Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bingo.

Jednak znacie się na tym, i chyba także widzicie różnice w paliwach.

Nie mogłem uwierzyć, że może być taka poprawa po zmianie stacji paliw. Całe życie na 2-3 konkretnych stacjach Shell, więc trochę mi smutno, ale widać, że ten 1.2 t-dig nie lubi ich dodatków.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć! Pierwszy raz u Was, choć może zostanę na dłużej, bo...

... bardzo myślimy o kupnie J11 z 2017 roku. Po lifcie, niecałe 30 tysięcy przebiegu, auto od dealera. Mamy nawet sztukę zarezerwowaną. Czytam Wasze forum, staram się identyfikować zagrożenia, ale dziś zbił mnie z tropu szwagier mający znajomego w serwisie Nissana, który kategorycznie zabronił nam kupować auto z tym silnikiem - 1.2 DIG-T. Przez to "mityczne" branie oleju.

Czytam Was i widzę, że problem się pojawia, choć jednocześnie widzę, że są wsród Was tacy, którzy podkreślają że problemu nie mają. Jednak teraz nie wiemy już co zrobić - słuchać szwagra czy mieć nadzieję na dobry egzemplarz?

Nie oczekuję, że wywróżycie mi z fusów, jakie jest to "moje" auto, nie oczekuję też szczerości od sprzedawcy, ale może możecie choć napisać, jak często zdarzają się wadliwe sztuki? 1 na 3, 1 na 10, 1 na 100? Takiej informacji nie znalazłem czytając Wasze dyskusje.

Dzięki z góry, z pozdrowieniami :)

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt pod koniec produkcji silniki 1.2 w autach po FL zostaly poprawione. Na twoim miejscu jednak darowalbym sobie taki silnik tym bardziej po przebiegu 30k. Wolałbym bym wziąć niesprawdzony silnik 1.3.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szy napisał:

Cześć! Pierwszy raz u Was, choć może zostanę na dłużej, bo...

... bardzo myślimy o kupnie J11 z 2017 roku. Po lifcie, niecałe 30 tysięcy przebiegu, auto od dealera. Mamy nawet sztukę zarezerwowaną. Czytam Wasze forum, staram się identyfikować zagrożenia, ale dziś zbił mnie z tropu szwagier mający znajomego w serwisie Nissana, który kategorycznie zabronił nam kupować auto z tym silnikiem - 1.2 DIG-T. Przez to "mityczne" branie oleju.

Czytam Was i widzę, że problem się pojawia, choć jednocześnie widzę, że są wsród Was tacy, którzy podkreślają że problemu nie mają. Jednak teraz nie wiemy już co zrobić - słuchać szwagra czy mieć nadzieję na dobry egzemplarz?

Nie oczekuję, że wywróżycie mi z fusów, jakie jest to "moje" auto, nie oczekuję też szczerości od sprzedawcy, ale może możecie choć napisać, jak często zdarzają się wadliwe sztuki? 1 na 3, 1 na 10, 1 na 100? Takiej informacji nie znalazłem czytając Wasze dyskusje.

Dzięki z góry, z pozdrowieniami :)

Szy.

Skoro wybierasz 2017,używany,to rozejrzyj się lepiej za benzyną 1.6 turbo,może nawet rok starszą gdyby cena była za wysoka,ale bardziej bym  1.6 polecał niż 1.2.Silnik mocniejszy,przyjemniejszy w jeździe,a i spalanie ma na poziomie 1.2 a można nawet powiedzieć że mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Pierwszy raz u Was, choć może zostanę na dłużej, bo...
... bardzo myślimy o kupnie J11 z 2017 roku. Po lifcie, niecałe 30 tysięcy przebiegu, auto od dealera. Mamy nawet sztukę zarezerwowaną. Czytam Wasze forum, staram się identyfikować zagrożenia, ale dziś zbił mnie z tropu szwagier mający znajomego w serwisie Nissana, który kategorycznie zabronił nam kupować auto z tym silnikiem - 1.2 DIG-T. Przez to "mityczne" branie oleju.
Czytam Was i widzę, że problem się pojawia, choć jednocześnie widzę, że są wsród Was tacy, którzy podkreślają że problemu nie mają. Jednak teraz nie wiemy już co zrobić - słuchać szwagra czy mieć nadzieję na dobry egzemplarz?
Nie oczekuję, że wywróżycie mi z fusów, jakie jest to "moje" auto, nie oczekuję też szczerości od sprzedawcy, ale może możecie choć napisać, jak często zdarzają się wadliwe sztuki? 1 na 3, 1 na 10, 1 na 100? Takiej informacji nie znalazłem czytając Wasze dyskusje.
Dzięki z góry, z pozdrowieniami
Szy.
QQ z 2017 r. tuż przed liftingiem obecnie 31 kkm, odpukać od wymiany do wymiany nic nie dolewane, ślad oleju na bagnecie bez zmian.
Krążą legendy, że od 2017 problemu nie ma. Gdzies na angielekim forum QQ jest lista/wątek w ktorym podano nr serii silników, ktore podobno problemu nie mają.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z 2014 roku. Przejechałem 90 tyś. Nie bierze oleju. Płacze kilka osób. Część z nich kombinowała z zwiększeniem mocy. Ja jestem zadowolony.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies tu juz pisalem ale powtorze sie odpowiadajac nowemu koledze. ;)

Moim J11 1.2 przejechalem 111tys i nigdy nie bral oleju. Generalnie poza aku i S/S (soft/ 2014 rocznik) nie bylo problemow.

Traktowany normalnie, czesto przepedzany po autostradach.

Zlego slowa nie powiem o tym egzemplarzu ale bral bym 1.6 bo to lepszy motor.

Ze spalaniem 1.2 vs 1.6 to bym podyskutowal... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam z marca 2015r.,przejechane 62 tys., żadnych problemów z braniem oleju, jestem bardzo zadowolony z samochodu :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2015 zakupiony z wyprzedaży w 2016, 75 tys. przebiegu i zero problemów z silnikiem i olejem, jedynie padnięty na gwarancji akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Również mam 1.2 DIG-t na pokładzie, salonowy, odebrany w styczniu 2015  i przy rocznych przebiegach ok. 7 tys. na bagnecie między wymianami co 12 mies. bez zmian. Jedyne co padło, to aku tuż przed upływem 3 letniej gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
6 godzin temu, szy napisał:

... bardzo myślimy o kupnie J11 z 2017 roku. Po lifcie, niecałe 30 tysięcy przebiegu, auto od dealera.

Jeżeli mówiąc "od dealera" masz na myśli ASO Nissana, to poproś o wgląd do wszystkich zgłaszanych usterek przez poprzedniego użytkownika.. Przecież auto jeszcze na gwarancji.
Z tego co czytałem, to "problem z olejem" to sporadyczne przypadki "wieku dziecięcego" i zdecydowana większość z nas ich nie doświadczyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
46 minut temu, klepa napisał:

proszę oglądnąć filmik, który ostrzega kupujących samochody z roku 2019 i starszych na co trzeba zwrócić uwagę:

Bardzo cenne informacje, które wielu potencjalnych kupujących powinny zainteresować, za które (pomimo że mnie temat nie dotyczy) masz ode mnie ogromnego plusa :zwyciestwo2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaż nowych rośnie systematycznie z roku na rok, więc puenta filmu bzdurna.

Wystarczy wejść i sprawdzić dane ostatnich lat samar.

Reszta to fakt, lecz wcale nie są to duże ilości rejestracji na dealera.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

91kkm, oleju nie bierze. Ale napinacz po wymiance 4 miesiące temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomkek1912 czy możesz coś więcej napisać na temat wymiany napinacza?.

Czy wykonał serwis oraz czy demontował pokrywę łańcucha. I jakie orientacyjne koszty?. 

Co jaki czas wymieniałeś olej?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 54tkm i oleju jako tako nie bierze, napinacz wymieniany dwa razy już, wszystko na gwarancji w serwisie. Auto z końcówki 2015r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, krzysrob napisał:

tomkek1912 czy możesz coś więcej napisać na temat wymiany napinacza?.

Czy wykonał serwis oraz czy demontował pokrywę łańcucha. I jakie orientacyjne koszty?. 

Co jaki czas wymieniałeś olej?.

Pokrywę rozrządu trzeba zdjąć,nie ma innej metody na wymianę napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja mam silnik 1.2 w Pulsarze (rocznik 2016) i niestety ostatnio mam wrażenie, że zaczął brać więcej oleju. Przez pierwsze 2 lata na 10kkm wystarczało mi to co zostało w bańce 5l po wymienie oleju (czyli pewnie mniej niż litr). Teraz zużycie wychodzi jakieś 150-200ml na 1kkm. Zgłosiłem to do ASO, kazali przejechać 1,6kkm (po uprzednim uzupełnieniu poziomu oleju) i do nich przyjechać na kontrolę. Obawiam się, że jednak stwierdzą, że to mieści się w normach producenta i oleją sprawę. No nic, pożyjemy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2020 o 23:17, krzysrob napisał:

tomkek1912 czy możesz coś więcej napisać na temat wymiany napinacza?.

Czy wykonał serwis oraz czy demontował pokrywę łańcucha. I jakie orientacyjne koszty?. 

Co jaki czas wymieniałeś olej?.

Olej co 10-11k średnio (tyle robie na rok). Tak serwis ściąga pokrywę z lewej strony i wymienia uszczelki też przy wymianie. W ASO robiłem. Nie pamiętam teraz czy 2000 wzięli czy 2500. Przy okazji mi wygięli rurkę od klimy i zaczeła szurać o rurę wlewu płynu do spryskiwacza i zdarła się izolacja. Mówili, że gdybym zrobił rok wcześniej przegląd to mogliby wnioskować u nissana o partycypację lub 100% zwrotu. Oni niejako przyznają się do winy odnośnie wady napinacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem ci szczerze - ODPUŚĆ SOBIE TEN SILNIK (1,2 dig-t). Miałem już kilka aut z silnikami turbo benzynowymi i niestety Qashqai był tym najgorszym i dlatego dość szybko pozbyłem się tego auta (głównie z powodu silnika). Sam samochód oprócz kilku pierdół był nawet ok, u mnie brał olej ale w umiarkowanych ilościach. Na papierze wygląda w miarę ten silnik, ale podczas jazdy i ogólnego użytkowania to najgorszy silnik jaki użytkowałem. Co chwila trzeba zmieniać biegi z powodu bardzo wąskiego maksymalnego momentu obrotowego (trzeba się "wstrzelić" w wąski zakres momentu obrotowego bo innaczej auto to totalny MUŁ). 

POZDRAWIAM

KUBA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...