Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 (edytowane) Witam Widziałem na forum kilka tematów o tempomacie ale żaden nie rozwiązał mojego problemu, więc zakładam nowy. W moim samochodzie świeci się kontrolka tempomatu ale nie da sie ustawić (zblokować ) prędkości. 1) Czy możecie mi podpowiedzieć czy jest w samochodzie jakiś bezpiecznik od temopmatu? 2) Czy prawdą jest, że jak został mechancznie usunięty DPF to tempomat nie będzie działał (tu jest bardzo, bardzo wiele rozbieżnych opinii)? 3) Jeżeli uważacie, że jest to wina wyciętego filtra to czy można coś zrobić żeby jednak ten tempomat działał? 4) Jakie ma powiązanie tempomat z DPF-em? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Edytowane 11 Lipca 2013 przez Captain Jack Sparrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 ad 1 - Nie wiem ale pewnie można tosprawdziś gdzieś w instrukcji, puszcze bezpieczników lub zadzwonić na serwis nissana ad 2,3,4 - Na zdrowy chłopski rozum... Co ma piernik do wiatraka? Przecież są auta benzynowe z tempomatem i nie mają dpf, są nawet Xtraile w dieslu bez DPF, a z tempomatem... Nie sądzę aby ktoś specjalnie dla kilku sztuk t30 (od 10.05 do 06) specjalnie zgrywał tempo z dpfem. Oczywiście mogę się mylić... Bo jak to ktoś już powiedział - Japończycy robią albo najlepsze auta na świecie, abo najgorsze w galaktyce A teraz pytanie dodatkowe... Ile Cię kosztowało usunięcie DPF i gdzie robiłeś? Jakie pierwsze wrażenia z jazdy bez tego ustrojstwa? Jak zużycie paliwa w porównaniu z przed modyfikacją? Czy przy okazji robiłeś/ poprawiałeś program (chiptuning)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 ad 1 - Nie wiem ale pewnie można tosprawdziś gdzieś w instrukcji, puszcze bezpieczników lub zadzwonić na serwis nissana ad 2,3,4 - Na zdrowy chłopski rozum... Co ma piernik do wiatraka? Przecież są auta benzynowe z tempomatem i nie mają dpf, są nawet Xtraile w dieslu bez DPF, a z tempomatem... Nie sądzę aby ktoś specjalnie dla kilku sztuk t30 (od 10.05 do 06) specjalnie zgrywał tempo z dpfem. Oczywiście mogę się mylić... Bo jak to ktoś już powiedział - Japończycy robią albo najlepsze auta na świecie, abo najgorsze w galaktyce A teraz pytanie dodatkowe... Ile Cię kosztowało usunięcie DPF i gdzie robiłeś? Jakie pierwsze wrażenia z jazdy bez tego ustrojstwa? Jak zużycie paliwa w porównaniu z przed modyfikacją? Czy przy okazji robiłeś/ poprawiałeś program (chiptuning)? Usunięcie kosztowało mnie 1300 zł (!!!). Ludzie u których to robiłem to raczej pierwszy raz mieli do czynienia z DPF w X-trailu. Nie odczułem specjalnie różnicy w jeździe bez DPF. Zużycie paliwa nie wiem czy się zmieniło, ponieważ nie sprawdzałem ale jeżeli już to raczej kosmetycznie. Nie robiłem żadnego chiptuningu. Ogólnie rzecz biorąc odradzam usuwanie DPF-a u tzw. mechaników. Lepiej przejżeć forum, poczytać, podzwonić i pojechać do kogoś kto naprawdę wie co robi. Ja bardzo żałuję, że tak właśnie nie zrobiłem, bo teraz mam problem z tym tempomatem i nie wiem jak go odzyskać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 mogli coś uszkodzić mechanicznie przy zabawie z dpf... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 mogli coś uszkodzić mechanicznie przy zabawie z dpf... mechanicznie? przecież z tego co wiem to tempomat korzysta z czujnika ABS, więc raczej nie ta część samochodu... obawiam się raczej, że zmienione zostało oprogramowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to problem z ECM (Engine control module). Nie pisałeś czy po demontażu DPF'a była jakaś ingerencja w jednostkę sterującą. Jeśli była to może ją wyjmowali i po ponownym włożeniu coś nie styka w głównej kostce. Tak więc profilaktycznie bym ją odłączył i ponownie włączył. Jeśli zaś coś zostało zepsute w samym oprogramowaniu to nie mam pomysłu. Kolejna rzecz to sprawdź styczniki nad pedałami sprzęgła i stopu. O ile się orientuję nad pedałem sprzęgła jest jeden stycznik i dotyczy systemu ASCD (AUTOMATIC SPEED CONTROL DEVICE), a nad pedałem stopu są dwa styczniki - jeden od ASCD a drugi od świateł stopu. Może któryś z pedałów nie powraca do właściwej pozycji i system ASCD widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec i dlatego nie pozwala się załączyć. Położenie stycznika powinno się dać wyregulować nakrętką. Dla pewności także odepnij i załącz kostki od tych styczników bo może zaśniedziały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to problem z ECM (Engine control module). Nie pisałeś czy po demontażu DPF'a była jakaś ingerencja w jednostkę sterującą. Jeśli była to może ją wyjmowali i po ponownym włożeniu coś nie styka w głównej kostce. Tak więc profilaktycznie bym ją odłączył i ponownie włączył. Jeśli zaś coś zostało zepsute w samym oprogramowaniu to nie mam pomysłu. Kolejna rzecz to sprawdź styczniki nad pedałami sprzęgła i stopu. O ile się orientuję nad pedałem sprzęgła jest jeden stycznik i dotyczy systemu ASCD (AUTOMATIC SPEED CONTROL DEVICE), a nad pedałem stopu są dwa styczniki - jeden od ASCD a drugi od świateł stopu. Może któryś z pedałów nie powraca do właściwej pozycji i system ASCD widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec i dlatego nie pozwala się załączyć. Położenie stycznika powinno się dać wyregulować nakrętką. Dla pewności także odepnij i załącz kostki od tych styczników bo może zaśniedziały. Dzięki za bardzo konkretne informacje. Mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę. O ile z pedałami sobie poradzę to nie bardzo wiem gdzie jest ta kostka. Czy mógłbyś mi jakoś opisać gdzie się ona znajduje lub dołączyć jakieś zdjęcie z jej usytuowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Dzięki za bardzo konkretne informacje. Mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę. O ile z pedałami sobie poradzę to nie bardzo wiem gdzie jest ta kostka. Czy mógłbyś mi jakoś opisać gdzie się ona znajduje lub dołączyć jakieś zdjęcie z jej usytuowaniem? Moduł ECM znajduje się za schowkiem pasażera. Schowek musisz zdemontować jak do wymiany filtra kabinowego i powinieneś tam zobaczyć dwa moduły (a właściwie kostki bo moduły są pod kostkami): po lewej to właśnie ECM a po prawej ABS/ESP/TCM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Captain Jack Sparrow Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to problem z ECM (Engine control module). Nie pisałeś czy po demontażu DPF'a była jakaś ingerencja w jednostkę sterującą. Jeśli była to może ją wyjmowali i po ponownym włożeniu coś nie styka w głównej kostce. Tak więc profilaktycznie bym ją odłączył i ponownie włączył. Jeśli zaś coś zostało zepsute w samym oprogramowaniu to nie mam pomysłu. Kolejna rzecz to sprawdź styczniki nad pedałami sprzęgła i stopu. O ile się orientuję nad pedałem sprzęgła jest jeden stycznik i dotyczy systemu ASCD (AUTOMATIC SPEED CONTROL DEVICE), a nad pedałem stopu są dwa styczniki - jeden od ASCD a drugi od świateł stopu. Może któryś z pedałów nie powraca do właściwej pozycji i system ASCD widzi wciśnięte sprzęgło lub hamulec i dlatego nie pozwala się załączyć. Położenie stycznika powinno się dać wyregulować nakrętką. Dla pewności także odepnij i załącz kostki od tych styczników bo może zaśniedziały. Wypiąłem i wpiąłem kostkę. Sprawdziłem styczniki na pedałach. I niestety nic to nie pomogło. Prawdopodobnie więc zostało zmienione oprogramowanie na program bez tempomatu. Jeżeli ktoś zna jakiegoś fachowca od elektroniki i oprogramowań w X-trail-ach to bardzo proszę o podanie namiarów. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 panowie,jestem właścicielem x-triala 2,2 DCI z 2003r od 3 godzin i jestem "zielony" (może nie do końca) ale mam problem z znalezieniem tempomatu,bo w opisie auta było wyszczególnione :tempomat,komputer, itp. mam wątpliwości co do szczerości opisu bo nie mogę namierzyć ani tempomatu ani komputera, może ktoś mi wytłumaczy gdzie tych rzeczy szukać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 1) tempomat: przy kierownicy po prawej stronie (z lewej jest sterowanie radia) - taki doklejony pierdzik 2) komputer: nie wiem co miał na myśli autor ogłoszenia (PCta, Imac'a, może jakiś serwer?...) w każdym razie jeśli to było w ofercie to możesz się tego domagać od sprzedającego - nawet sądownie Jeśli chodzi Ci o kompa, który pokazuje spalanie to znam dwa egzemplarze T30 2.2dci z forum, które takie cudo posiadają - wszystko w temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78399-komputer-pokladowy-w-x-trailu-wszystkie-maja/?hl=%20komputer%20%20pok%C5%82adowy a działa to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 no właśnie, u mnie nie ma czegoś takiego a przy kierownicy mam tylko z prawej strony do sterowania radia w związku z tym mam pytanko: czy to duży problem z dołożeniem tych elementów tzn. zamontowanie komputera i tempomatu chodzi mi tu ostronę finansową i techniczną ? posiadam auto z 2003r. 2,2 DCI 136 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Fabrycznie T30 nie mial komputera (rozumiem ze chodzi o to co wyswietla spalanie, ilosc paliwa itp). Ale w ogloszeniach sprzedawcy czesto tak pisza, nie majac pojecia co sprzedaja. Jak kupujac swojego X-a tez natykalem sie na takie oferty. A co do tempomatu to z 2003 rocznika nie widzialem X'a 2,2 z tempomatem. Przejzalem z ciekawosci kilka ogloszen aut takich jak Twoje i nie maja tego ustrojstwa. PS U mnie jest tempomat (mam auto 9 mies) i nie mam pojecia jak sie to ustawia. Na polskich drogach nie byl mi nigdy niezbedny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 W dokumentacji serwisowej do X-Traila tempomat pojawił sie w wersjach produkowanych od stycznia 2005. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 no właśnie, u mnie nie ma czegoś takiego a przy kierownicy mam tylko z prawej strony do sterowania radia w związku z tym mam pytanko: czy to duży problem z dołożeniem tych elementów tzn. zamontowanie komputera i tempomatu chodzi mi tu ostronę finansową i techniczną ? posiadam auto z 2003r. 2,2 DCI 136 KM tempomat: chyba jeszcze nikt tego nie robił w Xie - możesz być pierwszy komputer - wszystko w temacie podlinkowanym wyżej, koszt to: http://allegro.pl/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp-telwis-i3482712444.html + dobre 2 godzinki roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.