Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

HAMULCE - przednie a ja na wakacjach


oguh
 Share

Recommended Posts

czesc, jestem aktualnie w Bulgarii i jak zwykle cos sie musialo przyplatac ...

slysze jakby tracie w kole lewym przednim od kierowcy, jak kolo ustawie pod katem podczas jazdy lub na wprost, ale tarcie blachy o blache ustaje gdy wcisne hamulec.

 

Byłem u miejscowego magika rozkręcilismy jarzmo i wyciągneliśmy klocki, nic nie widać by coś ocierało o coś, tarcza nieporysowana... klocki w dobrym stanie, luzów nie było widać

 

może ta kotwica, która ochrania tarcze trze o coś, ale czy to możliwe by dźwięk ustawał przy wciśnięciu hamulca - jesli to ta kotwica? D

 

przede mną jeszcze z 2500 km i niechciałbym gdzieś w polu zostać ...

 

macie jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

sprawdzić łożysko na piaście, lubi się rozlecieć od strony półosi

Link to comment
Share on other sites

łożysko jak się rozleci to chyba hałasuje cały czas prawda? a jak wcisnę hamulec to cisza, podczas jazdy nie słychać hałasowania, chyba, że ustawię kierownicę pod odpowiednim kątem ...

Link to comment
Share on other sites

no nie zawsze hałasuje cały czas, to łożysko składa się z dwóch części, a sprawdzić nie zaszkodzi:) nie chce źle:) 

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem, ale pytanie czy to moze byc lozysko jesli po wcisnieciu hamulca nastepuje cisza?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

 to łożysko składa się z dwóch części, a sprawdzić nie zaszkodzi:) nie chce źle:) 

 

Każde łożysko składa się z dwóch części - bieżnia zewnętrzna i wewnętrzna, bo chyba to masz na myśli....... łożysko w tym zawieszeniu-kole, tutaj jest tylko jedno.

Link to comment
Share on other sites

wiem jak zbudowane jest łożysko, tylko koledze chciałem wytłumaczy, że może uszkodzić się jedna część. W x-trail przy uszkodzonym łożysku koło się trochę pochyla.

Link to comment
Share on other sites

Przemek dzięki :)ale nadal nie wiem czy takie coś, to może być dźwięk uwalongo lolzyska, ono hyba jednak jak jest uszkodzone inaczej halasuje, szumi itd, prawda?

Link to comment
Share on other sites

Łożysko raczej ciągle szumi/rzęzi, coraz rzadziej w łożyskach jest też tak jak kiedyś, że przy zmianie kierunku jazdy zmienia się dźwięk np ustaje bądź rośnie jego poziom. Sprawdź opony czy coś tam się nie wbiło w nie albo nie są uszkodzone. Może półoś, sprawdziłeś osłony? Ile te klocki mają przejechane i tarcze?

Link to comment
Share on other sites

u mnie objaw uszkodzonego łożyska był tylko przy 80km/h, objawiało się takim równo miernym buczeniem w odstępach jedno sekundowych. po wymianie łożysko wszystko ustało,. w innym przedziale prędkości objaw nie występował. Także uszkodzenie łożyska, objawia się w różne sposoby. Jeszcze warto sprawdzić czy klocku po złożeniu zacisku nie są luźne na prowadnicach.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie łożysko nie musi hałasować non stop,  może to być w przedziale prędkości  lub ustawać przy skręcaniu kołami.   

Warto też sprawdzić czy nie poluzowała się nakrętka na przegubie i koło ma luzy pionowe 

Link to comment
Share on other sites

ale to odglos tarcia blachy o blachy i ustaje po wcisneciu hamulca. Lozysko moim zdaniem bedzie mialo inny dzwiej, huczy mialem juz zmieniane i te dzwieki nie sa podobne. sprawdze luzy jeszcze. thnx

Link to comment
Share on other sites

A nie pomyślałeś ,że zużyte łożysko może powodować luzy na kole przez co tarcza obciera np o klocek ale gdy naciśniesz pedał hamulca to klocki dociskają się i przestaje szurać ? 

Link to comment
Share on other sites

no tak ale ono nie huczy ani nic w ten desen wiec zastanawiam sie ...

Link to comment
Share on other sites

Łożyska mają różne rozmiary i kształty , do tego przenoszą różne obciążenia  w każdym aucie może huczeć z innym dźwiękiem lub wcale ,  Nie ma reguły. Dlatego sprawdza się luzy, rozkręca koło i na sucho nasłuchuje i obserwuje  jak łożysko chodzi. .

 

Jeśli nie stwierdzisz luzów to szukał bym przyczyny w klockach 

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym jeszcze dodać, że mogą jednak klocki być uszkodzone, bądź blokować się i nie bardzo da się sprawdzić to optycznie. Dopiero wychodzi to pod obciążeniem. Trzeba oczyścić porządnie zaciski, jarzmo, klocki. Najlepiej je od razu wymienić przy okazji.

Link to comment
Share on other sites

jeszcze sprawdź blaszki przy klockach czy nie mają progów, bo też o to klocki mogą się blokować

Link to comment
Share on other sites

Kolego Oguh sprawdziłeś auto zgodnie z naszymi radami? Jakie są postępy w Twoim problemie? U jakiego mechanika w Bułgarii sprawdzałeś (gdzie) i w ogóle gdzie jesteś w tej Bułgarii?

Link to comment
Share on other sites

Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany.

 

To współczuję wydatku. Ja gdzieś opisywałem swój przypadek jak wracałem z Hamburka. Łożysko też rozwaliło również piastę - założyłem piastę używkę i łożysko nowe, ale i tak "dało" po kieszeni.

Lecz to nie było moje zaniedbanie /wyszło w trasie/ a po prostu w takim stanie kupiłem samochód i wracałem nim do kraju. Udało się dojechać, lecz przeglądu "0" nie przeszedł z uwagi na to koło.

Edited by mirekg9
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany.

 

masz racje, tylko ja serwisuje auto regularnie, mysle ze mechanik luzy by zauwazyl ... Łożysko  musi szumieć jak się rozleci bezobjawowo to chyba nie do końca prawda. Ono szumi w określonych predkosciach a potem juz caly czas - ja tak mialem przy lozyskach w x-ie,

 

tu raczej problem bedzie cos z klockami albo cos w ten desen, bo wszystko co radziliscie sprawdzilem i nic nie widzialem ...

 

jestem w RAVDZIE w Bulgarii

 

problem jest gdy lekko skręcę kołem słychać ocieranie, gdy wcisnę hamulec cisza ... może jakoś klocki są źle dopasowane?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Wymienilem ostatnio lozyska. Przez kilka miesiecy padly wszystkie 4 po kolei. Potwierdze, ze trudno bylo uslyszec ze lozysko pada, do tego stopnia ze przy wymianie opon zwrocili mi uwage ze kolo z przodu ma luzy dochodzace do 1cm sprawdzajac prostopadle do plaszczyzny pracy kola. Wynik: piasta do wymiany.

To współczuję wydatku. Ja gdzieś opisywałem swój przypadek jak wracałem z Hamburka. Łożysko też rozwaliło również piastę - założyłem piastę używkę i łożysko nowe, ale i tak "dało" po kieszeni.

Lecz to nie było moje zaniedbanie /wyszło w trasie/ a po prostu w takim stanie kupiłem samochód i wracałem nim do kraju. Udało się dojechać, lecz przeglądu "0" nie przeszedł z uwagi na to koło.

 

Widzę, że już tutaj nawet za współczucia dają "-"  nono.gif

lub ktoś nie wie do czego może doprowadzić rozwalone łożysko hmm.gif i nie wie, że łożysko również może obrócić się w piaście, mimo tego iż nie szumi. A może, że zdecydowałem się kontynuować jazdę z takim kołem?

Wystarczy, że np. przy wymianie, łożysko początkowo było wciskane nie pod tym kątem, potem wyciskane i ponownie wciskane, więc rozkaribrowało trochę otwór w piaście, a czas, nacisk, temperatura i obroty zrobiły swoje. Ale jest tutaj parę osób które znają temat łożysk.waytogo.gif

To samo dzieje się np. z wahaczami-nie da rady przez naście.... lat wymieniać tylko tulei. Tuleja w końcu nie utrzyma się w wahaczu.

Edited by mirekg9
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Myslalem ze kolega Oguh problem z tym lozyskiem ma juz za soba. Pewnie tez dostane (-) za ten post, ale co mi tam.(he he)

Edited by Grzmot
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Myslalem ze kolega Oguh problem z tym lozyskiem ma juz za soba. Pewnie tez dostane (-) za ten post, ale co mi tam.(he he)

 

Witam Przemek.

Nie musiałeś, "równać" tego co ktoś mi zabrał - bo to chyba Twoja sprawka, ale nie o to "-" czy"+" tu przecież chodzi.

Dawno się nie odzywałeś. To jak to, wakacje w PL i cisza?  a jak wracasz tam, to tutaj wtedy na forum jesteś?

To nadal pamiętasz ten temat z łożyskami i nie tylko?  /co prawda nie tu, ale był/

Pozdrowionka.

Edited by mirekg9
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

kolego Grzmot to sprawa drugiego kola inna historia. Tamta sprawa rozwiązana :-) czytaj uważnie :)

 

Nie wiem o co chodzi z plusami i minusami - to dla mnie dziecinada, ja w to się "nie bawię" - MIREK i GRZMOT zły adres - ale ta dygresja jest też nie na temat, a więc ad rem 

 

łożysko wygląda na dobre - niewyczuwalne luzy

zacisk działa poprawnie

brak rys jakichkolwiek na tarczy

 

trudno tu w Bułgarii to zdiagnozować, może to jednak klocki?

Edited by oguh
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...