Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jak doszedłem do gaźników


lukas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moja leciwa p10,miała małe kłopoty z niedoborem mocy,po modyfikacjach wydechu głowicy,dolotu,egr,i paru mniej istotnych rzeczach,nie spełniała moich oczekiwań.później okazało się że problem był w pompie paliwa,która podawała paliwko tylko do5500obr,min.winien byłmechanik który zamontował pompe od primery 1.6...no cóż zbyt późno do tego doszliśmy,i mój monowtrysk został wymontowany.Jego miejsce zajeły 2 dwugardzielowe Gaźniki dellorto,o średnicy przepustnic 40mm*4szt.jedna gardziel obsługuje 1 cylinder.pamietajcie że przepustnica seryjna miała średnice szescdziesiąt pare mm.Montarz gaźników był trudny trwał ok 1,5 tyg.stary kolektor poszedł na śmietnik,wyspawałem nowy alu.po regulacjach silnik zagrał cudowną piosenkę,tak cudowną że 50 pln,starcza.ło na 50km jazdy z fantazją,hihihi.teraz nyska spala do 25 litrów/100km.A JAK JEŹDZI???ostatnio przekonał się o tym koleś z civica type-r mr2004.5km jazdy po radzymińskiej w ciągu dnia doprowadziło go do nwerwowych tików na twarzy,hihihi.primera warta z 7000pln,a jego 200 kucy ok.100000pln :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukas....wybierasz sie moze na hamownie by sprwdzic "potfffora" ?

jakie byly koszty zrobienia wszystkiego ...przerobienie na gazniki,glowica,wydech,dolot,..itd ?

robiles wszystko sam? czy moze miala udzial w tym jakas firma? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie żeby nie pomoc Coobcia to nawet bym nie wyrzucił kata,projekt rozpoczoł się w maju 2004,wtedy była zupełna seria,Mody zaczeły sie od wycięcia kata,później kolektor od primy GT odpowiednio podrobiony,wydech,no i padła głowica,(9atm,to chyba za słabo jak na sprężanie nyski)Cooba zdjął głowę, obrobili jąna białobrzeskiej,tzn,gniazda zawory i planowanie.cisnienie skoczyło na13,7 na najmocniejszym garze.wałek ssący pochodzi ż gtka,inne mody są mniej ważne,Same gaźniki powstały przy pomocy innych kumpli,...........KOSZTY samo dłubanie przy silniku częsci naprawa i tune up głlowicy to ok,2000pln,gażniki niećo ponad 1000pln,niestety koszty się zwiększą bo trzeba kończyć porządny dolocik,i konkretne regulacje,ale co zrobić mooore powerrrrrrrrrrrrrrrrrr :lol::lol::lol::lol::lol::lol: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no łądnie łądnie, ciekawe jak będzię to chodzić w ostateczności, na tych gaźnikach widze spory potencjał ale zgrać to wszytko to graniczy z cudem...

 

Głowe przydało by się jeszcze przynajmniej o 0,5mm ciachnąć, odpowiednio obrobić kanały, zawory wycienoiwać, do tego wydech przelotke dać 2,25 bez zadnych zwęrzek, udać się wreszcie na pomairy AFR no i doprowadzić zimne poweitrze do gazników a nad nimi zrobić sporych rozmiarów puszke zbiorczą - postaram się zrobić jutro fotki w pewnej bejcy jak to jest zrobione...

 

Powodzenia.

W tym wątku pisz nam jak rozwiją się twój nieskromy projekt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może ten wątek poświęcić Lukasza P10 na SR20Di z dolozonymi gaznikami ?

 

Dzisaj załatwiłem mu wałki swiątka po bardzo atrakcyjnej cneie, bardzo dlugo się zastanawailłem czy nie wpakować ich do mnie... NO coż trzeba poczekać do wtorku kiedy to zostaną zamontowane i przetestowane.

 

Zeby nie trzeba było szukać fotek przypomne widok takiego niezwykle orginalnego zestawienia.

 

Oto SR20Di zagaznikowany:

gaznikk.jpg

 

gaznikk3.jpg

 

gaznikk1.jpg

 

gaznikk2.jpg

 

BArdzo odwarzny projekt i jak narazie jedyny w EUROPIE, chłopaki z Nissanforums.com chcieli coś takiego zrobić ale nie udało im się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co cięzko o kogoś kto do dobrze zestroi, podjąc się tego chce p. Grabwoski ale najpierw męskie walki wliza.

 

W chwili obecnej jest 126koni, wczesniej na zasilaniu jednopunktowym bylo 111.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no piekny mod jestem pod wrażeniem.......... wbrew pozorom gaźniki dają bardzo duże pole do popisu i czasami możne osiągnąć większą moc niż na wtrysku

jeżeli chodzi o regulacje ja bym się udał do kogoś z branży motocyklowej, podłączą pod aparaturkę i zrobią synchronizację, dobry spec nie będzie miał z tym problemów (identyczne rozwiązania są w motocyklach, jeden gaźnik na cylinder)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplon no włąsnie auto kręci się do bulu nie ma odcięcią ale nie wiem jak wygląda mapa powyzje seryjnej odcinki (6500)

 

Narazie trzeba wyrównać podcisnienia przed przepsutnicami, wsadzić wałki jak trzeba no i stroić na hamowni z sondą AFR - gazniki maja od cholery regulacji...

 

NO niech się własciciel sam wypowie, dzisaj miał zmieniać walki a jutro bez strojenia narazie atakować hamownię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nasz kolega gaznikowiec ma już upchane pod pokrywą zaworową wałki GT Świątek, różnica jest i to spora do poprzedniego SETUPU i to bez dostrojenia gazników.

Wieczorkiem zapodam zdjęcia z robotki - nowy rekordzik przy tym mo padł (ponizej 2 godzinki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej konfiguracji - kolektor & głowica obstawiam maks 150 koni.

 

Trzeba zaprojektować nowy uklad dolotowy wraz z kolektorem i do tego przefrezować przynajmniej kanały ssace, do tego rpzydało by się jeszcze splanować głowice o minumum 0,5mm i przerobić zawory.

 

Ale po pierwsze trzeba kupić 4 Wakuometry i sprewdzić czy na wszsytkich gaznikach jest takie same podcisnienie - wtedy to to znacznie równo chodzić.

 

Okey zamieszczam fotki:

 

Czysty i wygodny parking u Fryzjera - doskonałe miejsce pracy przy tak banalnym zadaniu jak wymiana wałków rozrządu

fryzjerowoz3.jpg

Zbliżenie

fryzjerowoz2.jpg

Wałek Świątek z bliska - bardzo męski...

fryzjerowoz4.jpg

Tutaj widać znaki na rozrządzie - zapewne 90% ASO w PL nie wie co to takiego :wink:

fryzjerowoz1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej konfiguracji - kolektor & głowica obstawiam maks 150 koni.

 

Trzeba zaprojektować nowy uklad dolotowy wraz z kolektorem i do tego przefrezować przynajmniej kanały ssace, do tego rpzydało by się jeszcze splanować głowice o minumum 0,5mm i przerobić zawory.

 

Ale po pierwsze trzeba kupić 4 Wakuometry i sprewdzić czy na wszsytkich gaznikach jest takie same podcisnienie - wtedy to to znacznie równo chodzić.

 

180-190 to ja obstawiam moment a nie moc..........

teraz kolektor ssacy dobrze by było zrobić pionowy (jak w motocyklach) i wlot z maski, tak żeby było od razu doładowanie dynamiczne a synchronizację gaźników ja bym zrobił u jakiegoiś magika od motocykli to też może sporo dać.......

........piękny mod.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chłopaki mogę podzielić się z wami pierwszymi spostrzeżeniami z jazdy po zmianie wałeczków;po 1 to teraz na gazie zbiera sie tak jak dotąd na benzynie,no może troszeczkę gorzej,po2 na benzynie jest jeszcze lepiej niż było,po 3silnik pracuje równiej niz na wałkach od primery GT,po 4 nawet na 4 biegu przy mokrym asfalcie trace przyczepnosc,oraz po 5 sound jest teraz powalający[już nie chce subaru] :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nagram dzwięk na cyfrówkę i podeślę na forum,będzie czego słuchać...

COOBCIO może już coś o tym powiedzieć :lol:

ps,jakie wałeczki wrzucasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nagram dzwięk na cyfrówkę i podeślę na forum,będzie czego słuchać...

COOBCIO może już coś o tym powiedzieć :lol:

ps,jakie wałeczki wrzucasz?

 

a może na spocik przyjechać, na żywo to jednak lepiej niż odsłuch z komputerka? najbliższy już w piątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO dawaj Lukasz, mój intercooler poszedł w świat a nie debe sztukować rury żeby dojechac.

 

Sound jest rzeczywiscie niezły, zwlaszcza w przedziale 5000 - 7500 :twisted:

 

No stary kiedy wpadniesz do mnie na pomiary i obgadanie co by tu jeszcze poprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...