Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Walka z korozją Terrano 2. cd.


Polowacka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Serwus niestety powracam z kolejną korozyjną nowością 2013r.

Tym razem RUDA!!!! zaatakowała w miejscu mocowań  karoserii.

Pytam czy ktoś ma pojęcie jakie to mogą być realne koszty naprawy  i jak to najlepiej zrobić czy w ogóle warto.

post-56055-0-27416000-1370125465_thumb.jpg  post-56055-0-11636500-1370125525_thumb.jpg  post-56055-0-02306400-1370125538_thumb.jpg

 

post-56055-0-73742500-1370125563_thumb.jpgpost-56055-0-19415600-1370125579_thumb.jpgpost-56055-0-18810500-1370125596_thumb.jpg

 

post-56055-0-12821300-1370125606_thumb.jpgpost-56055-0-20458300-1370125638_thumb.jpgpost-56055-0-92519900-1370125648_thumb.jpg

 

post-56055-0-77834700-1370125681_thumb.jpgpost-56055-0-65118400-1370125694_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuuułułu ładnie go siebie podgryza ruda ;)

 

wszystko jest do zrobienia, najlepszą opcją było by ściągniecie nadwozia z ramy wypiaskować rudą i uzupełnić brakujące elementy, pospawać, zakonserwować,

z tego co wiem niewiele warsztatów się podejmie takiej roboty, jacyś mali prywaciarze raczej tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak sobie to wygląda,

nie takie rzeczy ludzie robią i naprawiają,

moja rada jest taka że jeżeli sam tego nie robisz, to nie oddawaj do warsztatu gdzie zajmuję się masowo blacharką,

tu potrzebny jest człowiek z czasem i pasją który to zrobi powolutku i dokładnie, taki co mu się będzie chciało, a nie pracuje na akord i na koniec pomaluje barankiem.

najlepiej kogoś kto ma doświadczenie i przy domu dłubie takie rzeczy i zrobicie razem, ale roboty będzie sporo.

koszty to głównie robocizna, a potem środki do zabezpieczenia/malowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to trzeba szukać pytać po znajomych,

bo w zwykłym warsztacie może być kosmiczna cena i niespecjalnie dobre wykonanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej takie rzeczy robić samemu, a jak się nie ma na to czasu to tak jak mówi hugh_h. bo inaczei jest duże prawdopodobieństwo że cię jakiś "warsztat" za sporą kasę zrobi w ch...., niestety takie życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatanie tego to już rzeźba, do rzeźbienia to trzeba być artystą a nie rzemieślnikiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem coś podobnego... generalnie sama rdza na budzie zajęła mi trochę ponad tydzień ale wszystkie miejsca zapalne zrobione. Powywalane złożenia blach i wspawane pojedyncze grube lub max dwie cieńsze blaszki. Wszystko zabezpieczone. Warsztat to zrobi tylko robociznę policzą normalne czyli pewnie ze 60zl/r-g :) to Ci wyjdzie kilka tysięcy złotych co najmniej...

 

EDIT: łatanie dobrze zrobione to nie rzeźba :) ale do takiego łatania to trzeba mieć kupę sprzętu i czasu.

Edytowane przez MiszaAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeźba nie w sensie partaniny,

tylko rzeźba w sensie nakładu pracy i kombinowania jak i co, i zdolności, tu nie ma gotowych elementów do wspawania, wszystko trzeba dorabiać o to chodziło żebyśmy się zrozumieli :)

a typowy warsztat nie lubi się bawić

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowali trzeba... i zimy...

 

posypało się dość typowo dla t2...

 

niestety buda w tej chwili trzyma się auta tylko siłą grawitacji...

 

da się zrobić... ja zaczynałem mniej więcej od takiego stanu

 

scianki boczne komory silnika masz żywe? pod puszkami elektryki, obudową filtra powietrza, filtrem oleju itp.?

 

i przednie mocowania budy też bym obstukał młotkiem... bo pewnie też umierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że kowali :) ale nie każdy ma takie znajomości ja ty

to niestety wiadomo że nie skończy się na tym co widać w tej chwili,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowale też mają swoje wady...

 

w weekend mieliśmy krzesać iskry i co? i padało... a kowal w "deszczu nie spawie"

 

mocowania budy do ramy bym robił na cito... przynajmniej jakieś prowizorki...

 

w tej chwili ta buda trzyma się ramy na tlenku... i obliczalnej liczbie przewodów gumowych....

 

dla potomności: przegnicie mocowań terrano zgłasza dwójnasób... primo nie chcą się otworzyć drzwi od bagażnika bo haczą o zderzak...

secundo na dziurach pękają klosze przednich reflektorów od uderzeń zderzaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mnie wku.....ą te ulewy; trzeba było dogadać się z samcem alfa z kremla  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziwszy.... to roboty jest w ch....j.

Dobry specjalista nie będzie chciał się bawić za mała kasę... bo mu szkoda czasu na takie pierdoły, za które właściciel nie będzie chciał dobrze zapłacić.

 

Moim zdaniem...

taniej i lepiej będzie zastosować to co napisał @Dżem, wsadzić budę z angola.

 

Wnętrze przewalić własnym nakładem pracy + jacyś koledzy.



......... przy okazji ogarniesz solidnie ramę ;)



Jak byś chciał gościa od takiego dłubania...

to w Sosnowcy jest ktoś, to może to ogarnąć (przekładkę) za rozsądne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz Sygma nie każdy ma (1) czas / (2) zdolności / (3) miejsce / (4) pieniądze tragedia jest wtedy jak brakuje więcej niż jednego z tej listy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślisz, że łatanie tego co zostało wyjdzie taniej niż wsadzenie nowej budy ?



załatasz w jednym miejscu..

wyjdzie w drugim



i tak można się bawić co jakiś czas

 

opłaca się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę ze nie wyjdzie taniej, chyba że robiłby sam,

pytanie czy się opłaca jest nie na miejscu ... tu się nie wiele opłaca bo samochody są za mało warte

 

oczywiście że łatasz tu i wychodzi potem tu i obok jeszcze :)

 

ja mam podobny problem z budą bo kabina w miarę ok, teraz po próbuje pospawać i cynować ale i tak raczej przeznaczam pakę na straty, albo jak się nie trafi sensowna a trudno bo do 02'98 robili to zrobię flatbeda

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mojemu zrobiłem dach ,amory ,ale to co rudego jest ,to jakaś masakra - określenie gównolit  na materiał karoserii jest najtrafniejszy.Tylne nadkole praktycznie nie istnieje , pasy bezp. trzymają się wykładziny . Pod plastikami próchno , Ale rama dosyć dźwięczna - to tak samo jak w Parchu ,tylko odwrotnie . Jutro "podaruje sobie PrawyTył , pociapie na koniec epoksydem antykorozyjnym (dobrze ,że kupilem przed sezonem żeglarskim puszkę 20l i zostało mi połowa :icecream: ). Powycinałem formatki z tekturki co by wytrasować wstępnie blache - będzie dobrze... . Za rok wymienię pewnie z powrotem na Parcha ;-), a może pickup - się zobaczy . B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p kalom epoksydzie piszesz kolego .. zebyś sięnie naciął bo w bardzo wielu ofertach niewiedziec czemu piszą ze reaktywny albo na rdze a o takim nie słyszałem ... a sensownego pickupa d21 to kolega z tego forum sprzedaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

epoksyd to generalnie w koncepcji ma mieć czysto i szorstko... na rude... średnio moim zdaniem...

 

ale w temacie chemii jest kogo pytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dokładnie tak Thespian, ale są takie z zawartością fosforanów cynku które trochę poprawiają właściwości antykorozyjne i tylko tyle a w wielu opisach sprzedawców podają że na rdze co jest bzdurą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...