Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Primera P11] Nieokrzesana dwójka


bikerenko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 Może ktoś może będzie mógł mi podpowiedzieć w takim oto kłopocie.

Jazda na jedynce i częściej na dwójce to jest walka z pedałem przyśpieszenia. Auto zachowuje się bardzo nierówno, szarpiąc przy dodawaniu gazu i odejmowaniu. Płynna jazda na dwójce nie jest za bardzo możliwa. W pracy jeżdżę Seicento i wygląda to zupełnie inaczej, wrzucam dwójkę idzie płynnie, dodaje gazu płynnie się rozpędza. A w Primerze nie. Trójka i wyżej już jest ok, nie trzeba operować tak często sprzęgłem. I w ogóle przy schodzeniu z obrotów tak dziwnie wyje jak w Polonezie. Mam to auto od 7 lat (114 kkm) teraz ma przejechane 250 kkm i mam wrażenie, że tak dziwnie zachowywał się od zawsze.

 

Wymienione :

 

- cała gardziel, świece, przewody, filtr paliwa, powietrza, przepustnica czysta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniałem.


Problem częściowo rozwiązany. Wadliwe wtryski LPG były przyczyną nierównej pracy i szarpania podczas jazdy. Piszę to co zaobserwowałem. Na benzynie jeżdżę krótko i tylko do załączenia się sekwencji ale też jakby lepiej. Idzie ładnie jak przecinak. Wcześniej miał problem wkręcania się na obroty, teraz płynnie wchodzi. 400 Pln nowa listwa wtrysków i załatwione.

 

Kłopot jest cały czas przy puszczaniu i dodawaniu gazu przy niższych obrotach. Są takie 2-3 szarpnięcia, czuć też na lewarku zmiany biegów, że coś tam się dzieje jakby bieg chciał wyskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wyskoczył chociaż raz czy jednak silnik szarpie ?

 

Wiesz co, bieg jeszcze ani razu nie wyskoczył. Jedynie wizualnie i dotykowo trzymając rękę na lewarku można zobaczyć i odczuć, że lewarek zmienia swoje położenie o ok. 0,5 cm i jest sprzęgnięty z tymi szarpnięciami od silnika. Najczęściej zdarza się to przy schodzeniu z obrotów i jak za chwilę dodaje gaz to wtedy są te szarpnięcia. Czasami jest płynnie ale w większości szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, po pierwsze nissan ma wiekszy moment obrotowy i jak mu pukniesz mocniej pedalem gazu to jest zryw i szarpie, to jest normalne. nie porownoj seicento do nissana. chyba ze technike jazdy masz ostra to szarpie. ja jak swojemu jadac na jedynce lub dwojce (1.6 motor) huknę w pedal to szarpnie delikatnie i idzie. jak sie wkreca na obroty i nie szarpie to ok. 
ewentualnie sprawdz poduchy pod slkrzynia lub silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...