Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pomożecie w wyborze?


Gość PIETRUSZKIN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PIETRUSZKIN

Dzień dobry,

 

na 90 proc. jestem zdecydowany, by kupić Juka, ale trudno mi wybrać model.

Najchętniej bym wziął teknę 190 KM 4x4, ale trochę drogawa - prawie 100k, a za 110k jest już subaru XV.

Silnik wystarczyłby mi 1,6, ale w tych silnikach nie ma 4x4, a zimy ostatnio coraz dłuższe :)

 

Pytania mam takie.

1. Mieszkam przy parku, gdzie prawie nie odśnieżają, czy wersja bez 4x4 mnie nie rozczaruje? (Teraz mam toyotę rav4 4x4)

2. Czy 1,6 w automacie dużo gorzej przyspiesza niż manual?

3. Czy jednak spiąć się i wziąć 190KM 4x4

4. No a wtedy, czy nie lepiej dołożyć dychę na subaru XV?

 

Wiem, że rorzut niezdecyowania spory, ale kto go nie ma przy kupnie nowego samochodu? :)

Pozdrawiam wszystkich uczestników Forum.

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, cześć..

 

Subaru XV jest trochę jak nowy suzuki S-cross , mały w srodku silnik 1.6 stoi w miejscu, zawieszenie potwornie twarde w XV,

po prostu cienias, w tej cenie masz jeszcze mazdę cx-5.

 

subaru jest warte jakieś 60tyś, Juke 4x4 190 jest warty swojej ceny , jest porównywalny z nowym Foresterem XT tylko mniejszy,..

 

 

w Juku turbo skrzynia układ jezdny to przepaść w stosunku do XV-a

 

 

nowego Juka nismo 4x4 można kupić za 90tyś ! jest promocja w wybranych salonach , uderz do aso i dostaniesz 10tyś upustu od ceny katalogowej,..

Edytowane przez dareken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PIETRUSZKIN

Witam, cześć..

 

Subaru XV jest trochę jak nowy suzuki S-cross , mały w srodku silnik 1.6 stoi w miejscu, zawieszenie potwornie twarde w XV,

po prostu cienias, w tej cenie masz jeszcze mazdę cx-5.

 

subaru jest warte jakieś 60tyś, Juke 4x4 190 jest warty swojej ceny , jest porównywalny z nowym Foresterem XT tylko mniejszy,..

 

 

w Juku turbo skrzynia układ jezdny to przepaść w stosunku do XV-a

 

 

nowego Juka nismo 4x4 można kupić za 90tyś ! jest promocja w wybranych salonach , uderz do aso i dostaniesz 10tyś upustu od ceny katalogowej,..

 

O, brzmi dobrze:)

Tak w ogóle, to miałem kupić Qq, ale zobaczyłem Juka, w dodatku w wersji spersonalizowanej na pomarańcz, i odleciałem.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

na 90 proc. jestem zdecydowany, by kupić Juka, ale trudno mi wybrać model.

Najchętniej bym wziął teknę 190 KM 4x4, ale trochę drogawa - prawie 100k, a za 110k jest już subaru XV.

Silnik wystarczyłby mi 1,6, ale w tych silnikach nie ma 4x4, a zimy ostatnio coraz dłuższe :)

 

Pytania mam takie.

1. Mieszkam przy parku, gdzie prawie nie odśnieżają, czy wersja bez 4x4 mnie nie rozczaruje? (Teraz mam toyotę rav4 4x4)

2. Czy 1,6 w automacie dużo gorzej przyspiesza niż manual?

3. Czy jednak spiąć się i wziąć 190KM 4x4

4. No a wtedy, czy nie lepiej dołożyć dychę na subaru XV?

 

Wiem, że rorzut niezdecyowania spory, ale kto go nie ma przy kupnie nowego samochodu? :)

Pozdrawiam wszystkich uczestników Forum.

Piotrek

Witaj ! Mam już trochę praktyki z tym autem i pozwolę sobie podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Ad 1. Czy nie rozczaruje. Na jazdy przeprawowe ze względu na delikatność konstrukcji całego auta się nie nadaje. Ostatnie zimy to jakieś marnawe i śniegu co na lekarstwo , więc korzystając z okazji obfitego i puszystego  śniegu ca.40 cm wjechałem w nieodśnieżoną leśną drogę. Szedł do przodu pchając przed sobą zwał śniegu. Po 100 m stanął ale nie było problemu bowiem bez problemu cofnąłem 0,5 m i ruszyłem dalej. Wniosek - trochę niski na takie próby a szczególnie rura wydechowa.W praktyce przydatność 100 %

Ad 2. Jeździłem 190 konnym z manualem a kupiłem z CVT.Teoretycznie odrobinę szybciej ten z manualem przyspieszał ale koła wpadały w poślizg i trochę rzucało. Ten 4x4 rwie do przodu jak po sznurku i to również na śniegu tym samym bije na głowę te 2 napędowe ! Praktycznie na szosie na przyspieszeniach należy do najszybszych łącznie z wieloma bmw. Sprawdziłem.

Ad 3. To kwestia " kasy ". Niedługo po trzech latach wymienię swe auto i ponownie wybiorę taki sam model chociaż za stówę można wybrać wiele aut.

Ad 4. Co do Subaru nie wypowiadam się . Mnie ten w zupełności wystarczy i na szosie nie należy do pariasów no może tylko co do wielkości ale takie niewielkie a mocne autka  mi odpowiadają.

Życzę przemyślanego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdecydowanie 4x4 i CVT, 190km digt ma moc z dołu, 

ja np jadąc na 6 przy 2000obr/min - 100km/h dodając gazu na trybie sport podnosi przód z szustki i przy dwuch tysiącach, te zmienne fazy rozrządu i nanotechnologia w zaworach to coś niespotykanego dotychczas.

 

pamiętaj jednak że turbo jest twardy i na niektórych polskich drogach może być mniej komfortowy,

ale na dobrej drodze 180km/h i jest cisza jest bardzo cichy trzeba jedynie wytłumić bagażnik  matami wygłuszającymi, znajomy tak  zrobił a ja będę w przyszłym tygodniu....

 

Należy pamiętać że : Juke, Xtrail ,to japońskie konstrukcje ,( Qq , note to Renault ) Juke został zprojektowany przez zespół ludzi od nissana GTR

odpowiednik ferrari :

 

nissan GTR 35 jeden z najlepszych w nim japońskich silników..

TU filmik : 300km.h i jest w miarę cicho:

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_86853&feature=iv&src_vid=V3xlrKyZI1I&v=XSzcZ-B0Y0g

 

tu juke mocno wykręcany wstrząśnięty nie mieszany..

http://www.youtube.com/watch?v=V3xlrKyZI1I

 

 

A tu Juke R V6 z silnikiem z GTR 35 : kontra lamborgini i ferrari i Bugatti :)

Edytowane przez dareken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PIETRUSZKIN

@ nnemrod,

40 cm śniegu? Bracie, czy ja jadę na Antarktydę albo inną Arktykę? :) Nie, ja mam problem góra 15 cm śniegu na drodze przez 100 metrów, zanim dojadę do odśnieżanej, dlatego zastanawiałem się czy rozważać opcję 4x4.

No, ale w odróżnieniu od mojego ulubionego Pomorza (mieszkałem tam), w Łodzi zimy są srogie. Opady 10 - 15 cm nie należą do rzadkości.

No, ale tak ciepło mówisz o 4x4, że nie zasnę.

A pkt 3. to już w ogóle.

 

@dareken

zmienne fazy rozrządu? Chryste Panie! Ja jestem humanistą i nie zdążę skończyć Politechniki przed kupnem :)
Ale filmiki robią wrażenie. Jechałem dziś tym subaru xv 150 km, ale to nie było to... nie wiem dlaczego. Miałem wrażenie, że lepiej mi zrywał zwykły 1,6 juka, ale może już po prostu staję się nieobiektywny z powodu zauroczenia tym małym nissanem :)

Tak czy owak, serdeczne dzieki za opinie.

A. JESZCZE COŚ.
MAM  WRAŻENIE, ŻE WŁAŚCICIELE JUKÓW TO ZUPEŁNIE INNI LUDZIE. MILI UCZYNNI ZJAJAMI. TAKŻE KOBIETY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważnie obejrzałem te próby i nasuwa się wniosek : celem nakrecenia filmiku była demonstracja pracy systemu napędu a nie zamiar bezproblemowego pokonania przeszkody. Przeszkody pokonuje się przy większej prędkości obrotowej silnika by siłą bezwładności pokonać chwilową trudność w przyczepności kół.Nigdy ale to nigdy nie wolno  dobrowolnie się zatrzymać ! Gdyby mu chodziło o pokonanie przeszkody to nie zawisłby  za pierwszym razem na pryźmie śniegu. A tutaj nie ma silnych. Wiele lat jeździłem typowo terenowym autem po bezdrożach  i w przypadku zawiśnięcia na przeszkodzie to i ja stałem pomimo blokady kół jaką miał samochód ,  z kręcącymi się kółkami  i musiałem sposobem pokonać tę przeszkodę .  Nie dysponowałem wciągarką więc albo podkopywałem pod autem  i metodą do przodu - do tyłu albo na lewarku ponosiłem jedno koło by pod nie wsadzić coś twardego i gaz do dechy ! Eee to były jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] wniosek : celem nakrecenia filmiku była demonstracja pracy systemu napędu [...]...

No właśnie.

Jeśli do tego dodać szosowe opony, które po "zaklejeniu śniegiem" zachowują sie jak slick'i to nie oczekujmy cudów :devil:

A ale praca samego napędu na 4 łapki pokazana fajnie :punk:

Edytowane przez Navkol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/nissan-juke-1-6-nismo-a-t-4x4-salon-okazja-C29971735.html

 

http://otomoto.pl/nissan-juke-nismo-C29585981.html

 

No nie nie ma tak zle mozna wyrwac taniej ................ wystarczy pojezdzic pewnie jeszcze jakis rabat sie znajdzie do tego..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważnie obejrzałem te próby i nasuwa się wniosek : celem nakrecenia filmiku była demonstracja pracy systemu napędu a nie zamiar bezproblemowego pokonania przeszkody. 

no i wlasnie o to chodzilo ...

Juke nie jest samochodem terenowym ala naped 4X4 daje sobie rade w zimie (a jak ktos nie umie jezdzic to i czolgiem sie zakopie  :whistle: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie o to chodzilo ...

Juke nie jest samochodem terenowym ala naped 4X4 daje sobie rade w zimie (a jak ktos nie umie jezdzic to i czolgiem sie zakopie  :whistle: )

 

Dokładnie!  także vice versa tzn. jeśli ktoś dobrze umie jeździć, także z napędem tylko na przednią oś da sobie radę nawet w takiej sytuacji.... choć z pewnością 4x4 (jak widać na załączonym materiale) jest sporą pomocą.... Jednakże w takich warunkach kluczowy jest przede wszystkim dobór właściwych opon.  Tak czy siak zarówno jedno jak i drugie to tylko pomoc i w żadnym razie nie zastąpi MYŚLENIA ZA KÓŁKIEM doświadczonego kierowcy.

Edytowane przez Designer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania o wybór auta są tendencyjne :) To forum Juka więc odpowiedź może być tylko jedna.... , co innego gdybyś pytał na forum Subaru. Prawda jest taka ze oba auta warte sa swojej ceny. Juke cieszy oko wyglądem i daje frajdę na szosie, ale nawet na dziurawej drodze szybko da znać że to nie jego żywioł (choćby skrzypieniem plastików czy odgłosami z okolic bagażnika). Subaru to też styl tyle ze szorstki i mniej awangardowy. Zalety stałego napędu Subaru Symetrical AWD trudno przecenić - to auto naprawdę daje radę w (lekkim)  terenie i może zawstydzić wiele większych SUVów. Pytanie tylko co dla kogo jest priorytetem.

 

pozdro

Edytowane przez Komandor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje znać na dziurawych drogach ? Wież że zupełnie się z tobą nie zgodzę. W mojej miejscowości są chyba najbardziej dziurawe drogi jakie widziałem :P Skrzypienie ? Tłuczenie ? To chyba mówimy o dwóch różnych samochodach. Na jeździe poproś gościa aby pojechać gdzieś na taki bardziej dziurawy teren. Bo np jechałem ix35 po tej samej trasie ii to owszem tłucze się skrzypi jak by miało wszystko popękać. A Juke cicho fajnie zero skrzypień zgrzytów itp.

No i racja na forum Jukowiczów w większości opini : Juke ale jest pare osób które się znaja na fachu, wiedzą co mówią i trzeźwo oceniaja :P

A moje pytanie takie gdzie ty zamierzasz tym jeździć. II nie przesadzaj już tak nie wyjedziesz z zaśnieżonego parkingu :P A wcześniej jakoś musiałeś dać rade :P a Jukiem to zapewne będzie pestka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lekko Kolego przesadziłeś  z tą optymistyczną oceną. Mnie sporo czasu kosztowało by usunąć te usterki związane z skrzypieniem co prześledzić można na tym forum : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83127-uklad-kierowniczy-skrzypienie/ Ale w sumie nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Zaraz zostanę zjechany pewnie przez Nismo maniaków ale... ;P

Jako że miałem przyjemność użytkować oby dwa modele powiem tak... Nawet gdyby nie liczyła się cena wziąłbym Nismo. Z Subaru jest jak z żydującymi właścicielami BMW X5 V8 i montowaniem gazu. Co z tego że Subaru i za 100k skoro pod maską ledwo ciągnie 1.6 które musisz oglądać przez lornetkę, a w wyposażeniu nie znajdziesz choćby podgrzewanych lusterek czy podg. elek. szyby.

Ale... osobiście pomyślałbym nad innym wyborem.

Pomyślałbym nad Land Cruiserem z rocznika 2012. Są mega rabaty, w sumie za 107k możesz mieć naprawdę fajną wersję. A auto o niebo lepsze, większe no i jest przodownikiem w swojej grupie. Poza tym dobrze trzyma wartość.

Druga ciekawostka. Poszukiwaliśmy w rodzinie takiego auta (już zakupione). W Częstochowie w salonie Mazdy (przy drodze na Dąbrowę) jest CX-5 2.0 160 Koni w wersji bodajże SkyGo 4x2 za 87k ;)(czyli praktycznie w cenie nowego IX35 z 4x4 i 1.6) Tyle udało się nam wynegocjować z 94k. Natomiast proponowali nam jeszcze wersję 4x4 z naprawdę już fajnymi bajerami przecenioną ze 120 na 109k z kompletem zimówek. I chyba na Twoim miejscu na to bym się zdecydował. Dołożyć te 9k i mieć coś naprawdę fajnego.

Trzecia ciekawostka. Grand Vitara wersja najbogatsza po lifcie pod Łodzią również ze 117k proponowali nam 108k. Wersję z 2012 przed liftem w najbogatszym wyposażeniu wg. cennika 97k. W praktyce udało nam się zejść do 88k lub 90k i zimówki + alusy.

 

Taka rada na koniec. Jak już się zdecydujesz, dzwoń po całej Polsce szukając i negocjując najniższą cenę podpierając się tym co już wynegocjowałeś. Gwarancja obowiązuje wszędzie a warto przejechać 500km dla solidnego rabatu. A wiadomo że 2-5k zaoszczędzone drogą nie chodzi.

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Komandor, bardzo poważnie rozważałem subaru, ale jazda próbna automatem mnie rozczarowała, silnik wył okropnie przy przejściu 60 - 80 km (fakt, że mocno depnąłem, ale to nie powód, żeby od rau wyć :), a dealer nie miał testowego egz. w manualu.

 

@Bartek, dziękuję serdecznie, teraz to mam nowy mętlik w głowie, ale całkiem przyjemne rozważania w perspektywie :)

 

Dziekuję wszystkim za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam ostatni odcinek Zakup Kontrolowany na TVN TURBO prezentowane sa do zakupu i NISSAN JUKE 190 KM oraz SUBARU XV ....... :whistle:

 

Który zwyciężył? Jaki to jest numer odcinka?

Edytowane przez furo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...