oguh Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 czesc, jestem aktualnie w Bulgarii i jak zwykle cos sie musialo przyplatac ...slysze jakby tracie w kole lewym przednim od kierowcy, jak kolo ustawie pod katem podczas jazdy lub na wprost, ale tarcie blachy o blache ustaje gdy wcisne hamulec. Byłem u miejscowego magika rozkręcilismy jarzmo i wyciągneliśmy klocki, nic nie widać by coś ocierało o coś, tarcza nieporysowana... klocki w dobrym stanie, luzów nie było widać może ta kotwica, która ochrania tarcze trze o coś, ale czy to możliwe by dźwięk ustawał przy wciśnięciu hamulca - jesli to ta kotwica? D przede mną jeszcze z 2500 km i niechciałbym gdzieś w polu zostać ... macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 sprawdzić łożysko na piaście, lubi się rozlecieć od strony półosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 łożysko jak się rozleci to chyba hałasuje cały czas prawda? a jak wcisnę hamulec to cisza, podczas jazdy nie słychać hałasowania, chyba, że ustawię kierownicę pod odpowiednim kątem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 no nie zawsze hałasuje cały czas, to łożysko składa się z dwóch części, a sprawdzić nie zaszkodzi:) nie chce źle:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 wiem wiem, ale pytanie czy to moze byc lozysko jesli po wcisnieciu hamulca nastepuje cisza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 to łożysko składa się z dwóch części, a sprawdzić nie zaszkodzi:) nie chce źle:) Każde łożysko składa się z dwóch części - bieżnia zewnętrzna i wewnętrzna, bo chyba to masz na myśli....... łożysko w tym zawieszeniu-kole, tutaj jest tylko jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 wiem jak zbudowane jest łożysko, tylko koledze chciałem wytłumaczy, że może uszkodzić się jedna część. W x-trail przy uszkodzonym łożysku koło się trochę pochyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Przemek dzięki :)ale nadal nie wiem czy takie coś, to może być dźwięk uwalongo lolzyska, ono hyba jednak jak jest uszkodzone inaczej halasuje, szumi itd, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Łożysko raczej ciągle szumi/rzęzi, coraz rzadziej w łożyskach jest też tak jak kiedyś, że przy zmianie kierunku jazdy zmienia się dźwięk np ustaje bądź rośnie jego poziom. Sprawdź opony czy coś tam się nie wbiło w nie albo nie są uszkodzone. Może półoś, sprawdziłeś osłony? Ile te klocki mają przejechane i tarcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 u mnie objaw uszkodzonego łożyska był tylko przy 80km/h, objawiało się takim równo miernym buczeniem w odstępach jedno sekundowych. po wymianie łożysko wszystko ustało,. w innym przedziale prędkości objaw nie występował. Także uszkodzenie łożyska, objawia się w różne sposoby. Jeszcze warto sprawdzić czy klocku po złożeniu zacisku nie są luźne na prowadnicach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Faktycznie łożysko nie musi hałasować non stop, może to być w przedziale prędkości lub ustawać przy skręcaniu kołami. Warto też sprawdzić czy nie poluzowała się nakrętka na przegubie i koło ma luzy pionowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 ale to odglos tarcia blachy o blachy i ustaje po wcisneciu hamulca. Lozysko moim zdaniem bedzie mialo inny dzwiej, huczy mialem juz zmieniane i te dzwieki nie sa podobne. sprawdze luzy jeszcze. thnx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 A nie pomyślałeś ,że zużyte łożysko może powodować luzy na kole przez co tarcza obciera np o klocek ale gdy naciśniesz pedał hamulca to klocki dociskają się i przestaje szurać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 no tak ale ono nie huczy ani nic w ten desen wiec zastanawiam sie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Łożyska mają różne rozmiary i kształty , do tego przenoszą różne obciążenia w każdym aucie może huczeć z innym dźwiękiem lub wcale , Nie ma reguły. Dlatego sprawdza się luzy, rozkręca koło i na sucho nasłuchuje i obserwuje jak łożysko chodzi. . Jeśli nie stwierdzisz luzów to szukał bym przyczyny w klockach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Chciałbym jeszcze dodać, że mogą jednak klocki być uszkodzone, bądź blokować się i nie bardzo da się sprawdzić to optycznie. Dopiero wychodzi to pod obciążeniem. Trzeba oczyścić porządnie zaciski, jarzmo, klocki. Najlepiej je od razu wymienić przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 jeszcze sprawdź blaszki przy klockach czy nie mają progów, bo też o to klocki mogą się blokować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Kolego Oguh sprawdziłeś auto zgodnie z naszymi radami? Jakie są postępy w Twoim problemie? U jakiego mechanika w Bułgarii sprawdzałeś (gdzie) i w ogóle gdzie jesteś w tej Bułgarii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. To współczuję wydatku. Ja gdzieś opisywałem swój przypadek jak wracałem z Hamburka. Łożysko też rozwaliło również piastę - założyłem piastę używkę i łożysko nowe, ale i tak "dało" po kieszeni. Lecz to nie było moje zaniedbanie /wyszło w trasie/ a po prostu w takim stanie kupiłem samochód i wracałem nim do kraju. Udało się dojechać, lecz przeglądu "0" nie przeszedł z uwagi na to koło. Edytowane 26 Sierpnia 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. masz racje, tylko ja serwisuje auto regularnie, mysle ze mechanik luzy by zauwazyl ... Łożysko musi szumieć jak się rozleci bezobjawowo to chyba nie do końca prawda. Ono szumi w określonych predkosciach a potem juz caly czas - ja tak mialem przy lozyskach w x-ie, tu raczej problem bedzie cos z klockami albo cos w ten desen, bo wszystko co radziliscie sprawdzilem i nic nie widzialem ... jestem w RAVDZIE w Bulgarii problem jest gdy lekko skręcę kołem słychać ocieranie, gdy wcisnę hamulec cisza ... może jakoś klocki są źle dopasowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. To współczuję wydatku. Ja gdzieś opisywałem swój przypadek jak wracałem z Hamburka. Łożysko też rozwaliło również piastę - założyłem piastę używkę i łożysko nowe, ale i tak "dało" po kieszeni. Lecz to nie było moje zaniedbanie /wyszło w trasie/ a po prostu w takim stanie kupiłem samochód i wracałem nim do kraju. Udało się dojechać, lecz przeglądu "0" nie przeszedł z uwagi na to koło. Widzę, że już tutaj nawet za współczucia dają "-" lub ktoś nie wie do czego może doprowadzić rozwalone łożysko i nie wie, że łożysko również może obrócić się w piaście, mimo tego iż nie szumi. A może, że zdecydowałem się kontynuować jazdę z takim kołem? Wystarczy, że np. przy wymianie, łożysko początkowo było wciskane nie pod tym kątem, potem wyciskane i ponownie wciskane, więc rozkaribrowało trochę otwór w piaście, a czas, nacisk, temperatura i obroty zrobiły swoje. Ale jest tutaj parę osób które znają temat łożysk. To samo dzieje się np. z wahaczami-nie da rady przez naście.... lat wymieniać tylko tulei. Tuleja w końcu nie utrzyma się w wahaczu. Edytowane 26 Sierpnia 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) Myslalem ze kolega Oguh problem z tym lozyskiem ma juz za soba. Pewnie tez dostane (-) za ten post, ale co mi tam.(he he) Edytowane 26 Sierpnia 2013 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) Myslalem ze kolega Oguh problem z tym lozyskiem ma juz za soba. Pewnie tez dostane (-) za ten post, ale co mi tam.(he he) Witam Przemek. Nie musiałeś, "równać" tego co ktoś mi zabrał - bo to chyba Twoja sprawka, ale nie o to "-" czy"+" tu przecież chodzi. Dawno się nie odzywałeś. To jak to, wakacje w PL i cisza? a jak wracasz tam, to tutaj wtedy na forum jesteś? To nadal pamiętasz ten temat z łożyskami i nie tylko? /co prawda nie tu, ale był/ Pozdrowionka. Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 (edytowane) kolego Grzmot to sprawa drugiego kola inna historia. Tamta sprawa rozwiązana :-) czytaj uważnie Nie wiem o co chodzi z plusami i minusami - to dla mnie dziecinada, ja w to się "nie bawię" - MIREK i GRZMOT zły adres - ale ta dygresja jest też nie na temat, a więc ad rem łożysko wygląda na dobre - niewyczuwalne luzy zacisk działa poprawnie brak rys jakichkolwiek na tarczy trudno tu w Bułgarii to zdiagnozować, może to jednak klocki? Edytowane 26 Sierpnia 2013 przez oguh 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.