kuba95s Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 (edytowane) Witam, Mam problem z Nissanem Primerą P12, z silnikiem 2.2 Diesel, wersja 126 konna z roku 2002 o przebiegu niemal 150tys km.., a mianowicie co jakiś czas( raz co 20 km, a zdarza sie nawet że co 100km) auto traci moc i zaczyna okropnie kopcić na czarno. Choćbym dodawał mu gazu do dechy to nawet nie reaguje, dajmy przykład: jadę sobie na 5 biegu jakieś 90 km/h, i samochód przede mną skręca i musze zwolnić do prędkości ok 60 km/h, redukuje bieg i mam około 2tys obrotów, dokładm gazu a tu żadnego rezultatu, tak jakby auto nie miało wgl mocy, i tak tocze sie i obroty powolutku wzrastają, i wzrastają aż dobije do 3,5 tys i zaczynam wreszcie dynamiczniej przyspieszać ale gdy popatrze lusterka widze chmure czarnego dymu, i tak pomęcze go nawet do 4 tys i po 2-3 km mu przechodzi i jedzie normalnie... a inny przykład: skręcam na skrzyżowaniu w lewo a tam dość stromy podjazd (ale bez przesady), redukcja do 2, cos ponad 2tys obrotów a primera wgl nie ciągnie i tak obroty gwałtownie spadaja że musiałem zredukować do 1 biegu, i znów deptam mu niemal do 4,5 tys obrotów chmura czarnego dymu i po chwili odzyskuje moc... pod ta samą góre wyjeżdżam spokojnie na 3-4 biegu gdy auto normalnie pracuje... hmmm cóż jeszcze moge dodać, nigdy nie dzieje sie tak na początku jazdy gdy silnik jest całkiem zimny, gdy normalnie pracuje nie zauważam większych dymów, czasami tylko przy gwałtownym dodaniu gazu ale to chyba normalne w dieslach... bardzo prosze o pomoc, może miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Oczywiście byłem u mechanika ale akurat autko normalnie pracowało i komputer nie pokazał żadnego błędu, a sam mechanik stwierdził że turbo jest dobre, sprawdził wszystkie wężyki itp, wtryski też to nie powinny być, ale zwrócił uwage że może być problem z zaworem egr, Bardzo prosze o pomoc! Odświeżam: Dzisiaj już tragedia... wystartowałem z domu i przez 2 km było dobrze... ale po tym dystansie porażka, auto ma zero mocy i tak przez jakieś 20 km, miał problem z wyjazdem pod niemal każdy podjazd... wizyta w sklepie i droga powrotna.. jeszcze gorzej!!! przy każdorazowym ruchu gazem kupa dymu i praktycznie zero reakcji, ile bym gazu nie dodał to nie ma róznicy, jedyna to zmiana chmury dymu! Jeżeli turbina to jak to sprawdzić?? Może nie turbina? Proszę o pomoc... Edytowane 14 Lipca 2013 przez kuba95s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 VOyager CI pomoże, on w dieslach obeznany jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Kolega mnie zarekomendowal ale znam tylko te przypadki , ktore mialem w swoim samochodzie, akurat tego nie mialem ale podobny mialem w audi a bylo to tak: wymienialem filtr powietrza i przez przypadek tracilem wtyczke przy nim, ktora sie wypiela , zorientowalem sie ze cos jest nie tak bo jak dodalem gazu to z tylu zrobila sie kupa czarnego dymu, i jak sobie przypomnialem co robilem przy samochodzie to doszedlem ze naruszylem wtyczke przy filtrze powietrza a bylo to zwiazane z przeplywka, czyli jak wtyczka byla wypieta to do kompa szla informacja o zapodaniu zwiekszonej dawki paliwa. Wiec po pierwsze usterka sama z siebie nie powstaje , przypomnij sobie co robiles wczesniej przy samochpdzie, sprawdz wtyczki i calosc przewodow przy przeplywce i wtryskiwaczach, jak nie pomoze to wypiac cala instalacje ( tylko w primerakach da rade) i ja dokladnie przegladnac , na pewno znajdziesz przyczyne a tu z opisu ewidentnie wynika ze gdzies jest brak styku i po tej linii szukaj usterki, sprawdz miernikiem przeplywke -sa tam dwa termistory i moze ktorys ulegl uszkodzeniu. Napisz co ci z tego ogladu wyszlo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba95s Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 witam, to znowu ja, zauważyłem dziś bardzo ciekawą rzecz, mój przypadek już znacie, a więc dziś wyłączyłem radio odsunąłem szyby i rozkoszowałem się świeżym powietrzem i pięknym świstem sprężarki ( tak koło 1800 obrotów zaczyna być słychać) ale przejechałem jakieś 5km na 5 biegu ( 1500 obrotów) skręcam na skrzyżowaniu i wtedy znów mu odbiło, zero mocy!! no i doszedłem do sedna, wgl wtedy nie było słychać sprężarki o_O, dobijałem nawet do 4 tys obrotów i nic!!! a i ruszając z 1 biegu gwałtownie, gaz do spodu i do 4 tys zostawiam dosłownie chmure dymu za sobą, prawie auta nie widać.... czemu go wtedy nie słychać?? tak jakby sie całkiem odłączyło albo coś?! prosze o odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 a sprawdziles instalacje wg. wyzej podanego schematu czy czekasz na cud samonaprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arcziflo Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 u mnie tez cos podobnego sie dzieje. Po wcisnieciu pedalu gazu do konca auto tak jakby traci moc i nie przyspiesza. ma takie mmenty. czasami jest dobrze, a czasami lapie zawieche i kopci. moze wiecie czym to moze byc spowodowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Czy panowie to czytaja cokolwiek jakies posty w tym temacie bo jest ich w tym temacie duzo, wystarczy poszukac np. powyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Ja taki przypadek miałem około 2 miesiące temu, może to śmieszne ale po tym jak tak się działo (w trasie) tzn. tak jak opisujesz brak mocy, kopcenie, wróciłem i wymieniłem od razu filtr powietrza przed przepływką pod maską, poprzedni był mocno zabrudzony. Potem zapaliłem autko, przejechałem nim około 40 km dając mu mocno po gazie do 4 tyś obrotów i zmiana biegu. Przyjechałem do domu, auto miało za tydzień pokonać trasę prawie 1500 km w 3 dni i brak problemów, pokonałem ją bez zarzutów Sprawdź może tą kwestię, bo nieraz najprostsze rozwiązania są najlepsze. A jeszcze że tak zapytam jakie paliwo do niego tankujesz? Zwykły Olej Napędowy czy Verva lub coś innego? -- Pozdrawiam Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba95s Opublikowano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Filtry wszystkie były wymienione, ten powietrza nie był szczególnie zabrudzony, byłem u wielu mechaników i niemal każdy twierdził że winowajcą jest zawór EGR, tak więc został wyczyszczony, był makabrycznie zatkany( ciężko było włożyć malutkiego palca ręki. I mechanik dodał że trzeba go przepalić tak jak mówisz, do 4 tys., zatankowałem go do pełna Vervą, już świeci rezerwa, ale nic nie pomaga, coraz częściej traci moc, i brakuje przyjemności z jazdy, tragedia. Jeden z mechaników, z niesamowitą pewnością powiedział że przyczyną są jakieś zawory podciśnienia do turbiny, Co o tym sądzicie? Rzeczywiście jak auto straci moc wgl nie słychać sprężarki, a jak jedzie normalnie to róże sa momenty załączania, nie wiem czy tak ma być czy to jest jakiś błąd, przy najlepszym wypadku turbine zaczyna być słychać już od 1,7tys-1,8tys , i okresami nawet od 2,5tys,( i oczywiście jest wtedy słabszy) ale jak całkowicie niemal straci moc to wgl sie turbo nie załącza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Podjedź może z tym do zakładów które się specjalistycznie zajmują regeneracją turbo i niech jakiś fachowiec to przejrzy, posłucha i on może wyda CI rzetelną opinię. -- Pozdrawiam Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 wtyczka od przeplywki wyciagnieta w p12 nie powoduje zjawiska czarnej chmury i tym bardziej auto nie zamula ma wrecz wiekszego kopa bo dostaje wiecej paliwa raczej obstawialbym na zasyfiale wtyczki wtryskow lub ich nie rowna prace (strata mocy ) którą moze powodowac tez zwalona instalacja alektryczna wlasnie podpinana do listwy z wtryskami przewody potrafia sie ukruszyc lub nie stykac- wtedy strata mocy ale powinien wtedy wywalic blad , turbo moze sztanga sie wali i jest syf w kazdym razie samo nie przejdzie, a voyager na pewno cie dobrze poprowadzi lecz musisz sprawdzac to co ci podpowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GALANT_PL Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Ja taki przypadek miałem około 2 miesiące temu, może to śmieszne ale po tym jak tak się działo (w trasie) tzn. tak jak opisujesz brak mocy, kopcenie, wróciłem i wymieniłem od razu filtr powietrza przed przepływką pod maską, poprzedni był mocno zabrudzony. Potem zapaliłem autko, przejechałem nim około 40 km dając mu mocno po gazie do 4 tyś obrotów i zmiana biegu. Przyjechałem do domu, auto miało za tydzień pokonać trasę prawie 1500 km w 3 dni i brak problemów, pokonałem ją bez zarzutów Sprawdź może tą kwestię, bo nieraz najprostsze rozwiązania są najlepsze. A jeszcze że tak zapytam jakie paliwo do niego tankujesz? Zwykły Olej Napędowy czy Verva lub coś innego? -- Pozdrawiam Kamil Czy mógłbyś dokładnie opisać o jaki filtr chodzi? Bo wydaje mi się że filtr powietrza jest jeden, czy się mylę? Teraz ja opiszę swój przypadek i rozwiązanie. Auto kopciło masakrycznie przy każdym dodaniu gazu, było strasznie słabe, zamulone, czasami jak go mocniej wkręcałem na obroty to toszeczkę się poprawiało ale generalnie było coraz gorzej, czarny dym nawet przy stałem prędkości i obrotów ok 1500 obr/min - ogólnie załamka. Wizyta u mechanika, standardowy scenariusz - turbo do wymiana i być może wtryski. Po tej przykrej wiadomości wróciłem do domu, podniosłem maskę, zdjąłem pokrywę silnika (plastikową) i zacząłem sprawdzam wszystkie przewody - elektrycznie i ciśnieniowe - i znalazłem!!! Jeden przewód ciśnieniowy był pęknięty, nie mam pojęcia od czego on jest, ale jak go wymieniłem to Primerka dostała takiego kopa żer koparka opada Jeszcze nigdy nie miała takiej mocy jak teraz - pięknie wkręca się na obroty, jazda czysta przyjemność. Kopcenie zdecydowanie mniejsze, kopci tylko jak mocno dam jej w palnik - tak powyżej 3000 obr/min - potrafi zostawić sporą chmurę dymu. Wcześniej dymiła cały czas. Pytam o ten filtr ponieważ przewód który był uszkodzony dochodził do rurki - a z drugiej strony rurki dalej dochodzi do jakiegoś filterka na przewodach, i komletnie niem wiem do czego on jest. Poniżej fotki tego wężyka który pękł o raz tego filterka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 tylko ze kolega ma problem z 1,9 dci , ale warto posprawdzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GALANT_PL Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 tylko ze kolega ma problem z 1,9 dci , ale warto posprawdzac kolega kuba95 ma w opisie 2.2 di 126KM - mam taki sam motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 sorry hehe ide kupic okulary albo juz tematy mi sie je..ą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Jeden przewód ciśnieniowy był pęknięty, nie mam pojęcia od czego on jest, ale jak go wymieniłem to Primerka dostała takiego kopa żer koparka opada Pytam o ten filtr ponieważ przewód który był uszkodzony dochodził do rurki - a z drugiej strony rurki dalej dochodzi do jakiegoś filterka na przewodach, i komletnie niem wiem do czego on jest. Ten przewód cienki ciśnieniowy wychodzi z vacum pompy na 100% - i dochodzi do zaworu EGR /tak mi się wydaje-nie mam Di/ a filterek pewnie po to aby za szybko nie zapaprać EGR-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba95s Opublikowano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Sprawdziłem wszystkie wężyki i wszystkie są całe, dziś jechałem i zabrakło mocy, ledwo jechał po prostej nawierzchni, a gdy podjechałem pod wzniesienie musiałem zredukować do 1, kopci okropnie, gdy minimalnie dotykam gaz to chmura czarnego dymu,no i chyba co najważniejsze, nie chodzi w tym czasie turbo... podjechałem pod garaż i zgasiłem go, po 20 min postanowiłem sprawdzić podciśnienie dochodzące to turba, wsiadam i próbuje zapalić, cięzko bardzo, jak juz załapał to pochodził bardzo nierówno kilka sekund i zgasł, i tak 3 razy, aż wkońcu załapał, zdjąłem cienki wężyk który dochodzi do tego chyba zaworku który jest nad turbo i przyłożyłem palca, i ssało, to chyba dobrze, założyłem go z powrotem i poprosiłęm znajomego o pomoc, dodałem gazy a on sprawdzał czy turbo robi ciśnienie(czy ten gruby wąż od turba twardnieje) a tu nic, do 4 tys i zero, czyżby turbo siadło??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver651 Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Witam mam primere 2.2di z 2002r byłem w tym roku na wakacjach po alpach i wyszło szydło z worka,temperatura na zewnątrz 37 stopni i pod górę zaczoł mi nagle kopcić czarnym dymem ale tylko wtedy jak wcisnę gaz mocniej, oleju nawet kropli nie zżarł .Pojechałem do mechanika a raczej 3 niezależnych i każdy gada co innego ale ogólny temat zawór EGR czyszczenie lub wszystkie doloty wyczyscić i posprawdzać ale nikt z nich się nie kwapi do czyszczenia widocznie dlatego że jak nie znajdą usterki i będzie dalej kopcił to wiedzą że im nie zapłacę ,chciałem pojechać na kompa ale w warsztacie powiedział że jak się nie pali żadna kontrolka to komp nic nie wykaże . Ostatecznie pozostało mi samemu czyśćic po kolei rury i nawet się do tego zabrałem zdjołem obudowę filtra powietrza i rury od niego faktycznie jak wsadziłem palucha w rurę przy egr był jakis syf że zebrałem gdzie mogłem sięgnąć ale dalej d*pa jest mało miejsca i za bardzo nie wiem jak się do tego zabrać doradzcie coś jak to rozkręcić i co jakie przewody posprawdzać ,szukałem jakiś zdjęć ale ciężko jest znaleść jaki opis ,do czego dany przewód idzie i do czego służy ,fajnie by było zdęcie silnika z opisem poszczególnych rzeczy ale to to marzenie dostać ,macie jakieś sugestie coś doradzcie pozdr acha z wtryskami też byłem i raczej nie Sprawdziłem układ dolotowy i rura krótka 12cm ta odrazy przy intelculerze była pęknięta i zasysała lewe powietrze teraz bajka moc wruciła i nie kopci ale dostac się do niej tylko z kanału dosłownie pod akumulatorem to tyle ,sprawdzajcie co jakis czas układ dolotowy czy nie ma dziórek a ciężko je zauważyc trzeba dobrze wymacać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arcziflo Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 No to przeczyściłem styki, wyczysciłem przepływomierz i egr zobaczymy czy to coś da dziś będę robił 50km więc się okaże czy coś to dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) No to przeczyściłem styki, wyczysciłem przepływomierz i egr zobaczymy czy to coś da dziś będę robił 50km więc się okaże czy coś to dało. To chyba Twój samochodzik nie chodził jeszcze tak źle jak kolegom, jeśli do przemycia podstawowych rzeczy potrzebowałeś prawie dwóch miesięcy? Daj znać czy pomogło. Edytowane 21 Października 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arcziflo Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 To chyba Twój samochodzik nie chodził jeszcze tak źle jak kolegom, jeśli do przemycia podstawowych rzeczy potrzebowałeś prawie dwóch miesięcy? Daj znać czy pomogło. Czasmi jak wyprzedzałem to objawialo sie tym, że jak dałem pedał gazu do końca to nie szedł tylko zaczynał kopcić. do tej pory czasami ma takie zagrania, że jak wcisne za mocno gaz to musze odpuścić i jeszcze raz go nadusić żeby szedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 U mnie właśnie samochód wrócił z serwisu Bosch, brakowało mocy, kopcił. Auto było poddane badaniu komputerem na elektrykę i mechanikę. Wynik: Uszkodzona wiązka elektryczna podpięta do przepływomierza, po naprawie problem jak na razie nie występuje a nawet auto jest o wiele bardziej żwawsze. Sprawdzałeś instalację elektryczną przy przepływomierzu, czy informacje są podawane prawidłowo? --- Pozdrawiam Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arcziflo Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Można zmierzyć jakoś te przewody miernikiem od przepływomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Ciężko mi powiedzieć, najłatwiejszy sposób to badanie komputerowe. Czy jakimś miernikiem ciężko mi powiedzieć. Jak masz dostęp blisko do serwisu Boscha to podjedź i zrobią Ci to fachowo jednak trzeba się liczyć z wydatkiem około 100 zł może więcej. -- Kamil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arcziflo Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Do serwisu mam conajmniej 70km na mechanice się znam tylko, że nie mam kabli do podpięcia. Musze poszperać może znajde jak to zdiagnozować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.