andy1978 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Sprawa wygląda tak że dziś po odpaleniu silnika auto nie chciało przyśpieszać. Dodawałem gazu, obroty rosły a przyśpieszał mułowato. Okazało się że samochód jest na 3 lub 4 biegu i ich nie zmienia. Ręcznie (chyba to Tip Tronic) zmieniając biegi nie ma żadnej reakcji oprócz wyświetlania się ich na desce. Odłączyłem na kilka minut akumulator. Po podłączeniu wszystko wróciło do normy ale tylko na jakieś 500m i dalej biegów nie zmienia. Czy to awaria skrzyni czy może komputera. Jak znaleźć usterkę. Jutro jadę na komputer ale w mojej mieścinie marne szanse na fachowe sprawdzenie. Czy można jeździć samochodem w takim wypadku? Czy wieźć go na lawecie? Proszę pomóżcie. Pathfinder 2005 r. 2,5 diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 może olej trzeba wymenić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy1978 Opublikowano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Olej był wymieniany 2 lata temu (około 60 tyś km) Żadnych wycieków nie widziałem więc raczej to nie wchodzi w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 60kkm na jednym oleju w automacie?? to chyba trochę za długo, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy1978 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 60kkm jest podobno normalnym przebiegiem przy którym należy wymienić olej w skrzyni. Komputer wykazał błędy których przyczyną jest automatyczny moduł kontroli transmisji (ECM). Co to oznacza, gdzie dalej szukać pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 posprawdzął bym na poczatek masy, bo jak uwalony komp to raczej tylko wymiana, ale pisąłeś, że po resecie działało przez chwilę czyli komp raczej OK, może coś się urwało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 60tyś km to zdecydowanie za dużo jak na automat. Po pierwsze to podaj konkretny numer błędu który się pojawił. Pytanie czy po skasowaniu pojawia się ponownie. Po drugie wymień olej i to szybko. Jeśli skrzynia nie przełącza biegów to problem leży w pierwszej kolejności w jej elektryce. Ale tutaj najpierw musimy wiedzieć co to za błąd i czy pojawił się ponownie. Padający automat w większości przypadku objawia się tymże masz wrażenie jakby skrzynia ślizgała się przy przyspieszaniu. Wtedy z reguły jest już za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy1978 Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Witam. Błąd pojawia się po każdym skasowaniu lub odłączeniu akumulatora. błędy skrzyni: P1757 prawy przód hamulec elektromagnetyczny P1759 FR/B Druga solenoida FNCT błędy silnika: P1832 TCS PO SIG P1831 VDC PO SIG P1808 VHCL PRĘDKOŚCI SEN-ABS P1830 ABS PO SIG P1829 CZUJNIK POZYCJI PRZEPUSTNICY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Jak dla mnie to nie wina skrzyni tylko elektryki układu hamulcowego a konkretnie ABSu. Oto co mówi serwisówka: P1757 - Elektrozawór przedniego hamulca podaje sygnał do TCM wraz z przełącznikiem PNP (w skrzyni AT), a także sygnał z czujnik prędkości. Na podstawie tych danych komputer dobiera odpowiednie przełożenie skrzyni. Przyczyna: zwarcie lub brak połączenia z elektrozaworem. Uszkodzony elektrozawór. P1759 - Opis jak wyżej puls nie musi być to koniecznie wina po stronie elektrycznej ale też cieknący zawór. Przyczyna jak wyżej plus niestabilna praca zaworu ciśnienia skrzyni ale to by pojawił się jeszcze dodatkowy błąd. Błędy skrzyni rozdzielczej . Pojawienie się ich wskazuje aby najpierw zdiagnozować usterkę w układzie ABS: P1832 - Usterka w transmisji sygnału z układu TCS (Traction Control System) z układu ABS lub jego modułu sterującego P1831 - Usterka w transmisji sygnału z układu ESP (każdy wie co to jest) z układu ABS lub jego modułu sterujacego P1830 - Wykryto usterkę w pracy systemu ABS - pompa lub moduł sterownika (wyjście sygnału ABS) P1808 - Nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu z wyjścia układu ABS lub jego sterownika. (Lub nieprawidłowy sygnał wejściowy do układu ABS, ale obstawiam pierwszą przyczynę). P1829 - Nieprawidłowy sygnał położenia pedału gazu z wyjścia komputera TCM. Napięcie sygnału położenia pedału gazu za wysokie lub za niskie. Serwisówka wskazuje aby w pierwszej kolejności zdiagnozować układ ABS. Niestety wymagane jest podłączenie Consulta-II. Bez względu na te błędy wymień olej w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy1978 Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Serdeczne podziękowania dla Nissanmaniak za tak istotne dla mnie informacje. Faktycznie przed "awarią skrzyni" miałem problem z ABS'em. Po prostu nawet przy lekkim hamowania słychać było załączający się ABS, pomimo że nie była śliska nawierzchnia. P.S. Olej wymieniłem dziś. Organoleptycznie stary był w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 W zużytym oleju zapach jest ważny. Na pewno był on inny aniżeli nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy1978 Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 A może ktoś zna dobrego mechanika/elektryka w woj. podlaskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neromax Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Witam, czy ktoś rozwiązał ten problem ?? P1757 i P1759 tryb awaryjny skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Błędy są związane z przełącznikiem / zaworem aktywacji przedniego hamulca. Znajduje się on w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Witam, czy ktoś rozwiązał ten problem ?? P1757 i P1759 tryb awaryjny skrzyni. ja przerabiałem, sterownik zaworu przedniego hamulca. nie było az tak strasznie ;P przy okazji dynamiczna wymiana oleju:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neromax Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 (edytowane) Ok, sam to rozbiorę, ale co dalej...co mam zmierzyć, kupić, naprawić ? serwis skrzyń woła 800zł (nie wiem czy to tanio czy drogo) Czy możliwe, że jest to problem z abs ? w chwili przełączania w tryb awaryjny załącza się na chwilę abs, coś walnie w skrzyni i koniec, robi się muł. Sprawdzałem i suszyłem złącze na skrzyni, nie pomogło. Jak zgaszę silnik to pojeżdżę normalnie tak z kilka minut, nie ustaliłem od czego się przełącza w ten awaryjny tryb. Edytowane 19 Maja 2017 przez neromax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 ja nie pamietam aby sie u mnie cos działo z ABS, to normalne, że po wyłaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika skrzynia przez chwilę pracuje normalnie, potem wchodzi w tryb awaryjny czyli pracuje tylko na jednym biegu, dlatego nie ma przyspieszenia, bo nie redukuje biegu. jesli całość by miała kosztować 800 to bież w ciemno rozebrac mozesz samemu, ale wymaga to dużej ostrożności, trzeba uważac by potem nie pomylić miejsca śrub, są różne długości, kolejność wyrecania i przykrecaniatez jest istotna. jak zdobedziesz odpowiednia wiedzę to samo wyjęcie sterownika nie jest trudne. i nawet nie wymaga kanału, ja robiłem to bez podnośnika. od razu warto zaopatrzyć sie w olej na wymiane, filtr i uszczelke miski. komputer mozesz wysłać do naprawy. 2 lata temu koszty ok 1200-1500zł mocno zawyźone ale ja sie bałem samemu dłubać przy kompie. w koncu udało mi sie znależć specjaliste w okolicy i cała naprawa z wymiana oleju u mnie trwała 24h i zakonczyła sie pełnym sukcesem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neromax Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 1200-1500 zł to calutką skrzynie kupię aha czyli sam nie naprawiałeś tylko oddałeś. Ehh no zobaczymy.. Trochę się boje rozbierać i nie jestem pewny czy to sterownik zepsuty czy coś innego. abs, chłodzenie skrzyni czy inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 (edytowane) za 1500PLN to chyba jednak łatwiej Ci bedzie skrzynie sprzedać niz kupić, nawet taka zepsutą nowy sterownik to koszt 6 tys : http://allegro.pl/re5r05a-sterowanie-hydrauliczne-nowe-oem-i6812669505.html w ASO wole nawet nie sprawdzać. naprawy z tego co widze to koszt 800-1200 zł teraz po 2 latach nie pamietam juz wszystkiego tak dokladnie, ale jak sprawdziłem kody błędów to po wykluczeniu niekontaktowania wtyczki pozostało rozebrac skrzynie i sprawdzić miernikiem zawory. gdy okazało się że wszystkie poprawnie działają pozostał komputer. nie chiałem ryzykować i samemu demontować obudowy wiec oddałęm do naprawy, po 3 h był naprawiony. podobno to typowa usterka. Edytowane 19 Maja 2017 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neromax Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Podpowiesz jak sprawdzić elektrozawory ? Wiem że na opór, mnie wszystkie pokazują opór 0,69ohm , a jeden 27ohm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 po 2 latach juz nie wszystko pamiętam wydaje mi sie, że 0.6-0,8 to poprawne wartosci dla wiekszości elektrozaworów w tym zaworu przedniego hamulca ( błąd P1757 ) mozliwe, że jeden ma miec inna wartosc ale tego juz nie pamietam. tu masz manual naprawy skrzyni: strona: AT 149 http://www.thenissanpath.com/filelib/R51/Service/AT.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neromax Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Ok, mam już naprawiony sterownik, ale mam znowu problem ehhh, dzieciak mi pomieszał elektrozawory, są 3 płaskie ,3 z "łebkami" i 1 zupełnie inny. nr to :płaskie : 05-01-103211; 3331; 3221z łebkami 05-01-161a30; 1a30; 1a70czy to wszystko jedną gdzie mają być ? kierując się jedynie tym zdjęciem :http://www.prnd.pl/uploaded/images/elektr_1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) ja przykrecilem dokladnie tak jak były, ale prawdopodobnie mozna je zamieniac jesli tylko rodzaje sie zgodzą, rysunek pasuje do zdjecia u mnie. Edytowane 31 Maja 2017 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neromax Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 a nie masz spisanych nr ? z Twojego zdjęcia niestety nie dopatrze się wszystkich nr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 niestety nic nie spisywałem, mam gdzies nagrane zdjecia w duzej rozdzielczosci ale szukanie ich mogłoby zajac caly dzien.. na kompie znalezlem jeszcze tylko jedno gdzie widac elektrozawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.