bardzo trzymało sie mo owanie przednie ramy do budy. Przy tych naprawach kolega podpowiedział żebym lekko podniósł budę tak aby łatwiej czyś iło się rame. Pomysł podchwycony więc dają palec chciałem rękę. Zrobiłem przymiarkę pod koła 33" jednak opona była tak wielka i szeroka, musiał bym zmieniać felgi i pdcinać budę więc odpuś iłem temat. Mając lift zawiasu 2" i budy 1" jest fajnie bo spalanie mam dalej normalne na długich trasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Dajcie spokój. W terano to max 32cale. Jak udoskonalisz przednie zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Prawdę rzecze Enzo 33" to przegięcie Ale budę spoko, bez specjalnych przeróbek można o cale dźwignąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Na 32" nie porywałem się bo jak wyszło z wyliczeń to musiał bym zmieniać felgi na ujemne ET a to wszystko lawinowo wzrasta $ więc spokojnie pozostaje przy szczęśliwych 31" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 ja mam 32cale opony. felgi -30et. 8cm lift miedzy ramą a budą i 5cm na zawieszeniu. błotniki wycięte do samych drzwi. i amorki takie twarde że we dwóch montowalismy. monroa. i teraz dopiero nic nie chaczy. brak stabilizatorow. zamiast wspólnika drążka wstawioną przekładnie kierowniczą od anglika. po takich modyfikacjach trzeba tylko raz w roku wymieniac końcówki drążków,drążek środkowy i czasami gorne wahacze. może w tym roku zrobię jeszcze wzmocnienie wahaczy produkcji hugha. to nie będzie trzeba tyle wymieniać hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Jestem ciekaw kiedy ktoś się podejmie wymiany środkwego drążka na ten od pojary i to opisze. Koncówki deczko mocniejsze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Od jakiego pajero? Podrzuc cos wiecej informacji. Pierwsze slysze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 ja bede na pewno kiedys przerabial na takie koncowki https://pl.aliexpress.com/item/10pcs-Aluminum-M3-Ball-Head-Holder-Tie-Rod-End-Ball-Joint-for-RC-1-10-Crawler/32792820007.html?spm=2114.56010308.4.1.IyoWCF https://www.conrad.pl/Przegub-Modelcraft-M4,-4-mm,-duraluminium,-4-szt%2e.htm?websale8=conrad&pi=209449&ci=SHOP_AREA_14780_1214080 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Od jakiego pajero? Podrzuc cos wiecej informacji. Pierwsze slysze Pajero jest troszkę mądrzej zbudowane niż nasze dziki 1. Sworzeń górnego wahacza wystarczy po lifcie obrócić o 180' i problem z pochyleniem kół z bani 2. Dolne wahacze są "wleczone" a u nas "pchane" czyli odpada problem z drążkami reakcyjnymi 3. Drążek środkowy: wewn. końcówki obracają się tak jak u nas w poziomie ale zewn. w pionie ... 4. Tylne wahacze mocowane są bezpośrednio do podłużnic ramy tak jak w Patrolach GR 5. Kielichy sprężyn mocowane są z dwóch lub trzech stron ... więc ten problem też odpada 6. Drążki skrętne są krótsze niż u nas ... niby zmniejsza to komfort ale w terenie się sprawdza Jednym słowem Dżapańce budując Pojarę II generacji obejrzeli sobie T1 i wysnuli właściwe wnioski ... zresztą sami widzieliście Pojarę Połamańca na majówce (jam to nie chwaląc się uczynił ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Tylko z rudą przegapili temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Takie otwarte przyguby to wg mnie lipa, piasek, woda wykonczy ich szybciej niz oryginalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 XJ-ty mają otwarte i hulają Znaczy kardany nie przeguby Piotrek, ramy w Pojarach gniją dużo szybciej niż u nas ... to jeden z plusów na naszą korzyść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Takie otwarte przyguby to wg mnie lipa, piasek, woda wykonczy ich szybciej niz oryginalne heheh i tak to szybciej polamiesz jak zdąży się wyeksploatowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 XJ-ty mają otwarte i hulają Znaczy kardany nie przeguby Piotrek, ramy w Pojarach gniją dużo szybciej niż u nas ... to jeden z plusów na naszą korzyść Z tym hulaja to Lemmy pojechałeś ;-) Ramy, spadające z poduszek budy.....pojara 2 to loteria kiedy się złamie. Niestety, szkoda bo fajne auta. W serii wchodzi duże koło, lepszy kąt natarcia.....no i blokada 100% tyłu! O super select nie wspomne bo mnie to akurat lata. Ostatnio jakąś famę usłyszałem o uzdrowieniu terranowego układu drążków kierowniczych wstawkami z jakiejś BMW ale to relacja z 3ciej ręki więc nie znam szczegułów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Nie wiem jak gdzie indziej ale w EZG hulają Na filmie z tegorocznej majówki widać że buda z ramy nie spadła pomimo liftu ... ale fakt, mało co i by nam zwieracze rozszczelniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Odświeżę temat. Po dzisiejszym wyjeździe w teren po raz kolejny wspornik drążka kierowniczego dał d... Przy stosunkowo małej prędkości i niezbyt ciężkim terenie ramię wspornika wygięło się w górę przez co cała reszta się rozjechała (wzmocnienie wspornika mam założone). Jak wygląda sprawa przekładni kierowniczej od anglika w miejsce wspornika? Mocowanie jest takie samo ale co trzeba zrobić z przekładnią żeby to chodziło? Czy ktoś próbował wsadzić drążek środkowy od innego auta żeby wyglądało to mniej więcej tak samo jak w vitarze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 (edytowane) Nie wiem jak to w wiertarce wygląda, a przekładnia u mnie robi już jakiś czas i nic się nie dzieje. A tu poczytasz o moich odczuciach po montażu Edytowane 9 Czerwca 2018 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.