Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Prędkości dmuchawy na poszczególnych biegach


losiuu
 Share

Recommended Posts

Witajcie!

 

Od zakupu mojej Primki zastanawia mnie dosyć dziwne rozłożenie prędkości obrotowych na poszczególnych biegach. Na pierwszym jest w porządku (pod warunkiem, że rezystor nie przypalony :P), natomiast drugi i trzeci bieg bardzo niewiele się od siebie różni. Czy to normalne? Jeśli nie, to zastanawia mnie co może powodować takie zachowanie. Może rezystor mam od innego modelu?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witajcie!

 

Od zakupu mojej Primki zastanawia mnie dosyć dziwne rozłożenie prędkości obrotowych na poszczególnych biegach. Na pierwszym jest w porządku (pod warunkiem, że rezystor nie przypalony :P), natomiast drugi i trzeci bieg bardzo niewiele się od siebie różni. Czy to normalne? Jeśli nie, to zastanawia mnie co może powodować takie zachowanie. Może rezystor mam od innego modelu?

 

Pozdrawiam.

 

Chodzi Ci o to że niewiele się różni prędkość silnika, czy prędkość wylotowa powietrza? Jeśli to drugie to możesz mieć zapchany filtr kabinowy. U mnie prędkości silnika wzrastają równomiernie.

Link to comment
Share on other sites

Filtr przeciwpyłkowy wymieniony niedawno. Silnik dmuchawy też niedawno wymieniony (przed wymianą było tak samo). Mam na myśli prędkości dmuchawy. Drugi i trzeci bieg są baaardzo zbliżone i mam albo na jedynce delikatny dmuch, albo silny na dwójce (zbliżony do 3.)

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy poprzedni właściciel nie zwierał na rezystorze 2 i 3 ścieżki z powodu przepalenia?! Prędkości się różnią od siebie.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie rezystor wygląda jakoś tak dziwnie na moje oko, bo wygląda jakby laminat był wklejany w plastikową oprawkę zwykłym silikonem sanitarnym. Mam też problemy z lutowaniem do tych ścieżek nawet przy użyciu dobrego topnika, a przestał mi znowu działać pierwszy bieg, więc już zamówiłem od jednego z forumowiczów rezystor. Jak przyjdzie, to jedna rzecz będzie wykluczona.

 

Prędkości się różnią od siebie, ale pomiędzy drugim a trzecim biegiem różnica jest bardzo niewielka.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o lutowanie, to najlepiej użyć dobrej lutownicy. To znaczy takiej z regulacją i kontrolą temp.(profeska) Wtedy zlutujesz zanim przepalisz ścierzkę:-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mateusz_P11_144

Pokaż zdjęcie tego rezystora to Ci powiem czy ktos przy nim grzebał ;)
Różnice są praktycznie identyczne na każdym biegu i nie ma tak że 2 i 3 są zbliżone.
Co jeden bieg powinno mocniej i to zauważalnie wirować.
 

Link to comment
Share on other sites

Za prędkość obrotową odpowiedzialny jest tylko ten rezystor, więc jak było grzebane to go wymień. Sam silnik nie ma na to większego wpływu.

Link to comment
Share on other sites

Jest nowa płytka i od razu lepiej. W końcu mogę używać auto.

Link to comment
Share on other sites

kupiłeś nową?

Gdzie i po jakiej cenie??

Przepraszam za niejasny dobór słów. Kupiłem "nową" w sensie "inną". Używana. O nową nawet nie pytałem jak mi w ASO za czujnik temperatury zewnętrznej zaśpiewali 360zł.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...