Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd sterowania zaworem egr


michaellito

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Problem, z którym walczę od jakiegoś czasu to: błąd sterowaniem zaworem EGR (zapalony na desce check engine). podmieniłem już kilka zaworów (wątpię, by wszystkie były padnięte). W serwisie nissana powiedzieli, że to sterownik egr (ten silniczek krokowy na zaworze). Mam jednak wrażenie, że coś innego jest przyczyną. Zawór był czyszczony, zaślepiany, podmieniany 3 razy z innymi, a mocy nadal brakuje. W innym warsztacie zgonili na wtryski, ale po sprawdzeniu okazały się ok. Poza tym nie kopci, odpala dobrze, pali w normie. Po zgaszeniu silnika błąd się kasuje, a po chwili zapala ponownie.

Proszę o jakieś rady Wspaniali Ludzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź wiązki elektryczne , sterowanie i sygnałowe z tego silnika krokowego. Ostatnio mam głównie robotę związaną z przetarciami kabli, niepewnym stykiem. Może u Ciebie jakiś przewód nie jest w 100% sprawny albo złącze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdź wiązki elektryczne , sterowanie i sygnałowe z tego silnika krokowego. Ostatnio mam głównie robotę związaną z przetarciami kabli, niepewnym stykiem. Może u Ciebie jakiś przewód nie jest w 100% sprawny albo złącze.

wiązki zostały sprawdzone, styki również. Ale dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przepływomierz ??

jak odepnę MAFa to ruszyć prawie nie chce. Ciekawe na ile mierzy prawidłowo, ale w jednym z serwisów nie czepiali się przepływki. na moje oko to brakuje z 50 KM. (wczoraj sprawdzane turbo - z nim jest ok) więc poszukiwań ciąg dalszy. Tak się zastanawiam, czy jak jeździł z zapieczonym zaworem egr to mogło się coś zepsuć, przegrzać w sterowniku silnika? Czy jest jakiś bezpiecznik zaworu egr? A co z pompą, czy może dawać za małą dawkę paliwa? jakie byłyby objawy? Mój odpala dobrze, nie kopci, spalanie w normie... Czy drobna nieszczelność chłodnicy powietrza mogłaby tak drastycznie zmniejszyć moc? Dzięki za zainteresowanie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tych 50 koników to brakuje Ci w całym zakresie obrotów ? i niezależnie - ciepły czy zimny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a tych 50 koników to brakuje Ci w całym zakresie obrotów ? i niezależnie - ciepły czy zimny ?

tak, bez znaczenia czy zimny, czy ciepły.

Cześć

 problem rozwiązany: przetarty przewód w pasie przednim spowodował zwarcie i uszkodził sterownik silnika. Po naprawie egr działa, kontrolka silnika się nie świeci. Czeka mnie jeszcze wymiana przepływomierza. Ech kosztuje to wszystko..., :)

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podepnę się pod temat. Zaczęło się od zapalania checka przy przyspieszaniu i hamowaniu. Po kilku sekundach gasł. Pierwsza diagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Ostatnio check zaczął się palić non stop. Cały czas silnik pracuje normalnie. Żadnego pogorszenia osiągów etc. Kolejne podłączenie kompa (tym razem zdaje się mocniejszego) i wyskoczyły następujące błędy:

- ECM 10

- ELM/V (EGR B& PRZEP)

- Rezyst.Regulac.

Dodam tylko że EGR zaślepili po diagnostyce. W warsztacie wskazywali jeszcze na przepływomierz. Mam podjechać jak będą mieli inny żeby zobaczyć czy podmiana coś pomoże.

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...