Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rdza. Moja walka z korozją i lekkie zmiany.


gruby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dawno mnie nie było ale czasu brak, człowiek zarobiony :whistle: W końcu podjąłem walkę z rudą na moim tyranie, miała być naprawa a zrobiła się misja. :punk: Ogólnie rdza jest wszechobecna i coraz to bardziej odkrywana. Niestety nie mam obecnie możliwości zdjęcia paki więc została ona tylko podniesiona około 30 cm.post-76977-0-14570800-1410071240_thumb.jpgpost-76977-0-00827400-1410071292_thumb.jpgpost-76977-0-14147100-1410071332_thumb.jpg

W bagażniku nowa podłoga, póki co, mocowania budy do ramy nowe( przy okazji lift 2") Postanowiłem zrobić pojazd 2 osobowy, a w miejsce siedzeń jeden większy bagażnik z mocowaniem piły, hi-lifta, skrzyni narzędziowej powiedzmy. Podłoga myślę że będzie z alu blachy ryflowanej. Póki co jest wyspawana podłoga, naprawiona rama do mocowania łączników stabilizatora, mocowania też naprawiane. post-76977-0-17712400-1410071678_thumb.jpgpost-76977-0-52433200-1410071713_thumb.jpg Będę sie starał w miarę możliwości opisywać postępy :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ładnie mam ten sam rocznik terraniaka i po twojej fotorelacji boję się zaglądać pod wykładzinę powiedz jak podłoga wyglądała od spodu auta 

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no super ... "i daj tu takiemu spawarkę ... "  :D

dobrze, że ożebrowałeś podłogę ...

otwór rewizyjny pompy zrób większy, bo cholernie ciężko wyjąć tamtędy pompę, tym bardziej przy lifcie budy, ja wyciąłem kwadrat 25 x 25

jeśli jesteś już w tych okolicach sprawdź przewody paliwowe, gniją przeważnie na tylnym odcinku gdy wiązka przechodzi "w pion"

w moim wątku widać to na zdjęciach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara konserwacja, oprócz mocowań budy z tyłu to od spodu tragedii nie było rama niby zdrowa a mocowania łączników, budy trzeba powzmacniać, w skrócie lepiej wyglądało niż jest ale to może ja tak trafiłem. idąc śladem rdzy pewnie przejdziemy pod całym autem. Mam nadzieję że na jakiś czas wystarczy. Staramy się nie łatać tylko wycinać co można i wymieniać. Podłoga bagażnika jest zrobiona nowa, własny projekt bo kasujemy siedzenia z tyłu.

Lemmy sprawdzam wszystko do czego mam dostęp, też muszę puścić kable do lamp roboczych z tyłu. Przewody hamulcowe będą nowe, most przegląd plus nowe odpowietrzenie itd, itp. Wiadomo czyszczenie i malowanie zawiasu, zbiornik paliwa wyczyszczony i już po podkładzie.

Otwór rewizyjny jest oki, u mnie w baku tylko pływak jest i wychodzi. :whistle:

Edytowane przez gruby357
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to faktycznie nie ma gimnastyki przy demontażu pompy

mam nadzieję że i dla "kruszynki" jakiś przedział z tyłu wygospodarujesz

co do przewodów ... my wykorzystaliśmy miedziane do lpg w igielicie fi 8 ... 10 m akurat wystarcza na 3 odcinki od zbiornika do grodzi czołowej kabiny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no, się biorą ludzie za porządki. Gratuluję to jest podejście do motoryzacji a nie po pierwszym bąbelku auto do komisu i koniec z terenówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo twardym trza być a nie miętkim. Nie sprzedałbym go bo mechanicznie jest ameryka a z rdzą sobie poradzę przynajmniej na jakiś czas :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem jak łatwo dobrać się do mocowania sprężyn w Terrano...

 

 

Po prostu wystarczy wyciąć podłogę :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można powiedzieć że podłoga wycięła się sama :devil: , żartuje tylko prościej było zrobić nową niż próbować łatać starą i póżniej ją przerabiać. Teraz mam wolną rękę jeśli chodzi o zagospodarowanie, zaczepy do gratów zrobię sobie jak będzie mi pasowało.


No to podłoga przynajmniej z tyłu już na miejscu, teraz czas na etap pod siedzeniami kierownika i pasażera, częściowo tunel.post-76977-0-01839500-1410196354_thumb.jpgpost-76977-0-08197500-1410196405_thumb.jpg Most już po 1 warstwie chlorokauczuku.post-76977-0-73406300-1410196480_thumb.jpgpost-76977-0-65607100-1410196517_thumb.jpgPowoli do przodu. Zdjęcia może nie najlepsze ale telefonem robiłem więc proszę o wyrozumiałość. :D

Edytowane przez gruby357
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś się robi mokro pod nogami jak jeżdżę po kałużach, ale jestem twardy i postanowiłem tam na razie nie zaglądać.

Koledze powodzenia życzę - a widzę że idzie nieźle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś się robi mokro pod nogami jak jeżdżę po kałużach, ale jestem twardy i postanowiłem tam na razie nie zaglądać.

Koledze powodzenia życzę - a widzę że idzie nieźle :)

radzę nie zwlekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy to az talie drogie ... U blacharza czy innego arstyty srednio lata na ppdloge to 30-60zl. A madrze zrobiona zachowa wiele $$$ w kieszeni w przyszlosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacharka nie jest tania i nie ma się co oszukiwać. Wystarczy policzyć materiały, ale jak mus to mus. Mam tylko nadzieję że będę się tym cieszył. Hobby ciekawe tylko studnia bez dna, ale jak to już było w którymś poście napisane to jest mój antydepresant :devil::wave:


grubo zjedzone to wszystko miałeś. 

ale teraz będzie lepiej niż z fabryki :D

Gruby musi mieć grubo zjedzone, póżniej musi grubo łatać :punk:


kurde aż zdziwiony jestem jak u ciebie tył poleciał u mnie takie tragedii nie było, za to przodu sporo brakuje :/

Do przodu jeszcze nie doszedłem, napewno przedni pas kończy żywot i w lewym nadkolu ale pod maską dziura jak 5 złotych to napewno. Dalej nie patrzę bo mógłbym zrezygnować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szczerze mowiac jak wiedzialbym przed rozbiurka ze tak tp wyglada to szukal bym budy chyba nowej ... Ale juz padlo ze latamy to co jest i nie ma odwrotu juz. Dzis fele nowe odebralem

post-26105-0-21709000-1410246182_thumb.jpg

Edytowane przez loin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładam standardy felgi bo takowe posiadam tylko oponę dam 31", felgę zawsze można zmienić. Szukałem budy ale znalazłem na drugim końcu polski, 1500 plus transport i też miała parę dziurek więc doszedłem do wniosku że to bez sensu. Przekładka też by zabrała kupę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie zdejmujesz stabilizatorów i nie bierzesz zakrętów 100-ką to nie musisz się obawiać ... trzeba mieć trochę wyobraźni, wiedzieć jakim autem jedziesz i to w zupełności wystarczy ... a jeśli jakiś dres-kozak zapragnie zaparkować pod Twoim hakiem to i tak to zrobi, nic nie poradzisz ... dla przestrogi możesz jedynie oznakować tylną klapę jedną z naklejek ze strony HCD Huberta  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam całe auto złożone na polibuszach, więc nie przewracał mi się na zakrętach i był dość sztywny. A prawdą jest to co rzecze Lemmy że wystarczy wiedzieć czym się jedzie i myśleć a większe koła nie są przeszkodą na czarnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie nie obawiam ze ja sie majgne z powodu swojej jazdy, a tego ze na ulicy nie jestem sam i czasami sa syruacje ze trzeba wykonac mocniejszy manewr. A i na trawersach gorzej bo u mnie tez wszedzie polibusze sa a jak wiemy te juz nie sa tak elastyczne jak guma i zawias ma mniejsze pole do popisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo, wielkość wykrzyży jest odwrotnie proporcjonalna do nachylenia trawersu ... jest sposób na pogodzenie obydwu sytuacji, ale że nie przetestowany w boju to nie warto na razie się rozpisywać ... chociaż dobrze że o tym wspomniałeś bo umknął mi z pamięci  :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...