Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

lpg w silniku DIG-T 115 (190Nm)


lemmy69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolega rozważa kupno Pulsara, wszystko fajnie nawet przebiegało przy pierwszych oględzinach ... zniżka na dzień dobry :)

Ale jest pewien szkopuł ... podobno Nissan nie poleca gazu do tego silnika, w ogóle do żadnego z turbiną :(

Dino, słyszałeś coś o tym? ... prawda czy tylko kaprys dealera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co 5 jak tam zwykły wtrysk jest, turbina nie przeszkadza w gazowaniu, ważne aby był dobrze wystrojony w OL do tego można psiknąć PB raz na jakiś czas i powinno być OK, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stroimy instalacje w dwóch stanach CL i OL, 

CL stroimy na korekty silnika bo jest to stan w którym ECU silnika koryguje mieszankę na podstawie danych miedzy innymi z lambady a OL stroimy z sondą AFR w wydechu bo na PB auto w tym stanie jedzie na sztywnej mapie zapisanej w ECU a my musimy do tego wysrtoić gazowa protezę :D a nie mozemy tego zrobić na podstawie korekt bo wszystkie są wtedy na 0 i nie mamy punktu odniesienia, czy mieszanka jest dobra czy zła jedyne co może nam o tym powiedzieć to sonda AFR w odbycie :D 

 

większość dilerów nie zaleca gazu a auta jeżdżą trzeba tylko bardziej dbać o przeglądy i pilnować silnika a przede wszystkim przeliczyć to wszytko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że diler nie chce wziąć odpowiedzialności a nie, że silnik nie trawi gazu ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, teraz te silniki jakieś marne są :D

jak diler nie montuje to strata gwarancji będzie bo nawet zepsuty kierunek będzie spowodowany przez gaz w aucie :D 

 

kiedyś ktoś tez mnie pytał ale o mazdę chyba i okazało się,że diler za 500zł daje dodatkowa gwarancje na zamontowany u nich gaz czy jakoś tak :D 

ale każdy silnik można zajechać na ubogiej mieszance, i też dobrze wystrojony moze jeździć długo i bezproblemowo :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy CL ustanawiamy mnożnik czyli korygujemy różnice w wydajności wtryskiwaczy

 

jak masz podgląd na korekty to raczej nie patrzysz na mnożnik bo potrafi się dość znacząco różnić, choć nie zawsze 

 

 

wec przy OL też nie zwalimy silnika od razu no pomijam spadki ,,,itp ..

ojjj, przy suszarce możesz zajechać motor moment a bez AFR-a tego nei wystroisz bo jak będzie za ubogo i EGT wzrośnie to wszytko popłynie, chyba,że woźnica nie za bardzo korzysta z doładowania :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego przekonaleś mnie do LM-2

LM-2 to już grubas z logowaniem OBD itd też się muszę wreszcie na to skusić :D ale LC-1 na razie styka :D i pewnie dlatego są inne priorytety :D ale jak masz dopiero kupować to warto dołożyć :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to odradziłem mu (o ile oczywiście kupi Pulsara) montaż gazu w tym aucie. On używa auta prawie wyłącznie do dojazdu do pracy 2-3 km i sporadycznych 100 kilometrowych wyjazdów poza miasto.

Jeśli brać pod uwagę mały apetyt na paliwo, ryzyko związane z utratą gwarancji (ryzyko a nie pewność ponieważ takie sankcje ze strony producenta kłócą się z unijnymi przepisami) oraz to że w przypadku instalacji III gen. przez 3/4 roku i tak jeździłby na Pb ... gazowanie auta traci sens.

Ale jedno jest pewne ... Pulsar zrobił na Nim wrażenie.

Brał (bierze) jeszcze pod uwagę Skodę Spaceback, Kię Ceed i któregoś Seata ... ale Nissan nie dość że najbardziej przypadł mu do gustu to jeszcze cenowo prezentuje się korzystnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam Wasze posty na temat gazowania i nie wiem jak to pojąć...

W którymś numerze chyba to było Auto-moto,wyczytałem opracowanie na temat właśnie silników 1.2 DiG-t Nissana.

Konkretnie tam stwierdzono,że nie nadają się do zagazowania...więc?

Nie podaję konkretnego tytułu ,bo nie jestem pewien.Gazetę czytałem w poczekalni u lekarza,a jako że gaz w aucie zupełnie mnie nie rajcuje,nie przywiązywałem do tego faktu większej uwagi.Jedyne co myslałem w tedy,to czy znajdzie się ktoś ,kto będzie chciał mimo wszystko zgazować 1.2 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No TSI gazują, a  układ zasilania podobny do Dig-T. Zobaczymy kto pierwszy się odważy. Pewne- chyba korzyść finansowa nie tak duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, tutaj działa podświadomość ... jeżeli miałeś gaz w poprzednim aucie, to w kolejnym nie dopuszczasz opcji by nie wykorzystać sposobności jeżdżenia o połowę taniej 

i ja to rozumiem, ten mój znajomy ma w tej chwili felicję z II gen. LPG czyli przełącza ją po "przegazowaniu" ale w III-ej gen. trzeba wpierw nagrzać płyn by gaz załączyć ... i tutaj rodzi się dylemat czy montaż w ogóle ma sens  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po przejechaniu 1500 metrów mam 70 stopni w silniku odpalanie sekwencji przy 27 stopniach w połowie tej drogi ,, nie wiem czym sie tu martwić

 

Skoro auto i tak zjada masę paliwa zanim nie dojdzie do 90 st

 

Pamiętaj że przy turbo ogrzewanie idzie tak że z chłodzenia turbiny i chłodzenia oleju

 

Pozatym 115 KM przy 1300 Kg wagi to dla mnie i tak za mało mimo że 190 Nm ...

 

a ten 1,6 190 KM to już inna sprawa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhhh gdyby ten pulasr trafił do mojej osobistej stajni to na drugi dzień miał by gazik :D aby lepiej oddychac :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino

 

Rebus zagadka

 

Po co jest przepustnica w samochodzie ....

 

 

...żeby była otwarta ...

 

A to taka dygresia do wszystkich matołów co ruszają jakby mieli malucha a paliwo było na kartki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brał (bierze) jeszcze pod uwagę Skodę Spaceback, Kię Ceed i któregoś Seata ... ale Nissan nie dość że najbardziej przypadł mu do gustu to jeszcze cenowo prezentuje się korzystnie.

Porównywałem Rapid Spaceback z Pulsarem..

Jest przepaść jeśli chodzi o wykonanie, frajdę z jazdy i... cenę. Rozsądnie wyposażony Spaceback wychodzi drożej, a niczym tego nie usprawiedliwia.

 

Aczkolwiek tak oszczędnego silnika osobiście bym nie gazował (jeżdżę około 15tys. rocznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG było by na zasadzie, ze tak mi się by chciało :D czyli raczej większość argumentów była by obalona prze zemnie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No niestety, kumpel w którego imieniu założyłem ten temat kupił Skodę Rapid Spaceback 1,2 TSI z fabryczną instalacją LPG

więc temat tak jakby upadł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złóż wyrazy współczucia... porównywałem (jazdy próbne) Rapida i Pulsara i... no cóż - zostanę wierny Nissanowi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...