Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] SR20DE - jak sprawdzić rozrząd


ajs

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o podpowiedź, jak sprawdzić stan rozrządu w Serena 2.0 16V, oraz to, czy czasem nie jest przestawiony.

 

Z góry dziękuję,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd masz na łańcuszku, wiec szansa przestawienia jest naprawdę znikoma. Możesz troszkę poczytać po wpisaniu ROZRZĄD w w oknie wyszukiwania (takie małe po prawej na górze ;-) ). - np. taki temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30906-serena-rozrzd-20-16v-1996/?hl=rozrz%C4%85d . Więcej tematów z rozrządem odnosi się diesle, bo tam jest pasek.

Może lepiej napisz co Cię dokładnie niepokoi, to się ktoś mądrzejszy wypowie, ja raczej nie :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd masz na łańcuszku, wiec szansa przestawienia jest naprawdę znikoma. Możesz troszkę poczytać po wpisaniu ROZRZĄD w w oknie wyszukiwania (takie małe po prawej na górze ;-) ). - np. taki temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30906-serena-rozrzd-20-16v-1996/?hl=rozrz%C4%85d . Więcej tematów z rozrządem odnosi się diesle, bo tam jest pasek.

Może lepiej napisz co Cię dokładnie niepokoi, to się ktoś mądrzejszy wypowie, ja raczej nie :D.

Oczywiście przejżałem wszystkie wątki dotyczące rozrządu w samochodach z silnikami SR20DE.

Opinie w tej materii są dwie, niestety mocno rozbieżne. Mój problem polega na tym, że po tygodniowej ekspoloatacji samochodu z potwornie szarpiącym silnikiem, wymianie przewodów zapłonowych, palca rozdzielacza, czujnika spalania stukowego i sondy lambda i wymianie uszczelniaczy w aparacie zapłonowym, okazało się, że silnik chce się normanie kręcić jedynie w skrajnym, prawym położeniu aparatu zapłonowego, co być może jest efektem przeskoczenia łańcucha rozrządu. Silnik aktualnie wkręca się na obroty bez problemów, lecz nie chciałbym go wykończyć nieświadomie eksploatując go z przestawionym rozrządem. Niestety nie znam faktycznego przebiegu samochodu i być może w takiej sytuacji najlepiej byłoby wymienić kompletny rozrząd, lecz to niestety dość kosztowna operacja. Gdyby udało mi się ustalić ponad wszelką wątpliwość jaki jest rzeczywisty stan tego rozrządu i nie wskazywałby on na konieczność niezwłocznej  jego wymiany, poprzestałbym zapewne na wymianie samego napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kiedyś miałem ten zacny pojazd i od czasu do czasu wpadam tutaj zerknąć co w Serenach piszczy :)

Jeśli silnik pracuje równo to nie ma powodów do niepokoju. Jeśli rozrząd byłby przestawiony na jednym z dwóch wałków to zawory dałyby taki koncert, że ho ho.
Piszę w tym wątku dlatego, że przyszedł mi do głowy problem jaki wystąpił w moim samochodzie, a był związany bezpośrednio z wałkami. Na pierwszym cylindrze (licząc od maski) były wytarte krzywki obu wałków. Efekt - brak mocy wywołany złą pracą zaworów (na wysokich obrotach silnik dawał sobie radę, ale ruszanie i niskie zakresy to był koszmar). Przyczyna wytarcia - brak odpowiedniego smarowania spowodowany "przytkaniem" rurki doprowadzającej tam olej. Z Twoich rozpisek nie mogę załapać co jest u Ciebie nie tak, ale być może w tym co napisałem jest pies pogrzebany.
Pozdrawiam i życzę uciechy z Sereny równej mojej - to świetne autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci to powiem tak:
Sprawdzenie rozrzadu sprawa dosc prosta.
Sciagasz pokrywe zaworow tak aby widziec walki.
Dołem silnika krecisz tak aby ustawil sie na GMP na fotce masz to jako TDC oznaczone.

timing_marks.jpg

Wtedy u gory walki musza ci sie ustawic tak jak tutaj:
timing1.jpg
Wydechem sie niemartw to silnik Sr20det ale glowica jest ta sama i ta sama zasada. Ps. Nieustawiaj na sile zeby byly srebrne punkty na lancuchu nieuda ci sie. Sugeruj sie Tymi kropkami na czerwono na foto tak ma byc. Liczysz ogniwa miedzy nimi ma byc 20 tak jak tutaj na foto.

Jak masz TDC i u gory 20 ogniw wszystko jest OK. Jak ci sie niezgodzi zrob foto i zamiesc napisze ci co z tym zrobic.

Ps. ja obstawiam na problem z przestawionym TPS'em i przepustnica u ciebie a nie rozrzadem. Jakby byl walniety to bylby brak mocy itp. Zreszta jak w sr20de przeskakuje lancuch to masz KLEPE odrazu i po ptokach, a nie szarpanie. Chyba ze ktos cos gmeral i dal d*py przy ustawianiu. Jezeli natomiast nikt nieingerowal ja obstawiam na cos innego jak lancuch ale mozesz sobie sprawdzic samemu bez problemowo.


Jakbys mial jakies watpliwosci to mozesz zadzwonic.
792 244 960 
To ci cos podpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci to powiem tak:

Sprawdzenie rozrzadu sprawa dosc prosta.

Sciagasz pokrywe zaworow tak aby widziec walki.

Dołem silnika krecisz tak aby ustawil sie na GMP na fotce masz to jako TDC oznaczone.

 

timing_marks.jpg

 

Wtedy u gory walki musza ci sie ustawic tak jak tutaj:

timing1.jpg

Wydechem sie niemartw to silnik Sr20det ale glowica jest ta sama i ta sama zasada. Ps. Nieustawiaj na sile zeby byly srebrne punkty na lancuchu nieuda ci sie. Sugeruj sie Tymi kropkami na czerwono na foto tak ma byc. Liczysz ogniwa miedzy nimi ma byc 20 tak jak tutaj na foto.

 

Jak masz TDC i u gory 20 ogniw wszystko jest OK. Jak ci sie niezgodzi zrob foto i zamiesc napisze ci co z tym zrobic.

 

Ps. ja obstawiam na problem z przestawionym TPS'em i przepustnica u ciebie a nie rozrzadem. Jakby byl walniety to bylby brak mocy itp. Zreszta jak w sr20de przeskakuje lancuch to masz KLEPE odrazu i po ptokach, a nie szarpanie. Chyba ze ktos cos gmeral i dal d*py przy ustawianiu. Jezeli natomiast nikt nieingerowal ja obstawiam na cos innego jak lancuch ale mozesz sobie sprawdzic samemu bez problemowo.

Jakbys mial jakies watpliwosci to mozesz zadzwonic.

792 244 960 

To ci cos podpowiem.

Dziękuję GHOST666RIDER za cenną wiedzę.

 

Mam wrażanie, że stan łańcucha można ustalić po stopniu wysunięcia napinacza.

Mój wysunięty był do połowy, tak że spodziewam się, że łańcuch posłuży mi jeszcze trochę.

Przy okazji wymiany napinacza, miałem okazję przekonać się o wyższości napinaczy z gęściej naciętymi ząbkami nad tymi standardowymi.

Silnik nawet po dłuższym postoju, w trakcie uruchamiania nie hałasuje już tak łańcuchem jak przed wymianą napinacza.

Teraz pozostaje tylko sprawdzić czy czasem w trakcie jego wymiany nie przestawił się czasem rozrząd.

Dzięki GHOST666RIDER'owi dość sprawnie udało się ustalić, że łańcuch przeskoczył na kole wydechowym o jedno ogniwo.

Po wyjęciu napinacza i poluzowaniu łańcucha, udało się go przełożyć w właściwe miejsce, spiąć paskami do kół i założyć z powrotem napinacz.

Tym razem po wstępnym napięciu napinacza, kręcąc ręcznie wałem korbowym i po założeniu pokrywy zaworów, pozwiliłem sobie na pokręcenie silnika rozrusznikiem, przy odłączonym przewodzie wysokiego napięcia, znacznie dłużej niż ostatnio (ok. 30 sek.) Po podłączeniu przewodu wysokiego napięcia, tym razem silnik uruchomił się bez najmniejszego hałasu łańcucha, przeciwnie niż ostatnio. Silnik odzyskał moc i powróciła równa jego praca. Problem wydaje się rozwiązany.

 

Pozostaje jedynie wątpliwość dotycząca położenia palca rozdzielacza przy ustawieniu silnika na GMT (TDC) w moim silniku SR20DE.

Zgodnie z dokumentacja serwisową palec powinien być wtedy skierowany w prawo w dół, a u mnie jest w prawo do góry.

 

Jeszcze raz dziękuję GHOST666RIDER'owi za cenna pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ciesze sie ze moglem ci jakos pomodz. Najwazniejsze ze skonczylo sie akcja z serji wiecej szczescia niz rozumu jak jak to mawiam :D. Dobrze ze to o 1 zab przeskoczyło a nie wiecej bo bylo by po ptokach. No i wiadomo niepotrzebne generowanie kosztow.

Co do reszty jezeli auto chodzi prawidłowo nieruszaj tam przy nim nic, a nic. Poprostu ciesz sie jazda.

Wazne ze obyło sie bez wiekszego gmerania i cudowania. 

Ps. Jakbys mial jeszcze kiedys jakies problemy to dzwon albo pisz. 
To sie zreszta tyczy wszyskich forumowiczow. Chetnie pomoge, a osoby  blizej mnie zapraszam na Garage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...