Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie wybrac tarcze hamulcowe na przód?


pazdziochhh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak po prawdzie to mi też ciut szarpie ale od około100do140-dałem bestii trochę wolności na trasie do Cieszyna od Bielska po zimie w ostatni weekend i w tym zakresie prędkości trochę drgała kierownica ale tak do 160 wyżej już nie jechałem bo żonajuż nie pozwalała aha przy hamowaniu jest Ok!

Po powrocie w pon podniosłem lewe koło i rozpędziłem je i wyczulem drgania. Przerzuciłem lewy tył na przód i krótka trasa tak do140km/h i drgań brak!zawracam i się odezwały-co jest?Może wyważenie kiepskie bo da każdym kole zewnątrz20g a od środka po15g-takie równe?(używane ale nissan i bez jakiś widocznych wad).

Potem sobie przypominałem,że są różne ciśnienia przód/tył ale to chyba nie to. W maju znów dalsza, szybsza trasa to zdiagnozuję autko!

Witam!

Sakura trzepie przy hamowaniu to coś muszę lepszego wstawić. ...

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z przodu jest Bosch, ale następny będzie Textar.

Z tyłu jest Blueprint i na razie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupilem Brembo i po zmiane dam znać....czy się poprawiło.

Kupilem Brembo i po zmiane dam znać....czy się poprawiło.

Witam!

Wymieniłem tarcze SAKURA na BREMBO i pomogło-kierownica nie trzęsie się przy hamowaniu a i reklamacje uznała firma to tylko dopłacę do Brembo i tylko jeżdzić :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem Brembo i po zmiane dam znać....czy się poprawiło.

Witam!

Wymieniłem tarcze SAKURA na BREMBO i pomogło-kierownica nie trzęsie się przy hamowaniu a i reklamacje uznała firma to tylko dopłacę do Brembo i tylko jeżdzić :whistle:

 

 

Ile przejechałeś już na tarczach BREMBO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno Bosch ostatni zjechał z ceny jeżeli chodzi o hamulce- do punto dzisiaj zakładałem tylko o 20 złotych droższe o MG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie 300 km....

Sugerujesz, że może to wrócić?

Nie, tylko nie to.

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytasz w moich myślach, niestety miałem kiedyś taki przypadek - podejrzenia padły na tarcze hamulcowe, po ich wymianie przez krótki okres czasu było dobrze i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu problem drgań powrócił

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% problemów z tarczami a konkretniej ich biciem to efekt spapranej roboty mechanika, niestety takie są realia w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Sytuacja wygląda tak. Latem miałem wyjazd do Niemiec. Na autostradzie kilka razy gwałtownie  zahamowałem - wróciłem  do Polski z biciem kierownicy i niebieskimi tarczami hamulcowymi. Przyjechałem do warsztatu, mechanik mówił, że do takiego stylu jazdy należy brać jakieś sportowe, wzmocnione tarcze. Znalazłem w Internecie opinie o amerykańskiej marce Power  Friction. Chciałem wziąć perforację (nawiercane tarcze), lecz mechanik odradził. Mówi, mogą popękać od przegrzania. Zamówiłem serię S – tarcze hamulcowe z nacięciami. Niedawno sprawdzałem na autostradzie i tarcze przeszły test  na celujący". Jeśli wszystko będzie dobrze -latem sprawdzę  na  oponach niskoprofilowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Mam ciekawy problem i bardzo proszę o jakąś pomoc.

 

Jakiś czas temu jadąc autostradą przy prędkości od 120 do 140 czuję bicie kierownicy. Nie jakieś uciążliwe ale zegarek na ręce delikatnie drgał ;)

Naprawa:

- wyważenie opon -nic

- wyważenie na pojeździe -nic

- inne opony -nic

- inne felgi - nic

- w końcu wymiana półosiek (na używane, i po problemie :)

 

Ale nie byłoby tak pięknie gdyby nie to, że tak samo przy hamowaniu biła mi kierownica. A więc tarcze i wtedy klocki też wymienione i ok, zero bicia i przy prędkości i przy hamowaniu. No lux.

Ale, za jakiś czas (2-3m-ce) czuję znów bicie przy hamowaniu (wymiana tarcz z reklamacji) i jest ok.

Ale... znów po niedługim czasie (przyjmijmy 2 m-ce), znów bicie przy hamowaniu, 3-ci raz wymiana tarcz (za każdym razem Textar) + łożyska + piasty. Jest ok.

Tyle, że znów do chwili bo znowu czuje drgania przy hamowaniu i... delikatne przy prędkości 130km/h. Mechanik już się poddał i ja chyba też chociaż może jeszcze ktoś mi pomoże i znajdzie przyczynę, walczyłem z tym grubo ponad rok i gdy myślałem, że już ok to okazało sie, że dalej d....pa.

Szkoda mi mojej Tinki bo ogólnie naprawdę jestem zadowolony a te drgania nie dają mi spokoju. Ehh...


Zero odpowiedzi... no trudno.

 

W każdym bądź razie odświeżam.

 

Zdecydowałem (ponieważ przewertowałem już sporo tematów), że wymienię jeszcze raz same tarcze, ale tym razem już nie Textar tylko któreś z poniższych.

 

ATE, TRW lub BREMBO i moje pytanie, które polecacie, macie doświadczenie? Na których jeździcie i nie ma żadnych problemów z biciem? Będę wdzięczny za pomoc.

 

a... byłbym zapomniał, piasty i łożyska też nowe...

Edytowane przez darth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wybrałbym zimmerman mam takie z klockami na przodzie rav4 i zero problemu

ewentualnie możesz polskiego producenta ponoć dobrego

http://www.mikoda.pl/mikoda/

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
10 minut temu, gorzelniax napisał:

Odnośnie tarcz to też zawsze mam dylemat, ostatnio też kupiłem denckermanna i niby działal OK przez lata, ale może coś nowego polecacie?
https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-denckermann-b130028,0-186-b130028-1152477.html#100032

no ja polecam deckermanna, u mnie wytrzymały na prawdę długo, po co zmieniac coś co jest dobre i sprawdzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...