Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 Czujnik temperatury zasysanego powietrrza


bartekzuczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie w związku z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza. U mnie w almerce (N16 2001r 1.5 90 km) nie ma tego czujnika. Musiałem wymienić przepływomierz i mam teraz taki bez tego czujnika. Moje pytanie brzmi: czy nie ma różnicy czy ten czujnik będzie przy przepływce czy w innym miejscu (chodzi mi o miejsce na rurze dolotowej jeszcze przed filtrem, u mnie w samochodzie jest wtyczka do podłączenia tego czujnika ale jest brak czujnika)? Druga sprawa to taka, że samochodzik mi troszkę szarpie w dolnym zakresie obrotów i tak jakby miał trochę mało mocy. Na zepsutej przepływce dało się jeździć i samochodzik zadowalał się 7 litrami gazu lecz był bardzo zamulony. Po wymianie przepływki potrzebuje 2 litry więcej jednak ma więcej mocy (ojciec ma primerę p10 1.6 90 km niby ta sama moc samochód cięższy a śmiga dużo lepiej). Czy takie zachowanie samochodu może być spowodowane brakiem tego czujnika temperatury? I ostatnia kwestia Szukam i szukam i nie mogę znaleźć jak samodzielnie dokonać autodiagnostyki. Kiedyś miałem primere p11 i w niej to robiłem http://www.nissanklub.pl/zrob-to-sam/19-inne/65-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14.html czy w almerach robi się tak samo? bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś ty namieszał z tymi przepływkami ???

 

ma być taka jak ma być i będzie ok ,,

 

pozatym po to są czujniki by działało jak trzeba to że działa jako tako na tej co masz nie znaczy że jest ok bo przepływka będzie dawać nie taki wskazania jak trzeba a auto będzie sie starało dobierać mieszankę z tą d szarpania i spalanie ,,, szukaj poprawnej przepływki lub zamiennika będzie ok ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podmienić na zewnętrzny czujnik, u siebie tak mam zrobione, tylko u mnie nie było kostki więc po prostu zlutowałem kable. Akurat mam czujnik z almery i po podpięciu kompa ODB sprawdziłem, że pokazuje prawidłowe temperatury.

Szarpanie może być spowodowane brakiem czujnika - obstawiam, że komp ustawia wtedy bezpieczny, wycofany kąt wyprzedzenia zapłonu (żeby uniknąć spalania stukowego) i pewnie (tak na logikę) zbyt bogatą mieszankę (bo jest bardziej bezpieczna niż uboga).

Ja swój czujnik kupiłem za 35zł z przesyłką, tyle chyba można zaryzykować. Ew między przepływkami da się przekładać termistor, jak możesz wyjąć wkład przepływki z obudowy bez utraty gwarancji to przełóż termistor ze starego przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maius a ten zewnętrzny czujnik kupiłeś akurat pod almerę czy to jakiś inny? Ja mam wtyczkę do czujnika ale nie mam gdzie jej podpiąć bo zapewne poprzedni właściciel wywalił ten czujnik i założył przepływkę z czujnikiem a wtyczkę zostawił. Gdzie umieściłeś ten czujnik. Chodzi mi w którym miejscu czy przed filtrem?? Na początek spróbuje zrobić jak mówiłeś  - przełożę termistor ze starej przepływki do nowej. Mam wielką nadzieję że to coś da:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wg opisu z aukcji był z N16 1.5 '01, sprawdzałem go z serwisówką od P11.144 i wartości oporu przy 20st C były takie same (jak na tym z przepływki), drugi próg do sprawdzenia to 80st ale już odpuściłem.

Tak w ogóle ile przewodów idzie do wtyczki przepływki? Nie wiem czy w N16 jest tak jak w P11.144, ale w Primerach wersje, które miały osobny czujnik miały 4 przewody, te z wbudowanym - 5. Więc jak Twoja wtyczka przepływki ma 4 przewody to i tak nie zadziała. Jeśli kiedyś rzeczywiście był zewn. czujnik oryginalnie zamocowany w Twoim aucie, to w rurze dolotowej powinna być dziura po nim: http://allegro.pl/show_item.php?item=3375260578

Co do montażu... Umieściłem go na wejściu, na samym początku dolotu, za reflektorem - tak jak miały go zamocowanego pierwsze Primery po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Do mojej przepływki idzie 5 kabli więc tak jak do przepływki z wbudowanym termistorem. Tylko nie wiem dlaczego jest jeszcze osobna wtyczka do zewnętrznego czujnika a w tej rurze nie mam dziury. Być może było coś mocno kombinowane z samochodem bo tak patrząc po kablach to dużo jest jakichś zaizolowanych. Mam jeszcze takie pytanie. Mam stary przepływomierz z termistorem. Nie wiem czy ten termistor jest sprawny, czy sprawdzenie oporu na termistorze miernikiem pokaże mi czy termistor jest ok? Jak podłączam miernik na mierzenie oporu to pokazuje mi 1.76 nie powinno być 2.2.

 

Pozdrawiam



Witam. Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/nissan-almera-n16-1-5i-rura-dolot-powietrza-i3523651128.html#tabsAnchor . wnioskując z poprzednich wpisów nie ma różnicy czy założę sobie coś takiego czy przełożę termistor ze starego przepływomierza.??



Właśnie zajrzałem pod maskę i obejrzałem tę wtyczkę do czujnika temperatury http://imageshack.us/photo/my-images/812/g59a.jpg/ oglądam ją i oglądam i stwierdzam, że wtyczka nie dostanie do miejsca gdzie ma być podłączony czujnik. Czy w tym miejscu czyli koło lampy jest jeszcze coś co moża podłączyć do tej wtyczki? może mi się tylko wydaje że ta wtyczka to tylko do czujnika temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...