Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silniki Y61 -- 2,8 TD kontra 3,0 DI -- RÓŻNICE - wady i zalety !


e_nowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem również posiadaczem 2,8 i złego słowa nie dam o nim powiedzieć ..... poza :-) ( fun ) ... auto mam dociążone  może nie katowane ale użytkowane zgodnie z przeznaczeniam  błoto, wyprawy ,błoto w zależności od czasu. Spalanie znośne  10-12 litrów trasa, teren moto godzina ; Jak się dba o układ chłodzący oraz resztę tałatajstwa to problemu nie ma chyba ,że z mocą - czego zawsze brakuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się bardzo, że temat okazał się warty dyskusji.
Kupiłem jednak mojego Y61-ego z silnikiem 2,8. Przebieg ćwierć miliona kilometrów i nawet się nie grzeje, ale co będzie dalej czas pokaże. Własnej pracy i kasy trzeba będzie w to włożyć - ale CO tam ;)

Obecnie jestem podniecony wyczynami sprzętu i uważam, że właśnie tego szukałem - abstrahując od tego,który z silników bym wybrał ;)) PATROL TO RZECZYWIŚCIE SPRZĘT DLA BEZKOMPROMISOWYCH ZAPALEŃCÓW !!!  - i tego się trzymajmy ;))

Pozdrawiam wszystkich użytkowników :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radziox1974

witam jestem tu nowy ale czytami dodam swoja opinie,mialem y61 2,8 nie bylem za bardzo zadowolony caly czas cos pierwsza poszla pompa paliwa ,zmienilem na ppompe od y60 puzniej poszla turbina wymienile i poszla glowica to sprzedalem ,kupilem y61 3,0 w automacie z zepsuta pompa paliwowa prawdopodobnie to jest wadliwe co 200tys trzeba robic jestem bardzo zadowolony mniej pali od 2,8 jest zywszy i nie psuje sie ,jak kupowalem dzwonilem po serwisach i w polsce i w niemczech od2003 roku byly poprawione silniki te gorsze wchodzi mniej oleju w silniku o dwa litry 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie na www.kalowicz4x4.pl i zobacz ile powymieniał już tych " lepszych" silników na inne nie awaryjne.Po wejściu na tą stronę od razu zmienisz swoją opinie na temat 3.0  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie na www.kalowicz4x4.pl i zobacz ile powymieniał już tych " lepszych" silników na inne nie awaryjne.Po wejściu na tą stronę od razu zmienisz swoją opinie na temat 3.0  

Znam takich stron więcej, ale .... ile z tych wymienionych silników zostało wymienionych z powodu "potrzeby", a ile z powodu "mody"? Wejdź może na stronę Nissana i zobacz ile tych samochodów wyprodukowano i jaki ich procent wymienił Karłowicz i inni.

R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz z głową to silnik wytrzyma nieco dłużej , ale nie zmienia to faktu że mają wadę . Napiszm do użytkownika  OFF-ROADER  on z tymi silnikami ma do czynienia na codziennie  i powie Ci co nieco o nich 

Edytowane przez jasiek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak jeździsz z głową to silnik wytrzyma nieco dłużej , ...

 

 Tzn jak bo zaciekawiło mnie to stwierdzenie ...?!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Nie wkręcasz silnika na czerwone pole

- Czekasz aż silnik złapie temperaturę przed ruszeniem

- Czekasz aż ostygnie turbina przed zgaszeniem silnika

- No i zmieniasz olej co 7-8 tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa dla mnie to normalna explatacja.... :-)  choc z tym olejem to bym tak nie przesadzał, do tego dopisz mosty,reduktor,skrzynie i płyn w spryskiwaczu :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak sobie pomyślałem, że powrócę do tematu kupna tego auta i przypomniałem sobie o jednej fajnej stornie internetowej- nazywa się ona Interneta Wayback Machine. Jest to archiwum internetu- dosłownie. Można zobaczyć strony internetowe na przestrzeni lat i wpiasałem nissan.pl

kilknąłem Patrol:

http://web.archive.org/web/20050316174136/http://www.nissan.pl/vehicle_info.xml?id_model=11129&id_body=11140

 

i proszę- mamy stronę Nissana z 2005 roku. (ta z 2003 jest zbyt wybrakowana do wygodnego przeglądania). Jest informacja o liftingu Nissana Patrola GR w 2003 roku który obejmował modyfikację silnika. Jednak cennik tego dokładnie poliftingowego modelu zaczyna się od kwietnia 2004 roku. Patrol kosztował od 200-233 tys. zł. :)

Strona nie jest kompletnie zarchiwizowana- nie ma większości obrazków, część linków nie działa ale można spokojnie poczytać na temat auta- fajnie jest wrócić i pooglądać jak to było dawniej :)

Dzięki temu możemy bez problemu stwierdzić, że z liftingiem auto przeszło modyfikację silnika. W takiem razie jak poznać model poliftingowy? Oczywiście naocznie ze zdjęć na przykład w ogłoszeniach?

Z moich obserwacji różni się grill chłodnicy a we wnętrzu deska rozdzielcza. W przedlifcie na szczycie konsoli środkowej były wyloty powietrza, a w polifcie na desce było miejsce na nawigację (w wersji bez nawigacji był schowek?). Inna jest też kierownica.

 

Czy to co wywnioskowałem jest prawdziwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy - nie popadajmy w paranoję ! Ktoś kto się za bardzo nie zna na motoryzacji i przeczyta te wszystkie dywagacje z przerażeniem stwierdzi, że Patrol to kompletna kupa złomu która natychmiast po wyjeździe z fabryki powinna zostać poddana zabiegowi wymiany silnika - najlepiej przez firmę na literę "K" ponieważ tylko to zagwarantuje jego prawidłową eksploatację, natomiast cała reszta to jeżdżąca bomba z opóźnionym zapłonem która wybuchnie tylko nie wiadomo kiedy. Bzdury, bzdury i jeszcze raz - bzdury. Poczytajcie sobie ogłoszenia na e-bayu, allegro i innych mniej popularnych serwisach. Skąd tam się biorą Patrole z przebiegami  200 tys. km i dużo powyżej tych wartości ? Przecież powinno ich nie być bo tyle silnik Patrola nie wytrzymuje! Ja osobiście wraz z 4 -osobową grupą znajomych użytkujemy Patrole z 3 litrowym dieslem - i co ? Ano nic. Wymieniamy oleje, filtry, dbamy o inne rzeczy, nie ścigamy się na asfalcie tylko w terenie i samochody jeżdżą, jeżdżą i jeżdżą. Jeździmy również z innymi grupami i również jest ok. Owszem, spotkałem się z pojedynczymi przypadkami uszkodzeń silnika ale wynikały one głównie z zajechania go przez gości którzy nie zwracają uwagi na kompletnie zapchaną chłodnicę, duże ubytki oleju i płynu chłodzącego i inne tego typu historie. W innych markach również te usterki występują ale moim zdaniem z racji bardzo dużej (o dziwo) popularności Patrola o nim się najwięcej mówi. Tak więc - ja uważam, że za bardzo demonizujecie a za mało tak naprawdę mówi się o błędach które popełniamy w eksploatacji. A poza tym jeżeli Patrol jest tak awaryjny to dlaczego tak dużo ich jeździ i jest tak popularny w terenowych kręgach? Cud nad Wisłą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Sam ostatnio kupiłem y61 long 2001 rok z 3.0 i jestem przeszcesliwy, na ta chwile wszystkie płyny poszły do wymiany - na pewno nie sprzedam. Sam mam auto innej marki od 19 lat i ma ponad 400000 tys i super się nim jeździ, ale tak jak tu wspomniano jak się dba to się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...