Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szmerek w silniku


Gość Maciek78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hydropopychacze do wymiany... to po przebiegu 150kkm ma prawo klekotac... klekocze na bank jak jest kijowy oleum albo jak nastapila zmiana oleum z jednego na drugi.. mam na mysli to jak sie kupi gablote ktora bog wie na jakim oleum jezdzila.

 

PS: Zazwyczaj nie wszystkie trzeba wymieniac tylko trzeba ustalic ktore klekocza i te wymienic. Koszt... hmm.... nowe to majatek z oryginalu ale z uzywki mozna cos dobrac i wyjdzie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa wĄTKI W JEDNYM sie zrobiły ,tak u mnie to może być alternator ale...alternator miałem padnięty w innym aucie i tak jakoś inaczej było...zdejme pasek na dniach i posłucham wtedy póki co to zmieniłemolej i żarówki w podświetleniu zegarów ,popielniczki ,regulacji nawiewów i diode w paneliku na drzwiach od sterowania szybami cholera wszystko popalone było :? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A umnie sprawa wygląda tak: Olej wymieniony po zakupie samochodu na ELF cośtam, semi syntetic. Przebieg teraz 90 000.

Dzisiaj odpalałem go później niż zwykle, temperatura już nie była niska i nie szmerało. Ale jak jest zimna noc to rano odgłos jest taki, jakbyście pociągnęli sanki po chodniku. Nic nie klekocze tylko takie suche szuranie, typu: "chchchchchchchch". Przez chwilę, potem wsio jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz filter oleum? FILTRONA? Jezeli tak to trzeba go sprobowac wymienic. Duzo ludzi zaczelo narzekac na te filtry... podobno zeby zejsc z ceny nie montuja w nich zaworkow i oleum nie trzyma cisnienia.

moze to tez byc wina pompy oleum. Trzeba temat rozkminic i bedzie wszsytko wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A umnie sprawa wygląda tak: Olej wymieniony po zakupie samochodu na ELF cośtam, semi syntetic. Przebieg teraz 90 000.

Dzisiaj odpalałem go później niż zwykle, temperatura już nie była niska i nie szmerało. Ale jak jest zimna noc to rano odgłos jest taki, jakbyście pociągnęli sanki po chodniku. Nic nie klekocze tylko takie suche szuranie, typu: "chchchchchchchch". Przez chwilę, potem wsio jest OK.

Było wielokrotnie o tym na forum. Winny temu jest filtr oleju. Filtrony i JC tak podobno mają, bo mają inną konstrukcję (zawory przelewowe, czy coś takiego). Polecane są filtry MANN albo Champion, przy których te objawy (wydłużony czas palenia się kontrolki ciśnienia oleju oraz szuranie w silniku) nie występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zmieniłem filtrona na inny ,ponoc lepszy efekt ten sam dalej po kilku godzinach postoju przez 3 może 4 sekundy świeci lamka smarowania ,chwilowo było za dużo oleju :cry: wymiana we warsztacie ku...ostatni raz :evil: ,nie wiem co się dzieje wcześniej tego nie było a zalałem Texaco 10W40 , bo ponoć taki był ale teraz to sam nie wiem moze był mineralny special jakiś ...... :? :? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem o N14(a wiem ciągle za mało)to nie ma przy zaworkach hydrauliki,przynajmniej w 1.4 i 1,6.Popychacze hydrauliczne występują jedynie w dieslu i silnku benzynowym 2litrowym.

Prawdopodobnie również w 1,6 GTI,a wszystko to wyczytałem z mądrej

książki Sam naprawiam samochód Nissan Sunny autorstwa H.R Etzolda,do której link jest gdzieś na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! co do lampki ol;eju to przyznam się że niewiem dlaczego gaśnie po 2-4 dek. od uruchomienia silnika, nie wie tego również mój mechanik (od 11 lat ten sam) ale z "wadą" jeżdżę już jakieś 80 kkm i nic się nie dzieje, i to niezależnie od tego na jakim oleju, wcześniej jeździłęm na castroli RS 10-60 latm i castrolu RS 0-40 zimą - obydwa full syntetyk, obecnie przeszedłem na castrol GTX Magnatec 10-40 minerał i nic się nie zmieniło. A teraz przejdę do szurania/tarcia- otwórz klapkę z boku silnika z lewej strony zobaczysz napinacz łańcuszka, wyjmij go sprawdź w jakim jest stanie. Ja po ok.150 kkm też przeżywałem to samo co ty, zmieniłem łańcuch (krótki) i napinacz i nastała cisza. Niestety kupiłem napinacz poróbę (oryginał drogi jak cholera ok. 400 zł.) i po 30 kkm kupiłem nowy zamontowałem i jest spokój. Przejechałem na nim już prawie 40 kkm i nic się nie słuchać. Myślę, więcej dowiesz się jak zajrzysz do środka. POzdrawiam. William

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dzięki...ale dzis rano coś ostro zapiłowało to nie był szmerek.to był zgrzyt,jak tak dalej pójdzie to będę szukał silnika,póki co to zwalam miske obejrze smok czy nie zapchany,potem góre ,tak jak mówiłeś ten napinacz tylko nie bardzo wiem jak ma wyglądać ....ostatecznie zmienie też olej na mineralny 15W40 :cry: ogólnie jestem podłamany ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz górnego łańcucha wygląda tak

IMG_8849.jpg

Po lewej zużyty, widać na ślizgu wyżłobienia (170kkm przebiegu), a ten po prawej jest nowy.

Tylko uważaj żeby ci nic do środka silnika nie wpadło, najlepiej zaślep dziurę jakąś szmatą, bo mnie nieuwaga już słono kosztowała... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej primerce tez jest to grzechotanie, juz sie do tego przyzwyczailem, lampka gasnie po 2-3sekundach od uruchomienia... zawsze po nocnym postoju!

 

przyczyna jest ten naciagacz i co moze sie stac, jesli tego sie nie wymieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...myśle że łańcuszek trze gdzieś o obudowe w najlepszym razie ją przetrze,próbuje się za to zabrać ale mechanik ku...przepadł jak kamień w wode a tylko jednemu ufam :wink:,ale generalnie Wally5 mnie nieżle pocieszył tyle że ja nie wiem jak u mnie to długo się dzieje dlatego nie zamierzam tego tak zostawić....,z JC ten napinacz można wyrwać za 100pl,dobre i 30 tys.km... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no i napinacz oki za to łancuszek kwalifikacja do wymiany ,więc trzeba będzie zrobic ..tylko kiedy?,zakupiłem filtr mana org.,to już trzeci filtr jutro go założe i zobaczymy jaki to ma związek ze świeceniem smarowania ,pewnie nic się nie zmieni :cry: ,a co do tego chrobotania w silniku u mnie to chyba rozrusznik ,na zimym nie odbija za pięknie i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam tu sobie pisze :? czy jak?a więć po założeniu filtra oleju firmy man za 30 pl jest wyraźna poprawa,lampka gaśnie z opóźnieniem ale góra jedno sekundowym, za to na filtrze made in japan firmy max ...coś tam coś tam było jeszcze gorzej niż na filtronie ,ten pseudo japoński był jasno niebieski w życiu nie kupujcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

cześć KeriSR no to masz jakby problem z głowy, najważniejsze to prawidłowo ustalić przyczynę niedomagań, później to już tylko realizacja. wymiana łańcuszka to pryszcz dla mechanika, a rozrusznik trzeba wyjąć rozebrać przeczyścić i złożyć do kupy z powrotem, też parę razy zdarzyło misię takie tarcie i chrobotanie podczas uruchamiania silnika i był to ewidentnie rozrusznik, po wykonaniu ww. czynności wszystko działa ok. koszty naprawy nie są wielkie ale trzeba to zrobić bo jak padnie to dopiero będą wydatki. Pozdrawiam, cześć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...