Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2,2di Czasami brakuje mocy i strasznie kopci na czarno


kuba95s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Po przejechaniu 1000km auto smiga  :) nie ma żadnych problemów z brakiem mocy. Problem rozwiązany w 100% Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawór jak wygląda to wiem, bo już oglądałem na necie. U mnie pompa paliwa jest chyba z tyłu silnika, w takim miejscu ze nic tam nie widzę. Nie mam pojęcia jak ten zawór sprawdzić, bo wydaje mi się, że oring nie trzyma i ostatnio obroty na luzie mi skaczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jak wygląda to wiem, bo już oglądałem na necie. U mnie pompa paliwa jest chyba z tyłu silnika, w takim miejscu ze nic tam nie widzę. Nie mam pojęcia jak ten zawór sprawdzić, bo wydaje mi się, że oring nie trzyma i ostatnio obroty na luzie mi skaczą.

Jeśli oglądałeś zawór na necie, to tak samo pewnie trafiłeś na fotki gdzie on jest umiejscowiony. Szukając czasami info nt. pompy, widać gdzie ona jest umiejscowiona w silniku/na silniku.

 

A co z przepływką-/myta wyczyszczona?/, EGR-/wymyty wyczyszczony?/, czy sprawdzałeś błędy - jakie są?

Musisz brać pod uwagę iż czasami po wymianie oringu trzeba zrobić adaptację pompy /może nastąpić zmiana ciśnienia paliwa w układzie/ i wydatki paliwa na wtryskach. To już serwis Boscha.

 

Najpierw sprawdź przepływkę. Ja opisywałem i dawałem fotki jak ona wygląda /brud i syf/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka jest ok, rok temu kupiona boscha po regeneracji. Egr 2 miesiące temu czyszczony. Rok temu wymieniłem wtryskiwacze i chciałem zrobić adaptacje ale u mnie i w okolicy 100 km nie ma warsztatu który by to zrobił. Brak programu, nawet w miejscowym serwisie Bosch. Samochód ma moc, jeździ ok ale po mocnym przygazowaniu kopci i to ostro. Tyle że czasem ostro kopci a czasem dużo mniej, tu nie wiem od czego to zależy. Od paru dni za to mi obroty na luzie po uruchomieniu trochę falują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieselku za obroty najczęściej odpowiada przepływka. Rok, to dużo czasu - weź pod uwagę jak często wygląda filtr powietrza, a powietrze przechodzi przez przepływkę. Nic nie stoi na przeszkodzie aby odkręcić dwie śrubki benzynką ją przeczyścić.

 

Druga rzecz to mogą przelewać wtryski, ponieważ nie są ustalone/wgrane wydatki paliwa na wtryskach.

I dziwny zakład Boscha, że nie mają podstawowych przyrządów i programów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę o tych wydatkach wtryskiwaczy. No niestety nie mają programu do tego silnika i nie będą mieć a są niby stacją Bosch. Przeplywke mylem ostatnio ale różnicy po tym nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Szanownych forumowiczów

Problem mój jest bardzo poważny i długotrwały - kilka warsztatów od sierpnia nic nie poradziło.

Samochód to Primera 2,2di 126 KM, rocznik 2002. Po uruchomieniu na zimnym silniku ten przerywa kopci i przy dodawaniu gazu przygasa. Po osiągnieciu normalnej temperatury pracy wszystkie te objawy mijają. Co ważne to w samochodzie wykonano nastepujące naprawy:

kwiecień br - wymiana rozrządu i dwumasy

od sierpnia do dzisiaj: regeneracja wtryskiwaczy, wymiana zaworów pompy wtryskowej, czujnika temperatury. Była nawet podmiana sterownika silnika.

Brak efektów i mechanicy poddają się.

Proszę o pomoc bo nie wiem czy oddać go na szrot czy spuścić do morza

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych forumowiczów

Problem mój jest bardzo poważny i długotrwały - kilka warsztatów od sierpnia nic nie poradziło.

Samochód to Primera 2,2di 126 KM, rocznik 2002. Po uruchomieniu na zimnym silniku ten przerywa kopci i przy dodawaniu gazu przygasa. Po osiągnieciu normalnej temperatury pracy wszystkie te objawy mijają. Co ważne to w samochodzie wykonano nastepujące naprawy:

kwiecień br - wymiana rozrządu i dwumasy

od sierpnia do dzisiaj: regeneracja wtryskiwaczy, wymiana zaworów pompy wtryskowej, czujnika temperatury. Była nawet podmiana sterownika silnika.

Brak efektów i mechanicy poddają się.

Proszę o pomoc bo nie wiem czy oddać go na szrot czy spuścić do morza

Pozdrawiam

Witamy nowego kolegę.

Twój post połączyłem z tematem który znajduje się już na forum, więc jest co teraz poczytać.

 

strzalki38.gif  Regulamin Dział III pkt. 5.

 

A co z przepływką? Co z EGR? O tym nie wspomniałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - dzięki za przeniesienie - założyłem oddzielny temat bo u mnie usterka występuje w krótkim przedziale czasu i to wyłącznie na zimnym silniku. O przepływkę i EGR zapytam mechanika który próbuje walczyć z Primerą. Myślicie, że prawidłowe działanie tych elementów jest zależne od temperatury silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za porady. Na dzisiaj: mechanik wykluczył EGR, natomiast odłączenie przepływki nie powoduje żadnej zmiany w zachowaniu się silnika. Dalej na zimnym silniku przerywa, kopci i przy dodawaniu gazu dławi się. Wszystko wygląda tak jakby na zimnym silniku dostarczane było za mało powietrza - po osiągnięciu normalnej temperatury pracy wszystko wraca do normy. Co za cholera? Już nawet sprzedać go nie mogę no bo jak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Twój trzeci post i wiemy że "machanicy" już "zrobili dużo".

Teraz najważniejsze - dla Ciebie w pierwszym miejscu, a dla innych później.....jakie aktualnie komputer pokazuje błędy? Bez podania błędów nikt za bardzo Ci nie pomoże. Prócz tego np. jeden błąd może odpowiadać za trzy inne rzeczy które "kumulują " się w tym błędzie.

A pro po, który rocznik tej Primki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kicha po całości - mechanik przekazał mi info, że komputer nie zgłasza żadnych błędów - jakaś paranoja. A moja Primera to rocznik 2002 (początek 2002). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam mam takie pytanie posiadam Nissana Primere  P12 1.9 Dci   rok 2003 .

niedawno  regenerowałem turbinę    wstawiłem  i wszystko było ok,po jakimś czasie  zaczął  brać olej i zauważyłem ze poci się kolo   interkulera proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

niedawno  regenerowałem turbinę    wstawiłem  i wszystko było ok,po jakimś czasie  zaczął  brać olej i zauważyłem ze poci się kolo   interkulera proszę o pomoc

Jaki przebieg auta?

Może coś nie tak z regeneracją turbiny, skoro olej przy icku.

To tak na początek, ale przyczyn może być wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanie posiadam Nissana Primere  P12 1.9 Dci   rok 2003 .

niedawno  regenerowałem turbinę    wstawiłem  i wszystko było ok,po jakimś czasie  zaczął  brać olej i zauważyłem ze poci się kolo   interkulera proszę o pomoc

ponad 300000km

Sprawdź czy nie "puściła" jakaś opaska lub nie pękła rura-wąż. Czasami lubią również pękać pod opaską.

a powiec mi  jaka rurka  gdzie .. a jakie moga byc jeszcze przyczyny ze idzie olej az to interkulera.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że nie może być widać oleju przy icku.

Może to świadczyć o nieszczelności przewodów dolotu lub samego icka, jak pisał kolega wyżej.

Druga sprawa to sam olej w dolocie.

Olej może iść z odmy, ale jego ilości są raczej śladowe, a raczej nawet opary.

To normalne zjawisko w każdym silniku.

Przy spartaczonej regeneracji turbiny olej będzie uciekał przez uszczelniacze.

Pytanie teraz takie, ile tego oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 1000 km gdzies z 2 litry oleju i wydaje mi sie ze caly  olej idzie do interkulera

Edytowane przez Doberek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz to sprawdzić odkręcając przewód biegnący od turbiny do icka pod katem ilości nagromadzonego oleju.

Jak z zapalaniem na mrozach?

Kopcenie, biało/czarno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mrozach kopci na biało , ale jak się rozgrzeje to w ogóle nie kopci ... no chyba że dam mu buta,  to kopci na czarno .Ale tez nie aż tak mocno..

 a z odpalaniem to ciezko.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...