Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J30 rzuciła palenie na 4cyl. - wszystko nowe. Mechanicy rozkładają ręce


arczar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

użytkuje maximę J30 od 12 lat. Zawsze zero problemów.

 

Ale teraz problem mam wielki. Padł jeden wtryskiwacz, który wymieniłem na inny/sprawny i było ok. Dziś już nie wiem czy to o czym zaraz napiszę było od razu czy dopiero po jakimś czasie, ale aktualny stan to:

 

Nie pali na 4 cylinder. Wiem to stąd, że w wydechu słychać wypadający zapłon a poza tym przy sciąganiu fajki z 4 cylindra nic się nie zmienia(nie "kuca" tak jak po sciagnięciu fajki z innych cylindrów).

 

Co zdiagnozowałem:

 

1. iskra jest(bije nawet jak wykręce swiece i założe fajkę)

2. swiece zmienione na nowe NGK/zamieniane miejscami

3. kable zmienione na nowe NKG

4. kopułka nowa

5. podmieniany aparat zapłonowy

6. podmieniana cewka zapłonowa

7. zmieniany palec rozdzielacza

8. kompresja idealna 14 Bar

9. paliwo jest (benzyna jest bo widać na cylindrze)/ jest też instalacja LPG na której mamy taki sam objaw.

10. długo kręci po dłuższym czasie nie odpalania (kilka godzin) nawet jak poczekam, aż pompa nabije ciśnienie.

 

Jakieś pomysły? Wszyscy rozkładają ręce: koledzy z ASO BMW, ja, ojciec i inni...

 

 

Będe wdzięczny - uwierzcie :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory jak tam sa regulowane?? do tego sprawdź jak działa wtryskiwacz gazowy na tym cylindrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory są regulowane hydrauliczne.

 

Wtrysku gazu brak - II generacja,(silnik krokowy+mikser) więc to nie wina gazu, bo jest normalny mikser i na pozostałych cylindrach jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że wtedy problem byłby na wszystkich cylindrach(bo jest jedna cewka), albo nikłby na gazie. Na gazie zapłon jest przecież całkowicie mechaniczny (aparat zapłonowy, palec, kopułka), no chyba ze mamy tu bład w moim rozumowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, czyli tu jest aparat, a nie pojedyncze cewki, to trochę zmienia, czyli szukałbym lejącego wtrysku PB, może zamień miejscami wtryskiwacze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też wykluczylismy bo odłączyłem pompę paliwa i uruchomiłem na samym gazie. Chodził 15 minut i nie było różnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, no to ciekawostka, masz tam czujnik wału/wałka?? może coś się dzieje w sekcji odpowiadającej za 4 cylinder 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze czujnik wałka jest w aparacie zapłonowym w postaci czujnika halla. Z tego względu podmieniałem aparat zapłonowy. Pytanie czy ten czujnik na gazie II gen. też ma wpływ na zapłon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm , wydaje mi się że jakby czujnik był walnięty to by na wszystkich garach miał nierówną pracę .Napewno ma wpływ bo on odpowiada za to kiedy i gdzie będzie iskra (wyprzedzony bądz opóżniony zapłon). Jeżeli występuje na jednym tylko cylindrze nierówna praca to albo jest wiekszy odstęp 1 płytki od czujnika ,w co niewierzę  bo tam niema mozliwości aby sie ze sobą stykały (chyba że ktoś łapy wsadził). Sprawdz sprężanie na 4 cylindrze jak jest zimny ,na elektrodzie pisali cos o tym że prowadnica może sie zacierać i jak zimny silnik to wtedy może pokazać mniejsze ciśnienie na cylindrze(prowadnica na zimnym nie pozwala aby zawór wydechowy sie domknął)Aha a jak go odpalisz czuć niespalony gaz z tłumika ew PB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm , wydaje mi się że jakby czujnik był walnięty to by na wszystkich garach miał nierówną pracę .

 

nie napisałem o walniętym czujniku

 

 

Jeżeli występuje na jednym tylko cylindrze nierówna praca to albo jest wiekszy odstęp 1 płytki od czujnika ,w co niewierzę  bo tam niema mozliwości aby sie ze sobą stykały (chyba że ktoś łapy wsadził). 

 

 

właśnie o tym pisałem

 

 

Sprawdz sprężanie na 4 cylindrze jak jest zimny ,na elektrodzie pisali cos o tym że prowadnica może sie zacierać i jak zimny silnik to wtedy może pokazać mniejsze ciśnienie na cylindrze(prowadnica na zimnym nie pozwala aby zawór wydechowy sie domknął)

też dobry trop

 

 

 jak go odpalisz czuć niespalony gaz z tłumika ew PB?

w większości czuć, bo auto wtedy przelewa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Dino

Opisałem tylko że jeśli czujnik wału byłby uszkodzony , to silnik przerywał by na wszystkich cylindrachnie na jednym . Jak można to podkleję link z elektrody , jeżeli złamię regulamin to trudno , ale może komuś pomogę

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1866346&highlight=wypada%E6+zap%B3on+na+cylinder&sid=

Sam jestew ciekaw co u mnie padło , może to samo , z tym że u mnie cały czas jest wypadanie niezależnie czy zimny czy ciepły, BUU... a taka fajna fura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy jeszcze podejrzenie nieszczelności na łączeniu kolektora dolotowego na czwartym cylindrze - to mogłoby powodowa nie zapalanie mieszanki...8 lutego zdejmę kolektor i pokrywe klawiatury i zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z ciśnieniem mierzyłeś może na zimnym? Bo zdjęcie pokrywy zaworów nic ci niepowie chyba że będzie podparty zawór, ale wtedy byś niemiał kmpresjii takiej jak potrzeba . Dlatego ja sie sam z tym wstrzymuję ,i zmierzę dopiero jak w polsce będę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A więc:

 

- podejrzenie nieszczelności wykluczone: nowe uszczelki z klingierytu+ uszczelka w płynie.

- kolejne wymiany/zamiany swiec/sprawdzanie iskty poza blokiem/zmniejszanie i zwiększanie przerwy

- odpalanie na samym gazie z odpiętą pompą paliwa w celu sprawdzenia czy nie leje wtrysk

- zdjęta pokrywa zaworów(wszystko chodzi jak w nówce)

 

I nic... dalej to samo. Co ciekawe dosłownie 2 sekundy po odpaleniu po sciaganiu pokryw i kolektorów chodził dobrze. I potem znowu słychać bylo wypadanie zapłonu (w wydechu słychać)

 

Co ciekawe samochód dlugo kręci od czasu wystąpienia tej usterki. Jak był mróz to naprawdę długo. Szybko pali tylko jak juz jest ciepły i potem za moment go odpalam choc i tu nie ma reguly. W większosci nie pali z "półobrotu" jak kiedyś. Wydaje mi sie ze jak mu dodam troszkę gazu to zalapuje szybciej ale i tak po 2-3 sekundach.


Update:

 

jakiś tydzień temu wysiadłem po trasie z samochodu(odpalony) i ku mojemu zdzwieniu idealna praca(nie ma puch puch puch) z wydechu. Przęłączenie na benzyne i wypadanie zaplonu wraca. Powrót na gaz - wszystko ok.

 

niestety nastepnego dnia wszystko wróciło do "normy".

 

dzięki temu wiem ze to chyba nie jest usterka mechaniczna bo nie mogłąby sobie tak ustapic a potem wrocic.

 

Stad moje pytanie: czy J30 z roku 94 ma gdzies wtyczke do podlaczenia komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz aku odepnij wtyczki od kompa spryskaj kontaktem s potem kontaktem u wydmuchaj powietrzem podłącz i podepnij aku powinno pomóc :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Spróbuje w sobotę. ALe powiedzcie mi czy J30 ma jakieś złącze diagnostyczne?


Sprawa wyjaśniła się jakiś czas temu, więc nie omieszkam się podzielić efektami prac.

 

W celu sprawdzenia czy to nie lejące wtryskiwacze odłączałem pompę paliwa. Okazało się, że to nie wystarcza!

 

Pewnego dnia ściągnąłem wężyk do listwy paliwowej(przy odłączonej pompie i odpalonym wozie na LPG) i sobie poszedłem.

Wróciłem a silnik chodził idealnie na 6 garów.

 

Metodą prób i błędów doszliśmy żę podciśnienie które jakoś pojawia się na listwie ssie paliwo(albo samo powietrze z baku) i wtrysk leje lub zaburza AFR na 4 cylindrze.

 

DIAGNOZA: wtrysk totalnie do d*py. 

 

Latem jeździłem na samym gazie co doprowadziło do utylizacji pozostałych wtrysków.

 

Potrzebuje zatem 6 wtrysków do silnika VG30E, chyba że...

 

 

PYTANIE za 100 punktów: Czy wtryski z maximy QX czyli silinka VQ30 mocno różnią się od wtrysków z VG30? Sterownik poradzi sobie z adaptacją jeśli są jakieś różnice? Bo jesli mechanicznie to to samo(średnica otworu w głowicy i obsadzenie w listwie) to łatwiej dostać wtryski z VQ.

Edytowane przez arczar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zadzwonić do jakiegoś sklepu z częściami motoryzacyjnymi to Ci w katalogu sprawdzą. Wtedy nawet Ci powiedzą ile koszt nowej/ zamiennika albo z innych modeli marek samochodów można coś dobrać. Inter cars. Ja zaopatrzam się w rodzinnym mieście we wszystko bo chłopaki się znają coś doradzą i dużo taniej. Sokołów Podlaski Gama Serwis lub Hardej Sokołów Podlaski. Zadzwoń zapytaj to Ci powiedzą. :)

 

Wg mnie wtryski w silniku VG30e różnią się od VG30de a vq to już zupełnie inna bajka

Edytowane przez Piter.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...