Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku 350z vq35de


Doodek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czasem jak stoję na światłach, szczególnie gdy silnik nie jest do końca rozgrzany ale pracuje już na 'ciepłej' mapie, to zaczyna bardzo nierówno pracować. Czasem jak go odpalam to muszę dodać trochę gazu żeby nie zgasł. Obroty wahają się 500-900 obr/min. Popatrzyliśmy wspólnie z kolegą na takim interfejsiku na wskazanie krótkoterminowej korekty czasu wtrysku i wynosiła ona momentami 25%. To nie jest jakoś strasznie dużo? Czym to może być spowodowane. Może to być kwestia brudnego stożka albo przepustnicy? A może kwestia wadliwego wskazywania spalania stukowego? (nie udało mi się jeszcze rozwiązać tego problemu :/// )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jałowym 750 przy staniu na światłach powinieneś mieć a nie 500 bo już przygasa 

 

nie możesz mieć czegoś takiego jak "ciepła" mapa, bo masz wszystkie mapy seryjne - a może nie mówiłeś że namajstrowałeś coś? spr adaptacji przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tyle kwestia brudnego stozka co kwestia samego stozka - jeżeli wartość jest dodatnia... w 350z nie ma czegos takiego jak 'cieple' mapy paliwowe. 

ECU pracując w zamkniętej pętli koryguje paliwo na podstawie wskazan z sond lambda. Masz za ubogą mieszanke i stąd ta korekta...

Na pytanie skad ta uboga mieszanka powinienes juz znac odpowiedz...


Dogrzany silnik, bieg jałowy 650RPM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podciśnienia sa wszystkie ok , kolektor szczelny  ,  przepustnica czysta świece ,cewki   ?

jest jakaś różnica czy jedziesz na klimie czy z wyłączoną 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeżdze z wylączoną klimą to jest dużo lepiej


Różnica jest taka że przez ten filtr płynie więcej powietrza a dawka paliwa jest taka sama => uboga mieszanka którą trzeba skorygować by trafiać w zadany AFR.


Komputer sie nie skapnie i nie przymknie przepustnicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie micho196 wie co pisze  jeśli masz + 25% na wolnych to jest totalnie kicha i  stawiał bym tu na pompe paliwa jak i reg ciś pal ..

 

Jak masz skaner to popatrz na czasy wtrysku

 

Przepustnica to ta klapka na wolnych jest zamknięta na wolnych operuje krokowiec

 

A pozatym tam masz szerkopasmowca wiec jak już on podaje do +25 to jest bida ,, masz chyba Coobcia pod ręką to niech Ci zapoda sonde AFR w wydech i sie przejedzcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wszystko w porządku to korekta sięga fabrycznie maksymalnie co zaobserwowałem w setce zetek to 92 do 108%... czyli odpowiednio +/- 8% głownie 370Z...

350tki w mniejszej tolerancji się mieszczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym obstawiał pompe paliwa, nie pokazuje ci na komputerze który wtryskiwacz podaje inną wartość niż pozostałe ? Pozamieniaj wtryski miejscami podepnij komputer i sprawdź czy to wina wtryskiwacza. Stożek nie sądze żeby robił problem bo sam mam założony i nic takiego sie nie dzieje już od 2 lat. Sonda lambda też może mieć zepsute grzanie ale to mniej prawdopodobne. Weź też wyczyść przepustnice bo osadza się na niej nagar. Jeszcze jedno mi sie przypomniało u mnie gasł jak był walnięty czujnik położenia wałka rozrządu od strony kierowcy po wymianie jak ręką odjął a działo sie tak zazwyczaj jak było bardzo ciepło na zewnątrz i to jest częsta usterka 350z. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Doodek dopiero trafiłem na wątek związany z twoją zetka jak opisujesz co kupiłeś itd... auto jest po dzwonie wiec na 99% był odłączany akumulator.

Po takim zabiegu trzeba wykonać adaptacje przepustnicy i nauczyc silnik pracowac na biegu jałowym. Sam to przerabiałem i też miałem problem z falowaniem obrotów na jałowym. Adaptacje rozwiązują ten problem ale trzeba je wykonać w komplecie (tzn 3 adaptacje), w odpowiedniej kolejnosci i w odpowiednich warunkach...

Robisz to za pomocą kluczyka i pedału przyspieszenia więc nic cie nie kosztuje żeby spróbować zrobić to samemu i być może rozwiązać problem. 

całość opisana tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89630-350z-ga%C5%9Bnie-na-ciep%C5%82ym-silniku/ 

Edytowane przez micho196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze. Jakby było za nisko to na jałowym by ci przygasał i obroty by dalej falowaly. Jak masz ELM to sprawdz predkosc na jałowym ma być ok 650 RPM. Procedura do powtorzenia za kazdym razem jak rozepniesz akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechcący na początku udało mi się wejść w jakiś inny tryb. Chyba ten od wyświetlania błędów czy coś... I czasami jak dodawałem mocniej gazu to zapalała się na moment CEL.. mam złe przeczucia co do tego mojego spalania stukowego... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...