Gość nowikg Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 a czy ten szmerek nie jest czasem od alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość symek Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Hehe, mam to samo - jak odpalam zimny silnik to przez 2-3 sekundy cos lekko klekocze i przestaje ... Olej mam Mobil 1 5W50W Full Syntetyk, a filtr chyba FILTRON ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Hydropopychacze do wymiany... to po przebiegu 150kkm ma prawo klekotac... klekocze na bank jak jest kijowy oleum albo jak nastapila zmiana oleum z jednego na drugi.. mam na mysli to jak sie kupi gablote ktora bog wie na jakim oleum jezdzila. PS: Zazwyczaj nie wszystkie trzeba wymieniac tylko trzeba ustalic ktore klekocza i te wymienic. Koszt... hmm.... nowe to majatek z oryginalu ale z uzywki mozna cos dobrac i wyjdzie tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 dwa wĄTKI W JEDNYM sie zrobiły ,tak u mnie to może być alternator ale...alternator miałem padnięty w innym aucie i tak jakoś inaczej było...zdejme pasek na dniach i posłucham wtedy póki co to zmieniłemolej i żarówki w podświetleniu zegarów ,popielniczki ,regulacji nawiewów i diode w paneliku na drzwiach od sterowania szybami cholera wszystko popalone było :? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Dioda sie spalila?? :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 no chyba tak bo nie świeciła a nowa świeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 13 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2005 Dioda sie spalila?? :shock: Pewnikiem ta od obcinania szpilek napięcia. ....Zagłoba mawiał, że oleum jako lżejsze na wierzch wypływa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 A umnie sprawa wygląda tak: Olej wymieniony po zakupie samochodu na ELF cośtam, semi syntetic. Przebieg teraz 90 000. Dzisiaj odpalałem go później niż zwykle, temperatura już nie była niska i nie szmerało. Ale jak jest zimna noc to rano odgłos jest taki, jakbyście pociągnęli sanki po chodniku. Nic nie klekocze tylko takie suche szuranie, typu: "chchchchchchchch". Przez chwilę, potem wsio jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 A jaki masz filter oleum? FILTRONA? Jezeli tak to trzeba go sprobowac wymienic. Duzo ludzi zaczelo narzekac na te filtry... podobno zeby zejsc z ceny nie montuja w nich zaworkow i oleum nie trzyma cisnienia. moze to tez byc wina pompy oleum. Trzeba temat rozkminic i bedzie wszsytko wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaZeLoT Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 A umnie sprawa wygląda tak: Olej wymieniony po zakupie samochodu na ELF cośtam, semi syntetic. Przebieg teraz 90 000.Dzisiaj odpalałem go później niż zwykle, temperatura już nie była niska i nie szmerało. Ale jak jest zimna noc to rano odgłos jest taki, jakbyście pociągnęli sanki po chodniku. Nic nie klekocze tylko takie suche szuranie, typu: "chchchchchchchch". Przez chwilę, potem wsio jest OK. Było wielokrotnie o tym na forum. Winny temu jest filtr oleju. Filtrony i JC tak podobno mają, bo mają inną konstrukcję (zawory przelewowe, czy coś takiego). Polecane są filtry MANN albo Champion, przy których te objawy (wydłużony czas palenia się kontrolki ciśnienia oleju oraz szuranie w silniku) nie występują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 Dzięki Panowie. I tak miałem wymieniać wszystkie filtry przed zimą. Jakie będą efekty napewno napiszę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 ...ja mam filtrona za 17pl.,i nic się nie zmienia czy ciepło czy zimno... :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 ...Polecane są filtry MANN albo Champion, przy których te objawy (wydłużony czas palenia się kontrolki ciśnienia oleju oraz szuranie w silniku) nie występują. jaki jest ich koszt i gdzie można to kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 zmieniłem filtrona na inny ,ponoc lepszy efekt ten sam dalej po kilku godzinach postoju przez 3 może 4 sekundy świeci lamka smarowania ,chwilowo było za dużo oleju :cry: wymiana we warsztacie ku...ostatni raz :evil: ,nie wiem co się dzieje wcześniej tego nie było a zalałem Texaco 10W40 , bo ponoć taki był ale teraz to sam nie wiem moze był mineralny special jakiś ...... :? :? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schulla Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 Z tego co wiem o N14(a wiem ciągle za mało)to nie ma przy zaworkach hydrauliki,przynajmniej w 1.4 i 1,6.Popychacze hydrauliczne występują jedynie w dieslu i silnku benzynowym 2litrowym. Prawdopodobnie również w 1,6 GTI,a wszystko to wyczytałem z mądrej książki Sam naprawiam samochód Nissan Sunny autorstwa H.R Etzolda,do której link jest gdzieś na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 hydraulika swoją drogą a czemu świeci jak neon na czerwono swoją , :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally5 Opublikowano 24 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2005 Cześć! co do lampki ol;eju to przyznam się że niewiem dlaczego gaśnie po 2-4 dek. od uruchomienia silnika, nie wie tego również mój mechanik (od 11 lat ten sam) ale z "wadą" jeżdżę już jakieś 80 kkm i nic się nie dzieje, i to niezależnie od tego na jakim oleju, wcześniej jeździłęm na castroli RS 10-60 latm i castrolu RS 0-40 zimą - obydwa full syntetyk, obecnie przeszedłem na castrol GTX Magnatec 10-40 minerał i nic się nie zmieniło. A teraz przejdę do szurania/tarcia- otwórz klapkę z boku silnika z lewej strony zobaczysz napinacz łańcuszka, wyjmij go sprawdź w jakim jest stanie. Ja po ok.150 kkm też przeżywałem to samo co ty, zmieniłem łańcuch (krótki) i napinacz i nastała cisza. Niestety kupiłem napinacz poróbę (oryginał drogi jak cholera ok. 400 zł.) i po 30 kkm kupiłem nowy zamontowałem i jest spokój. Przejechałem na nim już prawie 40 kkm i nic się nie słuchać. Myślę, więcej dowiesz się jak zajrzysz do środka. POzdrawiam. William Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 ... dzięki...ale dzis rano coś ostro zapiłowało to nie był szmerek.to był zgrzyt,jak tak dalej pójdzie to będę szukał silnika,póki co to zwalam miske obejrze smok czy nie zapchany,potem góre ,tak jak mówiłeś ten napinacz tylko nie bardzo wiem jak ma wyglądać ....ostatecznie zmienie też olej na mineralny 15W40 :cry: ogólnie jestem podłamany .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KaZeLoT Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Napinacz górnego łańcucha wygląda tak Po lewej zużyty, widać na ślizgu wyżłobienia (170kkm przebiegu), a ten po prawej jest nowy. Tylko uważaj żeby ci nic do środka silnika nie wpadło, najlepiej zaślep dziurę jakąś szmatą, bo mnie nieuwaga już słono kosztowała... :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 ...no teraz to czrno na białym super dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arseci Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 w mojej primerce tez jest to grzechotanie, juz sie do tego przyzwyczailem, lampka gasnie po 2-3sekundach od uruchomienia... zawsze po nocnym postoju! przyczyna jest ten naciagacz i co moze sie stac, jesli tego sie nie wymieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 ...myśle że łańcuszek trze gdzieś o obudowe w najlepszym razie ją przetrze,próbuje się za to zabrać ale mechanik ku...przepadł jak kamień w wode a tylko jednemu ufam :wink:,ale generalnie Wally5 mnie nieżle pocieszył tyle że ja nie wiem jak u mnie to długo się dzieje dlatego nie zamierzam tego tak zostawić....,z JC ten napinacz można wyrwać za 100pl,dobre i 30 tys.km... :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 ..no i napinacz oki za to łancuszek kwalifikacja do wymiany ,więc trzeba będzie zrobic ..tylko kiedy?,zakupiłem filtr mana org.,to już trzeci filtr jutro go założe i zobaczymy jaki to ma związek ze świeceniem smarowania ,pewnie nic się nie zmieni :cry: ,a co do tego chrobotania w silniku u mnie to chyba rozrusznik ,na zimym nie odbija za pięknie i tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 sam tu sobie pisze :? czy jak?a więć po założeniu filtra oleju firmy man za 30 pl jest wyraźna poprawa,lampka gaśnie z opóźnieniem ale góra jedno sekundowym, za to na filtrze made in japan firmy max ...coś tam coś tam było jeszcze gorzej niż na filtronie ,ten pseudo japoński był jasno niebieski w życiu nie kupujcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally5 Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 cześć KeriSR no to masz jakby problem z głowy, najważniejsze to prawidłowo ustalić przyczynę niedomagań, później to już tylko realizacja. wymiana łańcuszka to pryszcz dla mechanika, a rozrusznik trzeba wyjąć rozebrać przeczyścić i złożyć do kupy z powrotem, też parę razy zdarzyło misię takie tarcie i chrobotanie podczas uruchamiania silnika i był to ewidentnie rozrusznik, po wykonaniu ww. czynności wszystko działa ok. koszty naprawy nie są wielkie ale trzeba to zrobić bo jak padnie to dopiero będą wydatki. Pozdrawiam, cześć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.