Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] 2.0 benzyna, mocno szarpie, kod błędu 304


pawelsalata
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie. Primavera benzynka, bez LPG, 2.0 silnik.

Przyjechałem do domu w środę o 15oo, było OK. Wsiadam do auta w środę o 18oo i katastrofa. Zapala, gaśnie, zapala, gaśnie. Jak ją przetrzymałem z wciśniętym pedałem gazu, to po chwili obroty się ustabilizowały, ale silnik szarpał i nie dało się w zasadzie w ogóle jechać. Zmieniłem świece - to samo.

Błąd odczytany metodą opisaną na forum oddaje mrugnięciami kod 304.

Pytania:

- czy będzie wadliwa sama cewka, czy szukać też w jakimś czujniku położenia czegoś-tam?

- który cylinder jest w tym silniku oznaczony przez producenta jako pierwszy, a który czwarty?

 

Pytam o kolejność baniaków, bo zawsze mnie uczono, że cylinder numer 1 to cylinder przy rozrządzie, a cylinder numer 4 to cylinder przy skrzyni biegów. Czy u nas jest inaczej? Błąd 304 wskazuje na czwarty baniak niesprawny, natomiast świeca przy rozrządzie czarna i mokra od benzyny (czyli świeca która powinna być numerem jeden w numeracji).

 

Cewkę, jeśli będę kupował to tylko używaną. Nowe na Allegro są po około 200 PLN, ale znajomy elektromechanik z mojego rodzinnego miasta powiedział że to "czajna" na kilometr śmierdząca podróbką.

Nie wiem ile kosztuje cewka w ASO. Używki mam zamiar kupić nawet i cztery, aby mieć na wszelki wypadek w bagażniku zawinięte w bombelkową folię. I tak za cztery używki zapłacę tyle samo co za chińską podróbkę, ale nową.

 

Jakieś opinie, sugestie. Proszę o odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PawelSalata

a już myślałem, że Twoje auto jest bezawaryjne :) to taka mała złośliwość za kiedyś tam, ale do rzeczy

 

Objawy wskazują na uszkodzoną cewkę zapłonową. Miałem podobny przypadek w Megane II, wówczas cewka miała mikro pęknięcie na swojej obudowie i następował przeskok iskry, silnik pracował bardzo nierównomiernie, dusił się i gasł. Skoro po wymianie świec efekt jest ten sam to wygląda to właśnie na cewkę. Możesz to jeszcze sprawdzić w następujący sposób: odpal silnik i odłączaj po kolei przewody z cewek zapłonowych. Oczywiście po odłączeniu powinieneś zauważyć wyraźne pogorszenie pracy silnika. Jeśli na tym jednym cylindrze nie będzie różnicy to zamień cewkę z innego cylindra i wówczas sprawdź czy jest różnica.

Jeśli się to potwierdzi pozostaje tylko cewki. Ja kupiłem cztery nowe cewki firmy BERU i problem z głowy. Fabrycznie stosowane w Renault SAGEM często się uszkadzały.

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zapłaciłeś za te cewki? Pamiętasz cenę?

 

P.S. Ja też myślałem że moje auto się nie psuje, ale - ale się psuje :) Ale mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką cenę chętnie kupiłbym komplet.

Niestety, do P12 koszt jednej to około 350 PLN.

Najtańsze są chińskie po 200 PLN, później NGK za około 250 PLN, później już cena tylko w górę. ASO to w ogóle ma ceny z kosmosu wzięte.

 

Zamówiłem już używane cewki (wziąłem komplet, niech będą na zapas). Cena była bardzo atrakcyjna, ale nie zapytałem Sprzedawcy czy są to fabryczne cewki z Nissana, firmy Hanshin o ile dobrze kojarzę, czy może są to jakieś zamienniki właśnie.

Nie chcę za bardzo zapeszać, więc poczekam na przesyłkę.

 

Dam znać, co to ja zamówiłem i jak się będzie na aucie zachowywało.

Paczka ma dziś zostać wysłana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam moje pytanie z pierwszego postu:

 

który cylinder ma numer 1 w silniku 2.0 ???

 

Czy ten przy rozrządzie, czy ten przy skrzyni biegów...???

Pytam bo podało mi błąd zapłonu na czwartym cylindrze, a mokra od benzyny jest świeca przy rozrządzie, czyli zgodnie z tym czego mnie uczyli - na cylindrze pierwszym. Czy tutaj jest na odwrót?

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co, to nadal czekam na cewki. Najpierw zamówiłem i kłamcy, co mi mydlił oczy że nadał a dwa dni paczka nie była wysłana, później dwa dni niemal paczka leżała nadana w UP w Lublinie.

Coś mi to nie idzie, to kupowanie :)

Ale co się odwlecze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam moje pytanie z pierwszego postu:

 

który cylinder ma numer 1 w silniku 2.0 ???

 

Czy ten przy rozrządzie, czy ten przy skrzyni biegów...???

Pytam bo podało mi błąd zapłonu na czwartym cylindrze, a mokra od benzyny jest świeca przy rozrządzie, czyli zgodnie z tym czego mnie uczyli - na cylindrze pierwszym. Czy tutaj jest na odwrót?

 

Próbowałeś zapytać u dobrego mechanika lub w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z elektromechanikiem, który prowadzi działalność u mnie w rodzinnym mieście od chyba 1986 roku. Powiedział że niektóre auta francuskie mają odwróconą kolejność cylindrów, natomiast w Japończykach też może się to zdarzyć, ale On się osobiście nie spotkał w ogóle z P12, więc nie wie. Ale możliwe... czyli takie gdybanie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu darowałbym sobie narazie te baniaki i poczekał do momentu wymiany cewki. Podejrzewam że nieprawidłowa praca czwartego cylindra spowodowana jest właśnie uszkodzoną cewką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, spoko. Tylko jak wspomniałem na początku. Błąd jest na czwartym cylindrze, a mokra od benzyny jest świeca pierwsza. I tutaj się pojawia to o co pytam. Który cylinder jest czwarty. Bo jeśli czwarty jest przy skrzyni biegów tak jak zawsze byłem uczony, to czemu jak wykręciłem świece, mokra była świeca przy rozrządzie? Czyli pierwsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie w Primerze kolejność jest odwrotna

Edytowane przez Fazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spieszę poinformować o wszystkim co mnie trapiło w założonym przeze mnie temacie.

 

Na początek grafika. Znalazłem w końcu w serwisówce grafikę która odpowiada na pytanie, które najbardziej mnie interesowało.

Kolejność cylindrów w P12 2.0 jest taka jak w każdym innym wynalazku pod tytułem "SAMOCHÓD" jaki do tej pory znałem.

Liczymy kolejno od rozrządu do skrzyni biegów.

 

kolejnosc-cylindrow-p12-2-0.jpg

 

W sumie i tak miałem zamiar rozpocząć montaż nowej cewki od cylindra najbliżej skrzyni biegów, ale przynajmniej miałem wcześniej pewność, że będzie to to co miałem na myśli.

 

Sama cewka kupiona została na Allegro (sztuk dwie). Sprawdziłem od razu obie i działają bez zarzutu. Jak długo - zobaczymy.

 

Na koniec taka moja rada dla każdego kto posiada benzynową wersję Primery P12. Baby i chłopy... kupujcie cewkę. Jedną, albo dwie. Jak ktoś ma szmalec luźny to nawet i cztery. Bo - cewka kosztuje 50 PLN. Tylko że jak się wozi w bagażniku banknot 50 PLN to jak cewka zdechnie to dalej nie pojedziemy. A jak się ma w bagażniku zapakowaną w coś miłego i miękkiego ceweczkę albo ceweczki - to wymiana trwa 5 minut, potrzebny jest tylko klucz 10, najlepiej nasadowy na kilkucentymetrowej przedłużce, bo trzeba zdjąć najpierw plastikową osłonę silnika - i jedziemy dalej. Nawet jak wyskoczy błąd 301, 302, 303 lub 304 to po zamontowaniu sprawnej cewki można śmiało popylać dalej a błąd skasować albo zgodnie z instrukcją na forum, albo w warsztacie komputerkiem w późniejszym czasie.

 

Podsumowując - działa. Zastanawia mnie tylko czemu przy niesprawnej cewce numer 4, zalane benzyną były cylindry 1 i 2 (świece po wykręceniu z głowicy były mokre i śmierdzące/pachnące od benzyny). Świeca numer 4 była sucha. Dziwne. Ale to już nieistotne.

Dziękuję za wszelkie uwagi które wnieśliście do tematu.


_______________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

DODANO OPIS:

 

Skonsultowałem ze znajomym elektromechanikiem powód tego, iż świeca na cylindrze z uszkodzoną cewką nie śmierdziała benzyną. Komputer jak wykrywa błąd zapłonu na danym cylindrze odcina mu wtrysk paliwa na ten baniak, natomiast sonda lambda umie pracować z czterema baniakami i kiedy dostaje sygnał bogaty w tlen na jednym baniaku, na inne podaje za dużo paliwa aby to wyrównać. I stąd cały problem z mokrymi od benzyny świecami na innych niż niepracujący poprawnie cylinder.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...