Sygma Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Ja by wchodziła 31" to było by pięknie.... i rozwiązywało by problem koła zapasowego w trasie. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- a teraz coś o ewentualnej blokadzie na przód... znalazłem takie coś (cena kosmos, bo u nas za połowę można to dostać) : http://www.euro4x4parts.com/parts/pba1024-1328_arb_differential_locker.html pytanie: czy to na pewno będzie pasować na przód do T2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 zawsze można coś na dachu wykombinować, na dłuższe wypady i tak by się przydało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 zawsze można coś na dachu wykombinować, na dłuższe wypady i tak by się przydało... ładowanie czegokolwiek na dach.. a szczególnie czegoś tak ciężkiego jak koło z felą jest słabym pomysłem, bo.... - cholernie ciężko zdjąć to koło (mało nie waży) - środek ciężkości przenosi się do góry i zaczyna bujać budą, co w przypadku wysokiego T2 szczególnie odczuwa się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 już nawet nie koło ale cokolwiek przydatnego (nawet raz, a jednak...), niech to będzie namiot, karimaty, czy kanister z wodą; wszystko zależy gdzie chcesz jechać, ale skoro budujesz wyprawówkę to co Ci zależy, może i stracisz na aerodynamice ...chociaż pewnie autostrady będziesz omijał, do takiego kanistra można kran albo i prysznic zamontować i masz Sheratona na kółkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 ładowanie czegokolwiek na dach.. a szczególnie czegoś tak ciężkiego jak koło z felą jest słabym pomysłem, bo.... - cholernie ciężko zdjąć to koło (mało nie waży) - środek ciężkości przenosi się do góry i zaczyna bujać budą, co w przypadku wysokiego T2 szczególnie odczuwa się moim zdaniem właśnie kółkom na dachu dość dobrze jest, pisałem o tym na początku ze wyprawówka dźwiga mnóstwo gratów na dachu jakoś nie wydaje mi się aby można było od tego uciec ... na dach pakujesz to co będziesz mało razy zdejmował czyli właśnie kółko bo plany są na ogół takie że się go nie będzie ruszać, kanistry itp będa znacznie częściej w obrocie więc lepiej im będzie na drzwiach z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Tylko piszesz i jakiejś mega-wyprawie... a ja o wypadzie na weekend (no, może dłużej), gdzie nie potrzeba tyle gratów. Bo to co trzeba zabrać, to mieści się do środka. Ktoś wie, ile waży koło 31" MT, z felgą i masą błota ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 (edytowane) nie no, prysznic to już zbytek, chociaż gdzieś filmik widziałem z wyprawy i gość faktycznie jakąś przedłużkę dokręcał, na pałąku zasłonkę i plumkał...full wypas PS: mocowanie bagażnika na przyssawki raczej nie wskazane ...a tak w ogóle to looknijcie sobie reklamę na górze ....rasowa wyprawówka, czego chcieć więcej? Edytowane 25 Marca 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 będzie ważyć w okolicach 30kg, to co ty takie modyfikacje na weekend tylko planujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Te modyfikacje nie są jakieś zaawansowane. A wyjazdy ? Wszystko zależy od czasu..... a z tym jest ostatnio spory problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Duzej wiedzy nie mam, ale powiem tak: Po przeczytaniu calego watku widać, że kolega Sygma sam jeszcze nie wie jaki typ turystyki chciałby uprawiać. Jako młody czlowiek i świeży własciciel T1 mialem tak samo 1000000 pomysłow na przerobienie auta za tysiace zlotych. Tylko to, że tych tysięcy nie mam zatrzymalo moje plany. I na szczęście!!! Moje poglady na temat off-roadu zmieniły sie diametralnie od momentu kiedy pojechałem ostatnio na polskie bezdroża (haugh żałuj że nie byłeś), dopiero na takiej krótkiej wyprawie (12h)zobaczyłem co jest tak na prawde potrzebne,czego brakuje mi i nissankowi. Moja rada taka, pojedz z kimś na jakis krótki rajd, pogadaj z ludzmi, popatrz na auta, pomysl o kosztach i podejmij decyzje. W terenie bardziej Liczy sie doświadczenie niz 31"MT. slabe auto nauczy Cie myslec zanim wcisniesz Gaz do dechy. Na bezdrozach auta byly rozne, rajd wygrala Dacia Duster, na zimowkach, wszyscy byli w szoku, a jednak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 blokada na moje oko jest na tył, znaczy do t2 na tył bo do hiszpana to akurat na przód... podstępna taka Powtórzę to co już ostatnio pisałem, proszę nikogo nie zniechęcać do inwestycji w samochód... Pamiętajcie że jak się inwestycja zweryfikuje, to odkupimy ten szpej za ułamek wartości swoją droga kolego Sygma... po czorta Ci blokowany przód? jechałeś czymś z DL z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 No nie byłem bo u mnie problem jest z finansami nieporównywalnie większy niż z czasem, a teraz doszła wymiana podpory wału, drążka końcówek, i tylne hamulce zaczynają coś podstępnie kombinować.... generalnie chętnie wymienię wolny czas na gotówkę ale jakoś nie mogę znaleźć jakiejś dodatkowej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 jechałeś czymś z DL z przodu? Nie tylko jeździłem ale nawet posiadam. Najbardziej interesowało by mnie wsadzenia zarówno na przód i na tył Detroit TrueTrac ........ ale z tego co przejrzałem (może dość pobieżnie) nie ma. Dlatego rozważam wsadzenie na przód pełnej blokady a na tył pozostawienie LSD. ...... a motanie ? To taka sama przyjemność jak i jazda. Przynajmniej dla mnie. generalnie chętnie wymienię wolny czas na gotówkę ale jakoś nie mogę znaleźć jakiejś dodatkowej roboty. zanotowałem informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 DTL to ten automatyczny LSD na wałeczkach zębatych?... jak tak lubisz motać to za cenę jednej blokady kupisz komplet mostów z grata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 DTL to w zasadzie TT (TrueTrac) i nie jest to typowe LSD. LSD potrafi zablokować most... TT tego nie robi. Zasada jego działania jest taka sama jak w centralnym różnicowym w Audi..... czyli jest to Torsen Nie potrafi zablokować mostu a tylko przekazuje moment na koło mające większą trakcję. tak to działa: http://www.youtube.com/watch?v=LTXvH3T8Bsg jak tak lubisz motać to za cenę jednej blokady kupisz komplet mostów z grata... I tu wchodzimy już w robienie zmoty.... czyli samochód nie robi się seryjny. Cała zabawa (moim zdaniem) polega na tym, by poprawić właściwości terenowe/trakcyjne auta... pozostawiając go w jak najbardziej seryjnej konfiguracji. Ułatwia to serwisowanie/naprawianie. Jak dla mnie, najlepszą do turystyki jest właśnie TT. Jest całkowicie bezobsługowa i w zasadzie niezniszczalna... a przy tym lepiej działa niż klasyczne LSD oparte na tarczkach. Pozwala dynamicznie pokonywać przeszkody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 to jak Ty chcesz bez motania włożyć DL czy ten wynalazek go gruchy przedniego mostu? tam nie ma H233b... tam jest takie cuś jak w Navarze... małe pokraczne... do niczego nie podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 To są na razie założenia. Jeżeli nie będzie możliwości wsadzenia TT do przedniego mostu, to niestety.... finalnie wejdzie tam ARB na pneumatyce lub jak coś się znajdzie to jakaś 100% blokada elektryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 ARB tam chyba też nie wejdzie...widziałeś kiedyś T2 od dołu? http://allegro.pl/most-przod-przedni-nissan-terrano-ii-2-7-td-i3063097497.html tak wygląda maleńka grucha... drugim prblemem są przeguby... zblokuj przód (choćby spaw lockiem), zrób parę zakrętów... i będzie chrup... liche takie te przeguby... umów sie kimś z Twojego miasta i obejrzyj T2 od dołu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Wejdzie ARB, nawet jest dedykowany :http://www.euro4x4parts.com/parts/pba1024-1328_arb_differential_locker.html Na cenę nie patrz, bo u nas można go kupić za połowę tej kwoty. Co do skręcania... to wiadomo, że tak spięty nie będzie skręcał .. ale w razie wklejenia czy podniesienie jednego koła daje możliwość zblokowania i pojechania na wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Spięty przodzik by fajny był. ale weź się pilnuj żeby nie skręcić kołami. No i ta cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 no fajnie fajnie, ale to blokada rd107.... do mostu c200... na przód pasuje do partola hiszpana... terrano c200 ma z tyłu... od czasów wersji TDI.. c200 zaczeli wkładać do tyły jak skończyli wkładać h233b... a z przodu jest zupełnie inny most... nie sądze żeby była do niego jakakolwiek blokada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 a co jest z przodu ? (oznaczenie) bo zupełnie nie ogarniam tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 r180a... przynajmniej w epoce h233b był... i do niego nie ma araba, jest do r180 z x terry, jest do r200... ale to nie jest to samo... i to generalnie należało by przemyśleć, dlaczego araby do IFS'a terranowego nie robią locka... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 R180A prawdopodobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) jak ekspert potwierdził to dalsza dyskusja nie ma sensu... przydałoby się jeszcze dla potomności sprawdziłć czy od 1998 nie było czegoś innego... ale chyba nie, bo nawet w manualach gdzie podawali ilości oleju do mostów, do przodu była podana zawsze jedna objętość, a do tyłu dwie, w zależności od mostu (h233b czy c200) a, no i z kronikarskiego obowiązku należy wspomnieć że 'vox interneti' twierdzi że h233b jest dużo mocniejsze niż c200, w sumie to może być nawet prawda... Edytowane 26 Marca 2013 przez Thespian 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.