oguh Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 czesc, jestem aktualnie w Bulgarii i jak zwykle cos sie musialo przyplatac ...slysze jakby tracie w kole lewym przednim od kierowcy, jak kolo ustawie pod katem podczas jazdy lub na wprost, ale tarcie blachy o blache ustaje gdy wcisne hamulec. Byłem u miejscowego magika rozkręcilismy jarzmo i wyciągneliśmy klocki, nic nie widać by coś ocierało o coś, tarcza nieporysowana... klocki w dobrym stanie, luzów nie było widać może ta kotwica, która ochrania tarcze trze o coś, ale czy to możliwe by dźwięk ustawał przy wciśnięciu hamulca - jesli to ta kotwica? D przede mną jeszcze z 2500 km i niechciałbym gdzieś w polu zostać ... macie jakieś pomysły? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemektom1992 Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 sprawdzić łożysko na piaście, lubi się rozlecieć od strony półosi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 łożysko jak się rozleci to chyba hałasuje cały czas prawda? a jak wcisnę hamulec to cisza, podczas jazdy nie słychać hałasowania, chyba, że ustawię kierownicę pod odpowiednim kątem ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemektom1992 Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 no nie zawsze hałasuje cały czas, to łożysko składa się z dwóch części, a sprawdzić nie zaszkodzi:) nie chce źle:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 wiem wiem, ale pytanie czy to moze byc lozysko jesli po wcisnieciu hamulca nastepuje cisza? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 to łożysko składa się z dwóch części, a sprawdzić nie zaszkodzi:) nie chce źle:) Każde łożysko składa się z dwóch części - bieżnia zewnętrzna i wewnętrzna, bo chyba to masz na myśli....... łożysko w tym zawieszeniu-kole, tutaj jest tylko jedno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemektom1992 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 wiem jak zbudowane jest łożysko, tylko koledze chciałem wytłumaczy, że może uszkodzić się jedna część. W x-trail przy uszkodzonym łożysku koło się trochę pochyla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted August 23, 2013 Author Share Posted August 23, 2013 Przemek dzięki :)ale nadal nie wiem czy takie coś, to może być dźwięk uwalongo lolzyska, ono hyba jednak jak jest uszkodzone inaczej halasuje, szumi itd, prawda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Łożysko raczej ciągle szumi/rzęzi, coraz rzadziej w łożyskach jest też tak jak kiedyś, że przy zmianie kierunku jazdy zmienia się dźwięk np ustaje bądź rośnie jego poziom. Sprawdź opony czy coś tam się nie wbiło w nie albo nie są uszkodzone. Może półoś, sprawdziłeś osłony? Ile te klocki mają przejechane i tarcze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemektom1992 Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 u mnie objaw uszkodzonego łożyska był tylko przy 80km/h, objawiało się takim równo miernym buczeniem w odstępach jedno sekundowych. po wymianie łożysko wszystko ustało,. w innym przedziale prędkości objaw nie występował. Także uszkodzenie łożyska, objawia się w różne sposoby. Jeszcze warto sprawdzić czy klocku po złożeniu zacisku nie są luźne na prowadnicach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Faktycznie łożysko nie musi hałasować non stop, może to być w przedziale prędkości lub ustawać przy skręcaniu kołami. Warto też sprawdzić czy nie poluzowała się nakrętka na przegubie i koło ma luzy pionowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted August 24, 2013 Author Share Posted August 24, 2013 ale to odglos tarcia blachy o blachy i ustaje po wcisneciu hamulca. Lozysko moim zdaniem bedzie mialo inny dzwiej, huczy mialem juz zmieniane i te dzwieki nie sa podobne. sprawdze luzy jeszcze. thnx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 A nie pomyślałeś ,że zużyte łożysko może powodować luzy na kole przez co tarcza obciera np o klocek ale gdy naciśniesz pedał hamulca to klocki dociskają się i przestaje szurać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted August 24, 2013 Author Share Posted August 24, 2013 no tak ale ono nie huczy ani nic w ten desen wiec zastanawiam sie ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Łożyska mają różne rozmiary i kształty , do tego przenoszą różne obciążenia w każdym aucie może huczeć z innym dźwiękiem lub wcale , Nie ma reguły. Dlatego sprawdza się luzy, rozkręca koło i na sucho nasłuchuje i obserwuje jak łożysko chodzi. . Jeśli nie stwierdzisz luzów to szukał bym przyczyny w klockach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Chciałbym jeszcze dodać, że mogą jednak klocki być uszkodzone, bądź blokować się i nie bardzo da się sprawdzić to optycznie. Dopiero wychodzi to pod obciążeniem. Trzeba oczyścić porządnie zaciski, jarzmo, klocki. Najlepiej je od razu wymienić przy okazji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemektom1992 Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 jeszcze sprawdź blaszki przy klockach czy nie mają progów, bo też o to klocki mogą się blokować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Kolego Oguh sprawdziłeś auto zgodnie z naszymi radami? Jakie są postępy w Twoim problemie? U jakiego mechanika w Bułgarii sprawdzałeś (gdzie) i w ogóle gdzie jesteś w tej Bułgarii? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perkozek Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. To współczuję wydatku. Ja gdzieś opisywałem swój przypadek jak wracałem z Hamburka. Łożysko też rozwaliło również piastę - założyłem piastę używkę i łożysko nowe, ale i tak "dało" po kieszeni. Lecz to nie było moje zaniedbanie /wyszło w trasie/ a po prostu w takim stanie kupiłem samochód i wracałem nim do kraju. Udało się dojechać, lecz przeglądu "0" nie przeszedł z uwagi na to koło. Edited August 26, 2013 by mirekg9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. masz racje, tylko ja serwisuje auto regularnie, mysle ze mechanik luzy by zauwazyl ... Łożysko musi szumieć jak się rozleci bezobjawowo to chyba nie do końca prawda. Ono szumi w określonych predkosciach a potem juz caly czas - ja tak mialem przy lozyskach w x-ie, tu raczej problem bedzie cos z klockami albo cos w ten desen, bo wszystko co radziliscie sprawdzilem i nic nie widzialem ... jestem w RAVDZIE w Bulgarii problem jest gdy lekko skręcę kołem słychać ocieranie, gdy wcisnę hamulec cisza ... może jakoś klocki są źle dopasowane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany. To współczuję wydatku. Ja gdzieś opisywałem swój przypadek jak wracałem z Hamburka. Łożysko też rozwaliło również piastę - założyłem piastę używkę i łożysko nowe, ale i tak "dało" po kieszeni. Lecz to nie było moje zaniedbanie /wyszło w trasie/ a po prostu w takim stanie kupiłem samochód i wracałem nim do kraju. Udało się dojechać, lecz przeglądu "0" nie przeszedł z uwagi na to koło. Widzę, że już tutaj nawet za współczucia dają "-" lub ktoś nie wie do czego może doprowadzić rozwalone łożysko i nie wie, że łożysko również może obrócić się w piaście, mimo tego iż nie szumi. A może, że zdecydowałem się kontynuować jazdę z takim kołem? Wystarczy, że np. przy wymianie, łożysko początkowo było wciskane nie pod tym kątem, potem wyciskane i ponownie wciskane, więc rozkaribrowało trochę otwór w piaście, a czas, nacisk, temperatura i obroty zrobiły swoje. Ale jest tutaj parę osób które znają temat łożysk. To samo dzieje się np. z wahaczami-nie da rady przez naście.... lat wymieniać tylko tulei. Tuleja w końcu nie utrzyma się w wahaczu. Edited August 26, 2013 by mirekg9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) Myslalem ze kolega Oguh problem z tym lozyskiem ma juz za soba. Pewnie tez dostane (-) za ten post, ale co mi tam.(he he) Edited August 26, 2013 by Grzmot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) Myslalem ze kolega Oguh problem z tym lozyskiem ma juz za soba. Pewnie tez dostane (-) za ten post, ale co mi tam.(he he) Witam Przemek. Nie musiałeś, "równać" tego co ktoś mi zabrał - bo to chyba Twoja sprawka, ale nie o to "-" czy"+" tu przecież chodzi. Dawno się nie odzywałeś. To jak to, wakacje w PL i cisza? a jak wracasz tam, to tutaj wtedy na forum jesteś? To nadal pamiętasz ten temat z łożyskami i nie tylko? /co prawda nie tu, ale był/ Pozdrowionka. Edited August 27, 2013 by mirekg9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 (edited) kolego Grzmot to sprawa drugiego kola inna historia. Tamta sprawa rozwiązana :-) czytaj uważnie Nie wiem o co chodzi z plusami i minusami - to dla mnie dziecinada, ja w to się "nie bawię" - MIREK i GRZMOT zły adres - ale ta dygresja jest też nie na temat, a więc ad rem łożysko wygląda na dobre - niewyczuwalne luzy zacisk działa poprawnie brak rys jakichkolwiek na tarczy trudno tu w Bułgarii to zdiagnozować, może to jednak klocki? Edited August 26, 2013 by oguh 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.