Gość xyz Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Jeżeli sprzedawca przedstawi ostatni TUV z Niemiec lub ksiazke z ostatnim wpisem z najpozniej 2008 roku to jestem w stanie uwierzyc w przebieg. A wiadomo, że taki przebieg do Almery to jeszcze mlodość. Jak moze jakis urok na niego rzucisz to za 8 Ci odda, ale podejrzewam ze min. 9 chce wziasc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 To w N15 były 4 poduszki? Ale chociaż widać, że zadbane N15 są jeszcze wysoko cenione, szkoda, że N16 już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 To w N15 były 4 poduszki? Były, też mam u siebie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Jedna w kierownicy, druga nad schowkiem pasażera - a pozostałe gdzie są rozmieszczone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melo Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Jedna w kierownicy, druga nad schowkiem pasażera - a pozostałe gdzie są rozmieszczone? W fotelach kierowcy i pasażera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Witam, po stłuczce przymierzam się do kupna nowego Nissanka i tutaj mam dylemat co wybrać ? Bujam się teraz Primerką P11 przed liftem i chce kupić autko z 2002 lub 2004 zależy od portfela po wakacjach Primerę P12 sporo bolączek męczy po mariażu z fancuzikami, jestem ciekaw jak sprawa wygląda z Almerami ? Jak wygląda sprawa z awaryjnością Almery ? Czy występują te same bolączki jak górny wahacz ? Czy w N16 tak samo mocno namieszali z jakością jak Primerze P12 ? Dzięki za wszelkie sugestie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 (edytowane) Jeżeli kupisz almerę N16 w dobrym stanie i nie z francuskim motorem, to będziesz miał auto bezawaryjne. Choć 1.5 dCi też sobie ludzie chwalą... O górnym wahaczu nic nie słyszałem. Edytowane 27 Czerwca 2010 przez csm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 A N16 jakie ma "japońskie" silniki ? Almerka w całości jest montowana przez francuzów jak Primera ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Nie wiem jak jest z silnikami benzynowymi, ale z diesli tylko 1.5 dCi to silnik konstrukcji francuskiej (1.9 dCi nie jeździ w almerach). Co do tego kto montuje, to wiem tylko, że po 2003 składali je w UK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Interesuje mnie benzyna w sedanie, gazu nie będę montował, diesle odpadają. Jakie są moce, jaki najlepiej wybrać silniczek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szpakson Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Możesz np. kupić Almere sedan 1.5 16V po liftingu z 2003 roku co ma 98KM:) które jużwystarczą wg mnie do całkiem fajnekj jazdy;] Ja mam z 2002 przed FL którą kupiłem 3 lata temu i puki co nic w nią nie włożyłem i ciesze się z zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Troszkę słaby silnik jak na sedana, mam 1.6 w primce i powiem że czasem brakuje tych koników w mieście i idzie się żyletki Zostaje więc 1.8 benzyna. Napiszcie proszę jak się sprawuje, jakie spalanie ? Na co uważać przy kupnie Almery ? Sorki za tyle pytań, ale Almery ( żal się przyznać ) kompletnie nie znam. Primere znam na wylot ale jak pisałem mam mały zgrzyt do P12 i przychylam się powoli do N16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yadziah Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 (edytowane) Witam serdecznie, Co sądzicie o tym aucie ? Warto jechać je obejrzeć ?? Licznik wydaje sie być "przekręcony", nie widać dokladniej jak wyglada w środku... http://www.autogielda.pl/sprzedam_nissan_almera,nissan_almera_hatchback__klimatyzacja,II0M3XWH.html pozdrawiam Kuba Edytowane 29 Czerwca 2010 przez Yadziah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 (edytowane) Witam serdecznie, Co sądzicie o tym aucie ? Warto jechać je obejrzeć ?? Licznik wydaje sie być "przekręcony", nie widać dokladniej jak wyglada w środku... http://www.autogield...m_nissan_almera,nissan_almera_hatchback__klimatyzacja,II0M3XWH.html pozdrawiam Kuba Troszkę słaby silnik jak na sedana, mam 1.6 w primce i powiem że czasem brakuje tych koników w mieście i idzie się żyletki Zostaje więc 1.8 benzyna. Napiszcie proszę jak się sprawuje, jakie spalanie ? Na co uważać przy kupnie Almery ? Sorki za tyle pytań, ale Almery ( żal się przyznać ) kompletnie nie znam. Primere znam na wylot ale jak pisałem mam mały zgrzyt do P12 i przychylam się powoli do N16 Silniki 1.8 nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Silnik pije olej co uznane jest powszechnie za wadę fabryczną. Poza tym częste problemy z czujnikiem położenia wału raczej dyskwalifikują ten wybór. Moja mama ma Almę N16 1.5 16v- 90KM od prawie 2 lat. Nic jak dotychczas się z nią nie dzieje:). Polecam artykuł, który w zasadzie dotyczy Primerki, ale silnik jest ten sam: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Nissan-Primera-1-8-Nie-wyruszaj-w-droge-bez-zapasu-oleju,29405,1.html Yadziah: Ogólnie autko nie prezentuje się źle, ale miała stłuczkę. Przedni lewy błotnik jest źle spasowany z maską. Ponadto oba zderzaki malowane, ponieważ i tu i tam dwa elementy plastikowe powinny być czarne- tak jak na drzwiach. Przebieg mało wiarygodny... Edytowane 29 Czerwca 2010 przez patrolinex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yadziah Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 (edytowane) Dzięki za info Patrolinex ! Postanowiłem sam zobaczyć to auto na oczy dziś, i po przejechaniu 100km (damn!) z Wrocławia okazało się... ze auto już zarezerwowane Jednak zobaczyłem je i obejrzałem. Auto nie miało książki serwisowej, właściciel salonu nic nie wiedział o aucie. Silnik ładnie chodził, drzwi lekko poobijane, pełno lekkich zarysowań. Błotniki generalnie nie były dopasowane do przednich lamp ( miedzy lampą a zderzakiem była dziwna szpara). W środku auto ok, trochę zaniedbane. Bagażnik wyglądał jakby ktoś w nim warzywa woził Generalnie jak za 8 k + opłaty (bez przeglądu- bo nie wiem czy amorki były ok, czy auto jeździ prosto, co z silnikiem, sprzęgłem) nie wiem czy się opłacało... No cóż 1 auto obejrzałem człowiek uczy się najlepiej na własnych błędach Czy pod lampą przednią i kierunkiem jest oryginalnie jakaś gumka czy zaślepka ? Sorry ze tyle pytań na raz, ale właśnie się przymierzam do mojego 1 auta i właśnie chciałbym kupić jakąś Almere A co sądzisz/sądzicie o tym aucie ? : http://www.autogielda.pl/sprzedam,nissan_almera_hatback,II0NW3HF.html Edytowane 29 Czerwca 2010 przez Yadziah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 No tutaj jest już na czym oko zawiesić. Z zewnątrz wygląda całkiem ciekawie. Auto jest mokre- trudniej dopatrzeć się jakiś niedociągnięć.... Bardzo fajnie że to jest Di- czysty japoniec, w odróżnieniu od dCi (jednostka francuska). Przebieg- 190tys. km.... czyli zbliża się pewnie powolnymi krokami regeneracja turbo... Zwróć uwagę na rdzę wokół tylnej szyby- to taka przypadłość. Te uszczelki o ile pamiętam są wokół kierunków, ale pod reflektorami nie jestem pewien. Popytaj kogoś na forum kto ma Almę w dieslu- na pewno pomoże:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yadziah Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 a silnik CDI to jakies przestępstwo ? czym sie on różni od TDI ? CDI to bezposredni wtrysk paliwa tak ? ktory z nich jest lepszy np jesli mowimy o Nissanie 2,2 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 (edytowane) a silnik CDI to jakies przestępstwo ? czym sie on różni od TDI ? CDI to bezposredni wtrysk paliwa tak ? ktory z nich jest lepszy np jesli mowimy o Nissanie 2,2 ?? Chodzi o to że japoński Di jest jednostką trochę słabszą ( w kwestii KM) od francuskiego dCi, ale praktycznie bezawaryjną. W dCi siadają wtryski a to duży koszt jeśli chodzi o naprawę. Mogę się mylić ale dCi posiada wtrysk typu common rail. Lepiej wybierać Di a nie dCi.... Edytowane 29 Czerwca 2010 przez patrolinex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yadziah Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Poczytałem właśnie opinie i naprawa trochę kosztuje ... to rozglądamy się dalej hehe Common Rail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Ehh szkoda że 1.8 jest taki zawodny, szkoda że nie ma 2.0. 1.5 jest chyba za słaby, czy może coś poprawili ? Jak się sprawuje Almera z silnikiem 1.5 w mieście ? Qrde, szukam autka tak samo nie zawodnego jak Primera P11 a tu kłody pod nogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yadziah Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 No i byłem zobaczyć tą Nyske: http://www.autogielda.pl/sprzedam,nissan_almera_hatback,II0NW3HF.html Auto ladne, w środku zadbane, do małych poprawek lakierniczych (tak jakby odpryski od żwiru czy cos). Wrazenia z jazdy, wrzucam 1,2,3-ke auto wogole sie nie zbiera, a wydaje mi sie ze przy 2,2 powinno "lecieć" .... czy mam racje ze to wina turbiny ?? widzialem tez, ze wężyk od turbiny jest nowy. Nie znam sie na autach ale czy można odłaczyć turbinę ? Ile kosztuje wymiana turbiny do takiego auta ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 (edytowane) Ehh szkoda że 1.8 jest taki zawodny, szkoda że nie ma 2.0. 1.5 jest chyba za słaby, czy może coś poprawili ? Jak się sprawuje Almera z silnikiem 1.5 w mieście ? Qrde, szukam autka tak samo nie zawodnego jak Primera P11 a tu kłody pod nogi Z własnego, choć może nie dużego doświadczenia ( 2 lata), moge powiedzieć, że Almera N16 1.5 90KM to dość niezły kompromis. Jest ono dobre do jazdy po mieście, a jeszcze lepsze na trasę. Wiele razy jechałem nią z pomorza na podlasie i ani razu mnie nie zawiodła. Jest to bardzo komfortowy samochód [zwłaszcza, że posiadałem wersję comfort high:) ]. Fakt- mocy trochę brakuje, zwłaszcza po dłuższym okresie posiadania (dlatego kupiłem N15 GTI). W mieście potrafi spalić nawet 9 litrów, trasa- ok. 7 przy normalnej jeździe (120- 130km/h). Silnik jest bezawaryjny. Wersja po fl osiągneła moc 98KM, ale to chyba za sprawą zmiennych faz rozrządu ( już nie pamiętam). Jak dla mnie po 2003 r Almera została zbytnio ugrzeczniona i straciła swój lekko sportowy charakter- poza tym stała się bardziej awaryjna... Yadziah: No i byłem zobaczyć tą Nyske: http://www.autogield...k,II0NW3HF.html Auto ladne, w środku zadbane, do małych poprawek lakierniczych (tak jakby odpryski od żwiru czy cos). Wrazenia z jazdy, wrzucam 1,2,3-ke auto wogole sie nie zbiera, a wydaje mi sie ze przy 2,2 powinno "lecieć" .... czy mam racje ze to wina turbiny ?? widzialem tez, ze wężyk od turbiny jest nowy. Nie znam sie na autach ale czy można odłaczyć turbinę ? Ile kosztuje wymiana turbiny do takiego auta ? Pozdrawiam Nie znam się zbytnio na dieslach, ale skoro nie ma tzw,, kopa" to najprawdopodobniej padła turbina. Sprawdź czy auto zbyt mocno nie kopci, a jak kopci to jakim kolorem. Regeneracja turbo myślę, że w granicach od 1500- 2000, trzeba by było poszukać w necie. Edytowane 30 Czerwca 2010 przez patrolinex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Silniki 1.8 i 1.5 są produkcji japońskiej na łańcuszku ? Oglądałem dzisiaj z ciekawości N16, to koleś powiedział że wymieniał ostatnio pasek rozrządu i mi zabił ćwieka bo chyba jak większość nissanów jest na łańcuchu. Jakie wersie są wyposażone w fabryczne radio z CD i centralnym ekranem kompa zamiast półki ? Dzięki za wszelkie info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 (edytowane) patrolinex: 2.2 dCi to motor japoński + CR. Tyle razy już było o tym na forum. 1.5 dCi to francuz. Poza tym, moim skromnym zdaniem stwierdzenia typu "lepiej wybierać 2.2 Di zamiast 2.2 dCi" to błąd. 2.2 dCi jeździ już w almerach po liftingu i jest to całkiem inny przedział cenowy. To motor zdecydowanie bardziej żwawy, inny moment, inna moc, turbo o zmiennej geometrii, 6 biegów. Nie piszę tego żeby ujmować coś motorowi 2.2 Di tylko by podkreślić, że wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od auta. Zamiast rozumować tak, że CR drożej naprawić, może zostańmy przy dużych fiatach. Będą tanie części. Nie zauważyłem na forum, żeby ten CR był jakoś szczególnie mało wytrzymały w tym motorze. Kupisz w dobrym stanie i z prawdziwym przebiegiem = nie będzie z tym problemu żadnego, chyba że poprzedni właściciel jeździł na opał. Prawda jest taka, że czy kupisz 2.2 Di czy kupisz 2.2 dCi, to i tak nie będzie to już ta gloryfikowana, niezniszczalna N15tka, ale nadal to będzie bezawaryjne auto (chyba, że kupisz zajeżdżone). Edytowane 1 Lipca 2010 przez csm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 (edytowane) patrolinex: 2.2 dCi to motor japoński + CR. Tyle razy już było o tym na forum. 1.5 dCi to francuz. W taki razie co- licencjonowane jest tylko oznaczenie dCi? Nie wiedziałem:rolleyes2:... Nie wiem bo nie miałem do czynienia nigdy z motorami dCi. Swoją drogą poczytałem właśnie trochę na forum i to który jest lepszy jest kwestią dyskusyjną, choć więcej tematów można znaleźć o problemach z dCi niż z Di, np. jedne z nich: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62648-problem-z-pompa-wtryskowa-w-almerze-n16-22di/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62312-brak-mocy-powyzej-2500-obrotow-22-dci/ A że sam jeździsz dCi to wiadomą sprawą jest że będziesz bronił swoją Alę. Żartuje- nie o to tu chodzi:D. Pozdro http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/34477-n16-22-diesel-rodzaje-silnikow/ Edytowane 1 Lipca 2010 przez patrolinex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.