Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujniki ciśnienia w kołach


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba bujda z przypisaniem czujników do konkretnych kół, bo ja przełożyłem je jak mi się podobało i czujniki zadziałały od razu.

No chyba, że rzeczywiście trafiłem. :D

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to czujniki programują sie same / czasami trzeba z menu komputera wybrać opcję kalibracji a jeżeli to nie pomoże to w sporadycznych przypadkach trzeba czujniki zaprogramować w ASO - nie wiem od czego to zależy ale czasami tak poprostu jest ,że pozostaje ASO i zaprogramowanie i nie jest to wada - i nikt nie wie od czego to zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Po wymianie kół w menu komputera robiłem reset ustawień/kalibrację więc może to jest rozwiązanie problemu.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumuję, w nissanie nie da się wyłączyć funkcji czujników? To trochę lipa, w cytrynie można tą funkcję całkiem wyłączyć z poziomu kompa serwisowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumuję, w nissanie nie da się wyłączyć funkcji czujników? To trochę lipa, w cytrynie można tą funkcję całkiem wyłączyć z poziomu kompa serwisowego.

 

z tego co słyszałem a raczej czytałem  takiej opcji nie ma (wyłączenia czujników ciśnienia powietrza w kołach) w samochodach (nowych modelach wprowadzanych do sprzedaży - liftingi się nie liczą ) od 2014r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie można wyłączyć funkcji czujników ciśnienia.

Tak jak pisze Bartosz, przepisy unijne wymusiły na producentach konieczność montowania czujników w autach produkowanych od 2014 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem kalibrację od razu po zmianie - i nie przyniosło to żadnych efektów. Dzisiaj też kontrolka się świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jedź do serwisu, bo coś jest nie tak. Przy okazji spytaj się o co w tym wszystkim chodzi, że jednym czujniki aktywują się automatycznie, a innym nawet czary nie pomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to czujniki programują sie same / czasami trzeba z menu komputera wybrać opcję kalibracji a jeżeli to nie pomoże to w sporadycznych przypadkach trzeba czujniki zaprogramować w ASO - nie wiem od czego to zależy ale czasami tak poprostu jest ,że pozostaje ASO i zaprogramowanie i nie jest to wada - i nikt nie wie od czego to zależy

 

Zgadza się, w moim przypadku komplet kół zimowych musieli programować w asso inaczej nie chciały wcale działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwis odwiedzony - czujniki zaprogramowane, wszystko działa :). Przy okazji zgłosiłem, że na wertepach coś mi rezonuje w okolicach tylnej klapy, więc zapakowano mechanika do bagażnika (naprawdę :)), mechanik zlokalizował miejsce i problem usunął. Wychodzi na to, że ten bagażnik nie jest wcale taki mały ;)

 

Jeżeli chodzi o fakt "samowczytywania" się czujników, zamiany kół miejscami itp. - to serwis sam do końca nie wie jak to jest dokładnie.....

Edytowane przez chaddy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz nieco rozwinąć temat z tym rezonowaniem. Ja mam to samo i nie mogę się wyznać co to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwis odwiedzony - czujniki zaprogramowane, wszystko działa :). Przy okazji zgłosiłem, że na wertepach coś mi rezonuje w okolicach tylnej klapy, więc zapakowano mechanika do bagażnika (naprawdę :)), mechanik zlokalizował miejsce i problem usunął. Wychodzi na to, że ten bagażnik nie jest wcale taki mały ;)

 

Jeżeli chodzi o fakt "samowczytywania" się czujników, zamiany kół miejscami itp. - to serwis sam do końca nie wie jak to jest dokładnie.....

Mówiłem,że serwis w Dąbrowie jest de best! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, złego słowa nie mogę na ekipę z DG powiedzieć :)

A możesz nieco rozwinąć temat z tym rezonowaniem. Ja mam to samo i nie mogę się wyznać co to.

Podobno pod tapicerką któregoś z boczków w bagażniku jest blacha z zamocowanym na niej jakimś modułem i to ustrojstwo miało luz i rezonowało Edytowane przez chaddy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po wymianie kompletu kol zimowych z czujnikami na letnie z czujnikami nie musialem nic grzebac ani ustawiac. Od razu zaskoczyly po wymianie kol. Nawet jak kilka minut po wymianie odpalalem samochod to nic sie nie palilo ani buntowalo.Czujniki obydwa komplety oryginalne Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Przy okazji zgłosiłem, że na wertepach coś mi rezonuje w okolicach tylnej klapy, więc zapakowano mechanika do bagażnika (naprawdę :)), 

:laie_67:  :laie_67:  :spoko:  :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po wymianie kompletu kol zimowych z czujnikami na letnie z czujnikami nie musialem nic grzebac ani ustawiac. Od razu zaskoczyly po wymianie kol. Nawet jak kilka minut po wymianie odpalalem samochod to nic sie nie palilo ani buntowalo.Czujniki obydwa komplety oryginalne Nissana.

Co się odwlecze to nie uciecze... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak w życiu , zależy na "co" trafisz ...pewnie i z  :nissan: podobnie .   Są  inteligentne i inteligentniejsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem dzisiaj koła na letnie, czujniki same mi się aktywowały po paru kilometrach. Czy na fabrycznych kołach, a raczej oponach macie tak jakby "psik" żółtym sprayem / farbą w jednym miejscu? ja tak mam, i również rozprysło się to lekko na feldze - są kropeczki żółte  :angry:  czym to zmyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to miałem. Widocznie w angielskiej fabryce pakistański najemnik musi mieć zaznaczone kropkami gdzie zakłada się koło. Inaczej cały misterny plan montażu szlag by trafił. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie nie zmywałem. Samo zeszło po paru wycieczkach. Natomiast na felgach nie miałem farby. Jedynie jedna była od środka pryśnięta jakimś zabezpieczeniem. Ja mam jeden tani sposób na wszelkie tłuste zabrudzenia typu smoła czy farba i jest to nic innego jak najzwyklejszy olej napędowy (ropa). Oczywiście na opony nie polecam, ale felgom nie zaszkodzi.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wracamy do źródła problemu...Edka brak.

On by wiedział na pewno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie kropek,
Producenci opon, zamieszczają na oponach również informacje dotyczące ich poprawnego zamontowania na feldze. Mimo iż produkcja opon, jest w obecnych czasach skomplikowanym ciągiem produkcyjnym, opony nie są pozbawione wad. Opony nie są idealnie wyważone i nie są idealnym okręgiem. Bridgestone używa następujących oznaczeń:
Żółta kropka na brzegu profilu (wg Bridgestona) oznacza miejsce w którym opona jest najcięższa. Opona powinna zostać zamontowana w ten sposób, żeby wentyl na feldze, znajdował się przy żółtej kropce. Umożliwi to dokładne wyważenie koła.
Czerwona kropka na brzegu profilu (wg Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona ma największą wysokość profilu.
Różni producenci używają różnych oznaczeń. Kolory użyte przez Bridgestona, u innych producentów, mogą oznaczać co innego.


ale znowu z auto-swiat.pl
Co oznacza czerwona kropka znajdująca się na boku opony? Ta kropka to oznaczenie tzw. lekkiego miejsca w oponie. Sprawdzanie opony przez producenta odbywa się na urządzeniach do wyważania statycznego. Miejsce to oznaczane jest za pomocą specjalnej farby z reguły w okolicy stopki opony na boku z numerem DOT. Opona montowana jest zawsze w taki sposób, aby jej bok z oznaczeniem DOT znalazł się od strony zewnętrznej (nie dotyczy to opon kierunkowych). Czerwona kropka powinna być położona w tej samej pozycji co wentyl koła.

z prelude3web.com:
Nie jest możliwym wyprodukowanie idealnie wyważonej opony. Opona ma swój lekki punkt oznaczany żółtą kropką. Jak by nie było niektórzy producenci oznaczają innym kolorem, aby wprowadzić zamęt.
Jeśli na oponie znajduje się żółta kropka powinna ona być ustawiona na przeciwko zaworu/wentyla (nie po przeciwnej stronie), aby umożliwić łatwe wyważenie koła z użyciem niewielkiej ilości odważników.
Podobnie nie jest możliwym wyprodukowanie idealnie okrągłej opony. Producenci oznaczają wysoki punkt czerwoną kropką.
Co jeśli na oponie znajdują się żółta i czerwona kropka? W takim wypadku żółta powinna być zignorowana i czerwona kropka ustawiona na przeciwko zaworu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...