Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2 - lift 2" + dywagacje o modyfikacjach


Sygma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego przy tym układzie napędu jaki ma teraniacz to 35 cali to już fantazja .ja jeżdrzę na 32 a koledzy z okolic na 33 i to raczej już Maks więc określ się konkretnie co chcesz stworzyć i do czego to ma być bo jesteś niezdecydowany do końca .rajcują cię duże koła to kup parcha tam możesz ładować do oporu jak ci budrzet pozwoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łysy - właśnie pytanie czy napęd to wytrzyma i reszta, w planach są mosty z Patrola, ale to jak auto zjedzie do PL na blacharkę i ramę, może uda się tu na miejscu rozdzielić wszystko to zobaczę w jakim to wszystko jest stanie dokładnie. Na Islandii dość ciężki jest teren, czym wyżej tym lepiej szczególnie przy przeprawach przez rzeki, gdzie każdy dosłownie cm jest wart każdej korony ;) 

Co do zdecydowania chciałem tam wsadzić docelowo 33" lub 35", marzy mi się 37 lub 38, ale to już chyba by była znaczna przesada ... Nie chciał bym też stracić jakoś wybitnie walorów użytkowych na co dzień wiadomo.

 

Mniej więcej chciał bym coś takiego uzyskać jak na foto:

 

f2b824da638f2ffa28cd241549d8e071.jpg

 

Tego wzoru chciał bym się trzymać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 33" napędy wytrzymają - oczywiście bez większego katowania - powyżej most z parcha i wtedy możesz zakładać nawet 40".

Na Twoim wzorze nie wydaje mi się aby były jakieś bardzo duże te opony - mnie się wydaje że to 31-32" - ale mogę się mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saydack - na razie 31" też będą ok zapewne, ale jednak apetyt rośnie ;)

33" - wejdą po lifcie zawieszenia samego o 2" ? Czy trzeba dźwigać budę jeszcze o te 2" ?

Rozumiem że 3" lift budy to już przesada, za duży przeciąg pod spodem ;)

Wiadomo że chciał bym to zrobić przed dorabianiem/szukaniem zderzaków i itp. bo tak będzie podwójna robota potem, wiadomo, że też lepiej budę zrzucić wcześniej niż później, co by obadać ramę dokładnie, czy coś jej nie dolega :)

 

Łysy - podziękował, będę się starać jak środki pozwolą, czas, oraz wszystkie znaki na niebie i ziemi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym lifcie zawieszenia 33" nie wejdą - musisz dołożyć lift budy - co do wielkości tegoż liftu - musi Ci napisać @łysy lub @enzo - oni użytkują zdaje się większy niż 2 cale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Piotrek_krk

Witam

 

Panowie przeczytałem ten jak i kilka innych wątków o modyfikacji zawieszenia w Terrano II.

 

Priorytety jakie kierują mną do lekkiego liftu to większy komfort w lekkim terenie, dziurawych drogach jak też  (nie ukrywam :) ) wygląd.

Lift budy mnie nie interesuje jak dla mnie za duże rzeźbienie i tak dziwnie buda sterczy nad ramą :P  (może kwestia gustu)

 

Czy ktoś z Was zna / ma założony  gotowy zestaw lift amory/  sprężyny + ew. podkładki (dla zachowania geometri przedniego zawieszenia ) ?

 

Czy też trzeba dokupić sprężyny, amortyzatory + podkładki np, od kolegi z forum http://www.hcd-customdevices.pl/index.php/dystanse/72-podkladki-do-liftu-przedniego-zawieszenia-50mm-2

 

W takiej sytuacji jakiej długości amortyzatory i sprężyny + 50mm i temat zamknięty :D

 

pozdrawiam

 

Piotrek 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zezba to dopiero bedzie jak zaczniesz grzebac przednie zawieszenie. Lepiej zrobic lift budy jak zawieszenia. Ale skoro cie nie interwsuje bodylift to zacznie cie interesowac sztywny most z przodu

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje auto ostatnio poszło do spawania, miałem dwie dziury na przednich nadkolach i nie bardzo trzymało sie mo owanie przednie ramy do budy.

Przy tych naprawach kolega podpowiedział żebym lekko podniósł budę tak aby łatwiej czyś iło się rame. Pomysł podchwycony więc dają palec chciałem rękę.

Zrobiłem przymiarkę pod koła 33" jednak opona była tak wielka i szeroka, musiał bym zmieniać felgi i pdcinać budę więc odpuś iłem temat. Mając lift zawiasu 2" i budy 1" jest fajnie bo spalanie mam dalej normalne na długich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę rzecze Enzo

33" to przegięcie

Ale budę spoko, bez specjalnych przeróbek można o cale dźwignąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 32" nie porywałem się bo jak wyszło z wyliczeń to musiał bym zmieniać felgi na ujemne ET a to wszystko lawinowo wzrasta $ więc spokojnie pozostaje przy szczęśliwych 31"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 32cale opony. felgi -30et. 8cm lift miedzy ramą a budą i 5cm na zawieszeniu. błotniki wycięte do samych drzwi. i amorki takie twarde że we dwóch montowalismy. monroa. i teraz dopiero nic nie chaczy.

brak stabilizatorow. zamiast wspólnika drążka wstawioną przekładnie kierowniczą od anglika.

po takich modyfikacjach trzeba tylko raz w roku wymieniac końcówki drążków,drążek środkowy i czasami gorne wahacze. może w tym roku zrobię jeszcze wzmocnienie wahaczy produkcji hugha. to nie będzie trzeba tyle wymieniać hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiego pajero? Podrzuc cos wiecej informacji. Pierwsze slysze

Pajero jest troszkę mądrzej zbudowane niż nasze dziki

1. Sworzeń górnego wahacza wystarczy po lifcie obrócić o 180' i problem z pochyleniem kół z bani

2. Dolne wahacze są "wleczone" a u nas "pchane" czyli odpada problem z drążkami reakcyjnymi

3. Drążek środkowy: wewn. końcówki obracają się tak jak u nas w poziomie ale zewn. w pionie ... :)

4. Tylne wahacze mocowane są bezpośrednio do podłużnic ramy tak jak w Patrolach GR

5. Kielichy sprężyn mocowane są z dwóch lub trzech stron ... więc ten problem też odpada

6. Drążki skrętne są krótsze niż u nas ... niby zmniejsza to komfort ale w terenie się sprawdza

Jednym słowem Dżapańce budując Pojarę II generacji obejrzeli sobie T1 i wysnuli właściwe wnioski ... zresztą sami widzieliście Pojarę Połamańca na majówce (jam to nie chwaląc się uczynił :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJ-ty mają otwarte i hulają

Znaczy kardany nie przeguby

 

Piotrek, ramy w Pojarach gniją dużo szybciej niż u nas ... to jeden z plusów na naszą korzyść :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie otwarte przyguby to wg mnie lipa, piasek, woda wykonczy ich szybciej niz oryginalne

heheh i tak to szybciej polamiesz jak zdąży się wyeksploatowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJ-ty mają otwarte i hulają

Znaczy kardany nie przeguby

 

Piotrek, ramy w Pojarach gniją dużo szybciej niż u nas ... to jeden z plusów na naszą korzyść :D

 

Z tym hulaja to Lemmy pojechałeś ;-)

 

Ramy, spadające z poduszek budy.....pojara 2 to loteria kiedy się złamie. Niestety, szkoda bo fajne auta. W serii wchodzi duże koło, lepszy kąt natarcia.....no i blokada 100% tyłu! O super select nie wspomne bo mnie to akurat lata.

 

Ostatnio jakąś famę usłyszałem o uzdrowieniu terranowego układu drążków kierowniczych wstawkami z jakiejś BMW ale to relacja z 3ciej ręki więc nie znam szczegułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak gdzie indziej ale w EZG hulają :D

Na filmie z tegorocznej majówki widać że buda z ramy nie spadła pomimo liftu ... ale fakt, mało co i by nam zwieracze rozszczelniło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odświeżę temat. Po dzisiejszym wyjeździe w teren po raz kolejny wspornik drążka kierowniczego dał d... Przy stosunkowo małej prędkości i niezbyt ciężkim terenie ramię wspornika wygięło się w górę przez co cała reszta się rozjechała (wzmocnienie wspornika mam założone). Jak wygląda sprawa przekładni kierowniczej od anglika w miejsce wspornika? Mocowanie jest takie samo ale co trzeba zrobić z przekładnią żeby to chodziło? Czy ktoś próbował wsadzić drążek środkowy od innego auta żeby wyglądało to mniej więcej tak samo jak w vitarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to w wiertarce wygląda, a przekładnia u mnie robi już jakiś czas i nic się nie dzieje. A tu poczytasz o moich odczuciach po montażu 

 

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...