Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 A jakie to wygodne i higieniczne uczesać się jednego dnia, na cały tydzień Ale miny mechaników w ASO na wlanie militeca1 do mojego nowego silnika bezcenne. Przyszedł bezczelny typ kazał zmieniać olej po 3000 km w dodatku na swój olej i na koniec wlewa butelkę Militeca. Myślałem że padną na zawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 A jaki olej wlałeś? Bo pytałem wcześniej jakim w serwisie zalewają te silniczki 1.2 DIG-T, to jakoś nikt nie odpowiedział do tej pory. Podejrzewam, że zgodnie z normą Renault czyli czymś w rodzaju Elfa 5W30. Choć z tego co widzę, to masz w swoich autach inne silniki więc zapewne jeszcze czymś innym. Patrząc na Twoją szczególną dbałość, to pewnie jakimś drogim Motulem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Moim najbardziej sprawdzonym na wszelakich silnikach benzynowych i diesla Mobil1 5w50. Motul jest przereklamowany . W aktualnym silniku miałem 5w30 a w 1.2 DIG nie wiem jaki tam krąży olej, trzeba poczekać na odpowiedz właścicieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Edek z tym olejem to nie tak do końca jest jak piszesz. Owszem im częstsze wymiana tym lepiej dla silnika i turbiny ale gdzieś jest też rozsądek. Nie można wymieniać oleju co 1000km bo tak jest najlepiej dla silnika. Ja mam astra 1.7cdti i ... uwaga:wymiana oleju co 50.000 km bo to ecoflex 2 a przebieg 300tkm. Turbina dalej żyje silnik dalej żyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 W Scenicu wymieniam co 30 tys. Mam już nakulane prawie 300 tys. i nic z silnikiem. Nie ma sensu być przewrażliwionym. W końcu to tylko samochód (przedmiot), który i tak zgnije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Edek z tym olejem to nie tak do końca jest jak piszesz. Owszem im częstsze wymiana tym lepiej dla silnika i turbiny ale gdzieś jest też rozsądek. Nie można wymieniać oleju co 1000km bo tak jest najlepiej dla silnika. Ja mam astra 1.7cdti i ... uwaga:wymiana oleju co 50.000 km bo to ecoflex 2 a przebieg 300tkm. Turbina dalej żyje silnik dalej żyje. Szczerze jak dla mnie to możecie wymieniać olej co 100.000 km to wasze maszyny. Każdy mechanik i ja powie że jak ktoś dba o swoje prywatne auto to wymienia co 10.000 km mi nie szkoda jest co rok wydać 145zł. Każdy mechanik i ja wie że olej nawet syntetyk najlepszy trzyma właściwości smarujące do 10.000km po spadają na łeb i szyje . Mało tego a czy zdajecie sobie sprawę ile paliwa krąży w oleju bo pierścienie nie są super szczelne! wyjmijcie bagnet i powąchajcie czym pachnie. Nie dość że olej traci parametry to jest rozrzedzony paliwem to ma krążyć w moim silniku nie dziękuje wymiana co 10.000 ja dbam o maszyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Szczerze jak dla mnie to możecie wymieniać olej co 100.000 km to wasze maszyny. Każdy mechanik i ja powie że jak ktoś dba o swoje prywatne auto to wymienia co 10.000 km mi nie szkoda jest co rok wydać 145zł. Każdy mechanik i ja wie że olej nawet syntetyk najlepszy trzyma właściwości smarujące do 10.000km po spadają na łeb i szyje . Mało tego a czy zdajecie sobie sprawę ile paliwa krąży w oleju bo pierścienie nie są super szczelne! wyjmijcie bagnet i powąchajcie czym pachnie. Nie dość że olej traci parametry to jest rozrzedzony paliwem to ma krążyć w moim silniku nie dziękuje wymiana co 10.000 ja dbam o maszyny. Edziu, widzę że nie masz pojęcia o współczesnych olejach.A już sposób sprawdzania jaki zaproponowałeś , ubawił mnie do łez i ten jedyny słuszny mobil W50 , tak jakby wszystkie silniki były tak samo zbudowane.A co do wymian,należy zachować rozsądek . Edytowane 19 Listopada 2014 przez hydros 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Ja mam ulubiony olej co na to poradzę. A wiesz kto mnie nauczył tego sprawdzania ubawisz się do łez, mechanik kontroler do wyjazdów samochodów operacyjnych w jednostce 1004. Uczyłem się od najlepszych a jaki super był tam lakiernik cha. A ty co ile wymieniasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) wymiana u mnie co 15kkm -20kkm. co do sprawdzania lepkości , to poza laboratorium można tylko porównać próbki nowego ze starym tej samej marki np. za pomocą przepływu kulki w naczyniu lub tak zwane dwie kreski na pochyłości (jeśli olej ścieka szybciej -traci lepkość . a wolniej -lepkość wzrosła.) dlatego metoda którą opisałeś była w miarę ale 30 lat temu. Ważne jest też sprawdzenie właściwości myjących (np. metoda z kroplą na bibule ) ale to wszystko tylko warsztatowe metody i przy dobrych nowoczesnych olejach , po prostu bezsensowne. Jeśli dajemy w palnik silnikowi , to warto przyspieszyć wymianę nawet o połowę , i wtedy rzeczywiście 10kkm to bardzo rozsądne posunięcie. Ale to post o osiągach 1.2 tce, a my tu śmietnik robimy że hoho. Edytowane 19 Listopada 2014 przez hydros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 O przepraszam cały czas czekam aby ktoś napisał jakim olejem jest zalany silnik 1.2 DIG-T ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Edek - niby jak piszesz dbasz o silnik, a lejesz olej wg swojego widzimiesie. Nie wiem - nie sprawdzałem czy producent silnika zaleca ten konkretny olej, ale wątpię by był on dedykowany. Inżynierowie się "męczą" by dobrać idealnie olej do danego silnika - a Ty.. lejesz im na przekór swój ulubiony. Oleje są tak rożne jak silniki - na pewno nie można stwierdzić, iż do każdego Mobil 5W30 jest dobry, bo to za mało parametrów. Np. do mojego 2.0 w Scenicu producent zaleca Elf Evolution 900SXR 5W30. Wg Twojego rozumowania można lać bylejaki 5W30. Natomiast spójrz na stronę producenta ile ma rodzai już nawet nie 5W30, ale pod nazwą Evolution - ale istotny jest dalsze oznaczenie. http://www.elf.com.pl/diesel.php i jak zobaczysz opisy, nie każdy do każdego silnika się nadaje. Po co producent się tak wysilał? Więc czy tak naprawdę dbasz o silnik? Na pewno masz lepsze samopoczucie i choćby po to zmieniaj olej dwa trzy razy do roku. Ale wierz mi - nawet jakby lał najtańszy olej z tesco co 30 tys km - to byś róznicy nie widział, bo to co to jest dla współczesnych silników przebieg 300-400 tys km? A druga sprawa przez te naście lat na różnych forach motoryzacyjnych siedzę/siedziałem i jakoś ciągle ktoś pisze, że ma turbo do wymiany (diesle), mimo wymiany oleju co 10 tys km i studzenia turbiny, czy wtrysków - mimo jeżdżenia tylko na "markowe" stacje - wniosek psinco im to daje - jak coś ma się zepsuć to się zepsuje. Oczywiście zaraz im ktoś ze znawstwem napisze, bo "źle studziłeś turbinę, zamiast 1,5 minuty powinieneś 2 minuty - Twoja wina" lub "a to na pewno chrzczone paliwo było/bo na BP/Lotos jest gówniane - ja jeżdżę na Shella i nie narzekam [lub na odwrót]" itd. Nic te szamańskie rytuały nie dają. Gdzieś widziałem fajny temat o chłodzeniu turbiny niby po dłuższej jeździe, o której nie ma w instrukcji, mamy (zabójczy dla turbin system STOP-START - haa) - ktoś ładnie pokazał bo ma wskaźnik temperatury oleju, która między spokojną jazdą czy na biegu jałowym, do zapieprzania autostradą różniła się tylko 5'C (było tam bodajże, że w tracie normalnej jazdy miał temperaturę rzędu 120'C, a po ostrym piłowaniu wzrastało do 125'C) - więc pytał ich - czy oni naprawdę wierzą, że przy rzędzie 120-125'C różnica 5 'C cokolwiek daje? To było w dyskusji o teorii, iż jak zatrzymamy silnik, to staje olej i zapieka się w turbinie - więc trzeba wystudzić olej by się nie zapiekał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) Dalej nie wiem jakim olejem jest zalany 1.2 DIG-T ??? ASO Nissan zalewa Mobil1 5w50 na gwarancji silniki. nie straciłem gwarancji na silnik kiedy mi zalewali tym olejem mało tego nie widzieli przeciwwskazań. Co do systemu start-stop to on nie wyłączy silnika jak jest przegrzana turbina,ten system sczytuje informacje z wielu czujników. Co do paliwa to zawsze na Shellu miałem spadek mocy silnika tam nie tankuje ,no chyba że tankujesz v-power nitro+. Nigdy nie pisałem na tym forum aby lać byle jaki olej 5W30 dla mnie to nie olej,to minimum ochrony. Edytowane 20 Listopada 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) Karminadel, dnia 20 List 2014 - 09:16, napisał: Edek - niby jak piszesz dbasz o silnik, a lejesz olej wg swojego widzimiesie. Nie wiem - nie sprawdzałem czy producent silnika zaleca ten konkretny olej, ale wątpię by był on dedykowany. Inżynierowie się "męczą" by dobrać idealnie olej do danego silnika - a Ty.. lejesz im na przekór swój ulubiony. Oleje są tak rożne jak silniki - na pewno nie można stwierdzić, iż do każdego Mobil 5W30 jest dobry, bo to za mało parametrów. Np. do mojego 2.0 w Scenicu producent zaleca Elf Evolution 900SXR 5W30. Wg Twojego rozumowania można lać bylejaki 5W30. Natomiast spójrz na stronę producenta ile ma rodzai już nawet nie 5W30, ale pod nazwą Evolution - ale istotny jest dalsze oznaczenie. http://www.elf.com.pl/diesel.php i jak zobaczysz opisy, nie każdy do każdego silnika się nadaje. Po co producent się tak wysilał? Więc czy tak naprawdę dbasz o silnik? Na pewno masz lepsze samopoczucie i choćby po to zmieniaj olej dwa trzy razy do roku. Ale wierz mi - nawet jakby lał najtańszy olej z tesco co 30 tys km - to byś róznicy nie widział, bo to co to jest dla współczesnych silników przebieg 300-400 tys km? A druga sprawa przez te naście lat na różnych forach motoryzacyjnych siedzę/siedziałem i jakoś ciągle ktoś pisze, że ma turbo do wymiany (diesle), mimo wymiany oleju co 10 tys km i studzenia turbiny, czy wtrysków - mimo jeżdżenia tylko na "markowe" stacje - wniosek psinco im to daje - jak coś ma się zepsuć to się zepsuje. Oczywiście zaraz im ktoś ze znawstwem napisze, bo "źle studziłeś turbinę, zamiast 1,5 minuty powinieneś 2 minuty - Twoja wina" lub "a to na pewno chrzczone paliwo było/bo na BP/Lotos jest gówniane - ja jeżdżę na Shella i nie narzekam [lub na odwrót]" itd. Nic te szamańskie rytuały nie dają. Gdzieś widziałem fajny temat o chłodzeniu turbiny niby po dłuższej jeździe, o której nie ma w instrukcji, mamy (zabójczy dla turbin system STOP-START - haa) - ktoś ładnie pokazał bo ma wskaźnik temperatury oleju, która między spokojną jazdą czy na biegu jałowym, do zapieprzania autostradą różniła się tylko 5'C (było tam bodajże, że w tracie normalnej jazdy miał temperaturę rzędu 120'C, a po ostrym piłowaniu wzrastało do 125'C) - więc pytał ich - czy oni naprawdę wierzą, że przy rzędzie 120-125'C różnica 5 'C cokolwiek daje? To było w dyskusji o teorii, iż jak zatrzymamy silnik, to staje olej i zapieka się w turbinie - więc trzeba wystudzić olej by się nie zapiekał. To nie olej trzeba wystudzić tylko turbinę, kolego! Turbina od spalin nagrzewa się do b. wysokiej temperatury i jeżeli zatrzymasz silnik gwałtownie to brak jest dopływu oleju chłodzącego turbinę (jego temperatura jest nieważna, i tak jest niższa o kilkaset stopni od temperatury turbiny) i wtedy ten olej który pozostał w łożyskach turbiny zapieka się tworząc nagar i niszcząc łożyska (ślizgowe) turbiny. Nie wiem czy uczestniczyłeś w badaniu silnika na hamowni? Myślę, że nie bo wtedy wiedziałbyś, że przy badaniu mocy kolektor wydechowy potrafi się nagrzać do czerwoności (a to jest powyżej 400 st. C). A turbina jest przed kolektorem. Edytowane 20 Listopada 2014 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 To nie olej trzeba wystudzić tylko turbinę, kolego! Turbina od spalin nagrzewa się do b. wysokiej temperatury i jeżeli zatrzymasz silnik gwałtownie to brak jest dopływu oleju chłodzącego turbinę (jego temperatura jest nieważna, i tak jest niższa o kilkaset stopni od temperatury turbiny) i wtedy ten olej który pozostał w łożyskach turbiny zapieka się tworząc nagar i niszcząc łożyska (ślizgowe) turbiny. Nie wiem czy uczestniczyłeś w badaniu silnika na hamowni? Myślę, że nie bo wtedy wiedziałbyś, że przy badaniu mocy kolektor wydechowy potrafi się nagrzać do czerwoności (a to jest powyżej 400 st. C). A turbina jest przed kolektorem. Tak jak napisano wyżej - system start/stop nie wyłącza silnika gdy jest nagrzana turbina. Jeżdżąc po mieście cały czas system działa bez problemu, po zjechaniu z autostrady na pierwszym skrzyżowaniu nie wyłącza mi silnika sam,dopiero po kolejnych paru zatrzymaniach w końcu ostudzi się na tyle żeby wyłączyć silnik na stopie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Widzę, że bardzo wierzycie w nieomylność systemu start/stop... Ja nie mam takiej wiary - uważam, że to bzdurny system, który nic dobrego nie wnosi... Ja osobiście mam gdzieś ile on oszczędza paliwa czy CO2 - przez 13 miesięcy od zakupu auta oszczędził całe oszałamiające 17kg CO2 i silnik w sumie w zatrzymaniach nie pracował 12 godzin(tak podaje komputer pokładowy). Ale po roku jeżdżenia z nim,nie chciałbym mieć auta bez niego - nie ze względu na oszczędność,ale ze względu na wspaniałą ciszę w samochodzie jak stoję w korku kiedy gaśnie silnik. Przy benzynie nie będzie tego problemu,bo silnik benzynowy na luzie jest praktycznie niesłyszalny,ale diesla raz że słychać,a dwa że czuć wibracje przez cały samochód. - więc zamiast uspokajać, denerwuje. A tak stojąc w korku to sobie słucham muzyki w całkowitej ciszy,co jest bardzo przyjemne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 I teraz pytanie czy ktoś zgłosił ASO Nissan że mu się silnik zatarł,rozrząd rozleciał itp- od zalania silnika olejem Mobil1 5W50????? Drugie pytanie dlaczego Leksus LFA z swoim tak ciasno spasowanym silniku nakazuje lanie Mobil1 5W50 olej taki ch*jowy i przestarzały? a silnik taki majstersztyk ! Czy ja się dowiem jakim olejem jest zalany 1.2 DIG-T ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Choć dalej nie na temat/nie ten dział 5w30 z serii speclal produkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Hydros poważnie mówisz że 1.2 DIG-T ma olej 5W30 seria specjal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Edziu ,jak najbardziej poważnie. Co do łańcucha , w nieśmiertelnych almerach N15, była seria padających łańcuchow ze względu na zalewanie przez A.S.O. olejem MOBIL 0W40 . Importer nie chciał zwracać kosztów serwisom , właśnie ze względu na nie stosowanie się do zaleceń producena.(5W30 lub10w40) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Hydros N15 pracowały najlepiej na 10W40 kumpel w pracy miał aż buda się rozleciała a silnik dalej chodził Stider co do 10W60 zgadza się miałem zalany silnik w Almerze Shellem 10w60 i zimą w -28 bym zatarł silnik . Odpaliłem a klawiatura zasuwała na sucho horror. To nie olej na zimę bardzo szybko zmieniłem na mój ulubiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 1.2 Dig-t zalany jest (przynajmniej po 1-wszym serwisie) olejem Elf Evolution 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Ciekawe , do nota dig-s elf podaje już olej a do qq jeszcze nie. http://www.elf.com.pl/dobor.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Romeosoul dziękuje za informacje czyli 1.2 DIG-T zalany jest Elfem Evolution 5W40. Nie bardzo wierzyłem w 5W30 ,turbina a w szczególności łożyska długo by nie pochodziły na nim. Mój Teść w Draculi Duster 2012r w super klekoczącym 1.6 16V ma Elf Evolution 5W40 No jak tak to ja jak bym miał takiego 1.2 a w szczególności 1.6 DIG-T zrobił bym szybko z W40- W50 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romeosoul Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) Edek tobie chyba Mobil płaci za reklamowanie oleju 1 ale nie ukrywam że to bardzo dobry Olej. Lałem go już do Vectry A w 2005 roku.. staruszka poszła pod młotek z przebiegiem 400 tyś i dalej chciała jechać tylko że zawieszenie na asfalcie juz leżało (przegnite) Uwaga: Renault do silnika 1.2tce zaleca takie oleje: SOLARIS FE 5W30 / EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30 Edytowane 21 Listopada 2014 przez romeosoul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Nie nie płaci ale sam widzisz co to za oliwa. Czyli ci zalali 5w40 a powinien być 5w30???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.