Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Juke CVT i jazda pod górkę


Gość slajder

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Jako że dotychczas byłem biernym użytkownikiem forum, witam Was serdecznie :)

 

Mam takie pytanie do użytkowników wersji CVT, na które google nie dało mi jednoznacznej odpowiedzi.

 

Jak zachowuje się Wasz automat podczas ruszania pod górę (nie chodzi mi o parkowanie, tylko np. zatrzymanie się na światłach)? Z tego co wyczytałem, większość automatów nie cofa się w momencie gdy puszczamy hamulec i naciskamy gaz.

W moim przypadku samochód cofa się, tak jak auto ze zwykłą skrzynią biegów.

 

Czy Wasze Juke'i także się cofają? Nie jestem pewien czy to cecha CVT, różna od klasycznych automatów (tak zakładam po małym research'u), czy może wada samochodu.

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi

Zakochany w Juke'u

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój żuczek jak stoję pod górkę i puszczam hamulec to stoi w miejscu...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem fotki. Jest piękny !

Kurcze, chyba będę skontaktować się z salonem. Oczywiście mówimy o staniu bez zaciągniętego hamulca ręcznego :) ?


Może jeszcze uściślę, bo nie wyraziłem się precyzyjnie. Chodzi mi raczej o taki ostry podjazd, jak w garażach podziemnych, na parkingach w galeriach handlowych. Na takich małych nachyleniach samochód stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście bez hamulca ręcznego. ;)

No powiem,że nie testowałam jeszcze tego na mega wzniesieniu...ale chyba autko się stoczy po puszczeniu hamulca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie tak garaż. I mój też stoi w miejscu. Akurat w tym tygodniu to zauważyłem (nie jeżdżę nim na co dzień + nigdy wcześniej nie miałem automatycznej skrzyni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zakończyć temat. Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i pan bez zawahania powiedział, że samochód będzie cofał się na stromych podjazdach (ten o którym mówię to około 30 stopni :) Potwierdzają to poniekąd żale Amerykanów, że CVT nie działa jak klsyczna automatyczna skrzynia

 

Wygląda na to, że nie jest to takie oczywiste (na podstawie Waszych odpowiedzi), ale może zależy do mocy silnika, trybu (ja jeżdzę na Normal) i kto wie czego jeszcze. Póki co, nie będę się stresował, ale postaram się to potwierdzić :)

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzymam nogę na hamulcu stojąc pod górkę. Nożnym hamulcu oczywiście. Z tego co wiem o automatach (a nie jestem ekspertem, po prostu starałem się zdobyć troche wiedzy z amerykanskich forow, jako że oni właściwie innych skrzyni nie użuwają), w momencie kiedy chcesz ruszyć, puszczasz hamulec nożny i naciskasz gaz. Automaty działają tak, że auto się nie cofnie przez tą sekundę czy dwie. Nie używa się hamulca ręcznego (mówimy o zatrzymaniu się na chwilę, np. na światłach, bo już parkowanie na grórkach to zupełnie inna bajka).

Zatem mając taką wiedzę, nie używając hamulca ręcznego, troche mnie zaniepokoiło, że mój samochód się cofnął na bardziej stromej górce. No i tu drążąc temat udało mi się dowiedzieć, że skrzynie CVT niestety nie zawsze trzymają samochód jak klasyczne automaty, zatem będę musiał zapewne stosować hamulec ręczny :(

 

Z innych ciekawostek wyczytałem, że czasami w CVT montuje się systemy, które mają blokować skrzynie na górkach, tak żeby samochód zachowywał się jak zwykły automat. To się nazywa z tego co pamiętam hill holder. Oczywiście możnaby pomyśleć że to jakaś fanaberia, jeśli się mieszka w "płaskim" mieście. Ale już jeden z mieszkańców San Francisco nie był zadowolony, że w Żuku będzie musiał nauczyć się jazdy z ręcznym.

 

Nie zmieniam skrzyni na N na światłach. Nie wiem jaki to ma związek z tematem? Czy to jakaś osobista wycieczka? :)

 

Polecam ciekawy artykuł o Juku, fragment dotyczący tematu:

"he Juke CVT has no hill hold, Nissan requests drivers to hold the car with the foot break and not woith the gas pedal in postion on a hill if the car should tend to roll backwards. Also when parked and left alone one should always pull the hand break to avoid that the car rolls."

http://www.squidoo.com/juke-or-puke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ja napisałem, że Ty? Znam takich co tak robią i tyle nic dodać nic ująć - czasem na światłach też można tych osobników dostrzeć, bo mrugają wstecznym...

 

bo ci na światłach myślą że R to rakietu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...