Bafis Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Witam, czeka mnie wymiana tarcz hamulcowych (przód i tył) dlatego uprzejmie proszę o opinie odnośnie polecanych tarcz hamulcowych i klocków, dla P12 1.9 dCi (120KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Zaraz wszyscy napiszą, że tarcze Brembo i klocki Ferrodo Premier, a ja napiszę, że komplet Lucas (obecnie TRW) jest znakomity. Ceny porównywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Kolega polecał mi tarcze do brata pasata firmy Febi i klocki Breck.a cana nie była mała bo 230zeta za ten komplet na przód i smiga . nie wiem jakie sa wasze opinie na temat tych firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 piszcie co wybieracie i jakie to ma ceny jesli mozecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bafis Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 założyłem tarcze Brembo (przód/tył) i klocki Ferrodo, (części razem około 890PLN)- na felgach widać czarny nalot, może klocki się docierają i później czarny nalot na felgach zniknie. Czy macie doświadczenie z innymi klockami dla tarcz Brembo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Brecka mam ja hamować hamuje ale jak Ciepły to huczy jakby były blachy nie polecam i nie kupie cena lukasa zobacz to http://www.mikoda.pl/sklep/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) odgrzewam czy tarcze do p12 sedan i kombi sa takie same ?? wydaje mi się ze tak btw i chyba maxima ma te same rozmiary myle się czy nie proszę o szybką odpowiedz?? PRIMERA Hatchback (P12) 1.9 dCi 04.2003 - Średnica [mm]: 280 Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 28,0 Minimalna grubość [mm]: 26 Typ tarczy hamulcowej: wentylowany Ilość otworów: 5 Wysokość [mm]: 49,1 średnica otworu centrujacego [mm]: 68 Średnica wewnętrzna [mm]: 144 średnica otworu [mm]: 114,3 otwór o śr [mm]: 12,8 takie powinny byc ?? Edytowane 26 Sierpnia 2011 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczor81 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam, ja do primery w 2007 roku zamontowałem klocki KASHIYAMA (w IC ok 70 zł), teraz czeka mnie wymiana i zdecydowanie zamontuje te same. Gdzieś w internecie wyczytałem ze piszczą i pylą - zupełnie się z tym nie zgadzam . Przejechałem na nich jakieś 50-60K Km. pozdrawiam Filip Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez kaczor81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 ja polecam klocki denckermann robione sa przez ferrodo koszt jest smieszny , wykonanie bdb nie pylą nie piszczą i sa bardzo TANIE. tarcze kupiłem forstop na przód zmieniałem w lutym - bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Ja mam zestaw EBC 300 tarcza 200klocki nacinane i nawiercane auto staje dęba klocki brudzą ale nie jakoś specjalnie Zmówiłem za waszą namową kashiyamę jak zmienie to opowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Ja mam zestaw EBC 300 tarcza 200klocki nacinane i nawiercane auto staje dęba klocki brudzą ale nie jakoś specjalnie Zmówiłem za waszą namową kashiyamę jak zmienie to opowiem dobrze zrobiłeś ja zakładam na dniach 2 komplet KASHIYAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 We wtorek podziele się wrażeniami. W poniedziałek planuje wymiane klocków razem z lewym wachaczem - myslałem, ze do jesieni wytrzyma (trw) dał rade tylko 1,5 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Mam nadzieje, ze bedziesz zadowolony bo ja jestem, teraz jak konczą się to troche irytuje mnie te piszeczenie ale tak to nie nie miałem do czego przyczepiśc się, co do wachaczy to coś krótko tobie wytrzymał, mi wachacze wytrzymały ponad 90 tys., nie wiem jakiej firmy bo wymieniałem je w 2007 roku a wtedy nigdzie nie było zamienników tylko serwis jednak udało mi sie znaleść jeden warsztat, który wymienił 2 za 700 pln, ostatnio nie wiem ile mnie kosztowały, bo oprocz wachaczy, wymianiałem prawie całe przednie zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Już jestem zadowolony bo komplet 80pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 jwa - musisz pamietać że przy tarczach nawiercanych lub nacinanych, zużycie klocków jest dwukrotnie szybsze.!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) jwa - musisz pamietać że przy tarczach nawiercanych lub nacinanych, zużycie klocków jest dwukrotnie szybsze.!!!!! nie zgodze sie z tym stwierdzeniem, ja zrobiłem 50 tys km na jednym komplecie z przodu i nie zauwazyłem zwiekszonego oraz szybszego zuzycia klocków, uważam, ze nawiekszy wpływ na zyżycie klocków ma styl, sposób jazdy. Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) Godzić się nie musisz, ale faktycznie sposób jazdy, styl i hamowanie ma znaczenie. Lecz pamiętaj że przy pełnej tarczy dwie pełne płaszczyzny dotykają do siebie. Natomiast nacinana i nawiercana, ma przerwy i w skutek tych przerw - gdy klocek napotyka na następną krawędź, czyli otwór lub nacięcie, to jest dla niego /klocka/ opór i wtedy ściera mocniej klocka i automatycznie mocniej hamuje. Dokładnie zagłębiałem się w ten temat w zeszłym tygodniu, bo kupowałem tarcze i klocki, lecz z nawiercanych zrezygnowałem. Jest oczywiście możliwość, że klocki będą się mniej ścierały, lecz ja nie będę płacił kupe kasy za klocki sportowe i wzmacniane. Zawsze możesz zadzwonić do sklepów i się zapytać. Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Pogodze was chłopaki Generalnie to zap..... ale równiez jeżdże bardzo eko W miescie dużo hamowania silnikiem etc itd itp takie tam inne pierdoły Jesli chodzi o wiedze na temat tarcz "sportowych" cos tam liznołem wiedzy. Zestaw który miałem (EBC tarcza nawiercana i nacinana + EBCgreen Stuf) gwarantował mi naprawdę niespodziewane wrażenia przy użyciu hamulca zwłaszcza 1 raz jak go zamontowałem - rumor - co to ABS?? Nie to nowe tarcze i klocki. Wrażenia po hamowaniu na nowym zestawie (tarcza jw + kocki KASHIYAMA) - to nie to samo - zupełnie inna klasa klocków 1wygląd kocek jak klocek te czarne moje były zielone(szpan) 2okładziny białe jasne i prawdopodobnie a raczej napewno to jest powodem niewidocznego pylenia 3 okładzina po stuknieciu o siebie słychać stłumiony stukot stare mają charakterystyczny brzęk 4 lzejsze od starych ba nawet jako nowe - stare zuzyte 75%(3)+1-95% (nirównomierne zużycie efektem nie nasmarowania i przeczyszczenia srub pływających) EFEKTY 5 hamowanie miejskie ewidentnie spokojniejsze, cichsze - KOMFORT 6 Awaryjnie - i tu w zasadzie bym zaczął kręcić nosem. To jednak nie to samo. Ewidetnie poprzedni zestaw hamował sprawniej. pewnie trzebabyłoby pojechać na jakiś tor i pomierzyc odległości ale mam wrażenie że jednak troszke bardziej popłyneło auto bardziej niz na poprzednim zestawie - bycmoże to efekt cichszego hamowania WNIOSKI - moje subiektywne widzimisie Jest to efekt dokonanego wczesniej drogiego zakupu w postaci tarcz nacinanych i nawiercanych - prawdopodobnie one robie najwiekszą robotę tutaj w hamowaniu. KOMFORT hamowania w miescie - czyste fegi-spokojniejsze hamowanie - bardziej odczówalna reakcja siły nacisku na pedał hamulca (poprzedni zestaw hamował przy zdecydowanie mniejszym użyciu siły) PAMIETAĆ - na trasie nie szarżowac bo to juz nie to samo zwalnianie trwałośc??? wyzerowałem pamięć i zobaczymy co mi reminden pokaże Reasumując BARDZO DOBRE TARCZE TO PODSTAWA - (coś jak w muzyce grunt to dobre głośniki) SZEROKOSCI PRZYCZEPNOŚCI I OBY TRABY WASZYCH SLONI NIGDY NIE TRAFIŁY NA KAKTUS Takie to oto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) Godzić się nie musisz, ale faktycznie sposób jazdy, styl i hamowanie ma znaczenie. Lecz pamiętaj że przy pełnej tarczy dwie pełne płaszczyzny dotykają do siebie. Natomiast nacinana i nawiercana, ma przerwy i w skutek tych przerw - gdy klocek napotyka na następną krawędź, czyli otwór lub nacięcie, to jest dla niego /klocka/ opór i wtedy ściera mocniej klocka i automatycznie mocniej hamuje. Dokładnie zagłębiałem się w ten temat w zeszłym tygodniu, bo kupowałem tarcze i klocki, lecz z nawiercanych zrezygnowałem. Jest oczywiście możliwość, że klocki będą się mniej ścierały, lecz ja nie będę płacił kupe kasy za klocki sportowe i wzmacniane. Zawsze możesz zadzwonić do sklepów i się zapytać. No widzisz i tym się róznimy, że ty jesteś teoretyk a ja praktyk i na tym zakoncze ta dyskusje............. liznąć temat a znać temat to 2 różne sprawy....... A tak wyglądają u mnie Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) I tu właśnie dobrze widać co się zbiera w tych otworach. Pył który pozostaje i wiadomo, że osadza się przy krawędzi, twardnieje w skutek wody, warunkow atmosferycznych a następnie zdziera klocek. A to, że już na takich jeździsz to Twój wybór i pewnie dobrze liznąłeś ten temat..........a poznasz może później. Sprzedawcy chętnie sprzedają takie tarcze, bo zysk mają większy, gdyż są droższe plus do tego odpowiednie klocki, ale jak rozmawiałem z zaprzyjaźnionymi sprzedawcami i to nawet IC, to jednak mi odradzali. No chyba że śpię na kasie i nie mam co z nią robić, to kupować mogę. Pozdrowionka. Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Oskar, sorry za OT ale jak miałeś z piszczeniem poprzednio (na tarczach i klockach EBC)? Słyszałem opinie, że ponoć dość często takowe występuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Ja mam tarcze nacinane i nawiercane firmy Roadhouse + klocki Ashika (Kashiyama) i nie piszczały u mnie po założeniu, teraz jak zostało mi jeszcze z 4 mm okładziny na klockach to zaczeły piszczeć ale juz będe zmieniał klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 A no tak pomyliłem Cię z kolegą jwa... Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 NIGDY I G D Y No dobra raz jak sruby pływajace były przytarte i docisk nie odbijał. Ale to nie moja wina to nie ja wymieniałem hamulce i nie ja spartoliłem robote. Moja wina mogłem sam zrobić Oskar, sorry za OT ale jak miałeś z piszczeniem poprzednio (na tarczach i klockach EBC)? Słyszałem opinie, że ponoć dość często takowe występuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 THX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.