Astistan Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Witam jako mam pytanie odnosnie zimowek do Nissana Primery P12. Jako,ze to jest moje pierwsze auto chce sie co nie co dowiedziec. Poniewaz nowe 17 tki sa dosyc drogie jakie moglibyscie mi polecic opony(chodzi o rozmiary, uzywki czy nowe??). Prosze o pomoc gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 poszukaj bo było na forumTu poczytaj:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/5923-jaki-rozmiar-opon-do-primer/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Powiem Ci tak ja jeździłem na letnich używkach nie polecam, nigdy nie wiadomo co tak naprawdę się z oponami działo, miałem używki michellin i tylko czekałem na okres zmiany na zimówki bo mam praktycznie nowe Sawy 205/55 R16 (standardowa opona do nissana to 205/60 R16 aby licznik pokazywał Ci prawidłowy odczyt prędkości), jakość jazdy nie porównywalna. Jeżeli masz coś gotówki powiem Ci że nie inwestuj w żadne używki, bieżniki a kup po prostu nowe z nieco niższej półki, za Sawę przykładowo zapłacisz 295 zł za sztukę: http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-hp-205-55-r16-91-h#31670149 Coś taniej Dayton, miałem w uprzednim samochodzie zimowe kierunkowe Dayton rewelacja: http://www.oponeo.pl/dane-opony/dayton-dw510-205-55-r16-91-h#43206756 Masz pewność że opona posłuży Ci kilka sezonów, nowa, znasz jej historię i co najważniejsza Primera będzie jeździć tak jak ma czyli pływać (no oczywiście zależnie od nawierzchni). Czy kupisz 205/60 16 czy 205/55 16 to już Twoja sprawa cenowo masz taniej jedyny minus przekłamanie na liczniku -- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astistan Opublikowano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Powiem Ci tak ja jeździłem na letnich używkach nie polecam, nigdy nie wiadomo co tak naprawdę się z oponami działo, miałem używki michellin i tylko czekałem na okres zmiany na zimówki bo mam praktycznie nowe Sawy 205/55 R16 (standardowa opona do nissana to 205/60 R16 aby licznik pokazywał Ci prawidłowy odczyt prędkości), jakość jazdy nie porównywalna. Jeżeli masz coś gotówki powiem Ci że nie inwestuj w żadne używki, bieżniki a kup po prostu nowe z nieco niższej półki, za Sawę przykładowo zapłacisz 295 zł za sztukę: http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-hp-205-55-r16-91-h#31670149 Coś taniej Dayton, miałem w uprzednim samochodzie zimowe kierunkowe Dayton rewelacja: http://www.oponeo.pl/dane-opony/dayton-dw510-205-55-r16-91-h#43206756 Masz pewność że opona posłuży Ci kilka sezonów, nowa, znasz jej historię i co najważniejsza Primera będzie jeździć tak jak ma czyli pływać (no oczywiście zależnie od nawierzchni). Czy kupisz 205/60 16 czy 205/55 16 to już Twoja sprawa cenowo masz taniej jedyny minus przekłamanie na liczniku -- Pozdrawiam ok wielki dzieki zdecyduje sie na te 205/60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) Witam wiem że tematów na temat opon już było kilka lecz mam inne pytanie, oponki mam 205/60 R16 92H tak przynajmniej widnieje na moich letnich oponach mam dylemat przy kupnie, bo chce zakupić nowe opony z racji iż nie mam czasu i ochoty bawić sie żeby wyszukać odpowiednie młodą i nie startą oponę, kupie nóweczke i po kłopocie chce kupić 2 sztuki bo nie stać mnie na komplet ;( a przełoże stare dwie najlepsze które mi zostały opony na tył a dwie nowe na przód założe i mysle ze to będzie dobre rozwiązanie.. to o co was proszę to doradzenie które oponki zakupić, taką oferte dostałem od firm i wypisze najlepsze cenowo i firmowo wiadomo,chciałbym zapytać czy ktoś ma pojęcie że np. nie kupywać tych bo np taka sama jakość masz za niższą cene ale innej firmy : UNIROYAL-310FULDA-330GOODYEAR-400DUNLOP-400 MICHELIN ALPIN A4 - 442 ps. w ciągu roku przejeżdżam średnio z 12tysięcy km i przepraszam za brak składni ale jest poniedziałek rano ;P Edytowane 18 Listopada 2013 przez hadman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Ja mam Dunlop na przodzie (oczywiście inny rozmiar) i są świetne....z tyłu Michelin.... Sezon wcześniej były odwrotnie i michelinki troszkę mało przyczepie mi się wydawały...... Takia jest moja opinia... a ile ludzi tyle zdań na każdy temat.... ;-) ..Bridgestone , też ok . , nawet długo wytrzymały ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 pomyśl jeszcze o Yokohamie, mają wadę, nei chce się już innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Jeśli chcesz zapłacić za jedną oponę Michelin 440 PLN, czyli komplet na przód ma kosztować dziewięć stówek, to kup komplet cztery sztuki Dębica Frigo II za 900 PLN. Ja mam już w którymś z kolei aucie te opony i nie wyobrażam sobie innych opon na polską zimę na polskich drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Z rozmiaru, którego szukasz dostępne w dobrej cenie są Nokiany WRD3, ok 340zł/szt. A przynajmniej mają bardzo dobre opinie/oceny w testach. Dębice niby ok, ale pod warunkiem, że jeździ się przede wszystkim po mieście. W trasie przy wyższych prędkościach słabo radzą sobie na mokrym (hamowanie, zakręty). No i na takim ubitym śniegu (biała droga) nie zawsze uda się na nich zahamować/ruszyć pod górkę. 3 lata na nich jeździłem i nie były złe, ale bez szału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Tak to bywa że każdy ma swoją opinię. W Hondzie miałem opony Pirelli, kupione używki po dwóch sezonach. Nie ma mowy o ruszeniu pod górkę na śniegu. Założyłem Frigo i śmigało. Nie bałem się że się zakopię, albo nie ruszę. Na Fuldzie Kristall Rotego w P12 nie mogłem na ubitym czy nieubitym śniegu pod wzniesienie rzędu 15% podjechać u Teścia w domu, auto się ślizgało i świrował ESP. Teraz kupiłem też Frigo II i czekam tylko na śnieg. Jedno jest pewne. Na mokrym będą lepiej wypadać inne, droższe opony. Ale powtarzam - to są opony na niemieckie autostrady zimą, odśnieżone. Jak się taką Pirelli czy Fuldą wpadnie na polską wieś, to po zawodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 no właśnie ja jestem z KRK ale jeżdże codziennie obwodnicą która nie zawsze będzie odśnieżana ( z doświadczenia i obserwacji ) oraz do mojej kobiety 25 km za krakowem ( okolice gdowa ) też jeżdże więc potrzebuje oponki na śnieg, nieodśnieżone drogi, pluche.. wiem ze moze takich opon nie być ale jakieś lepsiejsze to ze podałęm opony michelin nie znaczy ze je kupie to tylko propozycja w moim rozmiarze oponek miałem w poprzednim lanosie fuldy ale niew iem czy 1 czy 2 wersje i sie ślizgałem jak szalony.. na prostej drodze mnie potrafiło rzucać na ubitym śniegu ale wiadomoz e tutaj inna szerokość bo tamte były 13" dlatego bardziej o lepszych myślałem jakichś dwóch na przód a na tył wrzuce dwie sztuki które wybiore z tych co mi zostały z poprzednich sezonów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Musisz sobie postawić jasno jedno zagadnienie - ile na te dwie opony masz do wydania. I wtedy w tym przedziale cenowym szukać czegoś. Ale jak mówiłem... ja osobiście zamiast dwóch nowych Michelin na przód, wolałbym 4 nowe Dębice. P.S. Popatrz na rozmiar 205/55R16. Ja mam takie opony założone i letnie i zimowe zamiast fabrycznego 205/60R16. Powód - opony o profilu 205/55 są nieraz i o 20% tańsze niż te 205/60 zalecane przez Nissana. Nie zauważam niczego negatywnego, prósz przekłamania licznika. Ostrzegali że zwariuje ABS i inne systemy ale nie dzieje się nic niewłaściwego. Tylko wtedy to już lepiej właśnie komplet kupić. Szwagier do P12 kupował też w tym roku Frigo II 205/55R16. Za 900 PLN komplet można dostać na Alle-drogo.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 wszytko zależy od tego po co komu opona, czy do dojeżdżania do sklepu, czy aby używać auta do czegoś więcej, w pierwszej opcji można brać co jest, w drugiej należy pamiętać, że w większości to właśnie od opon zależy czy przeżyjemy na drodze bo wszystko można mieć super i na wysoki standard, ale co z tego jak nei ma trakcji, bo zaoszczędziliśmy na oponie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Hadman .... to Ty musisz być w 100 % pewny - chcesz dwie lepsze , droższe opony czy komplet tańszych.... jakbyś nie wybrał , to i tak pewnie będą sytuacje na drodze kiedy powiesz "a mogłem kupić tamte" lub " dobrze ,że nie dałem się namówić"... Jeśli od początku nastwaiłeś się na kupno dwóch , to pozostań przy tej decyzji..... ;-) wiem z doświadczenia, że pierwszy wybór jest najlepszy..... nie dotyczy to tylko opon oczywiście..... Twoja kasa , Twoja decyzja .... p.s. myślałam, że tylko kobiety są niezdecydowane ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) hadman przy okazji jeszcze jedna uwaga, często popełniany błąd przez użytkowników samochodów to montaż opon z głębszym bieżnikiem na przednią oś. Literatura fachowa mówi o tym, ażeby opony z głębszym bieżnikiem montować nie na przednią a na tylną oś. W przeciwnym przypadku powoduje to podczas hamowania utratę przyczepności i pogorszenie prowadzenia podczas hamowania. Mit ten obalano również w jednym z programów w TVN Turbo Edytowane 18 Listopada 2013 przez Fazzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 hadman przy okazji jeszcze jedna uwaga, często popełniany błąd przez użytkowników samochodów to montaż opon z głębszym bieżnikiem na przednią oś. Literatura fachowa mówi o tym, ażeby opony z głębszym bieżnikiem montować nie na przednią a na tylną oś. W przeciwnym przypadku powoduje to podczas hamowania utratę przyczepności i pogorszenie prowadzenia podczas hamowania. Mit ten obalano również w jednym z programów w TVN Turbo to w takim razie montować z nowym bieżnikiem na przód czy nie :> co do decyzji to nie chce kupować dębicy bo się na niej już przejechałem, więc ta opcja odpada, wybacz poraz kolejny podkreslam że szukam opony na śnieg wszelakiego rodzaju więc najtańsza opcja odpada i najdroższa też więc moze doradzicie co dobrego w cenie gdzieś 300-350zł za oponke >? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 (edytowane) Jä zawsze nowe na przód.... Edytowane 18 Listopada 2013 przez Skyller Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 nie trzeba daleko szukać http://www.rezulteo-opony.pl/poradnik-opon-samochodowych/dbamy-o-opony/montaz-opon-kilka-waznych-zasad-1011 Jeśli wymieniasz dwie opony: Zamontuj nowe opony z tyłu. W praktyce, nawet jeśli opony z przodu zużywają się szybciej niż z tyłu, liczne testy wykazały, że znacznie łatwiejszy do kontrolowania jest przód samochodu niż jego tył. Montując nowe opony z tyłu, uzyskasz: lepsze zachowanie się samochodu na krzywej i na nawierzchni mokrej; poprawę bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 co do decyzji to nie chce kupować dębicy bo się na niej już przejechałem, więc ta opcja odpada, wybacz A masz świadomość tego, że Good Year robi taką samą oponę jak Dębica Frigo? Nazywa się Ultra Grip 5. A jak Good Year to kupiłbyś, czy nie? Droższa jest niż Dębica. Skoro wiodący, jakby nie patrzeć, producent opon ma taki wzór bieżnika w swojej ofercie, to znaczy że nie jest to szmelc ostatni za jaki jest uważana Dębica. Co na to odpowiecie. Zapraszam do Google Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Wszelkie dywagacje nt. zalet i wad poszczególnych opon oraz stopień zadowolenia z nich poszczególnych użytkowników mają taki sens jak przekonywanie o wyższości jednego oleju silnikowego nad drugim. Ilu użytkowników tyle opinii i różne odczucia z jazdy. Po prostu każdy kupuje to co uważa i to na co go stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Dobrze powiedziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek4791 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Dębica to opona budżetowa, należącą do good year-a. Każdy koncern oponiarski ma opony róznych klas: np. klasy budżet - najtańsze, klasy średniej oraz klasy premium. Na co kogo stać. Ja lubię wygodne buty więc budżetowkę pominąłem. Przed zeszłym sezonem kupiłem semperit speed grip 2 - 340,00 za sztukę - są ciche niezależnie od prędkości i komfortowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumiarz Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Padły jakieś hasła, marki i ceny. Mało konkretów. Ceny się zmieniają, a marki to nie modele. Uniroyal MS Plus 77 - z opon w sensownej cenie prawdopodobnie najlepsza opona zimowa. www.adac.de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misieg Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Lubisz szybką jazdę na trasie nie kupuj Dębicy. Do miasta i cyklu mieszanego Frigo 2 jest wystarczająca. Co prawda już nie tłoczą jej w Polsce, tylko w Słowenii, to cena/jakość na duży +. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Tak BTW, po pierwszym tygodniu listopada ceny opon poszły w górę, jak płaciłem 315zł/szt za WR D3 na początku listopada, tak teraz w sklepach są już po 330. Także jak się ktoś jeszcze nie zdecydował to lepiej to zrobić jak najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.