Guest PIETRUSZKIN Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Dzień dobry, na 90 proc. jestem zdecydowany, by kupić Juka, ale trudno mi wybrać model. Najchętniej bym wziął teknę 190 KM 4x4, ale trochę drogawa - prawie 100k, a za 110k jest już subaru XV. Silnik wystarczyłby mi 1,6, ale w tych silnikach nie ma 4x4, a zimy ostatnio coraz dłuższe Pytania mam takie. 1. Mieszkam przy parku, gdzie prawie nie odśnieżają, czy wersja bez 4x4 mnie nie rozczaruje? (Teraz mam toyotę rav4 4x4) 2. Czy 1,6 w automacie dużo gorzej przyspiesza niż manual? 3. Czy jednak spiąć się i wziąć 190KM 4x4 4. No a wtedy, czy nie lepiej dołożyć dychę na subaru XV? Wiem, że rorzut niezdecyowania spory, ale kto go nie ma przy kupnie nowego samochodu? Pozdrawiam wszystkich uczestników Forum. Piotrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareken Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) Witam, cześć.. Subaru XV jest trochę jak nowy suzuki S-cross , mały w srodku silnik 1.6 stoi w miejscu, zawieszenie potwornie twarde w XV, po prostu cienias, w tej cenie masz jeszcze mazdę cx-5. subaru jest warte jakieś 60tyś, Juke 4x4 190 jest warty swojej ceny , jest porównywalny z nowym Foresterem XT tylko mniejszy,.. w Juku turbo skrzynia układ jezdny to przepaść w stosunku do XV-a nowego Juka nismo 4x4 można kupić za 90tyś ! jest promocja w wybranych salonach , uderz do aso i dostaniesz 10tyś upustu od ceny katalogowej,.. Edited September 25, 2013 by dareken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PIETRUSZKIN Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Witam, cześć.. Subaru XV jest trochę jak nowy suzuki S-cross , mały w srodku silnik 1.6 stoi w miejscu, zawieszenie potwornie twarde w XV, po prostu cienias, w tej cenie masz jeszcze mazdę cx-5. subaru jest warte jakieś 60tyś, Juke 4x4 190 jest warty swojej ceny , jest porównywalny z nowym Foresterem XT tylko mniejszy,.. w Juku turbo skrzynia układ jezdny to przepaść w stosunku do XV-a nowego Juka nismo 4x4 można kupić za 90tyś ! jest promocja w wybranych salonach , uderz do aso i dostaniesz 10tyś upustu od ceny katalogowej,.. O, brzmi dobrze:) Tak w ogóle, to miałem kupić Qq, ale zobaczyłem Juka, w dodatku w wersji spersonalizowanej na pomarańcz, i odleciałem. Dzięki za odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nnemrod Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Dzień dobry, na 90 proc. jestem zdecydowany, by kupić Juka, ale trudno mi wybrać model. Najchętniej bym wziął teknę 190 KM 4x4, ale trochę drogawa - prawie 100k, a za 110k jest już subaru XV. Silnik wystarczyłby mi 1,6, ale w tych silnikach nie ma 4x4, a zimy ostatnio coraz dłuższe Pytania mam takie. 1. Mieszkam przy parku, gdzie prawie nie odśnieżają, czy wersja bez 4x4 mnie nie rozczaruje? (Teraz mam toyotę rav4 4x4) 2. Czy 1,6 w automacie dużo gorzej przyspiesza niż manual? 3. Czy jednak spiąć się i wziąć 190KM 4x4 4. No a wtedy, czy nie lepiej dołożyć dychę na subaru XV? Wiem, że rorzut niezdecyowania spory, ale kto go nie ma przy kupnie nowego samochodu? Pozdrawiam wszystkich uczestników Forum. Piotrek Witaj ! Mam już trochę praktyki z tym autem i pozwolę sobie podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Ad 1. Czy nie rozczaruje. Na jazdy przeprawowe ze względu na delikatność konstrukcji całego auta się nie nadaje. Ostatnie zimy to jakieś marnawe i śniegu co na lekarstwo , więc korzystając z okazji obfitego i puszystego śniegu ca.40 cm wjechałem w nieodśnieżoną leśną drogę. Szedł do przodu pchając przed sobą zwał śniegu. Po 100 m stanął ale nie było problemu bowiem bez problemu cofnąłem 0,5 m i ruszyłem dalej. Wniosek - trochę niski na takie próby a szczególnie rura wydechowa.W praktyce przydatność 100 % Ad 2. Jeździłem 190 konnym z manualem a kupiłem z CVT.Teoretycznie odrobinę szybciej ten z manualem przyspieszał ale koła wpadały w poślizg i trochę rzucało. Ten 4x4 rwie do przodu jak po sznurku i to również na śniegu tym samym bije na głowę te 2 napędowe ! Praktycznie na szosie na przyspieszeniach należy do najszybszych łącznie z wieloma bmw. Sprawdziłem. Ad 3. To kwestia " kasy ". Niedługo po trzech latach wymienię swe auto i ponownie wybiorę taki sam model chociaż za stówę można wybrać wiele aut. Ad 4. Co do Subaru nie wypowiadam się . Mnie ten w zupełności wystarczy i na szosie nie należy do pariasów no może tylko co do wielkości ale takie niewielkie a mocne autka mi odpowiadają. Życzę przemyślanego wyboru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareken Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 (edited) Tak zdecydowanie 4x4 i CVT, 190km digt ma moc z dołu, ja np jadąc na 6 przy 2000obr/min - 100km/h dodając gazu na trybie sport podnosi przód z szustki i przy dwuch tysiącach, te zmienne fazy rozrządu i nanotechnologia w zaworach to coś niespotykanego dotychczas. pamiętaj jednak że turbo jest twardy i na niektórych polskich drogach może być mniej komfortowy, ale na dobrej drodze 180km/h i jest cisza jest bardzo cichy trzeba jedynie wytłumić bagażnik matami wygłuszającymi, znajomy tak zrobił a ja będę w przyszłym tygodniu.... Należy pamiętać że : Juke, Xtrail ,to japońskie konstrukcje ,( Qq , note to Renault ) Juke został zprojektowany przez zespół ludzi od nissana GTR odpowiednik ferrari : nissan GTR 35 jeden z najlepszych w nim japońskich silników.. TU filmik : 300km.h i jest w miarę cicho: http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_86853&feature=iv&src_vid=V3xlrKyZI1I&v=XSzcZ-B0Y0g tu juke mocno wykręcany wstrząśnięty nie mieszany.. http://www.youtube.com/watch?v=V3xlrKyZI1I A tu Juke R V6 z silnikiem z GTR 35 : kontra lamborgini i ferrari i Bugatti Edited September 25, 2013 by dareken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PIETRUSZKIN Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 @ nnemrod, 40 cm śniegu? Bracie, czy ja jadę na Antarktydę albo inną Arktykę? Nie, ja mam problem góra 15 cm śniegu na drodze przez 100 metrów, zanim dojadę do odśnieżanej, dlatego zastanawiałem się czy rozważać opcję 4x4. No, ale w odróżnieniu od mojego ulubionego Pomorza (mieszkałem tam), w Łodzi zimy są srogie. Opady 10 - 15 cm nie należą do rzadkości. No, ale tak ciepło mówisz o 4x4, że nie zasnę. A pkt 3. to już w ogóle. @dareken zmienne fazy rozrządu? Chryste Panie! Ja jestem humanistą i nie zdążę skończyć Politechniki przed kupnem Ale filmiki robią wrażenie. Jechałem dziś tym subaru xv 150 km, ale to nie było to... nie wiem dlaczego. Miałem wrażenie, że lepiej mi zrywał zwykły 1,6 juka, ale może już po prostu staję się nieobiektywny z powodu zauroczenia tym małym nissanem Tak czy owak, serdeczne dzieki za opinie.A. JESZCZE COŚ.MAM WRAŻENIE, ŻE WŁAŚCICIELE JUKÓW TO ZUPEŁNIE INNI LUDZIE. MILI UCZYNNI ZJAJAMI. TAKŻE KOBIETY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProceSS Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 zobacz to powinno cie przekonac ... napewno nie bedziesz zawiedziony 4x4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mexxmen30 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Ja przy takiej kasie to bym bral w ciemno NISMO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nnemrod Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Uważnie obejrzałem te próby i nasuwa się wniosek : celem nakrecenia filmiku była demonstracja pracy systemu napędu a nie zamiar bezproblemowego pokonania przeszkody. Przeszkody pokonuje się przy większej prędkości obrotowej silnika by siłą bezwładności pokonać chwilową trudność w przyczepności kół.Nigdy ale to nigdy nie wolno dobrowolnie się zatrzymać ! Gdyby mu chodziło o pokonanie przeszkody to nie zawisłby za pierwszym razem na pryźmie śniegu. A tutaj nie ma silnych. Wiele lat jeździłem typowo terenowym autem po bezdrożach i w przypadku zawiśnięcia na przeszkodzie to i ja stałem pomimo blokady kół jaką miał samochód , z kręcącymi się kółkami i musiałem sposobem pokonać tę przeszkodę . Nie dysponowałem wciągarką więc albo podkopywałem pod autem i metodą do przodu - do tyłu albo na lewarku ponosiłem jedno koło by pod nie wsadzić coś twardego i gaz do dechy ! Eee to były jazdy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Navkol Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 (edited) [...] wniosek : celem nakrecenia filmiku była demonstracja pracy systemu napędu [...]... No właśnie. Jeśli do tego dodać szosowe opony, które po "zaklejeniu śniegiem" zachowują sie jak slick'i to nie oczekujmy cudów A ale praca samego napędu na 4 łapki pokazana fajnie Edited September 26, 2013 by Navkol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PIETRUSZKIN Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Ja przy takiej kasie to bym bral w ciemno NISMO tak, ale to już prawie 120 tys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mexxmen30 Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 http://otomoto.pl/nissan-juke-1-6-nismo-a-t-4x4-salon-okazja-C29971735.html http://otomoto.pl/nissan-juke-nismo-C29585981.html No nie nie ma tak zle mozna wyrwac taniej ................ wystarczy pojezdzic pewnie jeszcze jakis rabat sie znajdzie do tego.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProceSS Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Uważnie obejrzałem te próby i nasuwa się wniosek : celem nakrecenia filmiku była demonstracja pracy systemu napędu a nie zamiar bezproblemowego pokonania przeszkody. no i wlasnie o to chodzilo ... Juke nie jest samochodem terenowym ala naped 4X4 daje sobie rade w zimie (a jak ktos nie umie jezdzic to i czolgiem sie zakopie ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Designer Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 (edited) no i wlasnie o to chodzilo ... Juke nie jest samochodem terenowym ala naped 4X4 daje sobie rade w zimie (a jak ktos nie umie jezdzic to i czolgiem sie zakopie ) Dokładnie! także vice versa tzn. jeśli ktoś dobrze umie jeździć, także z napędem tylko na przednią oś da sobie radę nawet w takiej sytuacji.... choć z pewnością 4x4 (jak widać na załączonym materiale) jest sporą pomocą.... Jednakże w takich warunkach kluczowy jest przede wszystkim dobór właściwych opon. Tak czy siak zarówno jedno jak i drugie to tylko pomoc i w żadnym razie nie zastąpi MYŚLENIA ZA KÓŁKIEM doświadczonego kierowcy. Edited September 27, 2013 by Designer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Komandor Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 (edited) Pytania o wybór auta są tendencyjne To forum Juka więc odpowiedź może być tylko jedna.... , co innego gdybyś pytał na forum Subaru. Prawda jest taka ze oba auta warte sa swojej ceny. Juke cieszy oko wyglądem i daje frajdę na szosie, ale nawet na dziurawej drodze szybko da znać że to nie jego żywioł (choćby skrzypieniem plastików czy odgłosami z okolic bagażnika). Subaru to też styl tyle ze szorstki i mniej awangardowy. Zalety stałego napędu Subaru Symetrical AWD trudno przecenić - to auto naprawdę daje radę w (lekkim) terenie i może zawstydzić wiele większych SUVów. Pytanie tylko co dla kogo jest priorytetem. pozdro Edited September 28, 2013 by Komandor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafioninio Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Daje znać na dziurawych drogach ? Wież że zupełnie się z tobą nie zgodzę. W mojej miejscowości są chyba najbardziej dziurawe drogi jakie widziałem Skrzypienie ? Tłuczenie ? To chyba mówimy o dwóch różnych samochodach. Na jeździe poproś gościa aby pojechać gdzieś na taki bardziej dziurawy teren. Bo np jechałem ix35 po tej samej trasie ii to owszem tłucze się skrzypi jak by miało wszystko popękać. A Juke cicho fajnie zero skrzypień zgrzytów itp. No i racja na forum Jukowiczów w większości opini : Juke ale jest pare osób które się znaja na fachu, wiedzą co mówią i trzeźwo oceniaja . A moje pytanie takie gdzie ty zamierzasz tym jeździć. II nie przesadzaj już tak nie wyjedziesz z zaśnieżonego parkingu A wcześniej jakoś musiałeś dać rade a Jukiem to zapewne będzie pestka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nnemrod Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 No to lekko Kolego przesadziłeś z tą optymistyczną oceną. Mnie sporo czasu kosztowało by usunąć te usterki związane z skrzypieniem co prześledzić można na tym forum : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83127-uklad-kierowniczy-skrzypienie/ Ale w sumie nie jest źle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek9108 Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 (edited) Zaraz zostanę zjechany pewnie przez Nismo maniaków ale... ;P Jako że miałem przyjemność użytkować oby dwa modele powiem tak... Nawet gdyby nie liczyła się cena wziąłbym Nismo. Z Subaru jest jak z żydującymi właścicielami BMW X5 V8 i montowaniem gazu. Co z tego że Subaru i za 100k skoro pod maską ledwo ciągnie 1.6 które musisz oglądać przez lornetkę, a w wyposażeniu nie znajdziesz choćby podgrzewanych lusterek czy podg. elek. szyby. Ale... osobiście pomyślałbym nad innym wyborem. Pomyślałbym nad Land Cruiserem z rocznika 2012. Są mega rabaty, w sumie za 107k możesz mieć naprawdę fajną wersję. A auto o niebo lepsze, większe no i jest przodownikiem w swojej grupie. Poza tym dobrze trzyma wartość. Druga ciekawostka. Poszukiwaliśmy w rodzinie takiego auta (już zakupione). W Częstochowie w salonie Mazdy (przy drodze na Dąbrowę) jest CX-5 2.0 160 Koni w wersji bodajże SkyGo 4x2 za 87k (czyli praktycznie w cenie nowego IX35 z 4x4 i 1.6) Tyle udało się nam wynegocjować z 94k. Natomiast proponowali nam jeszcze wersję 4x4 z naprawdę już fajnymi bajerami przecenioną ze 120 na 109k z kompletem zimówek. I chyba na Twoim miejscu na to bym się zdecydował. Dołożyć te 9k i mieć coś naprawdę fajnego. Trzecia ciekawostka. Grand Vitara wersja najbogatsza po lifcie pod Łodzią również ze 117k proponowali nam 108k. Wersję z 2012 przed liftem w najbogatszym wyposażeniu wg. cennika 97k. W praktyce udało nam się zejść do 88k lub 90k i zimówki + alusy. Taka rada na koniec. Jak już się zdecydujesz, dzwoń po całej Polsce szukając i negocjując najniższą cenę podpierając się tym co już wynegocjowałeś. Gwarancja obowiązuje wszędzie a warto przejechać 500km dla solidnego rabatu. A wiadomo że 2-5k zaoszczędzone drogą nie chodzi. Edited September 29, 2013 by bartek9108 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PIETRUSZKIN Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 @Komandor, bardzo poważnie rozważałem subaru, ale jazda próbna automatem mnie rozczarowała, silnik wył okropnie przy przejściu 60 - 80 km (fakt, że mocno depnąłem, ale to nie powód, żeby od rau wyć , a dealer nie miał testowego egz. w manualu. @Bartek, dziękuję serdecznie, teraz to mam nowy mętlik w głowie, ale całkiem przyjemne rozważania w perspektywie Dziekuję wszystkim za rady! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewelineczka Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Zdecydowałeś się na coś już? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mexxmen30 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 A ja polecam ostatni odcinek Zakup Kontrolowany na TVN TURBO prezentowane sa do zakupu i NISSAN JUKE 190 KM oraz SUBARU XV ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
furo Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) A ja polecam ostatni odcinek Zakup Kontrolowany na TVN TURBO prezentowane sa do zakupu i NISSAN JUKE 190 KM oraz SUBARU XV ....... Który zwyciężył? Jaki to jest numer odcinka? Edited October 7, 2013 by furo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareken Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) Zwyciężył VW Passat .. Edited October 7, 2013 by dareken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m-a-k-s Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 (edited) Który zwyciężył? Jaki to jest numer odcinka? Zwyciężyło subaru,a odcinek,[jeśli dobrze pamiętam]241. Edited October 7, 2013 by m-a-k-s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
furo Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Zwyciężyło subaru,a odcinek,[jeśli dobrze pamiętam]241. W mojej prywatnej opinii JUKE już dawno przegrał.... Nie jestem zadowolony z tego samochodu:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.