aquariusmax Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Jak sobie przypominam, masz problem z dużym zużyciem oleju. Po co robili czyszczenie zaworów ssących? To nie ma istotnego związku z olejem. Mieli sprawdzić gładzie cylindrów i denka tłoków oraz ewentualnie zawory wydechowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Sprawdzili cylindry i nie mają większych zadrapań. Napisałem do nissana z pytaniem dlaczego nie chcieli zrobić płukanki silinka, czy jest jakaś nowa procedura czy może moje aso na problem z czytaniem że zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) W Polsce chyba nie stosują kompleksowego płukania kilkoma preparatami Forte. Jeśli gładzie są w porządku, to może nieaktualny soft powoduje nadmierne zużycie oleju. Jak się poprawi, to będzie po temacie. Edytowane 20 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 1 hour ago, aquariusmax said: W Polsce chyba nie stosują kompleksowego płukania kilkoma preparatami Forte. Jeśli gładzie są w porządku, to może nieaktualny soft powoduje nadmierne zużycie oleju. Jak się poprawi, to po będzie po temacie. Z tego co się orientuję to ten nowy soft dodawał więcej benzyny do oleju aby zamaskować problem Dam znac co odpisze nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) Soft chyba zmieniał timing wtrysku, aby zminimalizować przedmuchy mgły olejowej ze skrzyni korbowej. Edytowane 20 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia On 1/20/2024 at 3:22 PM, aquariusmax said: Soft chyba zmieniał timing wtrysku, aby zminimalizować przedmuchy mgły olejowej ze skrzyni korbowej. Wydaje mi, się że mi wgrali ten nowy soft bo samochód wyraźnie zostaje na wyższych obrotach. Trochę bardziej płynnie się rusza i nie szarpie jak czasami się zdarzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Jeśli czyścili dolot i zawory ssące, to raczej to spowodowało, że jest teraz więcej powietrza i tym samym benzyny. Miałeś wgląd jaką wersję softu wygrali, z którego roku? Bo najnowszy jest chyba z 2019 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Jeśli zrobili to czyszczeniem zaworów, to różnica jest bardzo duża. Czy stosowałeś jakieś preparaty na lspi jak Liqui Moly Pro Line Direct Injection Cleaner. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia (edytowane) Po czyszczeniu dolotu (także zaworów ssących) różnica jest najczęściej diametralna. Takie czyszczenie powinno się robić co rok, dwa. Inaczej silnik przy jeździe głównie miejskiej dogorywa z czasem. Mgłę olejową łapiemy do łapacza oleju. Do lspi używam oleju 5W40 Shell Helix Ultra z gazu ziemnego. Przed każdą wymianą oleju płukanka (najlepiej bez nafty TEC 2000), czasem czyścidło do wtrysków i do zaworów/wydechu lane do paliwa. A czemu pytasz o lspi? Robiłeś odczyt przez ODB2 ile masz naliczone stuków detonacyjnych i jaki masz poziom wypadania zapłonów? Edytowane 26 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Nigdy nie wlewalem dotakow do benzyny i chciałem to zrobić prewencyjnie aby tłoki też były przeczyszczone. Za kilka mcy będę wymieniał olej i też wezmę tego helixa plus płukankę tunap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia (edytowane) A co ma dodatek do benzyny do czyszczenie tłoków? To są dwa różne układy, teoretycznie całkowicie rozłączne. PS.: Producenci dodatków sugerują ich użycie co 2-5 tys. km i nie prewencyjnie, ale w celu oczyszczenia układów. PS2.: Po wymianie oleju wlałem też ceramizer. Starcza na 50 tys. km. Edytowane 26 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 28 Stycznia Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia Którym parametrem można sprawdzić lspi za pomocą Car scanner i który profil wybrać bo chyba qashqai 1.2 nie widac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 28 Stycznia Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia Cylinder KNOCK, a wypadanie zapłonów MISSFIRE. Wybieramy Kadjar 1.2 H5F. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego On 1/19/2024 at 6:05 PM, M112 said: Odebralem samochod od dealera. Zrobili test cisnienia w zaworach, wychodzi ze 2 zawory maja 120 a dwa 105. Czy ktos wie ile powinno byc? Zrobili rowniez ku mojemu zdziwieniu czyszcznie zaworow prepartem tunup. Z tego co sie dowiedzialem to zawory nie wygladaly bardzo zle, podobno zazwyczaj wyglądają gorzej w innych qashqiach Spodziewalem sie ze nie bedzie bardzo zasyfione w srodku, bo jak zmienialem swiece 10tys temu to wygaldaly ok, tylko jedna troszke bardziej ciemna (pewnie zawor nr 3) Mam wrocic za 3200km Po przejechaniu 1000km zużycia oleju nie widać. Normalnie to bym już trochę musiał dolac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Lutego Udostępnij Opublikowano 17 Lutego Mówimy o zaworach ,czy o mierzonym ciśnieniu sprężania.Z tego co czytam Twoje posty wychodzi,że mówisz cały czas o cylindrach a podajesz zawory...zawór pierwszy,drugi,trzeci...Test szczelności zaworów robi się na zdjętej głowicy,podając ciśnienie w poszczególne sekcje wlotów i w tedy wiadomo,albo jest szczelny,albo przepuszcza.W tedy robi się docieranie zaworów.Nie ma czegoś takiego jak ciśnienie na zaworach ,one mają być szczelne! To co opisujesz,dotyczy cylindrów.Nie wiem jakie wartości były mierzone,ale skoro podajesz 120 to chyba chodzi o Psi .Czyli 120 Psi to w przeliczeniu na bar to wychodzi około 8.3bar,moim zdaniem już nieciekawie .Poza tym różnica pomiędzy cylindrami nie powinna być większa jak 10% najwyższej wartości czyli przyjmując 120Psi - 10%=108Psi a nie 105.Niby niewiele ale już daje do myślenia.Przeliczając wartość 105Psi na bary to wychodzi 7.24 bara.Mało.Z tego co pamiętam jak bawiłem się silnikami to super było jak cylindry miały 12 bar,w ostateczności 10.poniżej już trzeba było myśleć i szykować się do szlifu.Nie wiem(może nie pamiętam) jakie wartości sprężania ma 1.2 Tce.Cóż mogę więcej dodać.jeździj ,obserwuj.Obserwuj też czy nie przybywa Ci oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 17 Lutego Udostępnij Opublikowano 17 Lutego (edytowane) Podejrzewam, że kolega myli cylindry z zaworami. ASO pewnie zmierzyło ciśnienie w cylindrach, ale mega tragedii nie było, więc wykpili się płukaniem szlamu płukanką i czyszczeniem dolotu z zaworami. Pewnie jeden,czy drugi zawór był podparty (nieszczelny) i zrobił szkody w silniku. Płukanka zrobiła swoje, a do tego czyste zawory (na razie) dają moc, więc jest dobrze. Może także podmienili soft, aby tumingi były korzystniejsze (zminimalizowały możliwość injekcji oleju do cylindrów). Nie ma przedmuchów mgły olejowej do komory spalania, bo zawory są już szczelne, więc pierścienie nie puszczają oleju do komory spalania i nie ma jego konsumpcji. Pozostaje jeździć i obserwować. Przecież nie będą wymieniać lub remontować silnika, gdy się daje jeździć. Edytowane 17 Lutego przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 17 Lutego Udostępnij Opublikowano 17 Lutego Tak macie rację myliłem cylindry z zaworami, sorry z IT jestem więc samochody to nie moja bajka. Płukanki nie robili, tylko czyścili zawory tym tunapem i wydaje mi się że zmienili soft, ale muszę się dopytać. Wiem że ciśnienie dość niskie, podobno płukanka może pomóc jak oringi na cylindrach są brudne chyba od nagaru. Zrobie płukankę przy następnej zmianie oleju za kilka miesięcy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 21 Marca Udostępnij Opublikowano 21 Marca On 2/17/2024 at 1:02 PM, M112 said: Tak macie rację myliłem cylindry z zaworami, sorry z IT jestem więc samochody to nie moja bajka. Płukanki nie robili, tylko czyścili zawory tym tunapem i wydaje mi się że zmienili soft, ale muszę się dopytać. Wiem że ciśnienie dość niskie, podobno płukanka może pomóc jak oringi na cylindrach są brudne chyba od nagaru. Zrobie płukankę przy następnej zmianie oleju za kilka miesięcy. Pozdrawiam Po przejechaniu okolo 2400km oleju ubylo tylko okolo 6mm na bagnecie, wiec zmiana jest bardzo duza w porownaniu co bylo wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uti Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca Prawidlowa wartosc wedlug instrukcji to miedzy MIN a MAX. Natomiast naczytalem sie o tym silniku i postanowilem, ze tak jak ktos tutaj pisal, trzymac wartosc pod MAX. Sprawdzam raz na jakis czas i poprostu dolewam. Olej bierze - to fakt, ale wydaje mi sie, ze tak jak inne silniki, z ktorymi mialem stycznosc. Wiem, ze byly rozne "sztuki" tego silnika wiec kazdy z nas ma osobne historie. Tak czy siak warto miec dodatkowo banieczke oleju 1 litr dla wlasnego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Po przejechaniu ponad 3.5 tys oleju nie ubywa ale.... Chyba coś zaczyna klekotac jak przyspieszam. Słychać tylko jak otwieram szybę. Na postoju w normie, nawet jak dodaje gazu wydaje się OK. Łancuch się kończy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Może napinacz nie napina. Warto wymienić olej z dobrą płukanką, może się odblokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M112 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Za miesiąc mam serwis wiec sprobuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mid Opublikowano 1 Czerwca Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca (edytowane) On 5/17/2024 at 6:59 PM, M112 said: Za miesiąc mam serwis wiec sprobuje Bylem w nissanie, niestety to lancuch rozrzadu zaczyna dzwonic. Wiec jak niektorzy pisza na forum "jak dbasz tak masz" nie ma zastosowania w silnikach 1.2. Wiekszosc jest do bani, pytanie tylko kiedy padna. ps. uzylem jakiegos starego loginu powienno byc od m112 Edytowane 1 Czerwca przez mid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradu Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca Cześć Koledzy. Ponieważ w najbliższym czasie chcę samodzielnie pogrzebać pod samochodem mam pytanie czy ktoś wie gdzie są bezpieczne punkty podwozia Qashqaia do których mogę bezpiecznie przyłożyć podnośnik ("żabę") bez ryzyka pogięcia czegokolwiek. Chodzi mi szczególnie o przód auta. Fabryczne punkty progowe nie wchodzą w grę bo pod nie chcę podlożyć kobyłki. Może pod wahacze? Ktoś ma jakieś doświadczenie praktyczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradu Opublikowano 4 Czerwca Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 10 godzin temu, gradu napisał: Cześć Koledzy. Ponieważ w najbliższym czasie chcę samodzielnie pogrzebać pod samochodem mam pytanie czy ktoś wie gdzie są bezpieczne punkty podwozia Qashqaia do których mogę bezpiecznie przyłożyć podnośnik ("żabę") bez ryzyka pogięcia czegokolwiek. Chodzi mi szczególnie o przód auta. Fabryczne punkty progowe nie wchodzą w grę bo pod nie chcę podlożyć kobyłki. Może pod wahacze? Ktoś ma jakieś doświadczenie praktyczne? ...manual serwisowy pokazuje, że taki punkt znajduje się pomiędzy wachaczami przednimi. Żeby dostać się do niego to zdaje się, że trzeba najpierw zdemontować osłonę silnika ale żeby ją zdemontować wypadałoby podnieść auto.🤔 Manual Heynesa pokzuje z kolei coś takiego. Ale przed takim rozwiązaniem parę osób mnie przestrzegało.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.