Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ubytki oleju 1.6 benz


rafqashqai
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy dolewacie olej między przeglądami? Ja mam 1.6 benz i taką sytuację:

- przejechane 0 - 20 tys - 1 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu

- przejechane 20 tys. - 40 tys - 2 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu

- teraz po przejechaniu od 40 tys do 60 tys musiałem dolać 0,5 litra, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu, po dolewce mam 1 kwadrat.

 

Jak jest u Was? Czy to powolne zużywanie silnika? Chyba trochę za wcześnie. Oczywiście "norma Nissan" to 0,5 l na 1000 km :)

Poprzednio miałem same renówki i dolewki pomiędzy wymianą oleju (co 15 tys) były mi obce. Jak to jest z benz. QQ?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem stanu oleju ze wskażnika elektr.ale z bagnetu nie zauważałem dużych ubytków by się niepokoić. Jestem po 2 -gim przeglądzie i jak do tej pory olej wlewany (4l.) wystarczał od przeglądu do przeglądu.

W przeciwieństwie do Twoich poprzednich "renówek" ten silnik jest oryginalny (japoński) Nissana i nie powinien przy takim przebiegu 'trawić" oleju chyba ,że gdzieś go 'wypaca" ?  Przyjrzyj się baczniej silnikowi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przebieg to 76kkm /od października 2009/ i też dolewam ok.0,5 l oleju między przeglądami

i wymianami  corocznymi. Dzieje się to każdorazowo po powrocie z zimowej trasy na narty w Alpy, czyli po jakiś 10kkm od wymiany.Eksploatacja raczej  spokojna - na autostradach do 130-140 k/h , ale 4 dorosłe osoby + dziecko przedszkolne i duża trumna ze sprzętem narciarskim na dachu.

 Dla mnie jedynym miarodajnym wskazaniem jest bagnet poziomu oleju. Te elektroniczne wskazania to tylko gadżeciarstwo!

pozdrawiam

j.

Edytowane przez JACEK1952
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dolewacie olej między przeglądami? Ja mam 1.6 benz i taką sytuację:

- przejechane 0 - 20 tys - 1 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu

- przejechane 20 tys. - 40 tys - 2 serwis bez dolewki, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu

- teraz po przejechaniu od 40 tys do 60 tys musiałem dolać 0,5 litra, wskaźnik elektroniczny schodził od max do 1 kwadratu, po dolewce mam 1 kwadrat.

 

Jak jest u Was? Czy to powolne zużywanie silnika? Chyba trochę za wcześnie. Oczywiście "norma Nissan" to 0,5 l na 1000 km :)

Poprzednio miałem same renówki i dolewki pomiędzy wymianą oleju (co 15 tys) były mi obce. Jak to jest z benz. QQ?

 

Pzdr

 

Przyczyn takiej sytuacji może być kilka np. przy drugim serwisie nalany inny olej niż poprzednio, inna technika jazdy, itp.

Edytowane przez Lesiu QQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

co do oleju dolałem ostatnio 0.7 l ostatnio bo minimum na komputerze pokazywało i bagnecie, a tydzień wcześniej jeździłem i nic nie migało. Okazuje się, że po wymianie głowicy na gwarancji, teraz cieknie tu i tam.... co najlepsze po miesiącu od wymiany bylem w ASO bo widziałem wyciek na pokrywie rozrządu, ale oni nie stwierdzili tam wycieku. Jak dla mnie jest tam mokro, a jak nie to gdzie się podział olej ?

 

i teraz auto po gwarancji... dzwoniłem do aso, jeżeli stwierdza ze jest wyciek i nie minął rok od naprawy to maja robić..... okaże się, że 80 km zrobiłem na marne do ASO to pewnie oznacza, że przy 63 tys.km. może cieknąć jak chce.

 

Mówiłem już przed wymianą głowicy, że i tak będzie ciekło.... bo nie ma jak to fabryka. Ale co tam! Najwyzej wszczepimy coś od JUKE 200 KM :P

Edytowane przez luxs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przebieg to 76kkm /od października 2009/ i też dolewam ok.0,5 l oleju między przeglądami

i wymianami  corocznymi. Dzieje się to każdorazowo po powrocie z zimowej trasy na narty w Alpy, czyli po jakiś 10kkm od wymiany.Eksploatacja raczej  spokojna - na autostradach do 130-140 k/h , ale 4 dorosłe osoby + dziecko przedszkolne i duża trumna ze sprzętem narciarskim na dachu.

 Dla mnie jedynym miarodajnym wskazaniem jest bagnet poziomu oleju. Te elektroniczne wskazania to tylko gadżeciarstwo!

pozdrawiam

j.

 

Używam oleju Statoil Lazer Way 5W30. Olej jest good, silnik wyczuwalnie pracuje łagodniej, np. na 5 biegu przy 4 tys. obrotów nie ma wycia.

Jednak silnik po przekroczeniu 90 tys. km wymaga dolewek oleju (około 300 ml). Szczególnie jest zauważalne po przebiegu dalekich tras - 4 tys. km przy prędkościach w przedziale 120-140 km/h. Kiedy auto jeździ po mieście nie zauważam ubytku oleju.

 

Jak widać to co napisał kolega Jacek1952 potwierdza, że jest to powtarzalne w tym modelu silnika. Ale dziwne to jest.

Edytowane przez qashqai-b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że silnik spalinowy zużywa olej silnikowy?  Musi zużywać i będzie zużywał. Kwestia tylko ile. I czy jest silnik jeszcze sprawny czy już krańcowo zużyty. A 0,5 l na 10 000 km to nic. Dla takiego silnika (sprawnego) to w granicach normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mój do 60.000 km nie brał nic a nic. Od przeglądu na 60.000 km zaczął brać olej. Używam Shell Helix Ultra Extra 5W30. Kupuję 5l wymianę robię w ASO, wlewają tam 4,2l. 0,8l pozostaje i właśnie taką ilość uzupełniam między przeglądami. Dodam jeszcze, że rocznie robię około 15.000km czyli wychodzi 0.8l na 15.000km. Nie mam pojęcia czy to dużo czy też mało bo do 4 roku użytkowania nie brał nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój do 60.000 km nie brał nic a nic. Od przeglądu na 60.000 km zaczął brać olej. Używam Shell Helix Ultra Extra 5W30. Kupuję 5l wymianę robię w ASO, wlewają tam 4,2l. 0,8l pozostaje i właśnie taką ilość uzupełniam między przeglądami. Dodam jeszcze, że rocznie robię około 15.000km czyli wychodzi 0.8l na 15.000km. Nie mam pojęcia czy to dużo czy też mało bo do 4 roku użytkowania nie brał nic.

 

Ilość całkowicie akceptowalna przy takim rocznym przebiegu, kiedyś Toyota ze swoim feralnym silnikiem 1.4 VVTi w E11 po FL zastrzgła sobie 1l na 1000km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wartość całkowicie normalną i nie podlegającą żadnym dyskusjom uważa się 100 ml na 1000 km. Sumarycznie daje to ok 1 l na 10000 km. U Ciebie jest mniej - więc nie ma o czym dyskutować ;).

 

Silnik nie młodnieje, dociera się, pewna ilość spalanego oleju jest całkowicie normalną sytuacją. Dlatego min. powinno się stosować oleje niskopopiołowe w silnikach wysokopręznych z DPF i silnikach benzynowych z trójdrożnym katalizatorem, aby produkty spalana oleju silnikowego ich "nie zatykały". Olej który stosujesz taki właśnie jest. A gdzie go kupujesz? W bańkach czy z beczki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ranger: Kupuję go normalnie w sklepie w bańkach 4L + 1L bo w 5L go nie ma. Ostatnio zamówiłem przez internet z dostawą do domu wyszło dużo taniej jak w normalnym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo dość łatwo trafić na Shella podrabianego. Raczej bym kupował w dużych sieciach handlowych (trochę drożej) albo w sieciowych hurtowniach motoryzacyjnych - Fota, Intercars itp. Kupując z necie, może trafiłeś na taki "podrabiany" olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę robić kryptoreklamy dlatego nie napiszę dokładnie gdzie kupuję ale do tej pory kupowałem w dużej hurtowni zlokalizowanej w Gdańsku - Oliwie. W tym roku wziąłem z tego samego miejsca ale z przesyłką do domu za darmo. Hurtownia jest zlokalizowana jakiś 1 km od serwisu KMJ więc warto bo różnica w cenie znacząca ja płace 130 zł a ASO chce za ten sam produkt 300 zł.

 

A tak ogólnie i tak nie wiem co wlewają bo zabierają auto zabierają olej i przecież nie stoję i nie pilnuję czy wlewają z moich baniek - może wlewają najtańszy Lotos - liczę, ze wlewają mój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie w QQ jest trochę łatwiej o wałek, bo 4 l bańka wchodzi cała i na pewno pustej nie oddają. Jednak to chyba na te czasy, żeby ASO bawiło się w takie numery. Oleje są łatwo dostępne a asortyment jest ogromny. Wlewać inny, żeby zakorbić olej klienta ? Po co ?

 

Olej wychodzi na to, że jest pewny. Może po prostu tak już będzie, że troszeczkę będzie brał. Gdzieś czytałem, że Shell ostatnio zmienił technologię produkcji swoich olejów z  serii Ultra. Nowa technologia PurePlus polega na pozyskiwaniu oleju bazowego z gazu ziemnego. Może ta "nowa" technologia ma wpływ na zużycie. Coś za coś - lepsze parametry za odrobinę większe zużycie. Ja bardzo nie dawno też zalełem silnik Hellixem Ultra Extra 5W30 z nowych dostaw. Zobaczymy jak będzie z zużyciem - do tej pory nie dolewałem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo ASO jako firma może wałków nie robi ,ale pracowników ma różnych ,jeden uczciwy na wskrość ,a drugiemu łapki się lepią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo nie dawno też zalełem silnik Hellixem Ultra Extra 5W30 z nowych dostaw.

Niestety muszę Ciebie zmartwić Helix Ultra Extra to są stare dostawy. Od 2014 roku Extra zostało zastąpione ECT. Tutaj dowód http://s05.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/pol/downloads/pdf/shell-helix-horizon/helix-mala-ulotka-produktowa.pdf (tabelka strona 9). Właśnie na taki poluję, niestety chyba wszyscy mają stare zapasy lub po prostu chcą się ich pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie. Ale z tego co widzę, gama się porządkuje. Masz rację, dostawcy i hurotwnicy wyprzedają dotychczasowe dostawy. Niebawem nowe produkty wejdą do sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę Ciebie zmartwić Helix Ultra Extra to są stare dostawy. Od 2014 roku Extra zostało zastąpione ECT. Tutaj dowód http://s05.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/pol/downloads/pdf/shell-helix-horizon/helix-mala-ulotka-produktowa.pdf (tabelka strona 9). Właśnie na taki poluję, niestety chyba wszyscy mają stare zapasy lub po prostu chcą się ich pozbyć.

 

 

Tutaj masz fajną ofertę, z opisu i linku wynika że już ECT

 

http://www.olejesmary.eu/shell-dla-samochodow-osobowych/id382,Shell-Helix-Ultra-ECT-5W-30-a4L.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz fajną ofertę, z opisu i linku wynika że już ECT

 

http://www.olejesmary.eu/shell-dla-samochodow-osobowych/id382,Shell-Helix-Ultra-ECT-5W-30-a4L.html

 

Pozdrawiam

Tak widziałem tą ofertę, to chyba jedyny sklep który posiada ECT, tylko po co mi 8 litrów. Wprawdzie na tej stronie można kupić ECT 4+1 l, ale  z przesyłką wynosi ok. 187 zł a za tą cenę to mam 5l VALVOLINE SynPower FE 5W30 i chyba ten kupię.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez zapoznalem sie z oferta na tej stronie bowiem interesuje mnie ECT tylko nie moge znalezc pozycji z 1 litrową bańką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...