rafqashqai Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Czy dolewacie olej między przeglądami? Ja mam 1.6 benz i taką sytuację: - przejechane 0 - 20 tys - 1 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu - przejechane 20 tys. - 40 tys - 2 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu - teraz po przejechaniu od 40 tys do 60 tys musiałem dolać 0,5 litra, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu, po dolewce mam 1 kwadrat. Jak jest u Was? Czy to powolne zużywanie silnika? Chyba trochę za wcześnie. Oczywiście "norma Nissan" to 0,5 l na 1000 km Poprzednio miałem same renówki i dolewki pomiędzy wymianą oleju (co 15 tys) były mi obce. Jak to jest z benz. QQ? Pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toruńczyk Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Nie czytałem stanu oleju ze wskażnika elektr.ale z bagnetu nie zauważałem dużych ubytków by się niepokoić. Jestem po 2 -gim przeglądzie i jak do tej pory olej wlewany (4l.) wystarczał od przeglądu do przeglądu. W przeciwieństwie do Twoich poprzednich "renówek" ten silnik jest oryginalny (japoński) Nissana i nie powinien przy takim przebiegu 'trawić" oleju chyba ,że gdzieś go 'wypaca" ? Przyjrzyj się baczniej silnikowi ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
castoro Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Zbliża się III- przegląd i też jak na razie "0" dolewania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACEK1952 Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 (edited) Mój przebieg to 76kkm /od października 2009/ i też dolewam ok.0,5 l oleju między przeglądami i wymianami corocznymi. Dzieje się to każdorazowo po powrocie z zimowej trasy na narty w Alpy, czyli po jakiś 10kkm od wymiany.Eksploatacja raczej spokojna - na autostradach do 130-140 k/h , ale 4 dorosłe osoby + dziecko przedszkolne i duża trumna ze sprzętem narciarskim na dachu. Dla mnie jedynym miarodajnym wskazaniem jest bagnet poziomu oleju. Te elektroniczne wskazania to tylko gadżeciarstwo! pozdrawiam j. Edited August 10, 2013 by JACEK1952 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu QQ Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 (edited) Czy dolewacie olej między przeglądami? Ja mam 1.6 benz i taką sytuację: - przejechane 0 - 20 tys - 1 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu - przejechane 20 tys. - 40 tys - 2 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu - teraz po przejechaniu od 40 tys do 60 tys musiałem dolać 0,5 litra, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu, po dolewce mam 1 kwadrat. Jak jest u Was? Czy to powolne zużywanie silnika? Chyba trochę za wcześnie. Oczywiście "norma Nissan" to 0,5 l na 1000 km Poprzednio miałem same renówki i dolewki pomiędzy wymianą oleju (co 15 tys) były mi obce. Jak to jest z benz. QQ? Pzdr Przyczyn takiej sytuacji może być kilka np. przy drugim serwisie nalany inny olej niż poprzednio, inna technika jazdy, itp. Edited August 11, 2013 by Lesiu QQ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Teraz jest dużo cieplej. Przy szybkiej jeździe przy obencych temperaturach silnik torchę oleju może zużyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxs Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 (edited) witam, co do oleju dolałem ostatnio 0.7 l ostatnio bo minimum na komputerze pokazywało i bagnecie, a tydzień wcześniej jeździłem i nic nie migało. Okazuje się, że po wymianie głowicy na gwarancji, teraz cieknie tu i tam.... co najlepsze po miesiącu od wymiany bylem w ASO bo widziałem wyciek na pokrywie rozrządu, ale oni nie stwierdzili tam wycieku. Jak dla mnie jest tam mokro, a jak nie to gdzie się podział olej ? i teraz auto po gwarancji... dzwoniłem do aso, jeżeli stwierdza ze jest wyciek i nie minął rok od naprawy to maja robić..... okaże się, że 80 km zrobiłem na marne do ASO to pewnie oznacza, że przy 63 tys.km. może cieknąć jak chce. Mówiłem już przed wymianą głowicy, że i tak będzie ciekło.... bo nie ma jak to fabryka. Ale co tam! Najwyzej wszczepimy coś od JUKE 200 KM Edited August 17, 2013 by luxs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qashqai-b Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 (edited) Mój przebieg to 76kkm /od października 2009/ i też dolewam ok.0,5 l oleju między przeglądami i wymianami corocznymi. Dzieje się to każdorazowo po powrocie z zimowej trasy na narty w Alpy, czyli po jakiś 10kkm od wymiany.Eksploatacja raczej spokojna - na autostradach do 130-140 k/h , ale 4 dorosłe osoby + dziecko przedszkolne i duża trumna ze sprzętem narciarskim na dachu. Dla mnie jedynym miarodajnym wskazaniem jest bagnet poziomu oleju. Te elektroniczne wskazania to tylko gadżeciarstwo! pozdrawiam j. Używam oleju Statoil Lazer Way 5W30. Olej jest good, silnik wyczuwalnie pracuje łagodniej, np. na 5 biegu przy 4 tys. obrotów nie ma wycia. Jednak silnik po przekroczeniu 90 tys. km wymaga dolewek oleju (około 300 ml). Szczególnie jest zauważalne po przebiegu dalekich tras - 4 tys. km przy prędkościach w przedziale 120-140 km/h. Kiedy auto jeździ po mieście nie zauważam ubytku oleju. Jak widać to co napisał kolega Jacek1952 potwierdza, że jest to powtarzalne w tym modelu silnika. Ale dziwne to jest. Edited August 17, 2013 by qashqai-b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maper Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Dziwne, że silnik spalinowy zużywa olej silnikowy? Musi zużywać i będzie zużywał. Kwestia tylko ile. I czy jest silnik jeszcze sprawny czy już krańcowo zużyty. A 0,5 l na 10 000 km to nic. Dla takiego silnika (sprawnego) to w granicach normy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldi607 Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Mój do 60.000 km nie brał nic a nic. Od przeglądu na 60.000 km zaczął brać olej. Używam Shell Helix Ultra Extra 5W30. Kupuję 5l wymianę robię w ASO, wlewają tam 4,2l. 0,8l pozostaje i właśnie taką ilość uzupełniam między przeglądami. Dodam jeszcze, że rocznie robię około 15.000km czyli wychodzi 0.8l na 15.000km. Nie mam pojęcia czy to dużo czy też mało bo do 4 roku użytkowania nie brał nic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awol Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Do 80000 nie było potrzeby uzupełniania oleju, przy 130000 na liczniku 1 litr oleju rocznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fan_japan Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Mój do 60.000 km nie brał nic a nic. Od przeglądu na 60.000 km zaczął brać olej. Używam Shell Helix Ultra Extra 5W30. Kupuję 5l wymianę robię w ASO, wlewają tam 4,2l. 0,8l pozostaje i właśnie taką ilość uzupełniam między przeglądami. Dodam jeszcze, że rocznie robię około 15.000km czyli wychodzi 0.8l na 15.000km. Nie mam pojęcia czy to dużo czy też mało bo do 4 roku użytkowania nie brał nic. Ilość całkowicie akceptowalna przy takim rocznym przebiegu, kiedyś Toyota ze swoim feralnym silnikiem 1.4 VVTi w E11 po FL zastrzgła sobie 1l na 1000km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Za wartość całkowicie normalną i nie podlegającą żadnym dyskusjom uważa się 100 ml na 1000 km. Sumarycznie daje to ok 1 l na 10000 km. U Ciebie jest mniej - więc nie ma o czym dyskutować . Silnik nie młodnieje, dociera się, pewna ilość spalanego oleju jest całkowicie normalną sytuacją. Dlatego min. powinno się stosować oleje niskopopiołowe w silnikach wysokopręznych z DPF i silnikach benzynowych z trójdrożnym katalizatorem, aby produkty spalana oleju silnikowego ich "nie zatykały". Olej który stosujesz taki właśnie jest. A gdzie go kupujesz? W bańkach czy z beczki ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldi607 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 @ranger: Kupuję go normalnie w sklepie w bańkach 4L + 1L bo w 5L go nie ma. Ostatnio zamówiłem przez internet z dostawą do domu wyszło dużo taniej jak w normalnym sklepie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Pytam, bo dość łatwo trafić na Shella podrabianego. Raczej bym kupował w dużych sieciach handlowych (trochę drożej) albo w sieciowych hurtowniach motoryzacyjnych - Fota, Intercars itp. Kupując z necie, może trafiłeś na taki "podrabiany" olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waldi607 Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Nie chcę robić kryptoreklamy dlatego nie napiszę dokładnie gdzie kupuję ale do tej pory kupowałem w dużej hurtowni zlokalizowanej w Gdańsku - Oliwie. W tym roku wziąłem z tego samego miejsca ale z przesyłką do domu za darmo. Hurtownia jest zlokalizowana jakiś 1 km od serwisu KMJ więc warto bo różnica w cenie znacząca ja płace 130 zł a ASO chce za ten sam produkt 300 zł. A tak ogólnie i tak nie wiem co wlewają bo zabierają auto zabierają olej i przecież nie stoję i nie pilnuję czy wlewają z moich baniek - może wlewają najtańszy Lotos - liczę, ze wlewają mój Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 W sumie w QQ jest trochę łatwiej o wałek, bo 4 l bańka wchodzi cała i na pewno pustej nie oddają. Jednak to chyba na te czasy, żeby ASO bawiło się w takie numery. Oleje są łatwo dostępne a asortyment jest ogromny. Wlewać inny, żeby zakorbić olej klienta ? Po co ? Olej wychodzi na to, że jest pewny. Może po prostu tak już będzie, że troszeczkę będzie brał. Gdzieś czytałem, że Shell ostatnio zmienił technologię produkcji swoich olejów z serii Ultra. Nowa technologia PurePlus polega na pozyskiwaniu oleju bazowego z gazu ziemnego. Może ta "nowa" technologia ma wpływ na zużycie. Coś za coś - lepsze parametry za odrobinę większe zużycie. Ja bardzo nie dawno też zalełem silnik Hellixem Ultra Extra 5W30 z nowych dostaw. Zobaczymy jak będzie z zużyciem - do tej pory nie dolewałem nic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fergul11 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Samo ASO jako firma może wałków nie robi ,ale pracowników ma różnych ,jeden uczciwy na wskrość ,a drugiemu łapki się lepią . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Na ale skąś by musiał olej na podmiankę wziąć - zatem nie popadajmy w paranoję . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pejta Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Ja bardzo nie dawno też zalełem silnik Hellixem Ultra Extra 5W30 z nowych dostaw. Niestety muszę Ciebie zmartwić Helix Ultra Extra to są stare dostawy. Od 2014 roku Extra zostało zastąpione ECT. Tutaj dowód http://s05.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/pol/downloads/pdf/shell-helix-horizon/helix-mala-ulotka-produktowa.pdf (tabelka strona 9). Właśnie na taki poluję, niestety chyba wszyscy mają stare zapasy lub po prostu chcą się ich pozbyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Faktycznie. Ale z tego co widzę, gama się porządkuje. Masz rację, dostawcy i hurotwnicy wyprzedają dotychczasowe dostawy. Niebawem nowe produkty wejdą do sprzedaży. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fan_japan Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Niestety muszę Ciebie zmartwić Helix Ultra Extra to są stare dostawy. Od 2014 roku Extra zostało zastąpione ECT. Tutaj dowód http://s05.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/pol/downloads/pdf/shell-helix-horizon/helix-mala-ulotka-produktowa.pdf (tabelka strona 9). Właśnie na taki poluję, niestety chyba wszyscy mają stare zapasy lub po prostu chcą się ich pozbyć. Tutaj masz fajną ofertę, z opisu i linku wynika że już ECT http://www.olejesmary.eu/shell-dla-samochodow-osobowych/id382,Shell-Helix-Ultra-ECT-5W-30-a4L.html Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pejta Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Tutaj masz fajną ofertę, z opisu i linku wynika że już ECT http://www.olejesmary.eu/shell-dla-samochodow-osobowych/id382,Shell-Helix-Ultra-ECT-5W-30-a4L.html Pozdrawiam Tak widziałem tą ofertę, to chyba jedyny sklep który posiada ECT, tylko po co mi 8 litrów. Wprawdzie na tej stronie można kupić ECT 4+1 l, ale z przesyłką wynosi ok. 187 zł a za tą cenę to mam 5l VALVOLINE SynPower FE 5W30 i chyba ten kupię. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirez75 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Rowniez zapoznalem sie z oferta na tej stronie bowiem interesuje mnie ECT tylko nie moge znalezc pozycji z 1 litrową bańką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pejta Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 (edited) @ramirez75 - http://www.olejesmary.eu/shell-dla-samochodow-osobowych/id22,Shell-Helix-Ultra-ECT-5W-30-a1L.html Edited March 22, 2014 by pejta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.