Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

W10 GA16DE- szarpanie silnika


Haku23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam świadomość, że temat był już poruszany niejednokrotnie, ale w żadnym z opisanych przypadków problem nie był identyczny. Posiadam Primerę W10 1.6 bez gazu (nigdy nie jeździł na LPG) z 96 r. Kupiłem go pół roku temu. Gdy kupowałem liczyłem się z naprawą, gdyż silnik pracował nierówno gdy dodawałem gazu podczas jazdy,zwłaszcza gdy padał deszcz albo powietrze było bardzo wilgotne.. Metodą ,,woda na kable nocą" pod maską zobaczyłem jak iskry latają po przewodach we wszystkie strony. Wymieniłem więc na nowe, Bosch'a za niespełna 200 zł plus świece NGK . Przerywanie ustało, ale dalej, gdy dodawałem gazu, nieważne czy na zimnym czy gorącym silniku obroty falowały i szarpał. Tak jakby na kilka chwil brakowało mu tchu, a jak zaskoczył wył jak GTR :). Pojechałem więc ok. 2 tygodnie temu do warsztatu mojego przyjaciela, tam wyczyściliśmy przepustnicę , silnik krokowy ( uważając by nie połamać pręcików w środku!), wymieniliśmy filtr powietrza . Samochód zyskał nagle jakby drugą świeżość, przyspieszenie  niebo a ziemia, przy redukcji z 4 na 3 wciskał w fotel aż miło. Spalanie bez zmian, miasto 8-9 l , trasa ok.6 l. Dla pewności sprawdziłem auto w serwisie nissana w W-wie przy Ostrobramskiej, komp nie wykazał żadnego błędy,także w historii. Oleju niewiele ale bierze (od pół roku jak go mam wlałem 1 litr). Dziś znowu to samo. Na trasie Warszawa-Radom auto zgasło mi z 10 razy, albo gdy dodawałem gazu ,,tracił dech" i gasł, albo przy wytracaniu prędkości np.przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gasł, nawet na ,,luzie". Śmierć zajrzała mi w oczy gdy wyprzedzałem, będąć na wysokości auta wyprzedzanego auto ,,przydusiło się i  przestało ciągnąć, w ostatniej chwili zjechałem za auto, które miałem ,,łykać" bo miałbym czołowe. Gdybyśmy w rodzinie nie jeździli od zawsze nissanami pewnie bym sprzedał, ale może jest ratunek. Co myślicie?           . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Filtr paliwa.

2.Zatankuj 98 albo v-power i go przegoń

3. Sprawdż wtyczki od wszystich czujnikówi,wtrysków,przepustnicy-przesmaruj.

No i oczywiście sprawdź stacyjkę- może coś nie łączy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Filtr paliwa.

2.Zatankuj 98 albo v-power i go przegoń

3. Sprawdż wtyczki od wszystich czujnikówi,wtrysków,przepustnicy-przesmaruj.

No i oczywiście sprawdź stacyjkę- może coś nie łączy:)

A może pada aparat zapłonowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie- kopułka i palec rozdzielacza do sprawdzenia.

Najlepiej podmień cały aparat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

Lub moduł zapłonu w aparacie, był robiony (regenerowany) ????? Ja u siebie robiłem, ale jak mi zgasł to już nie odpalił.  :blink: Podmień aparat jak będzie dobrze to dam ci namiary na gościa który regeneruje.  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc i zainteresowanie tematem. Po weekendzie wezme sie za to bo nissan musi gnac a nie stac:)

Zaczne od wtyczek i filtra paliwa, w notatkach poprzedniego wlasciciela nie ma wzmianki o wymianie filtra od 2008. A kopulka od poczatku mnie nurtowala, bedzie nastepna. Jeszcze raz dzieki, pozdrawiam milosnikow Nissana!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Haku23 wyjasnileś?. Ja Podpisuje sie pod podobnym z tematem . Mam podobne objawy co prawda moja P11 1.6 jest z LPG , na benzynie kreci tylko do 2450\2500obrotów i stoi a na gazie idzie ostro do 7000, aparat po regeregeneracj bo przepuszczał uszczelniacz na wałku, filtr paliwa zmieniony na nowy, pompa paliwa nowa, ktos cos wymyśli ? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...