Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2,2di Czasami brakuje mocy i strasznie kopci na czarno


kuba95s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A czyli zaślepiamy początek rurki która idzie do egr.... Ja myślałem że trzeba zaślepiać zaraz przy egr. A tam bez demontażu podszybia raczej się nie obejdzie....

 

 

Zdjęć u siebie nie wykonam, ponieważ nie widać tej rury bez odkręcenia poszczególnych części. Jeżeli odkręcisz te elementy które zaznaczyłem, to bd widział tą rurę, poluzujesz śruby dość sporo, dotniesz odpowiednią blaszkę, tylko pamiętaj nie za słabą, musi być dość twarda, "odchylisz" rurę, wsadzisz blaszkę, skręcisz wszystko do "kupy" i powinno śmigać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zaślepić na początku rurki która idzie do egr - łatwiejszy dostęp i lepiej że spaliny są odcięte na początku. Jeżdżę już kilka dni z zaślepionym egr i żałuję że wcześniej tego nie zrobiłem. Primerka zupełnie przestała kopcić!

Teoretycznie auto ma 126KM - to odczucia są takie że przed zaślepieniem jakby miała ok 90-100KM a po zaślepieniu ma te 126KM (oczywiście czysto teoretycznie bo pewnie się to zmieniło od nowości) - tylko chciałem zobrazować jak spora jest różnica w przyspieszaniu itd.

Edytowane przez GALANT_PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A jak przedstawia się sprawa z zaślepieniem egr w silniku 1.9 dci. Tak samo czy jest jakaś zmiana co do wykonania. Czy to nie zaszkodzi i tak wadliwej jednostki napędowej.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

 

hej,

Przydarzyło mi się przykre zdarzenie, samochód stracił moc... tzn pierwszy i drugi bieg jest niby ok, na trzecim zaczyna się coś dziać pod maską ale dopiero w okolicy 3000 obrotów, czwórka do porażka o 5 i 6 nie wspomnę. Wczoraj jechałem po drodze szybkiego ruchu 120-130 km/h 6 bieg i nie mogłem wyprzedzić "czikaczento"  :( zrzut na piątkę coś pomógł ale i tak mały samochodzik zostawił mnie z tyłu. Wszystko zaczęło się jakiś tydzień temu przy gwałtowniejszym przyspieszaniu gdy obroty dochodziły do 2200 przychodził moment dosłownie 1 - 2 sekundy gdzie samochód tracił moc a potem w górę był ok. Co dziwne samochód nie dymi, żadna kontrolka się nie pali a samochód jeździ jakby miał 60 KM. Dodam jeszcze, że jakieś 2-3 tygodnie temu miałem wymieniane: olej, i wszystkie filtry oraz koło pasowe. Przebieg samochodu około 225 k kilometrów. Może to być turbina? czy może któryś z filtrów jest źle zamontowany albo jakiś wadliwy? 

 

Model p12 1.9 dci

 

AKTUALIZACJA 29.09.2014 R

 

ROZWIĄZANIEM PROBLEMU BYŁA WYMIANA ELEKTROZAWORU TURBINY KOSZT 260 ZŁ I PROBLEM Z GŁOWY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ile już kilometrów zrobiliście z zaślepionym EGRem? oraz czy były jakieś problemy po zaslepieniu z autem?

 

W profilu tego nie napisałeś /a szkoda/, ale przypuszczam iż masz 2,2 Dci, więc w Twoim przypadku nie polecam tego "zabiegu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za odp. :-) trzeba dalej żyć z poddymianiem.... 

 

Lecz nic nie staje na przeszkodzie, aby najpierw przemyć przepływkę a i zarazem zawór EGR.

Co do zaworu, to fotki i temat dawałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Mam problem z Nissanem Primerą P12, z silnikiem 2.2 Diesel, wersja 126 konna z roku 2002 o przebiegu niemal 150tys km.., a mianowicie co jakiś czas( raz co 20 km, a zdarza sie nawet że co 100km) auto traci moc i zaczyna okropnie kopcić na czarno. Choćbym dodawał mu gazu do dechy to nawet nie reaguje, dajmy przykład: jadę sobie na 5 biegu jakieś 90 km/h, i samochód przede mną skręca i musze zwolnić do prędkości ok 60 km/h, redukuje bieg i mam około 2tys obrotów, dokładm gazu a tu żadnego rezultatu, tak jakby auto nie miało wgl mocy, i tak tocze sie i obroty powolutku wzrastają, i wzrastają aż dobije do 3,5 tys i zaczynam wreszcie dynamiczniej przyspieszać ale gdy popatrze lusterka widze chmure czarnego dymu, i tak pomęcze go nawet do 4 tys i po 2-3 km mu przechodzi i jedzie normalnie... a inny przykład: skręcam na skrzyżowaniu w lewo a tam dość stromy podjazd (ale bez przesady), redukcja do 2, cos ponad 2tys obrotów a primera wgl nie ciągnie i tak obroty gwałtownie spadaja że musiałem zredukować do 1 biegu, i znów deptam mu niemal do 4,5 tys obrotów chmura czarnego dymu i po chwili odzyskuje moc... pod ta samą góre wyjeżdżam spokojnie na 3-4 biegu gdy auto normalnie pracuje... hmmm cóż jeszcze moge dodać, nigdy nie dzieje sie tak na początku jazdy gdy silnik jest całkiem zimny, gdy normalnie pracuje nie zauważam większych dymów, czasami tylko przy gwałtownym dodaniu gazu ale to chyba normalne w dieslach... bardzo prosze o pomoc, może miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Oczywiście byłem u mechanika ale akurat autko normalnie pracowało i komputer nie pokazał żadnego błędu, a sam mechanik stwierdził że turbo jest dobre, sprawdził wszystkie wężyki itp, wtryski też to nie powinny być, ale zwrócił uwage że może być problem z zaworem egr, Bardzo prosze o pomoc!

 

 

 

 

Odświeżam:

Dzisiaj już tragedia... wystartowałem z domu i przez 2 km było dobrze... ale po tym dystansie porażka, auto ma zero mocy i tak przez jakieś 20 km, miał problem z wyjazdem pod niemal każdy podjazd... wizyta w sklepie i droga powrotna.. jeszcze gorzej!!! przy każdorazowym ruchu gazem kupa dymu i praktycznie zero reakcji, ile bym gazu nie dodał to nie ma róznicy, jedyna to zmiana chmury dymu! Jeżeli turbina to jak to sprawdzić?? Może nie turbina? Proszę o pomoc...

mam taki sam problem ale w 19 dci 2003 rok ..::(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

bylem u mechanika jednak to byla wina  zaworo erg,mechanik go przeczyscil i jak na raszie

jes ok :)nie kopci i znowu ma moc :)


mam takie pytanko gdzie sie znajduje zawor erg. Nissan primera p12 19dci 2003 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

bylem u mechanika jednak to byla wina  zaworo erg,mechanik go przeczyscil i jak na raszie

jes ok :)nie kopci i znowu ma moc :)

mam takie pytanko gdzie sie znajduje zawor erg. Nissan primera p12 19dci 2003 rok

 

Sorki kolego za pierwszy post w Twojej sprawie-a raczej w problemie.

Lecz nie było nawet żadnego słowa na przywitanie.......

Teraz jeśli chcesz coś uzyskać, jakieś informacje, porady, to uzupełnij profil tak jak należy, aby nie było pomyłek od kolegów, co by chcieli Ci pomóc. jeśli to zrobisz, to na pewno zaoszczędzisz na mechanikach.

Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Samochód od kilku tygodni stoi u mechanika- po kolei sprawdzane są wszystkie lementy zasilania. Przepływka pedał gazu itd. Jak zdobęde informacje to to się podzielę. Dodam, że komputeru (tak kilka ich było) nie wyświetlają błędów. Samochód czasami podczas gwałtownego dodania gazu traci moc. Jeżeli ktoś miał podobny problem i rozwikłał go to proszę o informacje.


PROBLEM: Zawory SCV ;) na pompie DENSO - na zimnym idzie Ok na ciepłym zacina się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

A jakie daje ciśnienie?

Dobry mechanik i z kompem a raczej z programem Consult II od razu by wiedział i by mu pokazał na czym i w czym jest problem/usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było sprawdzone :) zawory już wymienione :) Auto śmiga aż miło :) Jeżeli komuś się to przyda :) Jeżeli masz problem z wyprzedaniem bo auto tnie się i co jakiś czas puszcza na ciepłym silniku SPRAWDŹ zawory SCV na pompie oraz sitko w zbiorniki (zbiera się tam pełno syfu) Pozdrawiam :) Problem rozwiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było sprawdzone :) zawory już wymienione :) Auto śmiga aż miło :) Jeżeli komuś się to przyda :) Jeżeli masz problem z wyprzedaniem bo auto tnie się i co jakiś czas puszcza na ciepłym silniku SPRAWDŹ zawory SCV na pompie oraz sitko w zbiorniki (zbiera się tam pełno syfu) Pozdrawiam :) Problem rozwiązany :)

Syf w zbiorniku się zbiera jak się tankuje Tanie i okazyjne paliwo. Prócz tego co jakiś czas powinno się dodawać dodatek do paliwa - raz dodatek do paliwa /oczyszczanie go i zbiornika (jeśli tak mogę to nazwać)/, oraz dodatek do czyszczenia układu paliwowego.

A jaki Ty kolego w końcu masz silnik/zasilanie? W profilu masz 2,2 dt....przyznam iż słyszałem o Dci i Di. A co to jest dt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik u mnie to 2.2di. Paliwo tankowanie było tylko i wyłącznie na stacji. A ulepszacz niszczy pompę bo jest słabe smarowanie. Lepiej dołącz motul raz na jakiś czas. Jeżeli wiesz na jakiej zasadzie działają zawory w tej po.Pie to wiesz o czym mówię. Dopiero po 2006 je poprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...