Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Awaria automatycznej skrzyni biegów


andy1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! I mnie trafiła się awaria ATM. Tryb awaryjny, błędy P1757 oraz P1759.

Mechanik zdiagnozował wstępnie uszkodzenie elektrozaworu sterującego obwodem przednich hamulców (środkowy). Mamy problem z kupieniem takiego elektrozaworka. Widziałem już tu wcześniej wpis z numerami, lecz nie bardzo rozumiem jak to czytać:

Cytat

nr to :

płaskie : 05-01-10
3211; 3331; 3221

z łebkami 05-01-16
1a30; 1a30; 1a70

Jeśli potrzebuję płaski, to który numer brać?

Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie zakupić zaworek? W ASO sprawdzałem, sprzedają jedynie całą płytkę sterującą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupuj elektrozaworów, na 99% poszedł  moduł sterujący, który ma wadę konstrukcyjną (lubiąca się przerywać ścieżka) a nie elektrozawór, które zwykle się nie psują. ja dałem sterownik do naprawy  u specjalisty, na trochę ponad rok starczyło po czym miałem powtórkę, następną naprawę sam robiłem i od  ponad 2 lat mam spokój. 

Edytowane przez camo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
5 godzin temu, apsik napisał:

Ile kosztowała Cię impreza ?

1100zł - cena za naprawę sterownika w warsztacie w Tczewie + koszty wysyłki

650zł - mechanik (demontaż/montaż, olej, naprawa wiązki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powrót problemów. Po 2 miesiącach jeżdżenia, wrócił tryb awaryjny oraz te same błędy P1757 i P1759. We wtorek demontaż sterownika i wysyłka do warsztatu na naprawę gwarancyjną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybko jak na naprawe za 1100 zł  ja tez to przerabiałem. u mnie pękło ponownie tuż po rocznej gwarancji. tam trzeba naprawdę solidnie polutować bo temperatura w jakiej to pracuje jest wysoka a ścieżka, która pęka jest źle zaprojektowana i w miejscu zgięcia występują duże naprężenia, skoro pęka stalowa blaszka to lut tym bardziej, po mojej naprawie działa już 3 rok  i mam nadzieje ze jeszcze troche pochodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 6.11.2020 o 20:05, Popeye napisał:

Powrót problemów. Po 2 miesiącach jeżdżenia, wrócił tryb awaryjny oraz te same błędy P1757 i P1759. We wtorek demontaż sterownika i wysyłka do warsztatu na naprawę gwarancyjną.

 

Po spuszczeniu oleju ze skrzyni okazało się, że jest w nim woda :angry: chłodniczka oleju puściła.

Następują próby uratowania skrzyni. Dwukrotne płukanie jeszcze bez sukcesu. Jutro trzecie płukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję, niestety chyba będzie Cie czekać kompleksowy remont skrzyni, trzymam kciuki za "płukankę".
Ja w swoim zaraz po zakupie zmieniłem chłodnicę główną oraz chłodnicę skrzyni na nowe ale remont silnika niestety mnie nie ominął. /
Powodzonka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanie pomogło tylko nieznacznie. Tarczki cierne trzeba wymienić. Skrzynia do wymiany/remontu.

Mam dwie opcje:

- remont w Baranowie pod Poznaniem - koszt 5-7tys

- wymiana na regenerowaną, z 12 mies gwarancją, Hukałowicz Gdańsk - koszt 4tys

Chciałem wybrać tę drugą opcję, ale teraz zobaczyłem opinie na temat tego drugiego warsztatu i nastąpiła refleksja...

Coś słyszeliście? Polecacie, odradzacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym remont, przynajmniej masz wszystko nowe i po Bożemu zrobione, chyba ze planujesz sprzedaż to wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 26.11.2020 o 17:37, apsik napisał:

Wybrałbym remont, przynajmniej masz wszystko nowe i po Bożemu zrobione, chyba ze planujesz sprzedaż to wymienić.

Wybrałem remont i skrzynia już naprawiona, chłodnica wymieniona, auto śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Popeye napisał:

Wybrałem remont i skrzynia już naprawiona, chłodnica wymieniona, auto śmiga.

Cieszę się bardzo że auto już sprawne. Jeżeli nie tajemnica ile remont i co zostało zmienione ?Chyba ze generalka..
Chłodnice silnikową zmieniłeś na taka samą (chłodzenie i ogrzewanie ATF'u dalej jest przez silnikową czy zrobiony BY Pass? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, apsik napisał:

Cieszę się bardzo że auto już sprawne. Jeżeli nie tajemnica ile remont i co zostało zmienione ?Chyba ze generalka..
Chłodnice silnikową zmieniłeś na taka samą (chłodzenie i ogrzewanie ATF'u dalej jest przez silnikową czy zrobiony BY Pass? )

Remont kapitalny skrzyni, m.in. wymiana tarczek ciernych i jakichś tam tłoków + wymiana chłodnicy - 6900pln.

Chłodnicę zmieniłem na taką samą... najwyżej ustawię sobie przypomnienie żeby za 10 lat ją wymienić bezwzględnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można łatwo zrobic obejscie,  przewody sa dostepne od spodu wystarczy przepiąć te ktore sa nie trzeba nic nawet kupować. chłodnice silnika która koroduje mozna ominąć, normalnie na dole przechodzi przez nią przewód z olejem ze skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 Podpinam sie do tematu bo nie chce zakładać  nowego  . 
Pierwsze bledy wiaze z zaworem SVC  - wymieniam . 

Pytanie gdzie szukac P1829
P1830 i P1831 .

BO juz chca mi sterownik hydrauliczny skrzyni wymieniac i jakies inne czesci za miliony . 

Wiec postanowilem poszukac samemu .


 

 

 

path.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...