Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Tarcze i klocki hamulcowe jakie kupić?


Bafis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czeka mnie wymiana tarcz hamulcowych (przód i tył) dlatego uprzejmie

proszę o opinie odnośnie polecanych tarcz hamulcowych i klocków,

dla P12 1.9 dCi (120KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega polecał mi tarcze do brata pasata firmy Febi i klocki Breck.a cana nie była mała bo 230zeta za ten komplet na przód i smiga .

nie wiem jakie sa wasze opinie na temat tych firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem tarcze Brembo (przód/tył) i klocki Ferrodo,

(części razem około 890PLN)- na felgach widać czarny nalot,

 

może klocki się docierają i później czarny nalot na felgach zniknie.

 

Czy macie doświadczenie z innymi klockami dla tarcz Brembo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

odgrzewam czy tarcze do p12 sedan i kombi sa takie same ?? wydaje mi się ze tak btw i chyba maxima ma te same rozmiary myle się czy nie proszę o szybką odpowiedz??

 

PRIMERA Hatchback (P12)

 

1.9 dCi

 

04.2003 -

Średnica [mm]:

280

 

Grubość tarczy hamulcowej [mm]:

28,0

 

Minimalna grubość [mm]:

26

 

Typ tarczy hamulcowej:

wentylowany

 

Ilość otworów:

5

 

Wysokość [mm]:

49,1

 

średnica otworu centrujacego [mm]:

68

 

Średnica wewnętrzna [mm]:

144

 

średnica otworu [mm]:

114,3

 

otwór o śr [mm]:

12,8

 

takie powinny byc ??

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, ja do primery w 2007 roku zamontowałem klocki KASHIYAMA (w IC ok 70 zł), teraz czeka mnie wymiana i zdecydowanie zamontuje te same. Gdzieś w internecie wyczytałem ze piszczą i pylą - zupełnie się z tym nie zgadzam . Przejechałem na nich jakieś 50-60K Km.

pozdrawiam

Filip

Edytowane przez kaczor81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam klocki denckermann robione sa przez ferrodo koszt jest smieszny , wykonanie bdb nie pylą nie piszczą i sa bardzo TANIE.

tarcze kupiłem forstop na przód zmieniałem w lutym - bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zestaw EBC 300 tarcza 200klocki nacinane i nawiercane auto staje dęba

klocki brudzą ale nie jakoś specjalnie

Zmówiłem za waszą namową kashiyamę jak zmienie to opowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zestaw EBC 300 tarcza 200klocki nacinane i nawiercane auto staje dęba

klocki brudzą ale nie jakoś specjalnie

Zmówiłem za waszą namową kashiyamę jak zmienie to opowiem

dobrze zrobiłeś :) ja zakładam na dniach 2 komplet KASHIYAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtorek podziele się wrażeniami. W poniedziałek planuje wymiane klocków razem z lewym wachaczem - myslałem, ze do jesieni wytrzyma (trw) dał rade tylko 1,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze bedziesz zadowolony bo ja jestem, teraz jak konczą się to troche irytuje mnie te piszeczenie ale tak to nie nie miałem do czego przyczepiśc się,

co do wachaczy to coś krótko tobie wytrzymał, mi wachacze wytrzymały ponad 90 tys., nie wiem jakiej firmy bo wymieniałem je w 2007 roku a wtedy nigdzie nie było zamienników tylko serwis

jednak udało mi sie znaleść jeden warsztat, który wymienił 2 za 700 pln, ostatnio nie wiem ile mnie kosztowały, bo oprocz wachaczy, wymianiałem prawie całe przednie zawieszenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jwa - musisz pamietać że przy tarczach nawiercanych lub nacinanych, zużycie klocków jest dwukrotnie szybsze.!!!!!

nie zgodze sie z tym stwierdzeniem, ja zrobiłem 50 tys km na jednym komplecie z przodu i nie zauwazyłem zwiekszonego oraz szybszego zuzycia klocków,

uważam, ze nawiekszy wpływ na zyżycie klocków ma styl, sposób jazdy.

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzić się nie musisz, ale faktycznie sposób jazdy, styl i hamowanie ma znaczenie. Lecz pamiętaj że przy pełnej tarczy dwie pełne płaszczyzny dotykają do siebie. Natomiast nacinana i nawiercana, ma przerwy i w skutek tych przerw - gdy klocek napotyka na następną krawędź, czyli otwór lub nacięcie, to jest dla niego /klocka/ opór i wtedy ściera mocniej klocka i automatycznie mocniej hamuje. Dokładnie zagłębiałem się w ten temat w zeszłym tygodniu, bo kupowałem tarcze i klocki, lecz z nawiercanych zrezygnowałem. Jest oczywiście możliwość, że klocki będą się mniej ścierały, lecz ja nie będę płacił kupe kasy za klocki sportowe i wzmacniane. Zawsze możesz zadzwonić do sklepów i się zapytać.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogodze was chłopaki

Generalnie to zap..... ale równiez jeżdże bardzo eko W miescie dużo hamowania silnikiem etc itd itp takie tam inne pierdoły

Jesli chodzi o wiedze na temat tarcz "sportowych" cos tam liznołem wiedzy.

Zestaw który miałem (EBC tarcza nawiercana i nacinana + EBCgreen Stuf) gwarantował mi naprawdę niespodziewane wrażenia przy użyciu hamulca zwłaszcza 1 raz jak go zamontowałem - rumor - co to ABS?? Nie to nowe tarcze i klocki.

Wrażenia po hamowaniu na nowym zestawie (tarcza jw + kocki KASHIYAMA) - to nie to samo - zupełnie inna klasa klocków

1wygląd kocek jak klocek te czarne moje były zielone(szpan)

2okładziny białe jasne i prawdopodobnie a raczej napewno to jest powodem niewidocznego pylenia

3 okładzina po stuknieciu o siebie słychać stłumiony stukot stare mają charakterystyczny brzęk

4 lzejsze od starych ba nawet jako nowe - stare zuzyte 75%(3)+1-95% (nirównomierne zużycie efektem nie nasmarowania i przeczyszczenia srub pływających)

EFEKTY

5 hamowanie miejskie ewidentnie spokojniejsze, cichsze - KOMFORT

6 Awaryjnie - i tu w zasadzie bym zaczął kręcić nosem. To jednak nie to samo. Ewidetnie poprzedni zestaw hamował sprawniej. pewnie trzebabyłoby pojechać na jakiś tor i pomierzyc odległości ale mam wrażenie że jednak troszke bardziej popłyneło auto bardziej niz na poprzednim zestawie - bycmoże to efekt cichszego hamowania

 

WNIOSKI - moje subiektywne widzimisie

Jest to efekt dokonanego wczesniej drogiego zakupu w postaci tarcz nacinanych i nawiercanych - prawdopodobnie one robie najwiekszą robotę tutaj w hamowaniu.

KOMFORT hamowania w miescie - czyste fegi-spokojniejsze hamowanie - bardziej odczówalna reakcja siły nacisku na pedał hamulca (poprzedni zestaw hamował przy zdecydowanie mniejszym użyciu siły)

PAMIETAĆ - na trasie nie szarżowac bo to juz nie to samo zwalnianie

trwałośc??? wyzerowałem pamięć i zobaczymy co mi reminden pokaże

 

Reasumując BARDZO DOBRE TARCZE TO PODSTAWA - (coś jak w muzyce grunt to dobre głośniki)

 

SZEROKOSCI PRZYCZEPNOŚCI I OBY TRABY WASZYCH SLONI NIGDY NIE TRAFIŁY NA KAKTUS

 

Takie to oto

post-53801-0-51301400-1334684664_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzić się nie musisz, ale faktycznie sposób jazdy, styl i hamowanie ma znaczenie. Lecz pamiętaj że przy pełnej tarczy dwie pełne płaszczyzny dotykają do siebie. Natomiast nacinana i nawiercana, ma przerwy i w skutek tych przerw - gdy klocek napotyka na następną krawędź, czyli otwór lub nacięcie, to jest dla niego /klocka/ opór i wtedy ściera mocniej klocka i automatycznie mocniej hamuje. Dokładnie zagłębiałem się w ten temat w zeszłym tygodniu, bo kupowałem tarcze i klocki, lecz z nawiercanych zrezygnowałem. Jest oczywiście możliwość, że klocki będą się mniej ścierały, lecz ja nie będę płacił kupe kasy za klocki sportowe i wzmacniane. Zawsze możesz zadzwonić do sklepów i się zapytać.

No widzisz i tym się róznimy, że ty jesteś teoretyk a ja praktyk i na tym zakoncze ta dyskusje.............

 

liznąć temat a znać temat to 2 różne sprawy.......

 

A tak wyglądają u mnie

post-4391-0-06212800-1334686815_thumb.jpg

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu właśnie dobrze widać co się zbiera w tych otworach. Pył który pozostaje i wiadomo, że osadza się przy krawędzi, twardnieje w skutek wody, warunkow atmosferycznych a następnie zdziera klocek. A to, że już na takich jeździsz to Twój wybór i pewnie dobrze liznąłeś ten temat..........a poznasz może później.

Sprzedawcy chętnie sprzedają takie tarcze, bo zysk mają większy, gdyż są droższe plus do tego odpowiednie klocki, ale jak rozmawiałem z zaprzyjaźnionymi sprzedawcami i to nawet IC, to jednak mi odradzali. No chyba że śpię na kasie i nie mam co z nią robić, to kupować mogę.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oskar, sorry za OT ale jak miałeś z piszczeniem poprzednio (na tarczach i klockach EBC)? Słyszałem opinie, że ponoć dość często takowe występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tarcze nacinane i nawiercane firmy Roadhouse + klocki Ashika (Kashiyama) i nie piszczały u mnie po założeniu, teraz jak zostało mi jeszcze z 4 mm okładziny na klockach to zaczeły piszczeć ale juz będe zmieniał klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIGDY

I

G

D

Y

 

No dobra raz jak sruby pływajace były przytarte i docisk nie odbijał. Ale to nie moja wina to nie ja wymieniałem hamulce i nie ja spartoliłem robote.

Moja wina mogłem sam zrobić :huh:

 

Oskar, sorry za OT ale jak miałeś z piszczeniem poprzednio (na tarczach i klockach EBC)? Słyszałem opinie, że ponoć dość często takowe występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...