Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju w automacie


micho196
 Share

Recommended Posts

Yo,

 

Zdania na temat wymiany oleju w automatach są różne... nawet w serwisie nissana w Lublinie usłyszałem od mechanika aby nie wymieniać oleju dopóki ze skrzynią nic się nie dzieje  :warning:. Osobiście uważam to za kompletną bzdurę, że olej w ASB może być dożywotni dlatego postanowiłem wymienić u siebie sam...

 

Jako, że auto ma 78k MIL przebiegu, a poprzedni właściciel nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, kiedy był ostatnio wymieniany olej zdecydowałem się na wymianę dynamiczną. Podejrzewałem, że od nowości auto jeździło na tym samym oleju.

Zamówiłem więc 12qt (ok 12 litrów) nowego oleju Nissan Matic S (wiem że powinien być Matic J, ale został on zastąpiony przez Matic S). Generalnie nigdy nie miałem żadnego problemu ze skrzynią, ładnie zmieniała biegi i nie szarpała, a wymiany dokonałem powiedzmy zapobiegawczo. Koszty regeneracji automatów to ok 5-6 tysięcy złotych... dlatego uważam, że raz na jakiś czas warto zmienić olej! Ja za oryginalny Matic S zapłaciłem ok 800zł za 12 litrów...

 

Generalnie cały proces wymiany jest opisany w serwisówce i nikt nie powinien mieć z tym jakiegoś specjalnego problemu.

Jakby ktoś miał jakieś problemy to służę pomocą.

Z informacji użytecznych, których nie mogłem znaleźć w necie, a mogą wam się przydać podczas wymiany to:

  • potrzebna ilość oleju ATF do wymiany dynamicznej: ok 15 litrów
  • potrzebna ilość oleju do wymiany statycznej: ok 3 litry 
  • pamiętać aby ilość oleju wlanego do skrzyni była równa ilości którą spuściliście!!!!!

Po wymianie, auto jeździ tak samo jednak można powiedzieć, że zmiany biegów są płynniejsze no i człowiek ma tą satysfakcję, że w skrzyni jest świeży olej. Następna wymiana za 30K MIL tym razem statyczna...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Elo Elo ja stosuję taką technikę w mocnych saabach które grzebię że co wymiane oleju w silniku zmieniam część oleju w skrzyni czyli co ok 10 tyś km odświeżam tymi 3,5Literkami skrzynię.

Auto z automatem niech dobrze postoi przed spuszczeniem z niej oleju żeby wszystkie ciężkie syfy znalazły się na dole przy korku spustowym...

Z tym że do Saaba leje się taniego ATF3 dokładnie model Texamatix 7045...

Edited by Coobcio
Link to comment
Share on other sites

generalnie są bezobsługowe. Ja osobiście aby lepiej było mi na duszy wymieniłem, ale wymieniany olej zdawał się być w dobrej kondycji

IMHO jak masz przebieg poniżej 100tys. to nie ruszaj

Edited by hot_rider
Link to comment
Share on other sites

Na jaki olej wymieniałeś? Oryginał nissana czy jakieś zamienniki spełniające normę?

Nie masz odczucia że przed wymianą auto jeździło lepiej?

Owszem biegi zmienia jakby lepiej ale mam czasem takie wrażenie że gorzej przyspiesza...ma jebniecie jak zrzuci 2 biegi w dół ale wydaje mi się że stał się mniej wrażliwy na dotknięcie gazu... wcześniej jakby bardziej reagował...ale może mi się tylko wydaje...

Może trochę za mało oleju wlałem? Sam nie wiem...

Można w ogóle coś popsuć podczas takiej wymiany oleju??????Cyba nie ale robiłem to pierwszy raz...

Link to comment
Share on other sites

Nie da się nic popsuć spokojnie :)

Sprawdź na bagnecie stan oleju i już, pamiętaj że pomiaru się dokonuje na pracującym silniku i jak olej w skrzyni jest w pełni rozgrzany.

Ps. dobra sprawa jak ktoś chce poszaleć zetką z automatem jest dołożenie chłodnicy oleju do skrzyni...

 

Olej który polecam do zetek i osobiście zalewam to ten syntetyczny Valvoline, 1L kosztuje ok. 30zł :

http://allegro.pl/valvoline-maxlfie-atf-1l-nissan-j-matic-i-k-matic-i3499543173.html

 

Jak ktoś zetką w automacie lata po torze w poznaniu i nie ma dodatkowej chłodnicy to zalecam jego wymianę co każdy taki wyjazd.

Edited by Coobcio
Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem na zimnym, Jest w zakresie na bagnecie. Wiem że są tam dwie skale HOT i COLD. Problem w tym że na rozgrzanym silniku jak wyciagnę bagnet to nie widać ile jest oleju. Oleju jest prawie na całym bagnecie. Pewnie trzeba poczekać aż ścieknie ale nie ostygnie...wtedy sprawdzić. 

Podczas wymiany mierzyłem ilość płynu który spuściłem i tyle samo wlałem... 

Zastosuje się do twoich wskazówek i zobaczymy co pokaże pomiar...

Link to comment
Share on other sites

Nic nie trzeba czekać, na pracującym silniku dokonuje się pomairu stanu oleju auta z Automatyczną skrzynią biegów

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem jeszcze raz, wg twoich uwag i w sumie tego co napisane jest w service manualu:) (Check fluid level with engine idling.)

Pomiar zimnego oleju na pracującym silniku oraz po 10 minutowej jeździe w warunkach miejskich na skali Hot. 

Wlałem za mało oleju za pierwszym razem...więc musiałem troche dolać. Teraz przynajmniej jestem spokojny że mam właściwą ilość oleju.

W sumie to dziwne, bo tak jak wspominałem wlałem do skrzyni taką samą objętość co spuściłem (mam podziałkę na misce).

Dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Ja zalalem swoj Ravenol'em o odpowiedniej specyfikacji zalecanej do konkretnie tych skrzyn - nie chcialem isc w zadne tanie gowna i pospolite oleje poniewaz jednak ta skrzynia ma swoje obciazenia...weszlo mi chyba z 10L oleju...

Link to comment
Share on other sites

Obciążenia ma jak się dołoży turbo albo kompresor, przy wolnossaku który ma generuje w granicach 260-270KM to jakie ona ma tam obciążenia... :D 

Link to comment
Share on other sites

Ciężko powiedzieć. Pierwsze turbo zetki były własnie w automacie bo sprzęgła w manualach nie dawały rady :D

Edited by Coobcio
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś na forum widziałem info że te automaty znoszą do 500 koni... nie wiem czy tutaj czy na my350z.com 

Link to comment
Share on other sites

Są dwa rodzaje skrzyń biegów, a doba d*pa... w 370Z tak jest:

  • RE7R01A: 400Nm (295lb)
    RE7R01B: 600Nm (442lb)

     

     


Ta 350 tkowa po optymalny zestorjeniu mapy ciśnienia oleju w niej powinna 500Nm dźwignąć :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Te skrzynie biegow także siedzialy w nissanie Tytanie z silnikiem 5, 6L (VK56DE) na pocieszenie napisze ze firma UpRev opracowala do nich turbo zestawy dodajace ok 250Km i 350nm. Auta na tych skrzyniach wala po 12, 7 na cwiartke :) skrzynie prze kocur! Co ciekawsze programowo mozna je sobie stroic i jest opcja z piecioma mapami! Np. Jak chcemy mesko ruszyc to robimy mape by konwerter sklejal od 3000obr.min a nie jak w serii od 1800... albo np zimowa opcja by od 1500obr skleial...

Link to comment
Share on other sites

Nic nie trzeba czekać, na pracującym silniku dokonuje się pomairu stanu oleju auta z Automatyczną skrzynią biegów

nie we wszystkich markach :D Hondzia ma inaczej :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Czy w 370Z jest bagnet do pomiaru poziomu oleju?

Nie ma ma tylko korek przelewowy...

Ps. zmieniam zdanie seryjna skrzynia z 350Z jest w stanie uciągnąć 600Nm :)

Link to comment
Share on other sites

Korek jest od spodu ten pierwszy od silnika to jest kontrolny mowa o 370Z Automat, który nie ma bagnetu...

Sprawdza się na gorącym silniku i skrzyni

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...