Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

hubii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post więc na poczatek chciałbym powitać wszystkich :D

W trakcie jazdy włączyła mi się żółta kontrolka od silnika, samochód zgasł i nie chciał ponownie odpalić. W warsztacie powiedziano mi, że to pompa wtryskowa. Przeglądałem forum to znalazłem, że to może być winny sterownik pompy a nie sama pompa. I teraz chciałem się zapytać czy lepiej kazać mechanikowi wyjąć tą pompę i zobaczyć z tym sterownikiem coś? (to będzie pewnie niemały koszt bo trzeba wyjąć silnik + oględziny tej pompy). Czy dać tą pompę do regeneracji? (okolo 2000zł, zależy). Czy kupić zamiennik bądź używaną pompę? Często almerka jechała na rezerwie więc to jest przyczyną pewnie. Komputer potrafi wykryć konkretnie czy to wina sterownika czy trzeba ją wyjąć aby się dowiedzieć? Co byście polecili?

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyciągać silnika,potrzebny tylko przyrząd do zablokowania koła pompy z dolnym łańcuchem(górny trzeba zdjąć).Pompę raczej powinieneś zregenerować,ja wysyłałem do Dieseltechnika,koło Lublina(gwarancja na rok,bez limitu kilometrów,dali).Kiedyś 1650 pln,teraz nie wiem +koszt przesyłki w obie strony 100 pln.Pompę sam wyjąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawa samej elektroniki moze pomóc na niedługo, bo z tego co kojarzę, to w tych pompach zacierał sie jakiś zaworek (mechanicznie) a elektronika ciągle chciała go poruszać (tak, by optymalnie podawać paliwo) przez co mocno się grzała i w końcu przealała jakas ścieżka.

 

także jeśłi naprawisz tylko elektronike, a nie ruszysz przyczyny-wadliwej mechaniki, to problem szybko powróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  W tamtym roku miałem taki sam problem w swojej Almerce. Muszę Cie zasmucić że w Almerze 2.2di jest pompa Bosch VP44 znana ze swej awaryjności również w BMW E46, Audi A6 2.5TDI, Saabach, Oplach (DTI, DTL, DTR). Osobiście swoją "przygodę" z tą pompą również zaczynalem na forum NIssana i znalazłem tu nr telefonu do warsztatu specjalizującym się w regeneracji elektroniki pomp VP44 (cena ok 250zł). Pierwsze pytanie jakie usłyszałem po streszczeniu co sie dzieje z moim autem to "czy auto odpala czy nie?" (moje odpalało) a więc usłyszałem że sprawa jest bardziej skomplikowana i nie dotyczy elektroniki pompy gdyż jak sie zepsuje elektronika to auto jest w większości przypadków unieruchomione. W moim przypadku wchodziła w grę jedynie regeneracja pompy a więc zacząłem szukać dalej  warsztatu który zrobi to profesjonalnie i nie zedrze ze mnie skóry:) Poszperałem tym razem na forum Opla (jak napisałem wyżej pompa ta pracuje również w oplach) i znalazłem warsztat "Diesel Serwis SZMIT" który ma bardzo dobrą opinię. Zadzwoniłem do nich i kazali mi przyprowadzić auto. Po kliku dniach odebrałem telefon mechanik przedstawił mi co jest zepsute w mojej pompie jak będą wyglądały ewentualne koszty naprawy i zapytał czy się zgadzam. zgodziłem sie i po kilkunastu dniach odebrałem samochód (nie lada wyczyn ponieważ na placu stało wówczas ok 60 aut z podobnymi problemami). Jeżdżę Almerką po tej naprawie juz prawie rok i jestem bardzo zadowolony, poza tym że auto odpala od kopa to jeszcze poprawiła sie dynamika jazdy i zauważalnie zmniejszyło sie zużycie paliwa ( teraz w trasie można nią zejść poniżej 5l). Jestem naprawdę zadowolony z tej naprawy i z ceny jaką za nią zapłaciłem (1100zł) Jest to cena zregenerowania mojej pompy na nowych, oryginalnych częściach bosch ale z używanym sterownikiem. Poniżej przesyłam link z adresem i nr telefonu. Nie zaszkodzi zadzwonić i zapytać.

 

http://dobryautoserwis.pl/ads/diesel_serwis_szmit/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ta opinia powyżej wygląda na spam. Konto założone dziś tylko po to, zeby napisac tę jedną wiadomość zachwalającą konkretną firmę.

 

Same superlatywy, szybko, tanio, skutecznie, zero negatywów i nawet bezpośredni link do strony serwisu.

 

Marketing pierwsza klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to mój pierwszy post więc na poczatek chciałbym powitać wszystkich :D

 

W trakcie jazdy włączyła mi się żółta kontrolka od silnika, samochód zgasł i nie chciał ponownie odpalić. W warsztacie powiedziano mi, że to pompa wtryskowa. Przeglądałem forum to znalazłem, że to może być winny sterownik pompy a nie sama pompa. I teraz chciałem się zapytać czy lepiej kazać mechanikowi wyjąć tą pompę i zobaczyć z tym sterownikiem coś? (to będzie pewnie niemały koszt bo trzeba wyjąć silnik + oględziny tej pompy). Czy dać tą pompę do regeneracji? (okolo 2000zł, zależy). Czy kupić zamiennik bądź używaną pompę? Często almerka jechała na rezerwie więc to jest przyczyną pewnie. Komputer potrafi wykryć konkretnie czy to wina sterownika czy trzeba ją wyjąć aby się dowiedzieć? Co byście polecili?

 

Pozdrawiam :D

Witam. Miałem identyczną sytuację jak Ty jakiś miesiąc temu. Jadąc ok 120/h samochodem szarpnęło zapaliła się kontrolka silnika zjechałem na pobocze i już nie odpaliłem. Po wizycie w ASO Nissana stwierdzono błąd zaworu w pompie z rekomendacją wymiany bądż regeneracji pompy. Podano mi dwa adresy sprawdzonych fachowców od silników diesla ( nawet nie próbowali namawiać mnie na naprawę u nich - samą pompe wycenili na 18 tys. zł ) podzwoniłem i oddałem smochód do naprawy. Ja też miałem dylemat - jedni twierdzili że wystarczy tylko naprawić sterownik w pompie który padł - koszt ok 300 zł, inni twierdzili jak ktoś napisał że sterownik pada bo zawór się zacina więc trzeba go wymienić bądż naprawić.Podzwoniłem w pare miejsc koszt regeneracji pompy- czytaj naprawy sterownika, zaworu czy innych podzespołów od 1200 do 2500 w zależności co tak naprawdę się zepsuło i ile będzie przy tym roboty.Ale wracając do tematu - po opisaniu  mechanikowi mojej usterki stwierdził że to są wady fabryczne tych pomp i nie zagłębiając się w szczegóły naprawa kosztowała mnie 1400 zł całość Czyli w moim przypadku naprawa sterownika i wymiana zaworu dawki paliwa.Dostałem gwarancję na 12 miesięcy. Na chwilę obecną auto śmiga bez zarzutu czas pokaże jak długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kolega nunu85 uważa że to spam to jego problem. Ja z naprawy jestem bardzo zadowolony i chciałem to jak najlepiej opisać. Większość ludzi pisze na forum jak mają jakiś problem a po jego rozwiązaniu więcej się tu nie pojawiają. Ja śledzę forum od dłuższego czasu i jak nareszcie udało mi się naprawić auto to napisałem gdzie i za ile, a to czy ktoś skorzysta z mojej opinii to już jego indywidualny wybór. Owszem jest to jakiegoś rodzaju reklama bo najlepszą reklamą jest zadowolony klient.  Pozdro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Długi brak reakcji z mojej strony za co przepraszam.

Komputer wskazał podobno błąd w sterowniku pompy i w jakimś zaworku czy tłoczku już nie pamiętam :)
Używana pompa + robocizna = 1600zł. Ryzykownie z używką ale zobaczymy. 320tys na tamtej pompie.

Dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez hubii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

w piątek rano, po przejechaniu jakiś niecałych 100m i wjeździe na drogę główną, która jest pod stromą górką. Jadąc na 2 biegu, nagle silnik zaczął tracić moc, przerzuciłem bieg na 1 ale nie mineła sekunda, silnik się zadławił i zgasł. Niestety pomimo ponownej próby uruchomienia silnika, już się nie uruchomił, a rozrusznik kręcił. 

Kombinowałem żeby odkręcić przewód paliwa przed filtrem paliwowym, ale tam brak tłoczenia, dobrałem się do pompy w zbiorniku, ale tam niestety też brak tłoczenia? Po przekręceniu na rozruch przykładając ucho do pompy w zbiorniku, słychać jakby zwarcie czy styk (nie wiem jak to nazwać) ale paliwo nie jest tłoczone.

Czy to będzie uszkodzona pompa paliwa czy może być inny powod takiej dolegliwości?

 

Od samego początku, jak silnik jest zimny, to był problem z rozruchem, tzn. trzeba dłużej przytrzymać rozrusznik lub dodawać gaz. Również wydaje się, że nie ma tych swoich 110KM


Czy wymiana pompy wtryskowej (kupiona na szrocie) załatwi problem mechaniczny i sterownika?
Gdzie jest sterownik? Jest on na pompie, czy jest może osobno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wymiana pompy wyklucza obie przyczyny sterownik jest na pompie tylko musisz miec pewność ze to pompa 

mozna filtr wymienić 

a probowałes palic na plaka?

co do mocy to poszukaj na forum 

egr

przepływomierz

katalizator

filtr powietrza 

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na myśli palić na plaka? odłączałem przed filtrem paliwa przewód aby zobaczyć czy coś tłoczy, ale niestety sucho
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na myśli palić na plaka? odłączałem przed filtrem paliwa przewód aby zobaczyć czy coś tłoczy, ale niestety sucho

 

Ale co tam ma tłoczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec juz wież że ta pompa ma trudny żywot zasysając sobie paliwo z baku dlatego filtr paliwa to podstawa po mojemu najlepiej wymieniac co roku przed zima po  zalaniu pierwszej ropki zimowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zaraz bede musial wymienic filtr :)
a jezeli to pompa wtryskowa to plak uruchomi silnik na chwile? do momentu wypalena plaku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...