Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Fele


Guest devil
 Share

Recommended Posts

Czesc Wszystkim!

 

Mam takie pytanko. Na pewno bylo juz duzo razy poruszany temat felg na farum, ale mimo tego chcialbym sie troche dopytac w kwestji felg. Mianowicie, chcialbym Borbeciki BS, fajne fele i dobrze (tak mi sie wydaje) wygladaja na almerze. Problem mam taki,ze rozkminiam wielkosc fel 16', czy moze jednak zaszalec i sprobowac 17'. 17' zapewne wygladaja dosc dobrze, ale nie jestem pewien czy nie sa ta za duze fele do almery i czy sprawdza sie na naszych drogach. Jezli ktos zna juz dobrze ten temat, prosze o opinie :lol:

 

Devil

Link to comment
Share on other sites

Guest Lukmack
Czesc Wszystkim!

 

Mam takie pytanko. Na pewno bylo juz duzo razy poruszany temat felg na farum, ale mimo tego chcialbym sie troche dopytac w kwestji felg. Mianowicie, chcialbym Borbeciki BS, fajne fele i dobrze (tak mi sie wydaje) wygladaja na almerze. Problem mam taki,ze rozkminiam wielkosc fel 16', czy moze jednak zaszalec i sprobowac 17'. 17' zapewne wygladaja dosc dobrze, ale nie jestem pewien czy nie sa ta za duze fele do almery i czy sprawdza sie na naszych drogach. Jezli ktos zna juz dobrze ten temat, prosze o opinie :lol:

 

Devil

 

 

Z tego co pamiętam, to Piotrek ma 17 cali u siebie w N15 , podpytaj jak się jeżdzi.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, ze w naszych warunkach 16" to już max tego co można użyć, żeby jeszcze nie powypadały wszystkie plomby, potem zaczynają się naleśniki i każde wpadnięcie w dziurę to ciarki po plecach i gorąco czy jeszcze nie będziesz musiała prostować felg czy już cię to czeka.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, ze w naszych warunkach 16" to już max tego co można użyć, żeby jeszcze nie powypadały wszystkie plomby, potem zaczynają się naleśniki i każde wpadnięcie w dziurę to ciarki po plecach i gorąco czy jeszcze nie będziesz musiała prostować felg czy już cię to czeka.
panowie hola wszystko zalezy od profilu opon. jezeli macie n-15 to rzezywiscie max to 16" przy oponach205/45 r16 lub 215/40 r 16 a jezeli n-16 (gdzie nadkola sa wieksze) wg mnie to max 17" przy oponach 205/45 r 17 lub 215/40 r 17 jezdzi sie jeszcze znosnie choc trzeba byc uwaznym
Link to comment
Share on other sites

Ja mam w N16 Ronale 16x7,5 z oponami 205/55 i wydaje mi sie ze jest ok. Trochę twardziej niż na seryjnych 185/65R15, ale prowadzi sie lepiej i przedewszystkim wygląd lepszy. http://www.nissanklub.pl/nasze_auta.php?pi...tid=47&p=40
to jest optymalny wyboor :) dobrze wywazenie miedzy komfortem a przyczepnoscia. jednak na 17" wyglada konkret i trzyma sie drogi jak przyklejony
Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Po pierwsze to temat wałkowany od A do Z na forum.

Po drugie nie słuchaj opinii osób ( a w zasadzie ich domysłów ) które użytkują inne modele samochodów a wypowiadaja się konkretnie o N15 i wielkosci kół w niej zamontowanych!!

Po trzecie jeśli chcesz tylko posiadać aluminiowe koła dla zasady to zamontuj tak jak koledzy podpowiadają 14" :? lub nawet 13" :? , wielkosć kół zależy od ciebie oraz finansów, bo np. opon w rozm. 14" jest na tony, nowych i używanych, w rozm. 15" także, dużo gorzej dostać i drożej jest z rozm. 16,17".

Dwa sezony jeździłem na 15" kółkach, z początku podobało mi się, ale jednak zapragnąłem mieć 17", oczywiście wszyscy "mądrzy ludzie odradzali mi, motywując to takimi słowami jakimi koledzy sie wypowiedzieli w tym poście" krótko mówiąc olałem to i powoli się zacząłem rozglądać za felgami w rozm 17" :D , znalazłem kupiłem, potem poszukiwania opon, wiedziałem że będzie to kosztowne :? ale udało się skompletować ładny zestaw kół :D

Wiedziałem co może wiązać się z montażem takich kół:

- gorsze osiagi

- wyższe spalanie

- szybsze zużywanie sie el. zawieszenia itd.

- gorszy komfort

 

Moja szczera odpowiedź to, nie zamieniłbym 17" na mniejsze, auto nabrało innego wyglądu, zużycie paliwa nie wzrosło do zauwazalnego poziomu, nie odczułem zmiany na minus w osiągach itd.

A to że jest twardo, to jesłi zamontujesz 15" z oponami na 50, to uwierz że tak samo trzęsie itd. Wiem ponieważ na dwa sezony (ok 40 tyś km) zrobiłem na 15" teraz kończę pierwszy sezon na 17" ( 15 tyś km).

Link to comment
Share on other sites

Wiem ponieważ na dwa sezony (ok 40 tyś km) zrobiłem na 15" teraz kończę pierwszy sezon na 17" ( 15 tyś km).

 

 

Tak apropos to teraz ja mam te twoje 15' bo sprzedałeś je mojemu Qmplowi do pasata :wink: a ja je od niego Qpiłem :)

 

 

POZDRO 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Hehe :) , to fajnie.

Faktycznie sprzedałem kolesiowi do Passata, potem nawet kilka razy widziałem to auto na tych felgach.

Ciekawe czy jeszcze z moimi oponkami :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe :) , to fajnie.

Faktycznie sprzedałem kolesiowi do Passata, potem nawet kilka razy widziałem to auto na tych felgach.

Ciekawe czy jeszcze z moimi oponkami :wink:

 

Te Barumy co były to już dojechałem na maxa, jeden pękł :shock:

 

Potenzy jeszcze jako tako ale szykuje się wrzucić Toyo Proxes :wink:

 

 

PEACE&POZDRO 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja w swojej N15 mam założone 17". A oponki to 215/40. Po wymianie na fabryczne spręzyny (miałem takie obnizajce progresywne, twarde jak cholera, d*pa mne bolała wiec zmieniłem) jeździ się fajnie, nawet jest jakaś amortyzacja i wozik jest całkiem wygodny. Od kilku lat nie miałem przyjemności przejechać się Almerą na 13 lub 14 więc nie wiem o ile komfort jest mniejszy, ale powiem że u mnie nie jest źle (o niebo lepiej od jakiegokolwiek szwabenwagena)

Tak jak Piotrek pisał, decyzja należy do ciebie. Zrobisz jak zechcesz.

Link to comment
Share on other sites

Ja tez wszystkich witam!

 

Jesli ktos chcialby zobaczyc jak wyglada na N16 kolo 16x7" przy oponie 205/50r16 to sluze fotkami. Zalozylem taki zestaw na probe (z volvo v40). A to dlatego, ze zastanawiam sie wlasnie nad zakupem 16 lub 17".

Jesli chodzi o komfort jazdy to nie zauwazylem zadnej roznicy miedzy seria 15" a w/w 16".

 

Pozdrawiam

Adam

Link to comment
Share on other sites

Naprawdę na progresywnych sie nie da za bardzo szalec.

Inne marki autek calkiem spoko przenosza dziury a Nismo to jak taczka po lesie.

Dlatego zmienilem sprezyny z -50 na -30 Weiteca.

Przy 16tkach na profil 50 jest mozliwie ale zmieniam na 45 bo takie powinny byc zeby licznik nie klamal duzo.

Niska zawiecha i duze felgi w Almerze to katorga.

Duze kola na serii albo lekko -30 polecam.

 

Sławek

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest DJ One-Way

A ja mam 205/55 R16tki jest dosyc twardo ale bez szalenstwa i nie wiem co jest w moim nissanie ale przy tym profilu opon prawe kolo przy lewym max skrecie ociera mi o plastikowe nadkole:/ Planuje teraz obizyc zawieche na 30mm Weiteca to pewnie problem bardziej sie poglebi:/ echh

Link to comment
Share on other sites

Guest genjusz

Witam, a ja czekam az puszcza sniegi zeby zalozyc moje skarbeczki :) kupione niedawno na allegro juz wywazone - i ja i moje autko nie moze sie juz doczekac, pozatym juz czeka do przyklejenia daszek na tylna szybke (kochane szroty) - niech tylko puszcza mrozy, oj bedzie sie dzialo :)

opony 205/50r15

 

 

http://www.ursynow.2a.pl/~pt11020/aukcja/IMG_3016.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest DJ One-Way

Kolo obciera o ta plastikowa czesc prawego nadkola. I tylko po prawej stronie!.Sprawdzali podobno jest dobrze zamontowane wiec juz sam nie wiem:/

Link to comment
Share on other sites

Heh... chyba N15 się bardziej do dużych kółek nadaje jak N16 ;p

Ja przy 17" i oponkach 215/40 nie mam większych problemów oprócz braku max skrętu (nie jestem pewien ale chyba mi trochę brakuje) i mniejszego tłumienia nierówności (i tak znacznie lepiej niż gdy miałem progresywne sprężynki, wtedy to się czułem jakby się miała maszynka zaraz rozlecieć, wszystko trzeszczało). A tak ogólnie to lubię i nie zmienię na mniejsze, no chyba, że na jakieś wyścigi :P

Link to comment
Share on other sites

mi sie wydaje ze cos nie tak masz z nadkolem i stad te problemy

np. elcoruso 215/45 r17 i zero problemoow inni co maja ten sam profil co ty (205/55 r16) tez nie maja problemoow. u ciebie jst cos nie tak i zamiast biadolic to zbadaj doglebniej problem ;) zdejmij kolo i obejrzyj, poroownaj lewe z prawym, z zalozonym kolem podlewaruj przod i popros kogos zeby pokrecil fajera a ty obserwuj co sie dzieje. 100% pewnosci ze to kolo powinno pasowac bez problemu. n-16 zdecydowanie wieksze ma nadkola niz n-15 i wieksza obrecz mozna wsadzic :P poza tym samo to jakie koolka mozna wsadzic ma niewiele do rzeczy trzeba wziac pod uwage proporcje bo niektoore furki z (za)duzymi koolkami wygladaja tragicznie i wrecz smiesznie :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...