Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2 - lift 2" + dywagacje o modyfikacjach


Sygma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2.7, bo ten silnik ogarnę w ramach weekendowego relaksu :)

 

Nie ogarniesz, uwierz mi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W niem nie ma co ogarniać, to są inne standardy motoryzacji;-)

On ma jechać i nie oglądać się za siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tdiku klęknie po kolei wszystko co klęka standardowo

 

przepływka będzie pierwsza :)

 

samo żelastwo w środku nieśmiertelne, byle olej zmieniać

 

3,0 z r20 też niezajebliwe... nie bez powodu parchowcom się chce je szarpać z r20 i przezbrajać na osprzęt do y61...

 

tylko że 2,7 a 3,0 to jak kolega wspomniał różne epoki...

 

Podłoga umiera na zgrzewie blach właśnie, w longu to będzie miejsce pod tylnym rzędem siedzeń, z 3d troszkę "dalej"

 

w longu ładnie to widać od dołu... pod krótkim za dużo nie leżałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak nie nie ma co sie lubi....

to się bierze co jest nie zgniłe i w dobrym stanie :)

 

... a Ty się nastawiaj psychicznie na wyjazd ze mną i powrót tym śmietnikiem jak kupimy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie , padł mi laptop, teraz korzystam z innego kompa...specjalnie nie odpowiadałem na apel Sygmy, bo nie bardzo mam czas, i "ręki do kupna" nie mam szczęśliwej...początkowo myślałem żeby się zaoferować, ale uwierzcie na słowo...lepiej nie  :0recourse:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotuj jakieś wiadro na śrubki i kombinerki bo jak ze Sygmą się na niego nadziejemy i zacznie gubić po drodze osprzęt to trzeba będzie w coś to zbierać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee...

same to się rozkręcają Landki Discovery :)



T2 raczej nie mają takich problemów...

... chyba :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Koledzy czytam na forum różne tematy co by to "dokształcić się" ale pierwsza myśl co mi nie daje spokoju a co zauważyłem to że duży mętlik jest i czytający ma po godzinie lektury mieszane uczucia co do przeróbek chociaż by liftu.

W moim przypadku autko ma służyć jedynie jako wyprawowo-turystyczne. Mam standardowe alufelgi 16" i moje pytanko czy na owe felgi wejdzie opona dająca rozmiar koła 31"? Czytałem na ten temat ale odpowiedzi jednoznacznej nie doczytałem bo jedni piszą że będzie na styk a inni że lift 2" musi być.

A i jeszcze jedno pytanko co do liftu - w moim przypadku gdyby był już konieczny to doradźcie koledzy co lepiej lift budy czy zawiasu?

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem w trakcoe modyfikacji d21. z mojego doksztalcania sie wymyslilem ze lepiej lift budy, jak podniesiesz zawieche zmniejszysz zakres skoku wahacza pozatym za duzo roboty. a jesli 2" wystarczy to.lepiej sama buda i ja tak zamierzam. co do felg to piczytaj moj watek w terenowych standardowe maja chyba 6" a ty musisz dac 8" do tychnduzych kapci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko tez weldug mnie zalezy jak teraz zawieszenie przednie lezy, bo jesli ktos ma juz opadniete to wskazane by bylo zey podniosl do standardowego polozenia lub nawet z malym plusem i wtedy obserwowac co bedzie dalej.

 

ile juz ogloszen widzialem z t2 jak przod lezy tak nisko jak w plaskaczu a zawias pewnie miekki jak tapczan.

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz zdrowe amory, to wkładasz sprężynę +2" (koszt ok 560zł) podkręcasz przód na drążkach i masz +2"

jak ci się skończą amory, to wymieniasz na dedykowane do liftu (koszt ok 1000zł) i masz +2" na sensownym zawieszeniu,  :jeep:

bo jak masz amory i sprężyny od nowości, to wyprawówki z tego nie zrobisz  

 

jeśli chodzi o lift budy, to uważam, że podstawowym plusem tego rozwiązania jest to, że lepiej się wypłukuje błoto między ramą a budą ale do tego w zupełności wystarczy +1"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej pójdę drogą lift 1" na zawieszeniu i 1"cal na body lifcie.

Wydaje mi się to rozsądnym rozwiązaniem tylko problem z felgami mam.

Maximum koła mają mieć 31" ale nie chcę za szerokich. Wiem z doświadczenia że odsadzenie felgi można skorygować flanszami - talerze redukcyjne między felgą a piastą ale - no właśnie łożyska mają o wiele większe obciążenia do znoszenia i szybko się kończą.

Musze się zaznajomić gdzieś na tym forum albo innych stronach z literaturą opon do aut terenowych.

Obawy mam dopiero co do skręconych kół czy dostanę coś do seryjnych alufelg 16"wych dając mi koło na 31" ale nie za szerokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko będzie znaleźć sprężynę +1" chyba, że dasz podkładkę pod sprężynę, ale wtedy nadal masz starą sprężynę, która za chwilę się uklepie i tak znowu staniesz przed kwestią wymiany sprężyn

cytując klasyka "tanio już było"

jeśli chodzi o odsadzenie felg, to raczej odradzam dystanse, opony w optymalnym rozmiarze to pewnie 31x10,5x15, wiem że masz 16, ale może lepiej sprzedać alusy i w to miejsce kupić stalówki z odpowiednim off setem, po sprzedaniu alusów do nowych dołożysz pewnie tyle co zapłaciłbyś za dystanse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się kolego"tanio już było"!

Nie wiem czy dobrze kojarzę ,jest jeszcze jedna możliwość o której jakiś czas temu pisałem z kolegą "Lemmy"-m ,że gdyby zrobić lift budy i dać większe koła na jakich mi zależy te 31" to prześwit się powinien powiększyć. Nie jestem pewny tego rozwiązania co do wyprawowo-turystycznego zastosowania?

Może są koledzy co znają temat jak tak to niech wcisną swoje "3grosze" każde zdanie dobrze widziane.


Tak myślę o tym lifcie - przecież dając pod tył podkładkę podnoszę go o średnice podkładki. Piszesz kolego że sprężyna się wyklepie na podkładce a bez podkładki też ma przecież te same obciążenia i powinna  (teoretycznie) też się sklepać tak samo jak z podkładką to i bez podkładki czy nie mam racji?

Jeśli się mylę to proszę mnie sprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyklepie się tak samo z podkładkami czy bez - chodzi o to że te sprężyny zapewne i tak się nadają do wymiany - więc prościej jest je wymienić i przy okazji zrobić lift - niż robić lift budy a za chwilę wymieniać sprężyny - dlatego każdy zaczyna od liftu zawieszenia (no prawie każdy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednak na początek obejrzałbym dokładnie całe zawieszenie w aucie i wtedy zdecydowałbym co kupić

piszesz o aucie na wyprawy, więc obejrzyj zawieszenie i sam oceń czy na takich podzespołach pojechałbyś np na Ukrainę czy do Rununii

ja pisałem o zawieszeniu (4 amory i para sprężyn) za niespełna 1600zł

myślę że wyjazd na jedną dalszą wyrypę będzie kosztował więcej niż ten zawias

no chyba,  że nie przeraża cię widmo pękniętej sprężyny na połoninie na wysokości 2000m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się panowie że na początek to trzeba całe seryjne autko obejrzeć i podreperować a później zacząć się bawić w ulepszenia i przeróbki.

Mam mieszane uczucia co do podnoszenia autka. Rzeczywiście najlepiej było by zainwestować w markowej klasy i sprawdzony sprzęt do liftu.

Tylko nadal nie daje mi spokoju lift zawieszenia - przecież wtedy przegub jest bardziej narażony na większe siły i kąt dostaje większy przez co na logikę szybciej się zużywa no chyba że się mylę.


A dając lift budy i większe koła to przecież też prześwit nam się powiększy a co do sprężyny - to pamiętam za dawnych czasów jeszcze jako uczeń to wiele sprężyn i resorów to dawało się na kuźnie a tam to różnego typu bajery po obróbce termicznej wychodziły - sztywne odpuszczone większe sprężyny i w ogóle wedle życzenia klienta i zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc prościej jest je wymienić i przy okazji zrobić lift - niż robić lift budy a za chwilę wymieniać sprężyny - dlatego każdy zaczyna od liftu zawieszenia (no prawie każdy)

 

Czyli lepiej najpierw podnieść auto na zawieszeniu, potem lift budy ? 

W sumie głupie może pytanie - ale czy przy samym lifcie budy 2" lub 3" da się wsadzić coś więcej do T1 niż 31" ?

Pytanie drugie - czy komplet np. Ironman-a jest wszystkim co jest mi potrzebne do liftu zawieszenia ? Czy jeszcze trzeba coś zmodzonego typu wahacze i itp ? 

Edytowane przez Hellsin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę na początek potrzeba sprężyny i amortyzatory (drążki zostaw oryginalne) - moje terrano tak do tej pory jeździ (już nie u mnie) - wahacze itp zostają oryginalne do liftu 2" - jedyne co ja miałem dodatkowo to podkładki od @huga (poprawiają kąty pracy zawiasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saydack - wszystko mogę kupić jak coś za jednym zamachem, wtedy oszczędzę sobie dodatkowych wydatków i rozbierania wszystkiego po 5 razy ;)

Co do wahaczy - przy 3" pewnie już by wyszła lipa ? Te podkładki widziałem i właśnie sam się zastanawiałem nad nimi. 

Pytanie jeszcze jedno - przy lifcie budy 2" lub 3" + lifcie zawiasu 2" jakie opony max uda mi się tam wsadzić ? Upragnione minimum 33" zapewne tak, ale 35" i wyżej - jak to z tym jest ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...