dstasiu Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Co ile się wymienia klocki a co ile tarcze w qashqai, no i jakiej firmy polecacie. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Nie ma wyznacznika czasowego na wymianę klocków.Jeżeli masz zużyte(pozostało ok 2-3mm) to możesz śmiało wymieniać. To samo tarcze,maja na odlewie wypisaną wartość graniczną poniżej której nie powinno się użytkować tarcz. Czasami i klocki i tarcze nadają się razem do wymiany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marib Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 U mnie wychodzi to co jakieś 45 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 A u innego co 60 tys... Wszystko zależy od producenta zestawu i stylu jazdy,można też zużyć po 25 tys,jak niektórzy załatwili w Note. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qleec Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Polecam ATE -droższe ale warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Tarcze Zimmermanna lub ATE, klocki Mintex, ATE, Zimmermann, Textar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Klocki kup średnio miękkie n.p Kashiyamę ale tylko i wyłącznie czarne!!! Niebieskie to szajs kooperacyjny!!! Alternatywą jest Remmsa, dostępne wszęgdzie, nie niszczą tarczy nie pylą nadmiernie alu felgi. Co do tarcz to Ate, Bosch(czarny!), Brembo. Każdy ma swoje preferencje! n.p. Dla mnie! To co podał Janusz_lublin oprucz tarcz Ate, nadaje sie do złomowania! Pozatym co do tarcz Ate to trzeba uważać, płaci się dużo, a niestety w niekturych modelach aut mają tendencje do wichrowania się-zdniem mechanika!, chodz odnosze się do tego z przymrużeniem oka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Tarcze Brembo to padaka, szybko potrafią się pokrzywić. Neo - uważasz, że tarcze Zimmermanna są złe? Prędzej do auta założę Zimmermanna niż Brembo czy Boscha. Jeśli chodzi o klocki to MINTEXy są dobre. Obecnie mam założone na przedniej osi. TEXTARa czy Jurida założę dużo szybciej niż Boscha. Klocki Remsy miałem w P10 na tylnej osi, a na przedniej Kashiyamy - d...y nie urywało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Janusz_lublin nie masz co sie gotiwać. Napisałem wyraźnie! Że karzdy ma swoje preferencje!- dla każdego co innego jest miłego. Natomiast zgodze się z Tobą co do Boscha tego ogólnie dostępnego(żółty). Natomiast jest jeszcze czarny!!! Do pierwszego montażu!, dostępny w hurtowniach dla serwisów i nie łatwo go mieć(ma wybite logo i sygnature ori, znajdz na innych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Co ile się wymienia klocki a co ile tarcze w qashqai, no i jakiej firmy polecacie. Dzięki ja wymieniłem po 70 000 z przodu klocki i tarcze, z tyłu klocki. Za wszystko z robocizną zapłaciłem 740 zł (producent: TRW). Niestety strasznie piszczą. Jak nie lubisz takich dźwięków to lepiej zaznacz przy zakupie żeby dobrali takie żeby nie piszczały. Odnośnie tego co kto poleca, to ile osób tyle opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Założą i nie będą piszczeć, zrobi 200km i zaczną. To niestety loteria. Sam miałem ten dylemat. Z tyłu założyłem ATE + klocki Textara i po 2tyś km zaczęło się piszczenie, jakoś z tym żyję. Z przodu mam tarcze EBC i klocki EBC Green Stuff i spisują się od 2tyś km idealnie, żadnego skrzypienia. Fakt jest taki że każdy ma swoje upodobania co do klocków i tarcz hamulcowych. Ogólnie ciężko jest znaleźć taki zestaw który piszczał nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t.hamer Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Co ile się wymienia klocki a co ile tarcze w qashqai, no i jakiej firmy polecacie. Dzięki Staraj się używać silnika do hamowania, jedź przewidywalnie - jeśli wiesz, że za chwilę będziesz hamował to zapomnij o pedale gazu, a jeśli już musisz nacisnąć hamulec- zrób to delikatnie. Nic tak nie szkodzi tarczom i klockom jak energiczne wciskanie dźwigni hamulca . Wystarczy tak niewiele by Twoje tarcze i klocki miały się w dobrej kondycji przez wiele tyś. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 T.hamer - hamulce są od tego, żeby ich używać. Jak będą używane w taki sposób jak napisałeś to prowadnice bardzo szybko się zapieką i wtedy nie będzie już hamulców w ogóle. Hamulce muszą być używane i trzeba po nich podeptać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Taaa,to jest taka eco jazda,widzę duuużo takich jeźdźców,najczęściej na dojeździe do skrzyżowania pod górkę,jak brakuje rozpędu i nie zdąży zapiąć biegu tylko się zatrzymuje i dojeżdża te 10m,a wszyscy za nim robią to samo i przeklinają... Ciekawe na ile przedłuży żywot klocków? Na ile obniży koszt eksploatacji,bo albo tak jak mówi Janusz zatrze prowadnice,albo zużycie paliwa raczej nie obnizy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t.hamer Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Taaa,to jest taka eco jazda,widzę duuużo takich jeźdźców,najczęściej na dojeździe do skrzyżowania pod górkę,jak brakuje rozpędu i nie zdąży zapiąć biegu tylko się zatrzymuje i dojeżdża te 10m,a wszyscy za nim robią to samo i przeklinają... Ciekawe na ile przedłuży żywot klocków? Na ile obniży koszt eksploatacji,bo albo tak jak mówi Janusz zatrze prowadnice,albo zużycie paliwa raczej nie obnizy No racja...z reguły na dojazdach do skrzyżowań pod górkę nie mogę znaleźć biegu i często wtedy zachodzę w głowę dlaczego ci z tyłu trąbią i przeklinają - teraz już chwytam. Co się tyczy zapieczonych tudzież zatartych prowadnic... to tak ze cztery razy chyba w tym roku je czyściłem i dalej słyszę że obcierają klocki o tarcze ale to wszystko nie jest tak istotne jak to, że w bilansie miesięcznym zaoszczędzona kwota na Pb 95 od ponad roku oscyluje od 14,95 do 17,34 PLN. Tak więc kolego JACKO niech żyje ecodriving. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 T.hamer i może jeszcze jeździsz na wysokich biegach i niskich obrotach? Jakbyś używał hamulców to prowadnice czyściłbyś tylko przed zimą i ewentualnie po zimie. To, że klocek delikatnie ociera o tarczę to raczej coś normalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Dooobra,doooobra T.hamer....ja tam mięsa nie lubie wozić Oby Ci ta Twoja eco i oszczędność w rozrządzie sie nie straciła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Jacko29 albo w dwumasie :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maper Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Albo w panewkach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Panowie, mam problem, z którym się jeszcze nie spotkałem na forum, a u mnie już się dwa razy powtórzył, średnio co rok. Za pierwszym razem aż się przeraziłem, bo dźwięk jest jakby zawieszenie odpadło z samochodu i szurało po betonie. Jak się okazuje, płaska blacha, która jest za tarczą hamulcową powoduje ten dźwięk. Raz na rok muszę odkrecić lewe przednie koło, przeczyścić szczotką drucianą "za tarczą", szczególnie u spodu leci bardzo dużo skorodowanego materiału, odgiąć tą nieszczęsną osłonę (z wyczuciem, troszkę) oraz przedmuchać kompresorem. Dzieje mi się to tylko w tym kole. Też mieliście takie coś? A tu dziś podczas czyszczenia próbowałem odtworzyć dźwięk, co tylko potwierdza, że coś tam podchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Też tak raz miałem i nie potrafiłem tego "zdiagnozować" . W serwisie trochę to zajęło czasu ale okazało się ,że jakiś 'wymiarowy" kamyk dostał się między hamulec a blaszaną osłonę i narobił tyle hałasu . Ty michlmiko jeździsz w terenie gdzie tych kamyków jest więcej przez to taka przypadłość może być częstsza. U mnie nie trzeba było odkręcać koła i po odchyleniu tej osłonki "intruz" wypadł. Ale żeby być pewny naprawy pewnie lepiej robić to co TY . Więc życzę wytrwałości ... lub patentu na osłonę hamulca ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Widzisz, ale właśnie to nie kamyki, a drobinki skorodowanych elementów robią ten dźwięk, bo w sumie tych kamyków nie mam za bardzo gdzie nałapać, bo raczej jeżdżę po asfalcie, choć i tu może się zdarzyć Jak pierwszy raz miałem ten incydent, to byłem pewien, że coś z zawieszenia odpadło i ogarnęło mnie przerażenie, a to taka bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ownerQQ Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Cześć. Miałem to samo w moim. Między tarczę a jej osłonę dostają się cząstki skorodowanej tarczy - czasem większe kawałki, które nie chcą same wylecieć. Ja zrobiłem tak: do ręki śrubokręt ślusarski (taki z metalową główką) i drewniany kołek albo jakiś trzonek do pobijania (może być młotek drewniany) i odbiłem te skorodowane części tarczy, które są od jej wewnętrznej strony, bliżej osi (piasty). Jest tam taki mały prześwit między dolną częścią klocka a osłoną tarczy gdzie można przyłozyć płaską stronę śrubokręta i pobijać. Pokręcałem kołem i odbijałem aż tarcza była równa z tą częścią, po której chodzą klocki, która hamuje. Ponieważ miałem dostęp do kanału nie musiałem nawet zdejmować koła, tylko uniosłem auto na lewarku. Jak będę miał chwilkę i dostęp do kanału, to cyknę fotkę i zamieszczę. Od góry tarczy (jak pokazałeś na filmiku) nie trzeba czyścić, bo to co odpada, to samo wylatuje siłą odśrodkową. Szkoda, że wcześniej nie przeczytałem o Twoim problemie, to zrobiłbym foto-relację, a teraz nie ma już co fotografować. Podejrzewam, że po sezonie zimowym trzeba będzie powtórzyć "operację" ;-) Z innej strony tematu - jestem przerażony Qashqaiem. Jest wykonany z tak słabych materiałów, że nie ma do czego porównać. Mi się wytarła gałka zmiany biegów (zeszło posrebrzenie i nie ma co z tym zrobić, bo gałka jest wklejana, o tarczach nie wspomnę, pękło i odstało chromownanie klamki wewnętrznej kierowcy i pasażera, co skończył się kilkoma skaleczeniami, przepaliły się mocowania osłony tłumika, zaparowała kamerka cofania, wymieniłem poduszki pod silnikiem, łączniki stabilizatorów, itd, itd...) Mam Avensisa z 2004 z 2 krotnie większym przebiegiem - wygląda jak nowy i wymieniam tylko olej i filtry, no i raz pasek rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Wychodzi na to, że znowu mamy do czynienia z przypadłością pt. "ten typ tak ma". Trochę za dużo tego TTTM. Zgadzam się z ownerQQ - jakość tego jeździdła jest beznadziejnie niska i nie ma co mówić, że u wszystkich producentów tak jest. Owszem- ogólnie jakość materiałów i montażu spada, ale jak napisał kolega OwnerQQ - QQ nie ma do czego porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ownerQQ Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Strzałeczka na zdjęciu pokazuje, gdzie i w którą stronę pobijałem aby usunąć zgorzel, rdzę. Grot pokazuje miejsce przyłożenia śrubokręta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.